Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    bhaagensen skrev:
    Bumbumbum, tid for å oppdatere (eller kjøpe) iPeng :)

PS! Pass på med å oppdatere hvis du har en eldre iPod Touch.

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=85502
    Funker som gull her på min iPad og iPhone gratisversjonen
    Skriver dette på min iPad mens jeg koser meg med musikk fra min squeeserver som kjøres på en readynas. ;D ;D

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    johnnygrandis skrev:
    Skriver dette på min iPad mens jeg koser meg med musikk fra min squeeserver som kjøres på en readynas. ;D ;D
    Ja det er gull. Streamer til iPhone og kombinerer med Other Players-pluginet. Dvs. at når jeg kommer hjem bruker jeg bare Hent Playliste Fra-funksjonen til å overføre hele playlista til anlægget, hvorefter musikken uavbrutt fortsetter fra nøyagtig samme plass. Same procedure, når jeg går ut :)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    bhaagensen skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Ja det er gull. Streamer til iPhone og kombinerer med Other Players-pluginet. Dvs. at når jeg kommer hjem bruker jeg bare Hent Playliste Fra-funksjonen til å overføre hele playlista til anlægget, hvorefter musikken uavbrutt fortsetter fra nøyagtig samme plass. Same procedure, når jeg går ut :)
    Hmmm ... hent hent playlist funksjon sier du - Må se nærmere på denne også.

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    johnnygrandis skrev:
    Hmmm ... hent hent playlist funksjon sier du - Må se nærmere på denne også.
    Har man flere spillere, er det et veldig nyttig plugin.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Vil ikke ta Spotify over ios devices dog ...

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    Hei Squeezbox venner. Noen som veit om jeg kan bruke usb kabel fra SB Duet og til min forsterker som har usb inngang.?

Morten

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    scaniagutten skrev:
    Hei Squeezbox venner. Noen som veit om jeg kan bruke usb kabel fra SB Duet og til min forsterker som har usb inngang.?

Morten
    Det kan du ikke fordi Duet ikke har USB-inn eller-utgang.

Derimot kan du (med litt mekk) benytte Squeezebox Touch med en USB-dac som ikke krever spesialdrivere. Dette omfatter antagelig også din forsterker. "Mekket" er beskrevet flere ganger tidligere i denne tråden.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    bhaagensen skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Ikke med Triode's plugin heller?
    Funker ikke med Triode plugin har ikke prøvd med den offisielle enda, det kan kanskje ha noe med formatet Ogg Vorbis kodingen som Spotify bruker.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    4
    johnnygrandis skrev:
    bhaagensen skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Ikke med Triode's plugin heller?
    Funker ikke med Triode plugin har ikke prøvd med den offisielle enda, det kan kanskje ha noe med formatet Ogg Vorbis kodingen som Spotify bruker.

Fungerer med Wimp

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Wimp streamer vel AAC, tenker det er Ogg Vorbis som er problemet eller om det er ReadyNas`en som ikke er sterk nok til å transkode filene i nåtid. Kanskje andre har noen erfaringer ?

Ser Aiff ikke står på den liste over supported format men det funker - også 24/96 Aiff fungerer.

Vedlegg

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    CDWMcInSpots skrev:
    scaniagutten skrev:

Morten
    Det kan du ikke fordi Duet ikke har USB-inn eller-utgang.

Derimot kan du (med litt mekk) benytte Squeezebox Touch med en USB-dac som ikke krever spesialdrivere. Dette omfatter antagelig også din forsterker. "Mekket" er beskrevet flere ganger tidligere i denne tråden.
    Takker, da er det avklart :( Morten :(

Steinar_R

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2003
    Antall liker
    14
    Steinar_R skrev:
    Er det noen som har prøvd usb ut fra Touchen og kan si noen ord om det?

Mvh
    Spørsmålet kan vel kanskje misforstås i og med at Touchen offisielt ikke støtter usb ut, bare inn.
    Men ifølge en tråd på slimdevices forumet og andre steder så er det mulig å bruke usb ut til en dac, og med gode resultater.

Jeg har hatt en Touch nå i ca 14 dager og spilt på analog ut med alle sw modifikasjonene til Klaus aka soundcheck.

Det har fungert fint og lyden er, sammenlignet med den "gamle" squeezeboxen og en Duet som jeg har , en god del bedre.

Men etter å ha lest en del om adaptive/asynchrone dacer og mulighet for å få god lyd for en rimelig penge via usb så ble jeg nyskjerrig .

Jeg hadde lyst til å prøve med en HRT Streamer II da den hadde vist seg å virke bra med Touchen .Jeg kontaktet en av forhandlerne her som fører HRT og kjøp med returrett i tilfelle det ikke virket var ikke noe problem.
    Men han hadde ingen HRT II inne , de ventet på den nye utgaven som han ville ha om en ukes tid men han hadde en Hegel HD2 som jeg kunne prøve i mellomtiden.

Ifølge litteraturen så skal Hegelen kunne ta 24/96 format via usb og den har en 24 bits dac så utgangspunktet så bra ut mht Touch bruk.

Å få den til å spille musikk tok sin tid men etter å ha fått et visst tak på vi (txt editoren på Touchen) og redigert en del filer så ble det etterhvert lyd.

Og lyden var veldig bra (i mine ører) men det oppstod "knitring" med ujevne mellomrom. problemet ble forsterket ved avspilling av 24/96 filer.

Problemet viste seg å være bufferstørrelsen, etter å ha øket denne så er avspillingen helt uproblematisk , både i standardformat og 24/96.

Soundcheck sine sw moder som fungerer fint via spdif kan ikke uten vider brukes på usb utgangen, fks så gjør hans bufferinnstilling at det blir null lyd på usb'en, heller ikke kan en koble ut analog/digital utgangene (foreløpig).

Så langt er jeg ihvertfall meget godt fornøyd med lyden og Hegel dacen som er et funn til prisen vil jeg tro, uten at jeg har all verdens å sammenligne med.

Mvh

Steinar_R

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Åpne programmet > høyreklikk på programmet som kjører i docken og velg behold i dock.¨
    Om programmet ikke åpnes i docken kan du dra det dit som snarvei fra programmer mappen mener jeg å huske.

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.336
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Kanskje jeg gjorde noe feil da jeg nedlastet den, for den har lagt seg under Systemvalg>Annet, og man kan ikke dra den over til Programmer. Høyreklikk får bare opp valget om å fjerne.
    Når Systemvalg er åpent, og man klikker på SqueezeServer, da får man beskjed om at Systemvalg må lukkes og åpne seg før SqueezeServer kan åpnes. Da gjør den det, man åpner innstillinger for SqueezeServer, man må da inn i Fjernbetjening før Serveren kommer opp.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Niels: Du har ikke gjort noe galt. Det skal være slik. Så, dersom noen har gjort noe galt her så er det de som har programmert Squeeze-softwaren.

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    151
    Bruker en liten bærbar Asus laptop til å ha musikk på samt å kjøre Squeezesentrer. Det er 200GB diskplass på Asusen, men de er delt opp i to deler på 100GB hver. Begynner å nærme seg limit på den ene disken med all musikken jeg har lagt inn. Er det en måte jeg kan få Squeezesenter til å scanne/ hente musikk fra begge "partisjoner" (er det det man kaller det)?

kjetinho

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Antall liker
    22
    Ja, legg til ein snarveg til den andre partisjonen i den du brukar no.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    4
    Andreas skrev:
    Bruker en liten bærbar Asus laptop til å ha musikk på samt å kjøre Squeezesentrer. Det er 200GB diskplass på Asusen, men de er delt opp i to deler på 100GB hver. Begynner å nærme seg limit på den ene disken med all musikken jeg har lagt inn. Er det en måte jeg kan få Squeezesenter til å scanne/ hente musikk fra begge "partisjoner" (er det det man kaller det)?
    Står også litt om dette her
    http://wiki.slimdevices.com/index.php/Beginners_Guide_To_Organising

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Det er alltid lurt å ha backup* før man setter i gang med endringer av partisjoner.
    Når det er sagt, jeg har aldri mistet data på denne måten og jeg har re-partisjonert mange ganger siden det ble mulig på PC :)

*Det er alltid lurt å ha backup, punktum.

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Så lenge en bruker resize partition eller merge så skal det gå bra, men ved merge så mister en data på den partisjonen som blir innlemmet. Ved resize så bevares data. Men uansett som nevnt, du bør ha backup, det kan skje uforutsette ting.

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    151
    La inn masse musikk på den andre partisjonen, limte inn en snarvei fra den på den første partisjon og ba senter scanne på nytt. Funka som en drøm. (Backup hadde jeg)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    De siste dagene har det skjedd et par ganger at SB Touch-en min plutselig har rebootet (Vel, "fryst" i noen sekunder, og så rebootet) helt av seg selv.

Er det flere som har vært borti dette, og/eller har noen teori om hva det kan komme av og hva som evt. kan gjøres med det?

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    652
    I tillegg til iPad som fjernkontroll bruker jeg også en Controller (fra Duet) til å styre både en Transporter og en Receiver (Duet), og den hengte seg ettertrykkelig opp. Prøvde å ta ut batteriet (lenge) uten hell.

Fant heldigvis reset-ordren på nett: Slå den av, og deretter slå den på mens man holder + (pluss)knappen inne. Da ble den nokså fabrikkny, men husket noen innstillinger, og var forøvrig frisk.

E

eitel

Gjest
    Dazed skrev:
    De siste dagene har det skjedd et par ganger at SB Touch-en min plutselig har rebootet (Vel, "fryst" i noen sekunder, og så rebootet) helt av seg selv.

Er det flere som har vært borti dette, og/eller har noen teori om hva det kan komme av og hva som evt. kan gjøres med det?
    Det samme har skjedd hos meg. Har ingen anelse om hva som er årsaken.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.385
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Skjer en sjelden gang, og jeg blir alltid like stuss, og gruer for at det skal være noe fysjom. Hiitil har det alltid gått greit. Den rebooter f eks hver gang jeg skifter radiokanal fra nrk klassisk til P2..., så der har jeg en unnskyldning for å konstant høre på klassisk, dersom jeg skulle behøve en slik.

B

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    I tillegg til dette, hender det at lyden blir borte, men både på serveren og i displayer ser det ut som musikken spiller. Dette skjedde rett før boksen rebootet som beskrevet. Dette siste problemet leste jeg om flere som opplevde på slimdevices-forumet også.

Kan det være en bug i siste firmware-oppdatering?

larsfrich

Medlem
    Ble medlem
    17.12.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Romkorreksjon med Audiolense og Inguz på Squeezebox server under OSX?

Prøver meg med en post her etter at jeg ikke fikk noen løsning ved å poste på Datahjørnet.

Hei,

jeg har en Logitech Duet som kjører Squeezebox server versjon 7.5.3 under OSX.

Jeg vurderer å kjøpe Audiolense til bruk i dette systemet. Jeg har imidlertid problemer med å finne et oppsett som lar meg bruke filtre generert i Audiolense med Squeezebox server. Har forsøkt å installere Inguz (og Mono for OSX), men får ikke dette til å virke med Squeezebox server. Brukte oppskriften på http://www.sugarmonster.net/InguzDownloads/index.html. Jeg får pluginen opp på fjernkontrollen på Logitech Duet, men jeg får ikke opp muligheten for å velge Inguz drivere til å prosessere flac filer. Får heller ingen lyd ved å stille på EQ innstillingene. Det virker derfor som om Inguz bare delvis er installert på systemet. Inguz utvikles vel ikke lengre, må jeg eventuelt gå tilbake til en eldre utgave av Squeezebox server for å få Inguz opp og gå? Squeezebox server har jo skiftet navn noen ganger - skyldes problemene at installereren forsøker å legge filer i mapper som har et annet navn i den nåværende versjonen av Squeezebox server? BruteFIR virker så vidt jeg forstår ikke med Logitect Duet, bare med eldre modeller.

Finnes det noen løsning for romkorreksjon (Inguz eller andre) som fungerer med siste versjon av Squeezebox server under OSX? Er alternativet å kjøpe en Windows basert pc og kjøre Squeezebox server fra den? Må jeg også i det tilfellet nedgradere til tidligere versjon av Squeezebox server for å få kjørt Inguz, eller finnes det bedre løsninger?

Mvh,

Lars

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke prøvd Inguz på en stund, men om du er på OSX så kan du jo prøve med VMWare eller annen virtualiserings software og innstallere windows/squeezeserver der for å se om du kan få det til der.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hjelpe meg så vanskelig dette med SD-kort på Touch skulle være da.

1) Har formatert et 16GB SD-kort til FAT-32
    2) Setter kortet inn i Touchen
    3) Starter Squeezebox Server
    4) Skanning av sanger = "Fullført"
    5) Når jeg velger Min musikk i hovedmenyen så får jeg følgende "Valget ditt fører til at spilleren kopler til et annet bibliotek, og avspillingen stanser".

???

Jeg går med andre ord i ring her. Hva gjør jeg feil?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.285
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    "min musikk" er kanskje biblioteket du streamer fra pc/squeezecenter, så du må koble til serveren i Touch-en (bytte bibliotek) for å få tilgang til SD-kortet?

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tolker at når man setter inn et SD-kort og deretter blir bedt om å Starte server for å ideksere filene på kortet, at det er riktig. Dette er også ihht. Squeezebox supportsider om riktig fremgangsmåte, slik jeg tolker det. Jeg skjønner ikke filla...

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Loevhagen skrev:
    Jeg tolker at når man setter inn et SD-kort og deretter blir bedt om å Starte server for å ideksere filene på kortet, at det er riktig. Dette er også ihht. Squeezebox supportsider om riktig fremgangsmåte, slik jeg tolker det. Jeg skjønner ikke filla...
    Jeg har ikke forsøkt SD-kort. Derimot har jeg opplevd at Logitech Squeezebox Touch kan bli forvirret ved ut- og innplugging av USB-minne (gjort etter oppskriften med eject USB). Resetknappen hjalp ikke, men strømutkobling med det nye USB-minnet innkoblet (og etterfølgende (re)start) hjalp.

Det er verdt et forsøk hvis du da ikke allerede har forsøkt.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    4
    Loevhagen skrev:
    Som Dazed nevner...... du må vel inn på My Music menyen og nederst der velge Switch Library og velge Touch'n din der?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn