Distinctive
Æresmedlem
Her er du ihvertfall inne på noe.hvordan mennesket fungerer på et helt grunnleggende nivå.
Mange eksempler på dette her inne.
Her er du ihvertfall inne på noe.hvordan mennesket fungerer på et helt grunnleggende nivå.
Du kan jo begynne med å ikke tillegge folk meninger de ikke har.Jeg vet jeg har rett. Men fint at du har noen som kan fortelle deg at det er normalt å ikke høre vitsen med noenting som helst.Det verste er at du nok oppi all den arrogansen faktisk tror du er inne på noe eller faktisk har rett.
Eksempel på kabelavslørende anlegg. Her duger det ikke med CO-kabler.
Vis vedlegget 499884
Eller en annen vinkling. Ikke diskuter med en idiot,han trekker deg ned på sitt nivå. Han slår deg på erfaring.Jeg vet jeg har rett. Men fint at du har noen som kan fortelle deg at det er normalt å ikke høre vitsen med noenting som helst.Det verste er at du nok oppi all den arrogansen faktisk tror du er inne på noe eller faktisk har rett.
Du kan jo begynne med å ikke tillegge folk meninger de ikke har.
Å diskutere med deg er som å stange hodet i en murvegg, så jeg tror ikke jeg prøver igjen.
Blir kabellegging det tenker jeg
Svar: Først og fremst tilfører de alle ledd fra produsent til selger særdeles god fortjeneste.Hva er det Valhalla gjør.. Som f.eks en sølvkabel ikke gjør ?
Stopper folk å kjøpe varer, så stopper Norge opp.Svar: Først og fremst tilfører de alle ledd fra produsent til selger særdeles god fortjeneste.Hva er det Valhalla gjør.. Som f.eks en sølvkabel ikke gjør ?
Hehe, har du så rett iStopper folk å kjøpe varer, så stopper Norge opp.Svar: Først og fremst tilfører de alle ledd fra produsent til selger særdeles god fortjeneste.Hva er det Valhalla gjør.. Som f.eks en sølvkabel ikke gjør ?
Det er nok firmaer som ZenSati og Skogrand Cables glade for. At folk har for mye penger mellom hendene altså.Stopper folk å kjøpe varer, så stopper Norge opp.Svar: Først og fremst tilfører de alle ledd fra produsent til selger særdeles god fortjeneste.Hva er det Valhalla gjør.. Som f.eks en sølvkabel ikke gjør ?
Jeg har faktisk gått veldig metodisk til verks.Kule Trygve vet best.
Ikke gå metodisk til verks. Kjøp det dyreste du har råd til og bytt kabler hvis du har en dårlig dag.
Det kunne sikkert hengt noe absorberende bilde på veggen eller noe, uten at jeg tror det ville innvirket så mye, men vi med normal hørsel behandler refleksjoner ved å trekke høyttalerne ut i rommet. Du burde prøve det en gang.Perfekt, Larkus! Her er det jo ingen tvil om at rommet er VEL behandlet ift refleksjoner både fra vegger og gulv, samtidig som det er lett å observere at høyttalerplassering og vinkling er MEGET godt ivaretatt! Ei heller skal glemmes den treveis 220v fordeleren ved høyre høyttaler, hvor kabeltverrsnittet helt sikkert er uhyrlige 2x0,75kvmm, som altså er i stand til å levere mer enn nok effekt til forsterkeriet i forgrunnen. Når man til like får en smule varme fra ledningen mellom veggkontakt og fordeler, såkan man neppe forlange mer! Eller hva, Kule-Trygve? For etter hva jeg minnes, er det jo dine "greier" som her er presentert?
Så jeg skal høre på deg som sier at jeg ikke hører det jeg hører, selv om jeg har all grunn til å tro jeg har hørt riktig?Sorry, - jeg har aldri gått av veien for en god diskusjon, og som god nordlending kan jeg også være flink til å fyre oppunder, men enkelte debattanter blir bare for dumme til å diskutere med.... QRT
Beklager. Fornekterne her er kanskje 50 stykker, med stort og smått. Altså en hundretusendedel av Norges befolkning. Hva de greier å høre eller ikke, har ingen som helst statistisk betydning. De utgjør en fjert i den store sammenheng.Snakk om å snu ting på hodet! Etablert kunnskap er alternativt? Jeg regner med at dette bare er trolling, hvis ikke er litt bekymret.Og lykke til med å prakke på verden alternativ- hifien deres. Skal stikke innom her om 30 år og høre med dere hvordan dere synes det har gått.Lykke til, Kule-Trygve. Dette går rake veien.
Elsker argumeneter fra dem som ikke klarer høre forskjell på noe som helst, selv om noen i den leiren faktisk hevder de klarer det..noe annet ville vel vært merkelig, tid for hørselstest da tror jeg...Det er klart at da går man diy veien, med muligens noen markspiste kabler fra 1910, for har man ikke hørselen i behold, kan man bare snekre sammen noe billig som gir en eller annen type (u)lyd fra seg, det vil jo oppleves som bra uansett for demElsker argumentene om at hvis man ikke hører forskjell på kabler har man:
1) Noe billig drit, evt. noe som på langt nær er godt nok anleggsmessig
2) Dessverre mye dårligere ører enn de som hører klar forskjell
I samtlige tilfeller er det selvsagt snakk om seende lytting hvor man forfekter forutinntatthet og hvordan mennesket fungerer på et helt grunnleggende nivå.
Hehe.
Vis meg én eneste av disse som ikke hører forskjell på noe som helst!Elsker argumeneter fra dem som ikke klarer høre forskjell på noe som helst, selv om noen i den leiren faktisk hevder de klarer det..noe annet ville vel vært merkelig, tid for hørselstest da tror jeg...Det er klart at da går man diy veien, med muligens noen markspiste kabler fra 1910, for har man ikke hørselen i behold, kan man bare snekre sammen noe billig som gir en eller annen type (u)lyd fra seg, det vil jo oppleves som bra uansett for demElsker argumentene om at hvis man ikke hører forskjell på kabler har man:
I samtlige tilfeller er det selvsagt snakk om seende lytting hvor man forfekter forutinntatthet og hvordan mennesket fungerer på et helt grunnleggende nivå.
Hehe.
Det er alltid hyggelig og inspirerende å lese innlegg fra kunnskapsrike mennesker når de utviser slik stor respekt og ydmykhet til temaet de snakker om.Beklager. Fornekterne her er kanskje 50 stykker, med stort og smått. Altså en hundretusendedel av Norges befolkning. Hva de greier å høre eller ikke, har ingen som helst statistisk betydning. De utgjør en fjert i den store sammenheng.Snakk om å snu ting på hodet! Etablert kunnskap er alternativt? Jeg regner med at dette bare er trolling, hvis ikke er litt bekymret.Og lykke til med å prakke på verden alternativ- hifien deres. Skal stikke innom her om 30 år og høre med dere hvordan dere synes det har gått.Lykke til, Kule-Trygve. Dette går rake veien.
Og hvilken støtte har de utenfor forumet?
Lite og ingenting.
Det er ingen forbrukermyndigheter på hugget.
Det er ingen aviser som skriver om alle de stakkarene som "er blitt lurt". (Kanskje folk flest er fornøyde?)
Det er ingen vitenskapsmenn eller institusjoner som støtter dem.
Lydbransjen ler av dem.
Alt de kan støtte seg på er en eller annen villfaren professortype eller propagandaside på nettet.
Slik generaliseringen er på dem som bruker litt mer på kabler, at de er lurt, offer på reklame eller hva det nå er, generaliserer jeg nå..regner med dere ikke hører forskjell på stort, så da trenger jo heller ikke budsjettet være særlig høyt..det er høytalere på clas også, tilogmed aktive..sikkert mer enn godt nok for dereHvis meg én eneste av disse som ikke hører forskjell på noe som helst.Elsker argumeneter fra dem som ikke klarer høre forskjell på noe som helst, selv om noen i den leiren faktisk hevder de klarer det..noe annet ville vel vært merkelig, tid for hørselstest da tror jeg...Det er klart at da går man diy veien, med muligens noen markspiste kabler fra 1910, for har man ikke hørselen i behold, kan man bare snekre sammen noe billig som gir en eller annen type (u)lyd fra seg, det vil jo oppleves som bra uansett for demElsker argumentene om at hvis man ikke hører forskjell på kabler har man:
Hehe.
Gidder vi en ny runde? Var liksom litt forsoning i luften, litt humor. Så kommer du med ditt tåpelige innlegg virgo vedr diy folk og det å ikke høre forskjell. Uff.. Men kan forsåvidt skjønne deg og virgo, men uansett er det litt kjedelig med På'n igjen. Vi trenger mer at folk faktisk besøker hverandre, har respekt og deler. Menn som sitter alene i hula si og mugger her inne er litt trist..Slik generaliseringen er på dem som bruker litt mer på kabler, at de er lurt, offer på reklame eller hva det nå er, generaliserer jeg nå..regner med dere ikke hører forskjell på stort, så da trenger jo heller ikke budsjettet være særlig høyt..det er høytalere på clas også, tilogmed aktive..sikkert mer enn godt nok for dereHvis meg én eneste av disse som ikke hører forskjell på noe som helst.Elsker argumeneter fra dem som ikke klarer høre forskjell på noe som helst, selv om noen i den leiren faktisk hevder de klarer det..noe annet ville vel vært merkelig, tid for hørselstest da tror jeg...Det er klart at da går man diy veien, med muligens noen markspiste kabler fra 1910, for har man ikke hørselen i behold, kan man bare snekre sammen noe billig som gir en eller annen type (u)lyd fra seg, det vil jo oppleves som bra uansett for demElsker argumentene om at hvis man ikke hører forskjell på kabler har man:
Hehe.
Dagens innlegg, HCS!Vi trenger mer at folk faktisk besøker hverandre, har respekt og deler. Menn som sitter alene i hula si og mugger her inne er litt trist..
"Breaking News" : alle sammen innbiller vi oss hva det er vi "hører". Dvs det er mer snakk om hvordan vi tolker det vi hører, og hvordan hver enkelt danner seg meninger om det vi hører. Bekreftelsesbias og forventningsbias er såpass grunnleggende for måten mennesker tenker på at det kan være fristende å kalle det en kollektiv hjernefeil. EDIT: Derfor er det nødvendig med med en objektiv korreks for å beholde bakkekontakten i subjektive vurderinger og sammenlikninger av lydkvalitet.
Dette var meget godt sagt, så er det det som er riktig lyd. Hva er det egentlig?50 Shades of Grey ? Ikke for at dere skal se rosasnuskete SM, men fordi det er flere nyanser enn Sort/Hvitt.
Kabler har faktisk en misjon, og det har DIY.
Ikke det at jeg tror noen av dere BLING folket kommer til og kjøpe dere tilsvarende av det dere har blit inspirert av gjøresjælfoka herinne...
Men at det lar fremtidig konstruktører få isnspirasjon til og gjøre noe bedre....
Som sagt så må jeg ha Custom, fordi jeg er sær. Jeg vil ike ha dusinvare lengre, jeg vi ha noe unikt. Og jeg kommer til og bruke relativt mange meter totalt sett.
MEN ikke noe unormalt mye når enn pusler med aktiv drift. Helt normalt imo. sa jeg at jeg kom til og kjøre Valhalla hele veien ? Nei jeg gjorde ikke det
Samme hva det heter imo. Har bare tatt et sikkert urasjonelt valg, men må jo ha dem der og.....
Og jeg er ikke av dem som påstår at DIY alltid låter bedre enn tilsvarende butikkgear, MEN at det passer byggherren bedre enn kjøpegreier.
Hva er da sannheten om dette ? Hvordan det skal være/høres ut, iht til egne preferanser?
Du «regner med» det, ja. OK.Slik generaliseringen er på dem som bruker litt mer på kabler, at de er lurt, offer på reklame eller hva det nå er, generaliserer jeg nå..regner med dere ikke hører forskjell på stort, så da trenger jo heller ikke budsjettet være særlig høyt..det er høytalere på clas også, tilogmed aktive..sikkert mer enn godt nok for dereHvis meg én eneste av disse som ikke hører forskjell på noe som helst.Elsker argumeneter fra dem som ikke klarer høre forskjell på noe som helst, selv om noen i den leiren faktisk hevder de klarer det..noe annet ville vel vært merkelig, tid for hørselstest da tror jeg...Det er klart at da går man diy veien, med muligens noen markspiste kabler fra 1910, for har man ikke hørselen i behold, kan man bare snekre sammen noe billig som gir en eller annen type (u)lyd fra seg, det vil jo oppleves som bra uansett for demElsker argumentene om at hvis man ikke hører forskjell på kabler har man:
Hehe.