Er ikke SE-versjonen bare et oppsamlingsheat for å bruke opp delelageret etter at de tok den orginale Transporteren ut av produksjon ? Eller har Logitech fremtidsplaner for Transporter'en ?maxmekker skrev:Noen som har testet Transporter SE? Altså den nye modellen av Transporteren. Hvordan er denne samenlignet med forrige versonen?
Er det eventuelt noen her på berget som selger den? Eller må en på nett og bestille?
Maxmekker
Ok, jeg er nemlig i tvil om jeg hører forskjell på de to innstillingene. Transporter er tilkoblet dCS dac via XLR kabel og burde derfor jobbe i henhold til AES/EBU. Burde det ikke være en hørbar forskjell om jeg da setter SPDIF-koding kontra AESEBU?Asbjørn skrev:Jeg går ut fra at den gjør nøyaktig hva den sier, altså velger mellom S/PDIF og AES/EBU dataformat på de digitale utgangene. Forskjellen ligger i hvordan kontrolldata i datastrømmen skal tolkes. Detaljene står i de respektive artiklene og standardene. Min står på S/PDIF. (De fleste digitale XLR-kabler formidler S/PDIF-data, ikke AES/EBU selv om vi liker å påstå det.)
Tror du har rett, Transporter passer vel neppe med resten av porteføljen til Logitech....Trane skrev:Er ikke SE-versjonen bare et oppsamlingsheat for å bruke opp delelageret etter at de tok den orginale Transporteren ut av produksjon ? Eller har Logitech fremtidsplaner for Transporter'en ?
Den klart viktigste forskjellen er at du kan slave klokken i Transporter slik at den eksterne DAC eller master klokkke, kan styre klokkesignalet. Ellers er det jo kjekt å kunne avspille 24/96Dazed skrev:Jeg er klar over at den ser bra mye kulere ut, men får man egentlig så mye mer fra en Transporter enn man gjør fra en Squeezebox Touch til en brøldel av prisen? ...Gitt at man bruker en ekstern DAC, selvsagt.
Nei. Enten greier mottakeren å tolke header, eller så greier den det ikke. Hvis den forstår hva som kommer nedover ledningen bør ikke dette påvirke selve D/A-konverteringen og lyden som kommer ut av den. Hvis den ikke er i stand til det, kan du få rent garbage ut av D/A-konverteringen, og det vil du nok høre, ja. Eksempelvis betyr bit 5 pre-emphasis hvis den er påslått i S/PDIF, mens den betyr "not locked to external time sync" i AES/EBU.Solo skrev:Ok, jeg er nemlig i tvil om jeg hører forskjell på de to innstillingene. Transporter er tilkoblet dCS dac via XLR kabel og burde derfor jobbe i henhold til AES/EBU. Burde det ikke være en hørbar forskjell om jeg da setter SPDIF-koding kontra AESEBU?Asbjørn skrev:Jeg går ut fra at den gjør nøyaktig hva den sier, altså velger mellom S/PDIF og AES/EBU dataformat på de digitale utgangene. Forskjellen ligger i hvordan kontrolldata i datastrømmen skal tolkes. Detaljene står i de respektive artiklene og standardene. Min står på S/PDIF. (De fleste digitale XLR-kabler formidler S/PDIF-data, ikke AES/EBU selv om vi liker å påstå det.)
Det er et poeng. Ikke relevant med mid-fi'en min, men fremdeles et godt poeng.Solo skrev:Den klart viktigste forskjellen er at du kan slave klokken i Transporter slik at den eksterne DAC eller master klokkke, kan styre klokkesignalet.
Det kan Touch også.Ellers er det jo kjekt å kunne avspille 24/96
Noen spørsmål hvis svar kanskje kan hjelpe de som forsøker å hjelpe:Sting skrev:Har Readynas nv+ med squeezeserver slått på men ingen musikk finnes, bare radio. Alt musikken ligger i Apple lossless, et par album i mp3. Finner ingen plass i settings der jeg kan peke mot musikkmappen, noen som har tips?
Mvh Tom
I Squeezebox Server: Innstillinger -> Grunleggende instillinger: Musikk-mappe - skriv sti der.Sting skrev:Finner ingen plass i settings der jeg kan peke mot musikkmappen, noen som har tips?
Hvilken "settings" ser du på, web grensesnittet til SBS eller noe Readynas greier?Sting skrev:Finner ingen plass i settings der jeg kan peke mot musikkmappen, noen som har tips?
Du må vel åpne en nettleser mot en adresse/port på NASen som gir deg Squeezebox Server-kontrollpanel for NASens Squeezebox Server(?) Dette er gjerne mer automatisk når man gjør det på en datamaskin som selv har Squeezebox Server installert og i drift.Sting skrev:Finner ikke noe kontrollpanel for dette, bare server av eller på. Rett sted er vel kanskje å spør i "nas-tråden" forresten.. Sorry hvis OT
Prøv http://192.168.1.10:9000/ (bytt ut adressen med adressen til NAS-en). Port kan også være en annen, hos meg med QNAP er det 9001.Sting skrev:Finner ikke noe kontrollpanel for dette, bare server av eller på. Rett sted er vel kanskje å spør i "nas-tråden" forresten.. Sorry hvis OT
Hei, har du referansen til dette? Jeg har nå byttet fra RCA spdif til AES/EBU XLR for å få bedre lyd og det høres jo da lite smart ut...bhaagensen skrev:AES/EBU: Sean har en gang skrevet at den beste digitale utgang på Transporteren er via ekte 75 R coax-forbindelse, og at AES/EBU er en attpåklatt - dog så god som det kan la seg gjøre - ifølge ham da...
(Naturligvis er det ikke det samme som at denne utgang alltid resulterer i *best lyd*).
Ok. Min sto på 2400.Asbjørn skrev:Det er vel fjernkontrollen som er problemet, heller enn Squeezeboxen. Det går an å endre innstillingene for hvor fort den går ned i strømsparemodus. (Settings->Advanced->Factory test->Power management) Jeg har satt "suspend" til 3600 for å minimere det problemet. Du kan også slå av hele strømsparemodusen hvis du husker på å sette den tilbake i dockingstasjonen etter bruk.
Et annet alternativ kan være å bruke en mobiltelefonapp til å styre SB med. Hos meg har junior demonstrert en betydelig evne til å ta styringen over spillelisten via HTC-telefonen sin...
Takk for tips! Men er det egentlig nødvendig med et tredjepartsprogram, finnes det ikke et filsystem som alle tre plattformer kan lese, mac kan styre og hvor jeg kan utføre formateringen på mac? FAT32, vil det fungere?stejorge skrev:http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/
Med denne kan du lese og skrive til NTFS formaterte disker fra MAC, koster 20 dollar men er verdt det.
For meg er den et must...