Stereo+ (nytt norsk hifimagasin)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fantastisk bra!
    Nå må jeg faktisk ha meg facebook side.

    Er nevnt flere ting i denne tråden jeg kunne lese om, men synes alltid hjemme hos reportasjene var noe av det gøyest å lese. Er moro å se hva folk har hjemme og hvordan de har løst ting.

    Gleder meg til fortsettelsen.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Vi må få stoffet digitalt, men i bladformat a la HifiNews og Tone Audio med sidenummerering og det hele. Og fast utgivelsesmønster. Det er veldig viktig.
    Da tror jeg du blir fornøyd, for det er sånn Stereo+ skal bli.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Jeg vet ikke om dere har sett det, men det er allerede mulig å tegne seg som gratisabonnent av Stereo+ via Facebook-sidene våre. Det er en egen fane kalt "Bli gratisabonnent". Der kan dere gå inn og legge inn navn og epostadresse. Da får du magasinet på epost automatisk hver gang en ny utgivelse er klar. I tillegg får du nyhetsbrev med nyheter, tips, guider og spennende tilbud. Både nyhetsbrev og første magasin vil starte i månedsskiftet august/september.

    Her er linken til
    Stereo+ sin Facebook-side.

    gratisabb.jpg


    Roy
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.142
    Antall liker
    5.053
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    Glimrende!
    Forslaget om "månedens vintage" stemmer jeg med i koret på;)

    Calaf
    For en god stund siden leste jeg en test der gammel og ny Quad med KT88 ble sammenlignet.
    Konklusjonen var at verden hadde gått litt sidelengs. Litt bedre og litt dårligere om jeg ikke husker feil.
    Lykke til med "magasinet".
     

    stereopluss

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.06.2015
    Innlegg
    97
    Antall liker
    446
    Sted
    Fjellhamar
    Håper det blir mulig å laste ned numrene på brett og ha liggende under en app. da kan man lese når man har tid uten nødvendigvis å være online.
    Hei. Magasinet vil legges ut på AppStore via en app. Da skal det være mulig å lese uten å måtte være koblet til nett for nedlasting av innhold.

    Håvard:)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vet ikke om dere har sett det, men det er allerede mulig å tegne seg som gratisabonnent av Stereo+ via Facebook-sidene våre. Det er en egen fane kalt "Bli gratisabonnent". Der kan dere gå inn og legge inn navn og epostadresse. Da får du magasinet på epost automatisk hver gang en ny utgivelse er klar. I tillegg får du nyhetsbrev med nyheter, tips, guider og spennende tilbud. Både nyhetsbrev og første magasin vil starte i månedsskiftet august/september.

    Her er linken til
    Stereo+ sin Facebook-side.

    Vis vedlegget 327602

    Roy
    Må en viss mann ta Facebook i retur! :mad:

    Finnes det noen annen måte å registrere seg på?
     

    stereopluss

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.06.2015
    Innlegg
    97
    Antall liker
    446
    Sted
    Fjellhamar
    Jeg hiver meg på det flere har sagt her tidligere, utstyr i mellomklassen som de fleste kan realisere er mest intressant.
    Vintage er jo også noe som kommer mer og mer og bør absolutt være med.
    Så en lite spørsmål til slutt, hvor lett blir det og være upartisk og kanskje "slakte" ett produkt fra en av de største annonsørene?
    Utstyr i mellomklassen skal bli! Vintage er interessant, men litt vanskelig å få tak i testprodukter som er 100 prosent "arbeidsføre". Vi har levd med hårsåre annonsører helt siden vi begynte å lage blad. Så lenge vi er ryddige og ikke lover annonsørene noe i utgangspunktet, går dette alltid greit. Litt gruff blir det, men det får vi ta.

    Håvard :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Må en viss mann ta Facebook i retur! :mad:

    Finnes det noen annen måte å registrere seg på?
    Jeg regner med at man kan registrere seg når nettsiden kommer på plass over sommeren også. At en del ikke vil på Facebook, kan likevel ikke ta vekk det faktum at nettopp det mediet er glimrende for å spre nyheter til mange på en gang. Tall fra i fjor høst viser at rundt tre millioner nordmenn er på Facebook hver eneste dag.

    Årsaken til at vi startet med Facebook var todelt. For det første muligheten til å nå mange, og for det andre at en slik side er enkel å administrere og oppdatere for flere.

    For min egen del, synes jeg det er genialt å kunne følge hifiprodusenter, distributører og delta i grupper med likesinnede hifi-interesserte på Facebook også.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Eventuelt kan dere som ikke er på Facebook sende meg en pm med navn og epostadressen deres, så kan jeg legge dere inn.

    Roy
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.129
    Antall liker
    8.761
    Torget vurderinger
    1
    Håper det blir mulig å laste ned numrene på brett og ha liggende under en app. da kan man lese når man har tid uten nødvendigvis å være online.
    Hei. Magasinet vil legges ut på AppStore via en app. Da skal det være mulig å lese uten å måtte være koblet til nett for nedlasting av innhold.

    Håvard:)
    Hva med Google apps?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Takk. Du har pm.
    Du også. Så ut som det gikk fint for meg å registrere andre navn og epostadresser, men kommer selvsagt ikke til å registrere noen som ikke vil bli registrert.

    Roy
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.515
    Antall liker
    13.398
    Strålende Roy Ervin.
    Dette ser jeg fram til.
    Lykke til!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.519
    Antall liker
    106.599
    Torget vurderinger
    23
    Må en viss mann ta Facebook i retur! :mad:

    Finnes det noen annen måte å registrere seg på?
    Jeg regner med at man kan registrere seg når nettsiden kommer på plass over sommeren også. At en del ikke vil på Facebook, kan likevel ikke ta vekk det faktum at nettopp det mediet er glimrende for å spre nyheter til mange på en gang. Tall fra i fjor høst viser at rundt tre millioner nordmenn er på Facebook hver eneste dag.

    Årsaken til at vi startet med Facebook var todelt. For det første muligheten til å nå mange, og for det andre at en slik side er enkel å administrere og oppdatere for flere.

    For min egen del, synes jeg det er genialt å kunne følge hifiprodusenter, distributører og delta i grupper med likesinnede hifi-interesserte på Facebook også.

    Roy
    Nærmere fem millioner nordmenn er ikke interessert i hifi....:cool:
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Må en viss mann ta Facebook i retur! :mad:

    Finnes det noen annen måte å registrere seg på?
    Jeg regner med at man kan registrere seg når nettsiden kommer på plass over sommeren også. At en del ikke vil på Facebook, kan likevel ikke ta vekk det faktum at nettopp det mediet er glimrende for å spre nyheter til mange på en gang. Tall fra i fjor høst viser at rundt tre millioner nordmenn er på Facebook hver eneste dag.

    Årsaken til at vi startet med Facebook var todelt. For det første muligheten til å nå mange, og for det andre at en slik side er enkel å administrere og oppdatere for flere.

    For min egen del, synes jeg det er genialt å kunne følge hifiprodusenter, distributører og delta i grupper med likesinnede hifi-interesserte på Facebook også.

    Roy
    Nærmere fem millioner nordmenn er ikke interessert i hifi....:cool:
    Selvsagt ikke, men sannsynligvis treffer man flere interesserte der enn på Hifisentralen.

    Roy
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Må en viss mann ta Facebook i retur! :mad:

    Finnes det noen annen måte å registrere seg på?
    Jeg regner med at man kan registrere seg når nettsiden kommer på plass over sommeren også. At en del ikke vil på Facebook, kan likevel ikke ta vekk det faktum at nettopp det mediet er glimrende for å spre nyheter til mange på en gang. Tall fra i fjor høst viser at rundt tre millioner nordmenn er på Facebook hver eneste dag.

    Årsaken til at vi startet med Facebook var todelt. For det første muligheten til å nå mange, og for det andre at en slik side er enkel å administrere og oppdatere for flere.

    For min egen del, synes jeg det er genialt å kunne følge hifiprodusenter, distributører og delta i grupper med likesinnede hifi-interesserte på Facebook også.

    Roy
    Nærmere fem millioner nordmenn er ikke interessert i hifi....:cool:
    Mnja, fritt etter Kong Harald: Det bor en skaphifinerd i oss alle.

    Riktignok brukte Hans Majestet uttrykket skaptrønder. Men hvorfor skulle ikke trøndere være interessert i hifi?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kjempegøy Roy, dette var gode nyheter. Jeg lever fint uten papiret og abonnerer uansett på iPad.
    Gi beskjed om jeg kan donere en flaske melk til White-Russians på julebordet.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Kjempegøy Roy, dette var gode nyheter. Jeg lever fint uten papiret og abonnerer uansett på iPad.
    Gi beskjed om jeg kan donere en flaske melk til White-Russians på julebordet.
    Bring on the whole cow :D

    (PS. Det var ikke ment å skulle tas bokstavelig, he-he)

    Roy
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har dere beholdt Watt-kontoret og lytterommet, eller forsvant det i oppgjøret?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Der er ikke jeg den rette til å svare, men om jeg husker rett, så kommer vi ikke til å fortsette å ha de kontorene (eller det lytterommet).

    Usikker på om det er noen avtale om nye kontorer ennå. Selv jobber jeg uansett hjemmefra.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Fikk beskjed av redaktøren nå, at det jobbes med både kontorer og nytt lytterom, men at vi ikke har funnet noe som passer ennå.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Hei

    Da fikk jeg en link fra redaktøren slik at dere kan signe opp til Stereo+ sitt nyhetsbrev og magasin uten å måtte gå via Facebook.

    Klikk på denne linken.

    Roy
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.123
    Antall liker
    8.123
    Torget vurderinger
    12
    Dingsen på bildet så ut som en automatisk armlift
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.898
    Antall liker
    4.553
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Nå har vi laget oss en spilleliste på Tidal med godlåter vi bruker når vi tester hifi-utstyr. Lista vil være i konstant endring og oppgradering.

    Stereo+ sin liste finner du her.

    Roy
    Det er akkurat ting som det her som er så spesielt bra, og kjærkomment for å danne et bilde av hvordan dere lytter dere frem og danner dere et bilde av utstyret.
    Så får en prævd hjemme også:) Rommet og dagsformen får man ikke gjort noe med, men det gir en god pekepinn.
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Nå har vi laget oss en spilleliste på Tidal med godlåter vi bruker når vi tester hifi-utstyr. Lista vil være i konstant endring og oppgradering.

    Stereo+ sin liste finner du her.

    Roy
    Lite klassisk på listen. Både komplette symfonier, mindre strykeensembler og solopiano gir ofte en bedre indikasjon på hva ett anlegg kan enn "superinnspillinger" med f eks. Antonio Forchione. Har akkurat den selv, den er fin til å imponere folk med..... Men listen er vel ett "ongoing project" vil jeg anta.

    JP
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Nå har vi laget oss en spilleliste på Tidal med godlåter vi bruker når vi tester hifi-utstyr. Lista vil være i konstant endring og oppgradering.

    Stereo+ sin liste finner du her.

    Roy
    Lite klassisk på listen. Både komplette symfonier, mindre strykeensembler og solopiano gir ofte en bedre indikasjon på hva ett anlegg kan enn "superinnspillinger" med f eks. Antonio Forchione. Har akkurat den selv, den er fin til å imponere folk med..... Men listen er vel ett "ongoing project" vil jeg anta.

    JP
    Helt klart, og jeg tar gjerne tips om gode klassiske innspillinger som vi bør ha med på lista.

    Ellers har jeg laget en Spotify-spilleliste også for Stereo+. Den finner du her.

    Roy
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Ta en tur til meg i løpet av sommeren med en harddisk med litt ledig plass så fixer vi dette kjapt!

    God helg.

    JP
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    Hvis dere har noen ønsker om hva vi burde teste, så kom gjerne med forslag på Facebook-sida vår.

    Roy
    Hva med en blindtest av en Music Angel KT88 med oppgraderte rør VS MC 275 ? :p
    Men usikker om vi har impotør på MA så da må noen låne ut en :p
    Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å teste noe som ikke har norsk eller skandinavisk importør, men akkurat når det gjelder Music Angel, så tror jeg Mala Audio er norsk importør.

    Music Angel KT88 med oppgraderte r?r - Mala Audio

    Roy
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvis dere har noen ønsker om hva vi burde teste, så kom gjerne med forslag på Facebook-sida vår.

    Roy
    Hva med en blindtest av en Music Angel KT88 med oppgraderte rør VS MC 275 ? :p
    Men usikker om vi har impotør på MA så da må noen låne ut en :p
    Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å teste noe som ikke har norsk eller skandinavisk importør, men akkurat når det gjelder Music Angel, så tror jeg Mala Audio er norsk importør.

    Music Angel KT88 med oppgraderte r�r - Mala Audio

    Roy
    Var vel mest på spøk, da jeg har lest at tre forskjellige mente den var like god bare at de var litt forskjellig kanskje.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.129
    Antall liker
    8.761
    Torget vurderinger
    1

    TheFlair

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Innlegg
    319
    Antall liker
    73
    Jeg ville ha gått for responsiv layout på web i stedet for app. Det er ikke noe problem å generere en pdf for de som trenger å lese offline.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn