Prøv:Grunnen til at jeg i det hele tatt kom til å tenke på buffer, var at når lyden faller ut, blinker "rebufring" og et prosent tall oppe i venstre hjørnet på SB. Når jeg har lyd står det "spiller spor x av y" eller noe slikt.
Ble noen noe klokere av det?
prøv og gå tilbake til 7.5.1,mye problemer med den siste oppdateringenVapor skrev:Jada...akkurat det samme på Squeezeserveren...
Det ble ripping med EAC i Windows likevel. ...Og litt tagging i Mediamonkey der det trengtes. Av en eller annen grunn ble filene fra Sound Juicer i Linux fryktelig forvrengte i flere tilfeller, så jeg bare startet på laptopen i stedet.Dazed skrev:Nå gjenstår bare en sinssykt masse CD-ripping, (håper jeg får til det der med cover art, etc. Noen som har en god, automagisk metode for å rippe og autotagge flac med cover art i Linux?).
Beklager å måtte si det, men det er slik HRT'en er tiltenkt å brukes!kurtis skrev:Kunne kanskje tenkt å f.eks slippe en lang USB-kabel liggende over gulvet
Ja, og en DAC er f.eks. en HRT Music Streamer. Det går an å hacke til USB-output fra Squeezebox Touch så dy kan sende digitalsignalet fra Touch gjennom HRT usb-dac'en.stejorge skrev:HRT trengs ikke til Squeezebox, Squeezeboxen kobbles enten rett i forsterker, eller for forbedret lydkvalitet via DAC.
Instructions for connecting USB DAC to Touchkurtis skrev:Takk for svarene!
Dazed - så fint, du mener dette kan funke og at jeg altså kan bruke HRTen! Men, skeptisk som jeg er til å takle slikt utstyr så lurer jeg på hva du mener med "hacke meg på", betyr dette enkelt og greit at jeg tilkopler direkte gjennom USB-porten på Touch eller må jeg til med noe annet som krever kunnskaper/erfaring utover det jeg som en ekte grønnskolling har?
mvh
Det er beskrevet flere steder i denne tråden, mener jeg, men det er et "hack" i den forstand at Logitech ikke mente det skulle funke sånn, så du må sikkert endre litt på firmwaren eller noe slikt. Jeg har dessverre ikke satt meg inn i det selv.kurtis skrev:Takk for svarene!
Dazed - så fint, du mener dette kan funke og at jeg altså kan bruke HRTen! Men, skeptisk som jeg er til å takle slikt utstyr så lurer jeg på hva du mener med "hacke meg på", betyr dette enkelt og greit at jeg tilkopler direkte gjennom USB-porten på Touch eller må jeg til med noe annet som krever kunnskaper/erfaring utover det jeg som en ekte grønnskolling har?
mvh
Baard skrev:Instructions for connecting USB DAC to Touchkurtis skrev:Takk for svarene!
mvh
Du får lese denne tråden, og vurdere dine kunskaper.
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=82110
Jeg anbefaler Baards tidligere anbefaling fra Australia som en start. Jeg tror det er lettere å lese denne før du leser http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=82110kurtis skrev:Mange takk BAARD, her fikk jeg virkelig noe å bryne meg på, Spørs om jeg tar sjansen på dette!
Baard skrev:
Enable USB audio on the Squeezebox Touch
USB DAC til SB Touch - her er noe for de eksperimentelle:
http://www.digitalaudioreview.net.a...able-usb-audio-output-on-the-squeezebox-touch
Du utdyper ikke hva du mener med "ekte grønnskolling".kurtis skrev:Takk for svarene!
mvh
Logitech Squeezebox Touch går for å ha klart bedre analogutganger enn tidligere Squeezebox-produkter (unntagen Transporter). Ovennevnte konfigurasjonsendringer skal etter sigende forbedre dem ytterligere.Ulf-B skrev:De analoge utgangene til Touch er ikke SÅ ille. Fullt brukbare i en startfase - til du finner ut hva du vil ha. Touch har ingen analoge innganger - og derfor kan du ikke bruke HRT'en din.
CDWMcInSpots skrev:[...]
Jeg snublet for en tid siden over et nettsted(/blogg) med en del ferdige konfigurasjonsfiler for diverse lydforbedrende konfigurasjonsendringer av Logitech Squeezebox Touch både for analog og digital ut. Se gjerne om du kan finne den som en start.
[...]
Logitech Squeezebox Touch går for å ha klart bedre analogutganger enn tidligere Squeezebox-produkter (unntagen Transporter). Ovennevnte konfigurasjonsendringer skal etter sigende forbedre dem ytterligere.
Det var nettopp denne vevsiden jeg fortalte om, men ikke husket navnet på.Isbjorn skrev:For de som har Touch anbefaler jeg å gjennomføre de tweakene som er beskrevet på denne siden. Det gjør virkelig en forskjell: http://soundcheck-audio.blogspot.com/2011/01/soundchecks-squeezebox-touch-toolbox-20.html
Om man ikke liker det eller noe går galt, er det bare å gjøre en factory reset. Ingenting å frykte mao. Prøv
Mvh
Bjørn
Kan du si noe mer om denne forskjellen da, Bjørn?Isbjorn skrev:For de som har Touch anbefaler jeg å gjennomføre de tweakene som er beskrevet på denne siden. Det gjør virkelig en forskjell: http://soundcheck-audio.blogspot.com/2011/01/soundchecks-squeezebox-touch-toolbox-20.html