Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Derimot fungerer alle Harmony fjernkontrollene utmerket med Squeezebox Classic, Boom, Radio, Transporter og Touch.
    Får man cover art i displayet deres, kan man søke på Spotify osv, med dem?

Jeg kommer nok til å kjøpe en Harmony One uansett, men dette hadde jo vært ekstra kjekt.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Harmony One har ingen mulighet til å ta i mot noen signaler - verken fra Squeezeboxen eller fra PC'en - og er sånn sett avskåret fra å motta noen som helst info m.h.t. cover-art. Så akkurat DEN går nok ikke. Du får ikke noe mer funksjonalitet med Harmony One enn du ville ha fått med de IR-baserte Squeezebox-fjernkontrollene.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det har du selvsagt helt rett i. (Korttenkt av meg.) Heldigvis fungerer touch-fjernkontrollen veldig bra. Faktisk bruker jeg heller den enn touch-skjermen selv når jeg sitter borte ved anlegget

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Aubi skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Ipad + Ipeng = Knalltøft ;D
    Jeg ble litt småsur da jeg forsto at jeg måtte betale en gang til for den, men ble like blid igjen etter at jeg så resultatet!
    Ordet `Browsing` fikk plutselig en ny mening fra når jeg brukte min iPhone, iPaden gir rikelig mer info.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.654
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg melder meg inn i venneforeningen, jeg også, nå som jeg har kjøpt Transporter og rippet hele CD-samlingen. Den bor nå på en ReadyNAS NVX og streamer trådløst til Transporteren fra Squeezeserver. Dette låter bedre enn CD-spilleren for mine ører, så den er solgt, og det er bare streaming og vinyl som gjelder.

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Dazed skrev:
    Nå kan jeg strengt tatt bare bruke web gui-et, men finnes det applikasjoner som Squeezecommander og iPeng for windows, så man kan bruke laptop-en som "fjernkontroll"?
    Moose er en gammeltraver som fungerer aldeles utmerket.
    Ikke like polert utseende som iPeng, men har en coover chooser funksjon som gir en artig oversikt over samlingen. Liker spesielt sortering etter farge på cover. ;)

http://www.rusticrhino.com/drlovegrove/

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.654
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Veggen skrev:
    Dazed skrev:
    Nå kan jeg strengt tatt bare bruke web gui-et, men finnes det applikasjoner som Squeezecommander og iPeng for windows, så man kan bruke laptop-en som "fjernkontroll"?
    Moose er en gammeltraver som fungerer aldeles utmerket.
    Ikke like polert utseende som iPeng, men har en coover chooser funksjon som gir en artig oversikt over samlingen. Liker spesielt sortering etter farge på cover. ;)

http://www.rusticrhino.com/drlovegrove/
    Jeg har filene og Squeezeserver på en ReadyNas. Det ser ut som om Moose burde fungere med det oppsettet, men jeg får ikke til å sette opp en fungerende bane i Moose for å finne databasen. Web-grensesnittet i Squeezeserver sier at cache ligger i /var/lib/squeezeboxserver/cache.

Noen tips om hvordan jeg skal forklare Moose hvor den finner databasen?

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Moose spør vel etter lokal bane til intern db vel? Den kan du velge selv.
    Det er lenge siden jeg har brukt den så det kan godt være jeg tar feil.

ee

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    1
    Er sikkert beskrevet før men finner ikke noe på søk. installert wimp på min nye touch, og etter å ha logget inn får jeg denne meldingen:

problem: cant connect to server for: wimp://4545576534.mp3

tips mottas med takk! er nybegynner på squeezebox

mvh

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Spørsmål

Er det mange her som oppgradert til FW 85 på transporteren ? og har noen erfaring
    Tror man må laste ned verson 7.6.0 for og få denne ? eller ?

Lastet selv ned 7.5.2 med FW 81,oppdaterte så FW,har fått det for meg att det ble visse lydmessige forandringer og ble litt usikker.

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    Petterone skrev:
    Er det mange her som oppgradert til FW 85 på transporteren ? og har noen erfaring
    Tror man må laste ned verson 7.6.0 for og få denne ? eller ?
    Hvilken slags server har du? Serverdelen er vist litt vel grov i kantene på MSWinsoz... På Linux derimot, tror jeg situasjonen er mere stabil - 7.6 virker i hvert fall fint [for meg]. FW85 er like stabil som 81. FW85 følger med 7.6, ja.

Petterone skrev:
    har fått det for meg att det ble visse lydmessige forandringer og ble litt usikker.
    Det tviler jeg på - men hvem vet ;)

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Pussig Lastet ned 7.5.2,lå så i sofaen og lyttet til Radio Paradice,fikk det for meg att jeg skulle oppdatere eller sjekke FW,hold da knappen på fjernkontrollen inne,så startet oppdateringen,transporteren slo seg av og på automatisk,men kan ba... på att det er ble skarpere i toppen,tenk på det litt i dag spesielt når du spiller The cult,Springsteen og lignende.
    Hmm trolig min topp som roter :)
    ok vil prøve siste Version 7.6.0 ved leilighet
    Firmware updates:
    Boom - Version 55
    Squeezebox 2/3 - Version 135
    Transporter - Version 85
    Receiver - Version 70
    Men dette med rolloff filter ,sharp,slow,har det noe for seg ?

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.091
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Transporter har forsvunnet fra Logitech sine norske nettsider, men Transporter gjør likevel en aller siste krampetrekning: Transporter SE: http://www.logitech.com/en-us/speakers-audio/wireless-music-systems/devices/7934
    Det ser ut som om Logitech har sluppet opp for TransNavTM kontrollere, men har nok av andre deler igjen til å kjøre ut en siste produksjonsseriemen, men altså uten dette navigasjonshjulet.

forums.slimdevices.com er det merkelig fritt for rykter om noen "Transporter mk.2", så det ser desverre ut til at Touch blir toppmodellen når den siste Transporteren har trillet av samlebåndet.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    coolbiz skrev:
    forums.slimdevices.com er det merkelig fritt for rykter om noen "Transporter mk.2", så det ser desverre ut til at Touch blir toppmodellen når den siste Transporteren har trillet av samlebåndet.
    Synd, det - hvis det er tilfelle - for Transporter er jo en glimrende DAC/forforsterker. Hadde Logitech presentert en MkII med analoge innganger i tillegg, ville dette ha vært et ytterst konkurransedyktig alternativ for ganske mange av oss.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    coolbiz skrev:
    Transporter har forsvunnet fra Logitech sine norske nettsider, men Transporter gjør likevel en aller siste krampetrekning: Transporter SE: http://www.logitech.com/en-us/speakers-audio/wireless-music-systems/devices/7934
    Det ser ut som om Logitech har sluppet opp for TransNavTM kontrollere, men har nok av andre deler igjen til å kjøre ut en siste produksjonsseriemen, men altså uten dette navigasjonshjulet.

TransNav-hjulet er den største ulempen (og også den mest fordyrende komponenten etter det jeg har skjønt) med transporter i dag. Her hjemme sluttet det til slutt å virke. Sikkert på grunn av manglende bruk (ca aldri). Jeg fikk reparert det, men det går fremdeles ekstremt tungt å vri rundt. Jeg mener å huske at det gikk veldig lett i begynnelsen, helt til man nådde slutten av menyen selvfølgelig.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.091
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke Transporter, men jeg har aldri savnet å ha knapper på min berøringsfrie SB3.

Vi kan jo more oss med å lage ønskeliste for hvordan vi ville at en Transporter mk II skulle sett ut. Jeg kunne tenkt meg en dings som var temmelig lik mk.I men i tillegg:

• Kompatibilitet med den nye Spotify-plugin
    • 24/192
    • Få eller ingen betjeningsknapper på fronten (hvem bruker dem egentlig)
    • farge touchskjerm som på Touch, men i tillegg VFL-skjerm som kan leses på avstand (?)
    • I2S-over-HDMI utgang
    • versjon uten analogtrinn

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    coolbiz skrev:
    Jeg har ikke Transporter, men jeg har aldri savnet å ha knapper på min berøringsfrie SB3.

Vi kan jo more oss med å lage ønskeliste for hvordan vi ville at en Transporter mk II skulle sett ut. Jeg kunne tenkt meg en dings som var temmelig lik mk.I men i tillegg:

• Kompatibilitet med den nye Spotify-plugin
    • 24/192
    • Få eller ingen betjeningsknapper på fronten (hvem bruker dem egentlig)
    • farge touchskjerm som på Touch, men i tillegg VFL-skjerm som kan leses på avstand (?)
    • I2S-over-HDMI utgang
    • versjon uten analogtrinn
    • "Native-støtte" for alle AAC-formatene og Apple Lossless
    • Annen Touch-funksjonalitet som innebygd Squeezebox Server
    • Flere digitale innganger av typer som er "normale" på konsumentprodukter

Egentlig blir jeg vel litt overrasket hvis Logitech overhode lager en ny Transporter eller noe lignende. Logitech opererer vel normalt i helt andre segmenter.

Lars™

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Antall liker
    488
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    EAC innstiilinger?

Jeg har startet å rippe musikksamlingen på nytt med EAC i .flac format
    og ser at alle sanger legger seg i samme mappe. Altså ingen egne mapper for artister
    med undermapper for album. Videre ser jeg bare siste album-cover som er lastet ned.
    Derimot finner Squeezeserver alle artister/album/cover m.m.

Hvorfor ser jeg ikke dette i mappestrukturen på windows?

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    EAC innstiilinger?

larry skrev:
    og ser at alle sanger legger seg i samme mappe. Altså ingen egne mapper for artister
    med undermapper for album. Videre ser jeg bare siste album-cover som er lastet ned.

Du er nødt til å endre standardoppsettet for mappestrukturen i EAC. Slik det er nå havner alt i den ene mappen. Du kan endre standardoppsett for mappestruktur til akkurat den du ønsker. Jeg er for lat til å åpne EAC og sjekke akkurat hvor det blir gjort, men det er bare å se på innstillingene for EAC. Det er relativt selvforklarende med de eksemplene som er oppgitt.

Lars™

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Antall liker
    488
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    EAC innstiilinger?

marsboer skrev:
    larry skrev:

Du er nødt til å endre standardoppsettet for mappestrukturen i EAC. Slik det er nå havner alt i den ene mappen. Du kan endre standardoppsett for mappestruktur til akkurat den du ønsker. Jeg er for lat til å åpne EAC og sjekke akkurat hvor det blir gjort, men det er bare å se på innstillingene for EAC. Det er relativt selvforklarende med de eksemplene som er oppgitt.

Takk for svar. Jeg endret innstillinger for filnavn men får fortsatt ingen mapper og undermapper
    slik jeg gjorde i den forrige versjonen ::)

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg trenger litt hjelp!

En god venn av meg har musikken sin liggende på en USB-harddisk - vi kan kalle den Z: for det er det den heter. I musikkmappen som SqueezeServer har fått beskjed om å rote i når det skal spilles musikk, har vi lagt inn en snarvei til Z: - og i går virket dette som bare det. SqueezeServer -> Music Folder -> Z: -> Artister og album. Ikke noe problem - verken fra PC'en eller direkte fra Squeezeboxen.

I dag - etter å ha vært slått av en natt - finner SqueezeServer fortsatt Z: - så langt så godt. Men prøver man å åpne Z:, får man beskjeden "filformat ukjent". Ingen musikk tilgjengelig. Via "Min datamaskin" på PCen, finner man greit Z: og tilhørende musikkmapper - så musikken er der, den - det er bare Squeezeboxen som ikke finner den. Radiostasjonene ligger i en mappe kalt "Radio" ved siden av snarveien til Z: - og nettradio fungerer stadig utmerket.

Vi har sjekket alle filbanene som er angitt for Squeezeboxen - og de er uforandret og korrekte - det er bare Z: som er utilgjengelig via Squeezeboxen.

Er det noen som vet hva som kan ha skjedd og - enda bedre - hva som kan gjøres med det?

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ramlet inn en oppdatering i går og i håpet om å avspille via Spotify var nærliggende etter alle ryktene, men det gikk desverre ikke. Gjelder KUN de med Premium abb osv..... Litt nedtur....

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har Premium (noe de aller fleste burde investere i). Så da var det å plukke opp en SB Touch i morgen. :) HAr ventet på at betafasen skulle slutte.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    837
    Torget vurderinger
    4
    Yess! Ver 7.5.3 støtter både Spotify og Wimp!
    Så da blir det uhorvelige 2x99,- pr mnd på meg fremover til jeg finner ut hvem av de to streamingtjenestene jeg liker best over Squeezeboksene ;D

Fra nettsiden:

New Services:
    Support for Spotify (Radio and Touch players only).
    Support for WiMP.

Platform Support:
    Perl 5.12 is now supported on Linux, enabling the newest distributions to work out of the box.

Bug Fixes:
    Fixed a bug where connecting to MySB from the player UI would always incorrectly use a DNS lookup, leaving the player stuck on MySB.
    #16183 - Pandora genre stations can cause blank screen
    #16379 - aac->pcm using faad is wrong at non-44.1 samplerates
    #16331 - SB Radio: Fix for random battery charging sound.
    #16452 - forward slashes in artist and track names after import

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Loevhagen skrev:
    Jeg har Premium (noe de aller fleste burde investere i). Så da var det å plukke opp en SB Touch i morgen. :) HAr ventet på at betafasen skulle slutte.
    Nå har jeg ikke hengt med på utviklinga i det siste, men hva er det SB Touch og Radio gir av fordeler rundt Spotify som man ikke får ved Spotify over Transporter/SB Classic/SB Duet/Boom? Jeg har hatt Spotify integrert i Squeezeserver siden en eller annen gang i fjor, og har grafisk brukergrensesnitt for SB med Spotify menyer via iPeng på iPod Touch/iPadiPhone? Kan ikke si at jeg savner så mye på denne løsningen.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Triode's spotify-pluging er flott, den, men den offisielle kan altså kjøre via mysqueezebox.com, uten at du trenger å ha serveren i gang. Kan sikkert være fint, det. Den offisielt støttede plugin-en har et bedre interface fra selve squeezebox-en også, for de som bruker det.

Da jeg endelig fikk oppgradert til 7.5.3 i går og satt opp den offisielle plugin-en (uten å slette Triode-plugin'en) funket det fint, det, men i stedet for cover art på displayet til Touch-en, fikk jeg bare et slikt nettradio-symbol. Er det ikke meningen å vise coverbildene med Logitech's spotify-plugin, tro?

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har cover art fra Spotify på Radio, antar det skal være på Touch også. Jeg hadde noe problemer på annet hold med å vise cover art i går, kanskje Spotify hadde litt problemer da du forsøkte?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Class skrev:
    Jeg har cover art fra Spotify på Radio, antar det skal være på Touch også. Jeg hadde noe problemer på annet hold med å vise cover art i går, kanskje Spotify hadde litt problemer da du forsøkte?
    Kanskje. Får se i ettermiddag.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    Class skrev:
    Kanskje. Får se i ettermiddag.
    Nei, gitt. Hjalp ikke. Jeg ser cover-bildet i lista over album, søkeresuktater, etc, men når jeg starter avspillingen, vises bare det dumme antenne-symbolet.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vurderer å kjøpe en NAS-boks til musikk- og bildefilene mine. Det må selvsagt kunne kjøre squeezebox server knirkefritt, lagre trygt i Raid5 eller tilsvarende, kunne bruke generiske sata-disker av ulik størrelse, og være så stillegående som mulig. Lav pris er også en fordel.

Har sett på ReadyNAS Duo og NV+, men har fått tips om at de (i alle fall duo) er litt trege, og at det kanskje finnes bedre løsninger i dag.

Så: Tips om best mulig NAS for bruk med squeezebox mottas med takk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn