Steinar_R skrev:
Er det noen som har prøvd usb ut fra Touchen og kan si noen ord om det?
Mvh
Spørsmålet kan vel kanskje misforstås i og med at Touchen offisielt ikke støtter usb ut, bare inn.
Men ifølge en tråd på slimdevices forumet og andre steder så er det mulig å bruke usb ut til en dac, og med gode resultater.
Jeg har hatt en Touch nå i ca 14 dager og spilt på analog ut med alle sw modifikasjonene til Klaus aka soundcheck.
Det har fungert fint og lyden er, sammenlignet med den "gamle" squeezeboxen og en Duet som jeg har , en god del bedre.
Men etter å ha lest en del om adaptive/asynchrone dacer og mulighet for å få god lyd for en rimelig penge via usb så ble jeg nyskjerrig .
Jeg hadde lyst til å prøve med en HRT Streamer II da den hadde vist seg å virke bra med Touchen .Jeg kontaktet en av forhandlerne her som fører HRT og kjøp med returrett i tilfelle det ikke virket var ikke noe problem.
Men han hadde ingen HRT II inne , de ventet på den nye utgaven som han ville ha om en ukes tid men han hadde en Hegel HD2 som jeg kunne prøve i mellomtiden.
Ifølge litteraturen så skal Hegelen kunne ta 24/96 format via usb og den har en 24 bits dac så utgangspunktet så bra ut mht Touch bruk.
Å få den til å spille musikk tok sin tid men etter å ha fått et visst tak på vi (txt editoren på Touchen) og redigert en del filer så ble det etterhvert lyd.
Og lyden var veldig bra (i mine ører) men det oppstod "knitring" med ujevne mellomrom. problemet ble forsterket ved avspilling av 24/96 filer.
Problemet viste seg å være bufferstørrelsen, etter å ha øket denne så er avspillingen helt uproblematisk , både i standardformat og 24/96.
Soundcheck sine sw moder som fungerer fint via spdif kan ikke uten vider brukes på usb utgangen, fks så gjør hans bufferinnstilling at det blir null lyd på usb'en, heller ikke kan en koble ut analog/digital utgangene (foreløpig).
Så langt er jeg ihvertfall meget godt fornøyd med lyden og Hegel dacen som er et funn til prisen vil jeg tro, uten at jeg har all verdens å sammenligne med.
Mvh
Steinar_R