Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Grunnen til at jeg i det hele tatt kom til å tenke på buffer, var at når lyden faller ut, blinker "rebufring" og et prosent tall oppe i venstre hjørnet på SB. Når jeg har lyd står det "spiller spor x av y" eller noe slikt.
    Ble noen noe klokere av det?
    Prøv:
    SqueezeCenter: SC7 > Settings > Advanced > Network > Radio Station Buffer Seconds (max = 30)
    SqueezeCenter: SC7 > Settings > Advanced > Network > Radio Station Timeout (max = 60)
    SqueezeNetwork: SN > Players > Settings > Network > Radio Station Buffer Seconds (max = 30)

crimsonking

Medlem
    Ble medlem
    15.07.2006
    Antall liker
    5
    hei,noen som vet hvor en kan laste ned eldre versjoner av squeezbox server,har søkt etter 7.5.1 men finner den ikke,den siste 7.5.2 lager bare krøll her.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    For de av dere som kjøre squeezeserver i Linux;

Er det noe poeng i å kjøre testing eller unstable (Beta), eller er det bare å safe med stable?

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    For å spare deg mye hodebry så installerer du stable, og venter med å installere nye versjoner. Har 7.5.2 nå men den skal vekk da den er mild sagt problematisk. Spotify virker ikke, stadig rebuffring under avspilling, avspilling starter men ingen lyd... :mad:

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    1
    prøv 7.6 nightly og skru av automatisk oppdatering. Mer stabil og raskere i form av sqllite. Du kan også huke av for å bruke mer ram, noe som øker ytelsen ytterligere en god del.
    Fungerer strålende, bortsett fra coverbilder i Squeemote ikke vises riktig. (men fungerer fint i iPeng..hmm)

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Kjører 7.5.2 under ubuntu, og det er ikke annet en krøll, hvordan nedgradere man via cli?

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Etter oppdatering til 7.5.1 har jeg opplevd Nada problemer på min ReadyNas, Spotify fungerer som en drøm ! Eneste som jeg kan putte fingeren på er at Radioen (bilde) på min Ipeng interface ikke lenger ligner på en radio :eek: ::)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det ble stable. Var ikke tålmodig nok til å vente på svar.

Nå gjenstår bare en sinssykt masse CD-ripping, (håper jeg får til det der med cover art, etc. Noen som har en god, automagisk metode for å rippe og autotagge flac med cover art i Linux?).

...Og så må jeg få i gang spotify-klienten.

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Etter siste oppgradering av Squeezebox Server spiller Duetten ikke av radiostasjoner lengre.... Tips? :)

edit: kan det kanskje ha noe med at jeg bruker Sony Eriksson Xperia X10 som med Squeezecommander som fjernkontroll ?

arrgh...nå har jeg grislet og prøvd å få SB til å spille av radiostasjoner ; får det ikke til...kommer opp: henter sporingsdetaljer i displayet på controlleren, det er alt...*gir opp*

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Prøver nå Wimp, men får den ikke opp på Webinterface, den er der på Controller`en. Har andre det samme "problemet" ???

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Jeg sliter virkelig med å få duetten til å spille av nettradio....utenom en stasjon: ABC JAZZ (Australia).

Alle andre stasjoner jeg prøver er tyst..nå er jeg forvirret :)

edit : får inn et par andre stasjoner også, stasjonene på jazzradio.com....men er stadig like forvirret :)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Er det like ille hvis du går inn på SqueezeServer på PCen og velger radiokanaler derfra?

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Takker :) :)

Da virker radioen igjen .... siste gang jeg oppdaterer Squeezeserveren!

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Oppdatere? - jeg tror du er helt tullete, jeg...

Jeg kjører på versjon 7.5.0 - og det har jeg tenkt å fortsette med inntil noen kan overbevise meg om at det er helt farefritt å bevege seg videre. Så langt er erfaringen at man skal være VELDIG skeptisk. Disse oppgraderingene - selv om de står der og blinker på PCen - er skumle greier.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    Nå gjenstår bare en sinssykt masse CD-ripping, (håper jeg får til det der med cover art, etc. Noen som har en god, automagisk metode for å rippe og autotagge flac med cover art i Linux?).
    Det ble ripping med EAC i Windows likevel. ...Og litt tagging i Mediamonkey der det trengtes. Av en eller annen grunn ble filene fra Sound Juicer i Linux fryktelig forvrengte i flere tilfeller, så jeg bare startet på laptopen i stedet.

...Men pokker så lang tid dette tar! Har holdt på i tre kvelder, og kanskje kommet gjennom 10% av CD-ene. Det burde finnes en cddb-aktig løsning der man fikk laste ned flac/wav-filer når man hadde plata i cd-drevet. ....Men det spørs vel om plateselskapene ser den samme verdien i den idéen som meg. ;)

toref

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Nå, etter å ha gått over til å sende PCM rått fra NAS til Touch har jeg blitt kvitt de opprinnelige problemene med "hikke" (drop-outs) i lyden. Jeg er vel å betrakte som en offisiell SqueezeBox venn nå. :)

Mvh

kurtis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Antall liker
    21
    Hei - jeg har ikke noe Squeezeboxutstyr og er foreløpig ingen venn - men jeg har veldig lyst på en Touch etterhvert og derfor har jeg et spørsmål til dere "vennene".

Jeg har hatt en HRT Musicserver II+ i litt over 2 mnd nå og er kjempefornøyd med denne. Ripper CDer til FLAC og bruker pr i dag JRiver. Kunne kanskje tenkt å f.eks slippe en lang USB-kabel liggende over gulvet og bruke en Touch i stedet. Vet dere om en slik HRT kan brukes til Touch og er det noen av dere som event. har erfaring med denne eller tilsvarende kombinasjoner?

Til info så kan jeg fortelle at for 10-12 uker siden så var bruk av slikt utstyr helt fjernt og uaktuelt for meg så jeg er derfor fullstendig grønn på dette området. Kunne ikke tenke meg noe annet enn å finne frem CDer fra hyllene og legge disse i spilleren. men denne HRTen har virkelig fått meg til å "tenke nytt". Lydkvaliteten er nemlig veldig bra og til min store forundring så spiller dette MUSIKK!
    Jeg er gammel nok men trenger jo absolutt ikke være gammeldags i tillegg!
    mvh Kurtis

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    HRT trengs ikke til Squeezebox, Squeezeboxen kobbles enten rett i forsterker, eller for forbedret lydkvalitet via DAC.

kurtis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Antall liker
    21
    Hei og takk for svar. Jeg har også, av en eller annen grunn, desv. oppfattet det slik at f.eks Touch brukt direkte ikke har noe spesiell lydkvalitet å skryte av og at det absolutt er nødvendig med noe tilleggsutstyr.
    Jeg hadde håpet å slippe å anskaffe meg noe annet i tillegg siden jeg allerede har HRTen liggende.

Forstår jeg deg rett i at du mener at det ikke funker med en HRT i denne sammengheng?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    De analoge utgangene til Touch er ikke SÅ ille. Fullt brukbare i en startfase - til du finner ut hva du vil ha. Touch har ingen analoge innganger - og derfor kan du ikke bruke HRT'en din.

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    kurtis skrev:
    Kunne kanskje tenkt å f.eks slippe en lang USB-kabel liggende over gulvet
    Beklager å måtte si det, men det er slik HRT'en er tiltenkt å brukes!

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    stejorge skrev:
    HRT trengs ikke til Squeezebox, Squeezeboxen kobbles enten rett i forsterker, eller for forbedret lydkvalitet via DAC.
    Ja, og en DAC er f.eks. en HRT Music Streamer. Det går an å hacke til USB-output fra Squeezebox Touch så dy kan sende digitalsignalet fra Touch gjennom HRT usb-dac'en.

Analogutgangen på Squeezebox Touch har jeg ikke engang giddet å teste, men med digitalutgangen gjennom Abrahamsen V6.0 DAC-en min, låter det flott!

kurtis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Antall liker
    21
    Takk for svarene!
    Dazed - så fint, du mener dette kan funke og at jeg altså kan bruke HRTen! Men, skeptisk som jeg er til å takle slikt utstyr så lurer jeg på hva du mener med "hacke meg på", betyr dette enkelt og greit at jeg tilkopler direkte gjennom USB-porten på Touch eller må jeg til med noe annet som krever kunnskaper/erfaring utover det jeg som en ekte grønnskolling har?
    mvh

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Om du ønsker å beholde HRT`en vil jo en musikkserver stående ved stereoen ala Mac Mini eller annen laptop fungere vel så bra.

U

utgatt19288

Gjest
    kurtis skrev:
    Takk for svarene!
    Dazed - så fint, du mener dette kan funke og at jeg altså kan bruke HRTen! Men, skeptisk som jeg er til å takle slikt utstyr så lurer jeg på hva du mener med "hacke meg på", betyr dette enkelt og greit at jeg tilkopler direkte gjennom USB-porten på Touch eller må jeg til med noe annet som krever kunnskaper/erfaring utover det jeg som en ekte grønnskolling har?
    mvh
    Instructions for connecting USB DAC to Touch
    Du får lese denne tråden, og vurdere dine kunskaper.
    http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=82110

kurtis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Antall liker
    21
    Hei Jonnygrandis - ja det var det jeg tenkte i utgangspunktet, jeg ble bare så veldig fasinert av den lille Touch-boksen og muligheten til å slippe en laptop til i gutterommet.
    Uansett - må nok ta en praktisk sjekk på dette før jeg event gir meg.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    kurtis skrev:
    Takk for svarene!
    mvh
    Det er beskrevet flere steder i denne tråden, mener jeg, men det er et "hack" i den forstand at Logitech ikke mente det skulle funke sånn, så du må sikkert endre litt på firmwaren eller noe slikt. Jeg har dessverre ikke satt meg inn i det selv.

Et annet alternativ er selvsagt å skaffe en DAC med S/PDIF-innganger, og plugge Touch-en inn i den slik den er rett ut av boksen. En sånn HRT får du kjapt solgt uansett, ellers kan du bruke den til noe annet. Det er sikkert en PC i huset ditt der du kan bruke den til noe.

kurtis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Antall liker
    21
    Mange takk BAARD, her fikk jeg virkelig noe å bryne meg på, Spørs om jeg tar sjansen på dette!

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Logitech Squeezebox Touch -> USB -> USB-DAC

Baard skrev:
    kurtis skrev:
    Takk for svarene!
    mvh
    Instructions for connecting USB DAC to Touch
    Du får lese denne tråden, og vurdere dine kunskaper.
    http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=82110
    kurtis skrev:
    Mange takk BAARD, her fikk jeg virkelig noe å bryne meg på, Spørs om jeg tar sjansen på dette!
    Jeg anbefaler Baards tidligere anbefaling fra Australia som en start. Jeg tror det er lettere å lese denne før du leser http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=82110

Baard skrev:

Enable USB audio on the Squeezebox Touch

USB DAC til SB Touch - her er noe for de eksperimentelle:

http://www.digitalaudioreview.net.a...able-usb-audio-output-on-the-squeezebox-touch
    kurtis skrev:
    Takk for svarene!
    mvh
    Du utdyper ikke hva du mener med "ekte grønnskolling".

USB-digital-ut-løsningen omtalt i dette innlegget krever en viss datamaskinkunnskap. Logitech Squeezebox Touch er en liten datamaskin som kjører en liten Linux. Løsningen fordrer at du vha. SSH logger deg inn på Touch via nettverket og rekonfigurerer deler av Touch' operativsystem ved å opprette og bytte ut konfigurasjonsfiler.

Hvis dette høres helt gresk ut, må du antagelig lese en del lekser før du er i mål.

Jeg snublet for en tid siden over et nettsted(/blogg) med en del ferdige konfigurasjonsfiler for diverse lydforbedrende konfigurasjonsendringer av Logitech Squeezebox Touch både for analog og digital ut. Se gjerne om du kan finne den som en start.

Ulf-B skrev:
    De analoge utgangene til Touch er ikke SÅ ille. Fullt brukbare i en startfase - til du finner ut hva du vil ha. Touch har ingen analoge innganger - og derfor kan du ikke bruke HRT'en din.
    Logitech Squeezebox Touch går for å ha klart bedre analogutganger enn tidligere Squeezebox-produkter (unntagen Transporter). Ovennevnte konfigurasjonsendringer skal etter sigende forbedre dem ytterligere.

Jeg har selv kjørt Logitech Squeezebox Touch -> analog ut -> McIntosh MA7000 -> KEF Reference 201/2 med nettradio uten å få vondt i magen.

kurtis

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Antall liker
    21
    Her var det mye hjelp å få, tusen takk!
    Nå skal jeg bruke litt tid på en gjennomgang av disse tipsene og se om jeg kan forstå noe av dette. "Ekte grønnskolling" betyr at jeg må bruke mye tid og prøving når jeg skal finne ut av nye ting på PC en el.lign og derfor kvier jeg meg litt før jeg starter. Elendig selvfølelse på dette. Men - jeg er ganske tålmodig og finner ofte ut av tingene etterhvert, med eller uten hjelp.
    mvh Kurtis

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Lydforbedrende konfigurasjonsendringer av Logitech Squeezebox Touch

CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Jeg snublet for en tid siden over et nettsted(/blogg) med en del ferdige konfigurasjonsfiler for diverse lydforbedrende konfigurasjonsendringer av Logitech Squeezebox Touch både for analog og digital ut. Se gjerne om du kan finne den som en start.
    [...]
    Logitech Squeezebox Touch går for å ha klart bedre analogutganger enn tidligere Squeezebox-produkter (unntagen Transporter). Ovennevnte konfigurasjonsendringer skal etter sigende forbedre dem ytterligere.
    Isbjorn skrev:
    For de som har Touch anbefaler jeg å gjennomføre de tweakene som er beskrevet på denne siden. Det gjør virkelig en forskjell: http://soundcheck-audio.blogspot.com/2011/01/soundchecks-squeezebox-touch-toolbox-20.html
    Om man ikke liker det eller noe går galt, er det bare å gjøre en factory reset. Ingenting å frykte mao. Prøv :)

Mvh
    Bjørn
    Det var nettopp denne vevsiden jeg fortalte om, men ikke husket navnet på.

Takk til Bjørn både for vevsideadressen og erfaringene.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.180
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Isbjorn skrev:
    For de som har Touch anbefaler jeg å gjennomføre de tweakene som er beskrevet på denne siden. Det gjør virkelig en forskjell: http://soundcheck-audio.blogspot.com/2011/01/soundchecks-squeezebox-touch-toolbox-20.html
    Kan du si noe mer om denne forskjellen da, Bjørn?
    HVordan/hvor mye forandret lyden seg?
    Gjorde du mange av disse modd'ene?
    Skiftet du strømforsyning?

Har litt lyst til å prøve noen av dem jeg også, men har vel ikke lyst til å skru av den fine skjermen...

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Har dere sett denne?

http://www.mysqueezebox.com/appgallery/Spotify

Spotify - coming soon to a Squeezebox near you

We’re delighted to announce that we’ve joined forces with Logitech to bring Spotify to your Squeezebox Touch and Squeezebox Radio.

For those unfamiliar with Squeezebox, we highly recommend you check out their great wireless music systems. The Squeezebox Touch and Squeezebox Radio players use your existing wireless home network to stream music throughout your house. Squeezebox is simple to use and easily expandable by adding more Squeezebox players in other rooms – like your kitchen, bedroom or patio.

With our new app you can now access our comprehensive catalogue of more than ten million songs, and all your playlists, anywhere in the home.

The Spotify app will be available through Logitech’s MySqueezebox app site in the very near future for Spotify Premium subscribers. However, if you simply can’t wait to get your hands on the app and demand that Spotify pump music wirelessly throughout your home as of this minute, you can check out the Beta release right now.

http://www.spotify.com/no/blog/archives/2011/01/10/spotify-logitech-squeezebox-touch-and-radios/

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn