Er det ikke det franskmenn kaller crime passionelle?En lett fuktet klut med destillert vann og 90% alkohol og pust dypt inn?
Opphøyd liten o som i grader «º» benevner ofte «proof» dvs «90º» er vel omtrent 45-50 % avhengig av hvilken proof som legges til grunn.Skjønner ikke alt, men det står noe om 90% alkohol, må være den franske måten. Skjelden jeg nyter vinyl med så sterkt drikke.
(trøndere kanskje)
Ikke i Frankrike, der er proof betegnelsen på alkohol innholdet i %.Opphøyd liten o som i grader «º» benevner ofte «proof» dvs «90º» er vel omtrent 45-50 % avhengig av hvilken proof som legges til grunn.
mvh
KJ
U haf åpend a french pandora cage .Mon Dieu! Hva har jeg gjort?!
Kom ikke her og kom her.Gymnaset? Glemmer at snittalderen er temmelig høy.
Har i grunnKorf er ute med siste om DD (og @MakkinTosken kansmileglise):
Turntable Drives. Part VI, Direct Drive Feedback Loops
korfaudio.com
Ja, men kan det være et stort marked for fake PU's.......And there’s a mighty judgment coming but you might be wrong.
Det er greit å ha flere eksemplarer når skiver skal sammenlignes,Heh? Er det 1st april allerede? Problemet er ikke fakes, men fake fakes,
Det garanteres ikke at to like låter likt, derfor er det ofte vedlagt målebrev. Feks AT ART1000 kommer jo med individuell nåletrykks anbefaling også. Det er avvik i hele kjeden. Men billige serieproduserte har faktisk mindre avvik enn de dyre håndlagede. Men dette gjelder jo på flere områder, feks sofa med en spesiell farge, ønsker man å ha en stol i samme farge anbefales det å bestille den samtidig for best farge match.hvordan kan du være sikker på at
du har mottatt den PU-lyden som er riktig for produktet uten å kjøpe 2 stk. like PU samtidig ?
Dette har jeg argumentert tidligere da jeg kommenterte Van Den Hull vidoene hvor han demonstrerer arbeidet sitt. Han kunne vært tjent med en oppfølginsvideo som viser hvordan han tester PU før utsending og hva han gjør med PU som feiler en test da nål og canterlever virker være de mest prisdrivende komponentene.Det er greit å ha flere eksemplarer når skiver skal sammenlignes,
men foreløpig virker det å være større forskjell mellom 2 PU av samme type
enn skivene av samme musiker/album.....
Dere som har vært på vinyl-kjøret i lang tid.......hvordan kan du være sikker på at
du har mottatt den PU-lyden som er riktig for produktet uten å kjøpe 2 stk. like PU samtidig ?
Det lover bra for min del som ligger og vaker i området under 10k, men for den som velger mer påkostede løsninger så er nok skikkelig dokumentasjon en fornuftig del av handelen.....billige serieproduserte har faktisk mindre avvik enn de dyre håndlagede.
Men dette gjelder jo på flere områder, feks sofa med en spesiell farge, ønsker man å ha en stol i samme farge anbefales det å bestille den samtidig for best farge match.
Det kan lett bli mye "Silver" versjoner i perioder...... når nye folk er på opplæring......Grado sine fargekodede PU er jo som kjent basert på kvalitetssortering utifra testresultat. Hvor en Grado Silver er en forkastet Gold.
Verken her eller der det.Det lover bra for min del som ligger og vaker i området under 10k, men for den som velger mer påkostede løsninger så er nok skikkelig dokumentasjon en fornuftig del av handelen.
Vi som opererer i området "billige serieproduserte" er rimelig fornøyd med sofaen......bare skinnet er fra den samme siden av kua...
AT har jo litt bedre organisasjon og kan nok produsere høyere kvalitet for lavere pris enn de mer eksotiske småskalaprodusentene. ART-9 som jeg hadde en gang feide etter mitt syn all konkurranse av banen i sitt segment. Og ART1000 er virkelig en SOTA bombe i sitt segment. Falt ikke helt i smak her, men dens unike egenskaper kunne jeg likevel ikke avfeie. ART20 er spennende, men tror ikke jeg kjøper den.Faktisk litt forbauser over at AT-ART20 ikke er priset høyere enn € 3200.
Hvilken er egentlig "Original"?