Full flex på Feickert`n ihvertfall. Justerbar instilling av monteringsavstanden (armlengde). De 3 vanligste geometriene. Sikkert litt "overkill" konstruksjon for mange.Blir ikke sånne "fine" protractorer ganske begrensende? Blir man ikke låst til en bestemt geometri? Hvordan endrer man monteringsavstand, etc?
ja, den ser fin ut, men vet man hvilket overheng som er riktig ift. Monteringsavstanden iht. den geometrien man velger? Følger det med en tabell?Full flex på Feickert`n ihvertfall. Justerbar instilling av monteringsavstanden (armlengde). De 3 vanligste geometriene. Sikkert litt "overkill" konstruksjon for mange.Blir ikke sånne "fine" protractorer ganske begrensende? Blir man ikke låst til en bestemt geometri? Hvordan endrer man monteringsavstand, etc?
Disse små vatrene for å sette på headshell er dessverre ofte ganske unøyaktige.Takk folkens jeg har fått flere gode tilbud på Dr Feikert.
Gleder meg til å lære litt mer om dette.
Lite vater til headshellet må jeg få tak i kanskje.
Lasse
Hmm.. Dette er en annen variant enn den Dr.Feickert protractor jeg har,Da har jeg fått min Dr Feickert. Skal jeg lese av skalaen foran eller bak
på arm feste?
Vis vedlegget 378906 Vis vedlegget 378907
Hei.Du husker bra Zomby, så langt har jeg kommet også (takket være dere)
Jeg må skyve pickuppen litt tilbake i huset for å treffe punktet.
Betyr forresten riktig overheng mye?
Når jeg har gjort det skal jeg ta av linjalen og stille rett vinkel på pu.
Men det er 2 punkter.
Skal jeg forholde meg til begge?
(ser nå at det står outer zero crossing)
Der var det litt lettere å se hvordan skiven var opptegnet. Så dette er altså den "gamle" versjonen. Har ikke sett den avbildet tidligere. Mulig den er lettere å avlese, men den "nye" er i hvertfall enkel nok.
Hei.... men Gunnar - den "nye" versjonen har da vitterlig 0-punkter for alle de 3 vanlige geometrier.
Takk, så jeg skal ikke bruke 200mm merket? Hmmm.hej 666.
Du skal læse tallet forrest på målepinden.
(eksembel: Hvis f.eks målet forest viser 212, og overhang skal være 18mm, er den samlede (effektive) længde 230mm
og du skal derfor passe nålen til 230 mærket på buen for overhang.)
Men, men spring bare over den procedure.
Det eneste du har at gøre, er at tilpasse nålen de to nul-punkter, og så passer overhanget (som er meget vigtigt).
Og det er fint nok at checke med fronten.
Uanset om du checker med cantileveren eller fronten, så må du fintune justeringen (afprøve med at dreje pu en anelse mere til hver af siderne, for at finde bedste resultat), da nålen kan flytte sig en lille smule, når den sænkes ned på en roterende vinylplade. ( når du foretager 2-punkts alligningen, er det på stillestående plade)
Lenger opp.Trenger ikke måle. Jeg tipper at du sette protractorer på tallerkenen og trekker linjalen ut til spissen treffer senter av armlageret, så leser du av din effektive lengde på skalaen, og slår opp i en tabell jeg antar finnes over hvordan nullpunktene forskyves i rutenettet med akkurat denne effektive lengden.
ps: jeg gjetter. Har aldri satt mine ben i en Feickert-protractor.
Det kan lett kompliseres for mye dette.Ok,litt pause her nå. Dette er første gang for meg.
Så pause til i morgen og ny runde da.
Mulig jeg må få noen til å vise meg dette i praksis.
God natt
Lasse