[...]
CDWMcInSpots skrev:
[...]
Mine erfaringer med Apple Lossless tyder på at formatene som benyttes av Apple dessverre har mer eller mindre dårlig støtte utenfor Apple-verdenen, f.eks. Logitech Squeezebox [...]. Dette er alt fra ingen støtte, via dekodere som gir problemer p.g.a. programmeringsfeil, [...]. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men jeg ser at
marsboer antagelig har gitt oss forklaringen etter at jeg begynte å skrive dette. Jeg antar at det samme antagelig er tilfelle for AAC.
[...]
Class skrev:
CDWMcInSpots skrev:
Mine erfaringer med Apple Lossless tyder på at formatene som benyttes av Apple dessverre har mer eller mindre dårlig støtte utenfor Apple-verdenen, f.eks. Logitech Squeezebox [...].
Etter det jeg husker er det lenge siden SB hadde problemer med Apple lossless, jeg merker iallfall ikke noe til dem nå. [...]
Hvilke erfaringer har du gjort?
Logitech Squeezebox
CDWMcInSpots skrev:
Logitech Squeezebox [...] Dette er alt fra ingen støtte, via dekodere som gir problemer p.g.a. programmeringsfeil, [...]
Logitech
Squeezebox Touch har hatt
hopp-ut-nær-slutten-av-sporet-problemer med Apple Lossless (ALAC) når den spiller fra USB-minne eller disk (
Bug 16191). Den er i skrivende stund jfr. endringsloggene for v. 7.5.4, 7.5.5 og 7.6.0 (
http://wiki.slimdevices.com/index.php/Nightly_Builds) dessverre fremdeles kun rettet i utviklingsversjonen 7.6.0 og dessverre hverken i den offisielle versjon 7.5.4 eller den kommende versjon 7.5.5.
CDWMcInSpots skrev:
Jeg kryssposter denne gledelige informasjonen her.
CDWMcInSpots skrev:
Man skrev:
[...]
Det er btw sanger i ALAC. Fullt tagget med cover og hele pakken. Null problemo.
Så da er ihvertfall avfeie myten om at man bør holde seg til kun FLAC.
ALAC har gitt
hopp-ut-nær-slutten-av-sporet-problemer med ujevne mellomrom når jeg har kjørt ALAC fra USB-minne, men det ser ut som om
feilen (Bug 16191) ble ordnet 03.02.2011.
Tillegg:
Det ser ut som om rettingen kun er inkludert i den
uferdige utviklingsversjonen
7.6.0 og dessverre hverken i den offisielle versjon 7.5.3 eller den kommende versjon 7.5.4.
Etter at jeg skrev ovensiterte innlegg 09.03.2011 installerte jeg Squeezebox Server 7.6.0 og oppdaterte først én Squeezebox Touch. Det stemmer at "
#16191 - ALAC Songs being cutoff before they end" er rettet. Jeg har ikke observert denne feilen med Squeezebox Server 7.6.0 på Squeezebox Touch.
Dessverre er advarselen "
Please note: builds can be broken every now and then. This version is under heavy development" ang. utviklingsversjonen høyst reell. Jeg sa ja til en senere 7.6.0-oppdatering. Da forsvant music folder-avspilling fordi musikkatalogen plutselig så ut som om den var tom (album, artist m.m. virket fremdeles). Noen versjoner senere (1-2 uker) var dette rettet. Senere fusket spoling i Apple Lossless-filer. Dette er rettet i siste versjon jeg har lastet ned. Rådet for bruk av utviklingsversjonen blir å holde på en versjon som virker inntil du oppdager problemer.
Jeg tipset for en god stund siden en IT-kollega om at "
#16191 - ALAC Songs being cutoff before they end" er rettet. Senest denne uken spurte han meg ang. ovennevnte musikkatalogproblem. Dette oppleves altså ikke nødvendigvis som rett frem selv for IT-utdannede.
Søk eller spoling innen Apple Lossless-filer ble først tilgjengelig i april og juni 2010. I samme periode foregikk også en god del annen ALAC-utbedring (
http://svn.slimdevices.com/repos/slim/7.5/trunk/server/Changelog7.html).
- Version 7.5.1 - 2010-06-10
- Seeking within MPEG-4 files (AAC/ALAC) is now supported for players with native playback (Radio, Touch).
- Version 7.5.0 - 2010-04-06
- faad2 patched to support ALAC (Apple Lossless encoding) including 24-bit support (bug 14700);
separate alac program for transcoding from ALAC withdrawn.
- faad2 patched to support seeking (bug 12723, bug 8620)
Note to people porting to other platforms: the transcoding support for AAC and ALAC that is
configured in convert.conf is dependent upon the two patches above. The combined patch is
available at
http://svn.slimdevices.com/repos/slim/7.5/trunk/vendor/faad2/seeking+alac.patch
[...]