Hehe..foretrekker å bruke den som den er. Lyden var fortsatt så som så, selv med all out tweaking.Liotheles skrev:
Er det virkelig ikke flere her inne som ønsker å prøve ut et GRATIS tweak som i tillegg faktisk fungerer?
Hvordan implementeres all out tweaking?Man skrev:Hehe..foretrekker å bruke den som den er. Lyden var fortsatt så som så, selv med all out tweaking.Liotheles skrev:
Er det virkelig ikke flere her inne som ønsker å prøve ut et GRATIS tweak som i tillegg faktisk fungerer?
Ikke verdt å gi opp de andre tingene for få en angivelig forbedring i lyden, når den allikevel er middelmådig.
Har ikke DAC med S/Pdif-input, så denne delen har jeg ikke testet.
De kunne kanskje likevel gjort et par av tweakene som standard i firmwaren.
Mulig du finner noe her:kjetil200 skrev:Noen som vet hva som er endre etter oppdateringen som kom på Touchen i natt?
Det var ment i.h.t toolbox 3.0. Det må sies at det ikke alltid er best mulig lyd og avspilling av lossless som er hoveddriveren til å kjøpe en SB Touch. En utmerket støtte for Spotify og Wimp sammen med en meget god GUI (f.eks iPeng) er vel så viktig. Jeg kjenner personer som bruker SB Touch kun til Spotify og styring via iPad. Sannsynligvis vet de ikke at det går an å streame lokalt fra nettverket engangRoDa skrev:Hvordan implementeres all out tweaking?Man skrev:Hehe..foretrekker å bruke den som den er. Lyden var fortsatt så som så, selv med all out tweaking.Liotheles skrev:
Ikke verdt å gi opp de andre tingene for få en angivelig forbedring i lyden, når den allikevel er middelmådig.
Har ikke DAC med S/Pdif-input, så denne delen har jeg ikke testet.
De kunne kanskje likevel gjort et par av tweakene som standard i firmwaren.
Jeg bruker "automatically run at login" i stedet for "run at system start". Har alltid funket perfekt. Ellers vet jeg ikke hva som er galt hos deg. Ville uansett prøvd login i stedet for system start, da Logitech Media Server slipper å verifiseres med brukernavn og passord.Ulf-B skrev:En liten raritet - noen som har svaret?
Jeg har stilt inn Logitech Media Server slik at den skal starte når Windows starter - "Start automatically at system start" - og har tastet inn brukernavn og passord, samt "Apply" og "OK" på behørig måte. Dessverre virker ikke dette. Når PCen i boden som styrer Squeezeboxene mine, starter opp etter f.eks. strømbrudd eller en nattlig oppdatering, må jeg først logge meg på før jeg kan spille musikk. I og for seg greit nok når jeg er førstemann - da vet jeg hva jeg skal gjøre - men kona synes ikke noe om dette.
Noen som vet hva jeg har gjort feil?
næg næg næg... . Hehe.. fikk ikke med meg den nei .. Men jobs done... . Funker nå . Det jeg merka stort, er at den responderer kvassere, og bare det er jo et kjempepluss . Ser en god fremtid for oss med touch med tange på "kule" oppgraderinger .RoDa skrev:Kremt, spurv.... Har du lest hele trinn-for-trinn før du satte igang?
Tror det sto der at du måtte skru av alle effektlydene? ;D
Hadde vært kult å sjekke ut forskjellen sånn direkte.
Jeg kjørte noen runder tt -r og tt -i og forskjellen er ikke himmel og hav, men likefullt et viktig knepp i riktig retning synes jeg.
Den 41 er vel bare en liten sak for at IRQ47 ska få litt høyere prio enn de andre prosessene.
Aner ikke og bare prøver i vilden sky.
Venter med den store prio-moden til Klaus kommer med ny update og har tatt det med der.
Nope, hørte ikke så mye forskjell på det på anlegg nr 1 iallefall.. Ikke som jeg tenkte over. Men skal som sagt teste A-B. Men det blir ikke før neste uke .. kjører dem da bare i syncro(at dem spiller det samme).. og velger da bare inngang med fjernkontrollen på Lyngdorfen . hehe. Blir spennende, om jeg får tid da .RoDa skrev:Hehe
Tør du si noe om lyden, spurv?
De fleste hører noe, noen hører ikke noe og noen liker ikke det de hører.spurv skrev:Men så si alle merker jo forskjell da, så da får vi se da , har nok ikke så finpussa HIFIører, men gjør et forsøk .
Aner ikke, men har en PSU under treet.slartibartfast skrev:har Welborne Labs sin powersupply for SB noe for seg?
er der noe å hente der? eller kun hvis jeg bruker analog-ut fra SB?
Da tror jeg kun det mangler en oppdatering på biblioteket.Bidevind skrev:Jeg har også filer rippet til FLAC på samme måte og med samme resultat.
Du kan jo gjøre som RoDa sier, men er tvilende.Bidevind skrev:Jeg har også filer rippet til FLAC på samme måte og med samme resultat.
Jeg vet, har ca 100 GB som er WAV uten tags. Sitter langt inne å begynne på det..... :united59 skrev:Tipper den eneste løsninga er å konvertere alt til FLAC og deretter tagge over det meste, feks gjennom MediaMonkey eller MP3Tags. Det tar tid ja, så er vel siste utvei.
Bidevind skrev:Jeg har rippet til FLAC direkte, både via JRiver og ExactAudioCopy.
Ingen filer synes andre steder enn via "Musikkmappe".
Skal prøve en oppdatering av biblioteket. Hvor finner jeg "Tøm" og "Søk på nytt" ?
Takk! Nå fungerer det bedre. Men ser ut til at Sjanger beholdes fra den opprinnelige filens sjanger og ikke den jeg har endret til i JRiverunited59 skrev:Under "innstillinger - standardinstillinger" i WebUi.
Batch konvertering med dbpoweramp er gjort på et blunk, den kan konvertere hele folderen med et par klikk.RoDa skrev:Jeg vet, har ca 100 GB som er WAV uten tags. Sitter langt inne å begynne på det..... :united59 skrev:Tipper den eneste løsninga er å konvertere alt til FLAC og deretter tagge over det meste, feks gjennom MediaMonkey eller MP3Tags. Det tar tid ja, så er vel siste utvei.