weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Antall liker
- 14.569
Tipper problemet til denne gjengen er at beløpet de må forskuttere på vegen av kundene har blitt betydelig større grunnet høyere priser og kostnaden ved denne kreditten har også økt siden rentene har økt. Jeg betaler regnignen min i slutten av etterfølgende måned, noe som betyr at det er et sted mellom 55 og 25 dager sånn ca siden strømselskapene hadde utleggene (nå vet jeg ikke når de faktisk betaler, men vil tippe samme dag siden de tross alt handler inn samme dag på mine vegne).
Når man betaler på forskudd så gir man i praksis et rentefritt lån til den man betaler til. Det sier seg selv at det på alle måter er mye gunstigere for den som mottar betalingen enn for den som har utlegget.
Av samme grunn har lønnsomheten med å betale med kredittkort gått opp en del den siste tiden, da forutsatt at man faktisk betaler fakturaen i sin helhet ved forfall selvsagt.
Når man betaler på forskudd så gir man i praksis et rentefritt lån til den man betaler til. Det sier seg selv at det på alle måter er mye gunstigere for den som mottar betalingen enn for den som har utlegget.
Av samme grunn har lønnsomheten med å betale med kredittkort gått opp en del den siste tiden, da forutsatt at man faktisk betaler fakturaen i sin helhet ved forfall selvsagt.