L
Lassencad
Gjest
Ja selvfølgelig skal du da bare nyde dine projekter uanset hvad jeg menerMan kan jo altid sige, at nu er det godt nok. Jeg er selv ved at være der, men jeg ved at det kan blive endnu bedre, så hvorfor ikke?
Ja selvfølgelig skal du da bare nyde dine projekter uanset hvad jeg menerMan kan jo altid sige, at nu er det godt nok. Jeg er selv ved at være der, men jeg ved at det kan blive endnu bedre, så hvorfor ikke?
Det er vel til 80 hertz for surroundhøjttalerne. Men Fronterne 60 hertz.Hvor langt op bruges de nye subber?
Det er afprøvet. Nu flytter jeg den venstre forstærker i aften. Lydbilledet er mere åbent i midten og højre side end venstre side. Det skal afprøves i aftenHvad med lige bag højttalerne?
Mange takk og kommer gjerne tilbake når Corona er kommet på god nok avstandFlagenborg der har besøgt mig tidligere, og er velkommen igen, foreslog alle på Frontvæggen, som jeg husker det. Som en trykbølge.
Det vil være super hyggeligt med besøg af dig, når det passer dig.Mange takk og kommer gjerne tilbake når Corona er kommet på god nok avstand
Nå blir det om ikke så lenge stablet et tårn til på frontveggen slik at det kan testes både hver for seg og sammen. Det er viktig å merke seg at mitt forslag er kun stabling av sub i høyden fra gulv til tak. Alle andre løsninger er testet i praksis og gir langt fra samme resultat i positiv retning.
Du er hjertelig velkommen på en praktisk demo ved passende anledning utover høsten når mørket har senket seg sammen med temperaturen på det vakre Sørlandet like utenfor Kristiansand.
"If we have two subwoofers placed on the floor against the front wall the horizontal standing wave will disappear. If we have two subwoofers in the same horizontal direction instead, but one placed on the floor and one up against the ceiling, the vertical standing wave will disappear. If we have four subwoofers (down left, up left, down right, up right) then we avoid both the horizontal and the vertical standing waves in those two directions (I then assume mono connected subwoofers). If you want to lessen the action of even higher order multiple standing waves, i.e. full wave resonance, 1.5 wave resonance and others, even more subwoofers may be added to the system. One example of an excellent placement of four subwoofers is an even distribution horizontally behind the main speakers."Mange takk og kommer gjerne tilbake når Corona er kommet på god nok avstand
Nå blir det om ikke så lenge stablet et tårn til på frontveggen slik at det kan testes både hver for seg og sammen. Det er viktig å merke seg at mitt forslag er kun stabling av sub i høyden fra gulv til tak. Alle andre løsninger er testet i praksis og gir langt fra samme resultat i positiv retning.
Du er hjertelig velkommen på en praktisk demo ved passende anledning utover høsten når mørket har senket seg sammen med temperaturen på det vakre Sørlandet like utenfor Kristiansand.
Sven du må afsted til DrosselSven du skal altså høre mit nu. Det er ikke til at genkende efter at jeg har fået den buffer. Sikke en klang/varme/fylde.
Jeg har også læst / hørt en del af Anthony Grimani, der mener at de skal helst stå i hjørnerne eller i et nulpunkt. Eller en på hver væg i midten ved 4 subwoofere.Jeg får snart leveret den sidste subwoofer. Det er et problem med placeringen. Der er mange bolde i luften.
En god ven Daniel foreslår så langt fra hinanden som muligt. Helst fire 15 tommere i hvert hjørne i mit Lytterum. To 12 tommere er vel som en 15 tommer basenhed.
Modifix konstruktøren og ven foreslår den store 18 tommer ved bagvæggen og to subwoofer ved Frontvæggen og den sidste subwoofer ved den gule væg i højre side.
Flagenborg der har besøgt mig tidligere, og er velkommen igen, foreslog alle på Frontvæggen, som jeg husker det. Som en trykbølge.
Welti foreslår en symmetrisk opstilling, men har kun arbejdet med det i følge Gedde.
Jeg har læst meget af Gedde. Han siger 1 ved Frontvæggen. To så en midt på Frontvæggen og midt på Bagvæggen. Ved 4 subwoofere så Ikke en på hver væg, da det ikke er bedre end en... Dog gerne med 3 og 4 ovenpå 1 og 2.
Hvis to er placeret tæt sammen, så tæller de som en. Derfor bør der være afstand imellem. Mine 2 på Frontvæggen skulle så rykkes lidt væk fra hinanden. Gedde anbefaler med 4 subwoofere hjørneplacering eller to på Frontvæggen og to på Bagvæggen placeret 25 % fra hjørnet.
Nu er de store og tunge og ikke lige til at skubbe rundt.
Synes horisontalt array fungerer svært bra. Har prøvd å stakke i høyden også, opplevde ingen store fordeler av det, så holder meg til horisontalen.At placere en hel række subwoofere horisontalt i mono virker super godt i følge deres forskning.
Princippet.Men alt dette er jo egentlig irrelevant. Du har vel ikke en 300kvm stue?
Ja, det forteller oss vel at det spiller liten rolle om man velger å lage tårn eller sprer de horisontalt i våre "små" rom. Som sagt, synes begge metoder fungert godt, så jeg valgte den som passet praktisk og estetisk best, selv om Plageborg også hadde innvendinger mot horisontalt i min tråd.Princippet.
Jeg har det ikke. Men de som har det har fantastis bass. Jeg er på 2 tårn løsningen ;=)Jeg må finde din tråd frem og læse.
Hmmmm......hvis du ikke klarer å registrere en betydelig forskjell......på horisontal vs vertikal stack....så gjør du noe feil, men deg om det. mvh KlageborgJa, det forteller oss vel at det spiller liten rolle om man velger å lage tårn eller sprer de horisontalt i våre "små" rom. Som sagt, synes begge metoder fungert godt, så jeg valgte den som passet praktisk og estetisk best, selv om Plageborg også hadde innvendinger mot horisontalt i min tråd.
Visse feil er da tydeligvis til brukers gunst. Joa, forskjeller er det, men ingen forskjeller som ikke enkelt negeres.Hmmmm......hvis du ikke klarer å registrere en betydelig forskjell......på horisontal vs vertikal stack....så gjør du noe feil, men deg om det. mvh Klageborg
Det er utrolig mange som forholder seg til subwooferplasseringsteorier som er rimelig underbygget med matematiske modeller fra langt tilbake i forrige årtusen. Det er forsatt mange som mener 1 sub holder i massevis hvis man ikke har gulvstående høyttalere av en viss størrelse. Plassering av flere subber har stått på stedet hvil i årtier. Det er svært få som eksperimenterer i praksis der ingen teori pt er utredet matematisk. Det er mange dyktige teoretikere her inne, men for oss som har muligheten og nysgjerrigheten til å alltid prøve noe nytt er det viktig å ikke henge seg for mye opp i teoretiske begrensinger.Med ingen respekt, du er faktisk den mest ubrukelige "fagpersonen" jeg har sett uttale seg her inne. Du underbygger aldri dine påstander, bare lirer av deg tomprat.
Om dette er din filosofi, forstår jeg i enda mindre grad din skråsikre måte å uttale deg på? Til nå, helt siden jeg for over fem år siden viste bilder av mitt rom har du kommet med enkle setninger om feil plassering osv. I realiteten opplever jeg etter mye prøv og feil at ingen av dine forenklede spådommer har slått til.Prøving og feiling kan noen ganger resultere i vinn vinn for den som bare ser muligheter og står på ufortrødent mot strømmen...