MrSpock
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 06.03.2007
- Antall liker
- 5.996
Min neste pu blir en Rega p.g.a 3 skruer. Liker bedre å spille musikk en å fikle med platespilleren.Men de har tre skruer og det betyr alt. Alt!
De trenger et nytt belte!
Den måler største % vise avvik fra snittet i perioden du har valgt 10-20-30 sekunderSlik ser det ut hjå meg. Kva det er prosentar av, skjønar eg ikkje heilt.
Vis vedlegget 892900
(men litt fort går det, tydelegvis)
Eller ny telefon.De trenger et nytt belte!
Takk. Dette var lettare å forstå. Diverre var tala omlag som før, WF [0.11, 0.15], men farta kom ned på 33.9Den måler største % vise avvik fra snittet i perioden du har valgt 10-20-30 sekunder
Bruk heller en av disse Vis vedlegget 892912
Vis vedlegget 892913
Vis vedlegget 892914
Vis vedlegget 892915
Og legg mobilen i senter på en taperullkjerne , så det ikke blir ubalanse med tlf på siden av spindel
Men det er noe galt som ikke er riktig med disse w/f appene som bruker telefonens gyro. De samsvarer jo overhodet ikke med kontrollerte lab målinger. Hva som er galt blåser jeg i, men gale er de og opptar ikke lenger plass på min tlf.Den måler største % vise avvik fra snittet i perioden du har valgt 10-20-30 sekunder
Bruk heller en av disse Vis vedlegget 892912
Vis vedlegget 892913
Vis vedlegget 892914
Vis vedlegget 892915
Og legg mobilen i senter på en taperullkjerne , så det ikke blir ubalanse med tlf på siden av spindel
Du har antagelig de beste forutsetninger til å vurdere appene mot din SP-1000R, men jeg registered nokså konsekvente og stabile tall både på hastighet ow wow, målt mot stroboskop, testplate og Shaknspin og WFGUI. Det som variere mest er selve platespilleren , sånn er det med reimdriftMen det er noe galt som ikke er riktig med disse w/f appene som bruker telefonens gyro. De samsvarer jo overhodet ikke med kontrollerte lab målinger. Hva som er galt blåser jeg i, men gale er de og opptar ikke lenger plass på min tlf.
Uansett så er jo slikt overflødig for oss DD-sopper, ikke belter og trinser og talkum å styre med. Årnær seg sjæl!
Ja, tallene er stabile men feil. Mistenker at man operer utenfor toleransene eller bruksområdet til gyroen. Testplate med tone er nok den beste og nøyaktige løsningen for hjemmenerden, men for min del er jeg selvfølgelig ferdig med den biten og fokuserer mer på plater.Du har antagelig de beste forutsetninger til å vurdere appene mot din SP-1000R, men jeg registered nokså konsekvente og stabile tall både på hastighet ow wow, målt mot stroboskop, testplate og Shaknspin og WFGUI. Det som variere mest er selve platespilleren , sånn er det med reimdrift
Tlf appene har et konstant hastighetsavhengig på 0.25’4% hos meg. Strobedisk med kvartstyrt strobelys og glødepære er det som gir meg hastighetsregeransen , ikke appene
eller skifte app. Testet nå med samme app som du brukte (RPM Wow) og fikk Wow (2-sigma) 0,03% og Wow (RMS) 0.02%.Eller ny telefon.
Ja, det holder at man har mistet telefonen så kan alt være på ville veier for all fremtid. Og feks RPM appen har en disclaimer:Helt alvorlig syns jeg vi kan overlate målinger av denne typen til proffene. Gjelder både folk og utstyr. Dere skaper bare forvirring.
Ser den. Jeg liker begge deler jeg, det innrømmes,, og så er jeg sånn skrudd sammen (ha!) at jeg synes det er enkelt å sette nålen på overhenget og/eller finne to punkter nåla skal treffe på en protraktor.Min neste pu blir en Rega p.g.a 3 skruer. Liker bedre å spille musikk en å fikle med platespilleren.
No er du slem!Helt alvorlig syns jeg vi kan overlate målinger av denne typen til proffene. Gjelder både folk og utstyr. Dere skaper bare forvirring.
Den site er iallafall SME 12 Mk2, beltedrevet@Valentino
Basert på det, hvilke av disse tror du er belte og hvilke DD
Vis vedlegget 893035 Vis vedlegget 893036 Vis vedlegget 893037
Nei, det var ikke det. Jeg ga jo svaret, du henger jaggu ikke med far!Den site er iallafall SME 12 Mk2, beltedrevet
Kommer til å prøve turntabulator, takk. Men syns du avviser appenes brukbarhet litt lettvint, likte du ikke resultatet du fikk på platespilleren( den før SP1kR),? Det er ikke nødvendigvis appens ,men like gjern platespillerens feil om resultatet svinger. Appen er greie å bruke sålenge man har en strobedisk å sjekke absolutt hastighet med.Ja, tallene er stabile men feil. Mistenker at man operer utenfor toleransene eller bruksområdet til gyroen. Testplate med tone er nok den beste og nøyaktige løsningen for hjemmenerden, men for min del er jeg selvfølgelig ferdig med den biten og fokuserer mer på plater.
Skal man kun måle rpm anbefaler jeg Turntabulator. Det hevdes at den ikke bruker gyroen og den gir det mest korrekte tallet imo.
Leser ikke alt du skriver, SME en er jo ganske likNei, det var ikke det. Jeg ga jo svaret, du henger jaggu ikke med far!
Hvorfor viser da ikke de forskjellige appene samme w/f verdier? Samme sensor samme rådata...Kommer til å prøve turntabulator, takk. Men syns du avviser appenes brukbarhet litt lettvint, likte du ikke resultatet du fikk på platespilleren( den før SP1kR),? Det er ikke nødvendigvis appens ,men like gjern platespillerens feil om resultatet svinger. Appen er greie å bruke sålenge man har en strobedisk å sjekke absolutt hastighet med.
1.W&F og app
Min erfaring er at app'enes absolutt hastighet kan være feil med noen desimalers %, men den relative varisjonen fremkommer tydelig, og det samvarer med en god sentrert og god testplate, som feks her. Da er det lett å bruke app til å se efekt av å bytte belte og gjøre andre justeringer og få ned tallene. Dermed er appene fine selv med absolutt avvik.
Vis vedlegget 893145
Den blå WF appen fra Philip broder har ingen problemer med å konsekvent oppdage en dårlig W&F, som den under. Her er GOD tetsplate sentret og lav wow(0.05%) vist mot en case med et dårlig justert belte (>0.2% ). Krevende å utføre, så siden appen viser det samme bruker jeg den(dvs jeg bruker nå SkaknSpin, ikke tlf app lengre), og sjekker med min gode testplate (NRK sin B&K QR2010) og W&F program om jeg gidder, som regel gidder jeg ikke.
Vis vedlegget 893157
Her er en Technics 1500 vist mot min egen Gyro målt mens WF mobilappen viser 0.05% hastighets variasjon (feilaktig kalt wow , det er ikke DIN WOW, bare plotet avvik)
Vis vedlegget 893161
2.Angående testplater så er det kun et fåtall som er brukbare, selv innen samme merke er variasjonen stor, 9 av 10 er dårlige
Sjansen er stor for at man har dårlig kvalitet. Hvilken skal man bruke ?og er den korrekt sentrer. Polarplot av hastighet ..Se på denne eller...
Vis vedlegget 893150
denne, min beste
Vis vedlegget 893152
3.Jeg mener at en strobedisk er den beste hastighetsreferansen, Folk bør bruke den til å sette absolutt hastighet, gjerne sammen med Video Tachometer appen jeg linket til tidligere. Der er det også vist hvorden regne ut % hastighetsavvik
Kan man se at strobene svinger har man wow eller drift, , og kan regne ut avviket.
Antall streker på disken er 120*Nettfrekvens/RPM= 120*50/(100/3)=180 streker ved 33.33. I løpet av ett minutt passerer 100/3*180=6000 streker. Så forskyver det seg 6 streker på ett minutt er hastighetsavviket +0.1% =6/6000
På ETT sekund passerer 100 streker så en strek må flytte seg 1/10 strek på ett sekund for å "se" 0.1%wow. Ganske vanskelig å vurdere eksakt wow visualt vil jeg tro. Da er appen gode å ha.
Men du med SP-1000R kan jo drite i alt dette, vi andre kan ikke det
Du så jo kladdebok mi , og jeg skrev det i innlegget. platespiller med strikk er aldri helt jevne, appen viser variasjoner i platespilleren.Du husker jagg
Hvorfor viser da ikke de forskjellige appene samme w/f verdier? Samme sensor samme rådata...
Ja, der ser du! Alle Technics-eiere burde ha android telefon. Det får bli neste oppgradering av spilleren.Min erfaring med måleappene som er tilgjengelig for Android er at øverste app i bildet konstant måler lavere hastighet enn nummer to og tre. Merkelig da de bruker samme data for målinger.
Vis vedlegget 893227
Jeg har konkludert med, som mange andre her, at appene/telefonene ikke er til å stole på men kan brukes for å sjekke for endringer. Og selvfølgelig er de flotte hvis skrytebilder skal legges ut. Her er et slikt et; SP-10mk2 rett fra sumpen med to ferske dråper olje i lageret. @MakkinTosken 0,06% sa du?
Vis vedlegget 893228