Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Et kjapt spørsmål: jeg har en SB Classic (v.3) som jeg vil bruke sammen med Spotify premium (ved hjelp av 3. parts plugin). Kan jeg da bruke spiller-interfacet og remote`n til dette, dvs. jeg slipper å bruke et web-interface for å bruke Spotify til SB`en?

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.764
    Sted
    Phobos
    Ja. Dersom du har Squeezebox Server 7.6 går du inn på My Apps -> Spotify om du har aktivert Triode plugin og konfigurert brukerinnstillingene dine. Derfra vil du finne alt av playlister og tilsvarende og navigere som normalt.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    marsboer skrev:
    Ja. Dersom du har Squeezebox Server 7.6 går du inn på My Apps -> Spotify om du har aktivert Triode plugin og konfigurert brukerinnstillingene dine. Derfra vil du finne alt av playlister og tilsvarende og navigere som normalt.
    Takk. Oppgraderte til Spotify Premium og det funker med Triode`n på SBS v.7.6. Det som dessverre ikke virker er bruk av spillelister, så vidt jeg kan se. Får undersøke nærmere etter jobb. Husker ikke innholdet i feilmld. nå, får sjekke det ut senere.

Ellers er det jo kjempefint å bruke Squeeze Commander på mobilen sammen med Spotify Premium :)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Squeezebox Touch -> USB-DAK

CDWMcInSpots skrev:
    baluba skrev:
    RoDa skrev:
    [...]
    Angående å "lage" en usb-utgang:
    Hvorfor skulle man ønske dette? Har ikke alle/de fleste DACer en USB til s/pdif konverter på inngangen uansett?
    Så hvis det allerede er s/pdif ut fra SB så er det bare å kjøre på det?
    Du vet vel at det finnes ganske mange rene USB-DACer på markedet i dag? Mange har gjerne startet med en slik, for så å kjøpe seg en SB senere. I de fleste tilfeller vil jeg tro den eksterne DACen låter bedre.
    RoDa:
    Du har helt rett. Hvis DAKen har S/PDIF RCA eller Toslink er det neppe noen/ingen grunn til å benytte USB-overføring. En Squeezebox Touch kan for øvrig gjerne drive 2 DAKer samtidig, via S/PDIF RCA og Toslink.

Som baluba skriver finnes det dog en del rene USB-DAKer. Stereophiles Squeezebox Touch-anmelder benyttet en slik, Ayre Acoustics QB-9 USB DAC.
    [...]
    Jeg skal på min kjøkken-Touch forsøke digital USB-utgang for å mate en Audio Pro TX100 som igjen mater Audio Pro Living LV2.
    [...]
    Det finnes en annen mulig grunn. En del hevder at asynkrone USB-DAKer kan gi/gir bedre lydkvalitet enn S/PDIF p.g.a. bedre overføringsmekanisme/-protokoll mellom digitalkilde og DAK.

Man er inne på problemstillingen allerede i innlegg 6 i tråden "Instructions for connecting USB DAC to Touch":
    http://forums.slimdevices.com/showpost.php?p=578354&postcount=6

JohnSwenson skriver:
    Originally Posted by Gazjam
    a bit contentious (probably ), but a genuine question.
    Any improvements over SPDIF usng USB into a suitable Dac?

Not so much for my Caiman dac, the usb max's at 16/44, but maybe for others?
    There is no way to make a generic statement on that, its going to be all over the place.

Many DACs that have both S/PDIF and USB inputs use a USB to S/PDIF converter and feed it into the S/PDIF input under the hood. In this case the USB input is probably going to be worse. (but not necessarily always so, again it depends on many other factors)

There are several USB input implementations that are REALY good, and these could easily outperform a run of the mill S/PDIF implementation. A designer that uses one of these good USB circuits is probably also going to use a good S/PDIF implementation as well, so there may not be very much difference between the two on THAT box. But between different boxes it could go either way.

John S.
    Legg også merke til følgende essensielle forutsetning:
    http://forums.slimdevices.com/showpost.php?p=577727&postcount=1

Not all USB DACs will work with the Touch. If the DAC requires a custom driver, it will NOT work with the Touch. Only DACs that can be used with generic USB drivers will work.
    http://forums.slimdevices.com/showthread.php?p=579860#post579860

Both the Musiland 01 USD and the M2Tech will NOT work with the Touch. They require a custom driver of which only Mac or Windows versions exist. The Touch runs linux on an ARM processor so the existing drivers will not work.

You HAVE to use a device that will work with a generic driver, NOT its own custom driver.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Jeg kryssposter dette her:

CDWMcInSpots skrev:
    Apropos Squeezebox Touch's DAK og analogutganger:
    http://forums.slimdevices.com/showpost.php?p=581808&postcount=30

[JohnSwenson skriver (min uthevinger):]
    [...]
    As to your first question, yes you can get better sound by going with an external DAC. Its very hard to tell you which one, thats a very personal choice. I build my own DACs so I can't tell which of the commercially available ones will sound "the best". I haven't done much listening to commercial DACs recently. I certainly have not heard everyone on your list.
    [...]
    The Touch even on its own can sound quite good. To get the best out of its analog outs there are some things you can do which elevate the performance. There are quite a few threads about this both here and in the audiophile forum. There are quite a few people that hang out here that don't believe any of these things make any difference. There is nothing stopping you from trying them out and seeing if it makes a difference for you.

Member soundcheck has a webpage http://soundcheck-audio.blogspot.com/p/squeezebox-touch-great-base-for-network.html with many such tweaks and and a small script which can be downloaded to the Touch which implements some more.

For me the number one things are:

Run external server, not a USB drive plugged into the Touch.
    Use a wired connection to the server (not WiFi)
    In the server transcode any format you play to PCM

These are all things you can do without changing the Touch in any way.

Then there are soundchecks tweaks which change some parameters and turn things off inside the Touch. These are reversible, a factory reset takes them out so there is no risk to trying them.

Then there are hardware tweaks (only recommended for hardware experts). The analog outs have cheap electrolytic caps in series, getting rid of these can significantly improve the sound. But this voids your warantee, is actually pretty tough to do and has significant risk of destroying the Touch, so don't attempt unless you really know what you are doing. Another hardware tweak is to unplug the screen. (you can still use any of the other remote control methods) All of these together will give pretty astonishing results directly from the analog outs.

Try some of the software tweaks before deciding on getting an external DAC.

John S.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    atonal skrev:
    marsboer skrev:
    Takk. Oppgraderte til Spotify Premium og det funker med Triode`n på SBS v.7.6. Det som dessverre ikke virker er bruk av spillelister, så vidt jeg kan se. Får undersøke nærmere etter jobb. Husker ikke innholdet i feilmld. nå, får sjekke det ut senere.

Ellers er det jo kjempefint å bruke Squeeze Commander på mobilen sammen med Spotify Premium :)
    ---------------------------------------

Trenger litt hjelp nå. Når jeg skal bruke Spotify (f.eks. i Whats new) fra SB får jeg denne feilmeldingen:

Internal error:, or} expected while parsing object/hash,...serBase.pm line 25. Url: http://192.168.1...arch.json?q=tag:new
    Får lignende feilmeldinger på omtrent alt jeg forsøker meg på. Får finlese slimdevices-forumet, men i mellomtiden:
    Er det noen som har vært borti noe lignende?

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    857
    Torget vurderinger
    4
    @atonal:
    Har du sjekket at helper app kjører?
    (web kontroll -> innstillinger-> avansert-> spotify)
    Hvis den ikke kjører kan det være et firewall problem.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Liotheles skrev:
    @atonal:
    Har du sjekket at helper app kjører?
    (web kontroll -> innstillinger-> avansert-> spotify)
    Hvis den ikke kjører kan det være et firewall problem.
    Ja, helper app kjører. Får se mer på dette i morgen. Takk for svar, Liotheles.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.516
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hmm......

Da har jeg fått noen hi-rez filer å leke med. 8)

Men så ....

Ved spilling av filen som har 192kHz samplingsfrekvens så tennes ikke det lyset på Rega'n?

Her er bildet fra squeezebox server:

Kan jeg ha på noen innstillinger i SB senter som kødder det til?

Vedlegg

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.764
    Sted
    Phobos
    Touchen støtter ikke 192kHz direkte, bare opp til 96kHz. Dersom Squeezebox Serveren din fungerer skikkelig skal den automatisk (dvs uten at du gjør noe oppsett) resample 192 kHz til 96kHz on-the-fly ved avspilling.

Korrekt oppførsel er dermed at du skal kunne avspille fila di akkurat som før, men det er 96kHz lampa som skal lyse.

Får du ikke lyd i det hele tatt?
    Hvis du får lyd, hvilken frekvens indikereres?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.516
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Aha!
    Så jeg har kjøpt en middelmådig dings? ::) :-X
    Den spiller, lyser på 88.2/92 lampa så det du sier høres helt rett ut.

Den spiller også 176,4 filer så det kan tyde på jeg har oppdatert programvare i DACen.
    De første Rega DACene kunne ikke spille 176,4, visstnok (Lyser 88.2/92 lampa da og)

EDIT: Det gjør det vel ikke så klart .... :-[
    Så lenge SB konverterer til 92 så blir det jo ikke 176,4 som kommer inn i DACen ... :-\

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.480
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Stemmer dette. SB Touch (og Transporter) maxer ut på 88.2/96. Squeezeboxserver gjør on the fly-nedsampling av 176.4/192 til 88.2/96. Bare rævva...

En trøst: Hele anlegget mitt kjører på 44.1.  8)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.516
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Valentino skrev:
    Stemmer dette. SB Touch (og Transporter) maxer ut på 88.2/96. Squeezeboxserver gjør on the fly-nedsampling av 176.4/192 til 88.2/96. Bare rævva...

En trøst: Hele anlegget mitt kjører på 44.1. 8)
    ;D

Den enes død og så videre.....? Hehe

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.764
    Sted
    Phobos
    Jeg har i hvertfall testet inngående med 192kHz direkte inn i min DAC, vs samme fil resamplet til 96kHz via SoX (programvaren som Squeezebox Server benytter for automatisk resampling) og bortsett fra feelgood-følelsen ved å se 192kHz lysende på DACen så kan jeg dessverre ikke si at mine ører evnet å høre noen kvantiserbare forskjeller som påvirket min musikalske opplevelse.

Jeg valgte etterhvert, basert på denne testingen over et par måneder, å rett og slett drite i at ting over 96kHz blir resamplet og gå tilbake til min trofaste Transporter som digital transport og dermed få tilbake den etterhvert avhengighetsdannende funksjonaliteten og brukervennligheten ved Squeezebox-konseptet.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.516
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dine ord, kombinert med hi-rez juks-tråden, gjør nok at det er sjelefred her i heime også. ;)
    Hører du det ikke på din Bryston så spiller det nok ingen trille på min Rega i alle fall.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Jeg kryssposter dette innlegget her til informasjon. Det hører jo egentlig mer hjemme her.

CDWMcInSpots skrev:
    Trådløst nettverk, programvareoppdatering m.m.

ivar skrev:
    kjapt spm tl squeezebox touch.
    Jeg har den på trådløst nettverk, som skal funke smertefritt (det gjør i alle fall det på 2 stk laptops).
    SB'n rebufrer hele tiden, noe som er meget irriterende.
    Noen som har vært borti/har en løsning?
    Alt jeg har lest og det lille jeg har erfart tilsier at trådløst nettverk er høyst uforutsigbart med mange feilmuligheter. Kablet nettverk er derimot forutsigbart, raskt og stabilt. Man bør betrakte trådløst nettverk som et nyttig supplement til og en praktisk utvidelse av det kablede hovednettverket. Man bør altså ikke basere hele sitt nettverk på trådløst. Det kan gå bra, men fører ofte før eller senere til problemer. Jeg brukte noe tid på å forklare dette til min bror i julen, mens han ennå hadde sjansen til å legge noen nettverkskabelrør like før veggene ble lukket i et hus under oppføring.

Jeg har akkurat sittet og lest litt om nettverkskort for bærbare PCer: Atheros AR9002WB-1NG vs. diverse Intel inkl. Intel Centrino Advanced-N 6230. Intel skal visstnok ha bedre dekning m.m. Ditto gjelder for aksesspunkter, antenner osv. osv.

Trådløst nettverk kan variere fra rom til rom i samme leilighet, innen samme rom, f.eks. høyt vs. lavt, eller ene hjørnet kontra et annet. Mye kan skape problemer inkl. murvegger, armering og pianoer. Det vil også variere med hvor mange andre trådløse nettverk som er påslått i nabolaget, trådløse telefoner, mikrobølgeovner m.m. Dette kan man (lett) monitorere med (nedlastbar) programvare på en bærbar PC.

Jeg har også opplevd at ulike Squeezebox-produkter viser ulik signalstyrke-/kvalitet plassert (omtrent) på samme sted i samme rom.

Det er m.a.o. ikke gitt at en tredje enhet (Squeezebox Touch) vil virke bra på et gitt sted selv om to andre enheter (bærbare datamaskiner) gjør det.

Trådløse nettverk har mindre kapasitet (båndbredde) og fylles dermed raskere opp. Dette kan raskt bli et problem med flere brukere av samme nettverk.

SB'n rebufrer hele tiden, noe som er meget irriterende.
    Noen som har vært borti/har en løsning?
    Ovennevnte generelle problemer med trådløse nettverk gjelder selvsagt også for Squeezebox-produkter.

Jeg har også tidvis opplevd stadig rebufring på Squeezeboxer ved nettradiospilling via mysqueezebox.com. Noen ganger er det antagelig problemer med denne tjenesten. Min lesning tyder på det. En reboot av Squeezebox Touch v.h.a. strømkutt (ikke kun resetknapp) kan tidvis hjelpe. Logitech har flere ganger rettet internettradiorelaterte problemer i programvareoppdateringer.

Jeg hadde internettradiorelaterte problemer denne uken. Squeezebox Touch spilte en stund, før den plutselig rebootet av seg selv. Den var derimot stabil ved musikkspilling fra en enhet med Squeezebox Server i mitt lokale nettverk. Jeg tittet på change log for Squeezebox Server Nightly Builds for å se om det var rettet noen relevante feil. Jeg fant ingen som passet skikkelig, men i hvert fall en var internettradiorelatert. Jeg oppdaterte derfor programvaren på én Squeezebox Touch til versjon 7.6.1 r9478, og satte den til internettradiotestspilling i en del timer. Jeg benyttet HPR4: Bluegrass Gospel som hadde gitt problemer like før. Nå var det stabilt. Jeg oppdaterte derfor mine to andre Squeezebox Touch til samme versjon i går kveld. Deretter fortsatte jeg HPR4-testen i natt. Det virket fremdeles bra.

Rundt forrige helg koblet jeg opp ovennevnte Squeezebox Touch på kjøkkenet via trådløst nettverk, men det var høyst opp og ned over tid og avhengig av små plasseringsendringer. En Slim Devices Squeezebox 3 virket kanskje noe mer medgjørlig. Nettverksrouteren, en Netgear WNDR3700, står i naborommet. Huset har murvegger av sement- eller betongblokker uten armering, ca. 10 eller 30 cm tykke (avhengig av funksjon). Jeg valgte derfor etterhvert å strekke en midlertidig kabel med 100 Mbps. Det bedret situasjonen, men jeg hadde som ovennevnt flere problemer.

Det så også ut som om min Audio Pro TX100 kunne forstyrre og senket nettverkssignalstyrken/-kvaliteten på Squeezebox Touch. Dette er ikke nødvendigvis overraskende siden den benytter samme frekvensområde (2,4 GHz) som det trådløse nettverket. Den er dermed et eksempel på ovennevnte mulige støykilder for trådløse nettverk.

Jeg bør kanskje etterhvert forsøke trådløst nettverk på nytt på kjøkkenet etter ovennevnte programvareoppdatering, men jeg fristes mest av nettverkskabelens stabilitet og kapasitet, og dessuten avlastning av det trådløse nettverket.

Trådløst nettverk er derimot fint til Squeezebox Controller, eksperimenter (når det virker m.m.). Derimot har samme Squeezebox Touch som i en periode har stått i samme rom som Netgear WNDR3700, da fungert utmerket både som klient og tjener(/server).

Tillegg 2:
    Jeg glemte at vi nylig har skrevet om ""Dropouts" med trådløst nettverk" i en annen tråd. Se svar #234-#237 og svar #242 ang. kanalinnstilling for trådløse nettverk. Dette har (bl.a.) sammenheng med ovennevnte mengden andre trådløse nettverk i nabolaget.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Internettradio, loudness war og enkle analyseverktøy

Som de fleste antagelig har lagt merke til, lider mange radio- og nettradiokanaler av loudness war. Dette gjelder også en del av de som bare spiller gammel musikk.

Jeg nevnte HPR - Heartland Public Radio i svar #3176. Den tilbyr 4 kanaler:

HPR spiller altså kun country og countryrelatert musikk. Jfr. innlegg i loudness wartråden, har country vært mindre og senere utsatt for loudness war en mye annen populærmusikk. HPR1 spiller dessuten kun(/i all vesentlighet) musikk fra før CDen ble lansert og i hvert fall før loudness war ble innført.

Allikevel høres og ser det ut til at HPR1, HPR2 og HPR3 ofte eller alltid i større eller mindre grad er rammet av loudness war. Derimot får HPR4 (fremdeles) lov til å være (tilsynelatende (rimelig)) ubesudlet. Der varierer t.o.m. nivået betydelig fra sang til sang.

Lagret musikk kan enkelt analyseres med MasVis og andre programmer for å avdekke dynamisk komprimering. Det er vanligvis litt mer styrete å analysere internettradio fordi man først gjerne må lagre lydstrømmen, eller på en eller annen måte pipe den gjennom egnet analyseprogramvare.

Eiere av Squeezebox Touch er i denne sammenheng heldige. Valget "Now Playing" tilbyr følgende nyttige visninger/verktøy som raskt og enkelt gir et inntrykk av signal(nivå)et og signalets sammensetning:
    • Analoge VU-metre
    • Spektrumanalysator
    Det kan hende man må gå inn i "Settings" for å gjøre disse visningene tilgjengelig.

Når man skal vurdere en nettradios tekniske lydkvalitet bør man i hvert fall ta hensyn til:
    • Bitrate (i Mbps)
    • Kodek (f.eks. mp3, wma, wma pro, aac, aac+, ogg, flac)
    • Dynamisk kompresjon
    Det er som regel mest fokus på det første punktet og aller minst på det siste.

Squeezebox 3 og Transporter har også analoge VU-metre og en form for spektrumanalysator, men jeg har foreløbig ikke forsøkt å finne ut hvor nyttig deres utgaver er til denne bruken.

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    14
    Heisann.

Kven selger SB Transporter for tida? Finner den ikkje på Logitech sine "norske" sider og ikkje finnes den på dei mest populære nettbutikkene heller som feks: MPX,Komplett osv.

TAF

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.132
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det finnes fabrikknye Transporter SE å få tak i på ebay. Modellen finnes også i Logitech sin amerikanske nettbutikk. Sannsynligvis kan man handle der og få det sendt til Norge ved å benytte tjenesten til JetCarrier.

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    681
    Transporter er gått ut pga delemangel, den store knotten med force feedback. En SE-utgave uten den finessen selges på utenlandske logitech-sider

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.516
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Beklager hvis det har vært oppe tidligere, skylder på ræva søkemotor på HFS og lang tråd....
    Hvilke innstillinger har folk på sine Squeezebox Touch, og hvilke mods har folket prøvd?

Så langt er det vel kun låst maksvolum som er satt på hos meg ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Beklager hvis det har vært oppe tidligere, skylder på ræva søkemotor på HFS og lang tråd....
    Hvilke innstillinger har folk på sine Squeezebox Touch, og hvilke mods har folket prøvd?

Ingen mods. Har ikke trua.

Hvis jeg blir positivt overrasket en gang, er jo det flott. :)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.516
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    RoDa skrev:

Skal vi få disse Østfold Hifi sine grand old men til å tro på dette så må vi modde!
    Ække no tess før det moddes ;D ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.290
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Dazed skrev:
    RoDa skrev:

Skal vi få disse Østfold Hifi sine grand old men til å tro på dette så må vi modde!
    Ække no tess før det moddes ;D ;D
    Tror ikke historier om modding av config-filer imponerer dem. Jeg har deler her til å bygge psu til Squeezebox-en. Får stole på at den gjør susen. Sette et par dummy-rør på'n, kanskje? ;)

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Har satt opp Squeezebox server med Find Album Art plug in, alt kjører fint, men den vil ikke lagre album art når jeg trykker save.
    SS kjører på en Ubuntu maskin. Hva er det jeg har gjort feil? Har ikke SS automatisk skrive tilgang ?

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.516
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.764
    Sted
    Phobos
    RoDa skrev:
    Jeg kjøpte to stk på elkjøp for noen måneder siden. Men da solgte de Radioen for smått utrolige 695,- i butikk (i forhold til funksjonalitet)

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    2
    Er det fortsatt iPeng som gjelder for å bruke som remote på f.eks IPAD? Vurderer Ipad eller Samsung Tab 10.1, men har ikke sett noe fullgod remote app til Android(tab) enda?!

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.764
    Sted
    Phobos
    spurv skrev:
    Er det fortsatt iPeng som gjelder for å bruke som remote på f.eks IPAD? Vurderer Ipad eller Samsung Tab 10.1, men har ikke sett noe fullgod remote app til Android(tab) enda?!
    Jeg foretrekker SqueezePad på iPad. På Android har jeg SqueezeCommander på telefonen, men jeg vet ikke om det finnes en tablet-versjon av denne slik som man får på iPad, eller om man får det samme stusselige grensesnittet som på telefonen.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei.

Lite datakyndig som jeg er så trenger jeg hjelp- Jeg spiller av en del musikk fra SB Duet. Og har denne utrolig dårlige kontrollen. Musikken er opp og går og ingen problem. Men fra sist så husker jeg at jeg kunne styre SB fra pc og web.

Men jeg finner ikke igjen den snarveien, Jeg hadde den nede i høyre hjørne en liten dings som blinka grønt. Men nå er den borte. Hvor kan jeg finne den igjen?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg kjører Windows, og når jeg går inn i startmenyen og blar litt under "Alle programmer", finner jeg mappen "Squeezebox Server". Der går man inn og starter Squeezebox Server - som man også kan legge som en snarvei på skrivebordet. Da skulle du være i business.

Kontrollen til Duet er ikke så ille. Du må bare passe på å lade den ganske jevnlig - ha den gjerne stående i laderen når du ikke driver og fikler med den. Den lader seg utrolig fort ut. Du har ikke to PCer med hver sin Squeeze Server, da? Det har jeg, og jeg oppdaget at Duet og Controller rett som det er - etter at jeg har koblet all elektronikken fra strømnettet p.g.a. tordenvær - har det med å koble seg på hver sin PC. Og da virker det ikke.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.764
    Sted
    Phobos
    Retep skrev:
    Hei.

Lite datakyndig som jeg er så trenger jeg hjelp- Jeg spiller av en del musikk fra SB Duet. Og har denne utrolig dårlige kontrollen. Musikken er opp og går og ingen problem. Men fra sist så husker jeg at jeg kunne styre SB fra pc og web.

Men jeg finner ikke igjen den snarveien, Jeg hadde den nede i høyre hjørne en liten dings som blinka grønt. Men nå er den borte. Hvor kan jeg finne den igjen?
    Squeezebox Server lytter alltid på port 9000 på IP-adressen til maskinen som kjører serveren. Det er dermed bare å åpne en nettleser og gå inn på http://<server IP>:9000

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ulf-B skrev:
    Jeg kjører Windows, og når jeg går inn i startmenyen og blar litt under "Alle programmer", finner jeg mappen "Squeezebox Server". Der går man inn og starter Squeezebox Server - som man også kan legge som en snarvei på skrivebordet. Da skulle du være i business.

Kontrollen til Duet er ikke så ille. Du må bare passe på å lade den ganske jevnlig - ha den gjerne stående i laderen når du ikke driver og fikler med den. Den lader seg utrolig fort ut. Du har ikke to PCer med hver sin Squeeze Server, da? Det har jeg, og jeg oppdaget at Duet og Controller rett som det er - etter at jeg har koblet all elektronikken fra strømnettet p.g.a. tordenvær - har det med å koble seg på hver sin PC. Og da virker det ikke.
    Hei Ulf.

Der finner jeg serveren ja, den kjører og jeg sitter å lytter til musikk. Alt er opp å går, men jeg kunne kontrollere Sb fra weben. Husker jeg høyreklikka på et ikon i verktøylinja og åpna noe. Web controller eller noe... Dette ikonet er nå borte.

Mvh Peter

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    857
    Torget vurderinger
    4
    Retep skrev:
    Ulf-B skrev:

Hei Ulf.

Der finner jeg serveren ja, den kjører og jeg sitter å lytter til musikk. Alt er opp å går, men jeg kunne kontrollere Sb fra weben. Husker jeg høyreklikka på et ikon i verktøylinja og åpna noe. Web controller eller noe... Dette ikonet er nå borte.

Mvh Peter
    Start denne du:
    C:\Program Files\Squeezebox\SqueezeTray.exe

kinver

Medlem
    Ble medlem
    02.09.2007
    Antall liker
    5
    Har Transporter (SlimDevices). Bruker SqeezeboxServer på Vista PC. Har hatt følgende problem fra og med SqueezeboxServer versjon 7.6.0 (Har sist forsøkt v 7.6.2-33287). Når jeg benytter Transporter og skal søke etter artister (search - artists) kommer det opp en "dobbelpil" - i motsetning til tidligere da det først kom opp en A. Men hovedproblemet er at jeg nå får opp en rekke artistnavn som ikke tilhører mitt musikkbibliotek? Trykker jeg videre på en av disse står det bare empty.

Muligens kan det dreie seg om komponister etc. som vanligvis ikke skal fremkomme under søk etter artist? På Web kontrollen (i databasen) er imidlertid alt OK -her fremkommer under artists kun de artister som jeg har rippet.

Har andre hatt tilsvarende problem? Finnes det en justering for dette i SqueezeboxServer? Har nå gått tilbake til 7.5.5 og da er alt ok.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn