Sven_Palvigs lytterum

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.599
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    0
    Du har givet mig grå hår i hovedet... 😀
    Jeg forstod på dit skriveri, at jeg skulle arbejde med Toi-in ved at dreje højttalerne til at spille mere ligeud, og lyden ændres meget. Det gav meget arbejde. Jeg har nu prøvet at finde tilbage.
    Mine højttalere er bygget af Jens Gregersen a la Modifix efter mål.
    Så bra...det betyr at du har blitt bedre kjent med ditt eget system og hva som påvirker lydens dybde og 3-dimensjonalitet ift graden av Toe-In. Testsporene du fikk gir deg svaret på optimal Toe-In.
    Systemet ditt er bygget etter mål og da har du full styring med hvordan sluttresultatet skal se ut. Linjekilde kansellerer rom-problemer ift fronthøyttalere. Linjekilde er like viktig og riktig med et sub-system også. Det er en god grunn til at høyttalere bygges MELLOM gulv og tak.....og IKKE fra vegg til vegg.....spesielt subwoofere.
    Med egen skredder på plass har du alle muligheter, men vil anbefale modulær oppbygging. Det er lettere å flytte på... ;)


    dali_megaline_031221.JPG


    stereo_pluss_9_21.JPG
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hvorfor ryger du højttalerne Sven? Holy smoke or something? Hvad med et bedetæppe? Det må snart være på tide. Spøg til side det lyder som du efter lang tid er på rette vej. Måske jeg skulle tage et lyt snart. Mørk tid hvor jeg ikke orker så meget.
    Jeg har længe været på rette vej og du er meget velkommen som altid.
    Lige nu arbejder jeg med stereon, på grund af Flageborg med placering af højttalerne. Stereo skal lyde perfekt og vægtes før film og surround.
    Lyttestolen og derefter højttalerne, og senere bygges surround på.😀📽
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20211217_011720.jpg


    Jeg lånte et drev og en DAC fra PS Audio af en god ven. 😀
    Jeg følte at nu var jeg i mål med lyden. Jeg har arbejdet meget med placering af Fronthøjttalerne og det var så godt. Jeg venter på Modifix, der skal bygge flere subwoofere der så skal placeres i højden.
    En god ven Drossel har PS Audio drev og DAC. Jeg følte at det kunne være interessant at lytte på hjemme hos mig. Jeg har god lyd. Jeg har sindssyggod lyd , men PS Audio løftede lyden til nye højder. Det var som at høre masteroptagelsen.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Der måtte ligesom ske noget med at gøre noget for lyden. Så som billedet viser lige opøver, står venstre Wide højttalere på gulvet fordi den står i vejen for venstre side refleks.
    Nu skulle der ske noget, og jeg flyttede stereo bænken ca 90 cm tilbage. Det betød, at jeg kunne få venstre Wide højttalere placeret rigtigt ved de 60 grader fra centerlinien i Lytterummet. Så nu har venstre side af rummet ved siderefleksen en SMT Svanå Teknik V wings die. Ja hele sidevæggene er med dem, og ingen højttalere det kritiske sted ved 45 grader.
    Jeg har flyttet bænken til anlægget ud. Den var bygget til også at have de dybe diffusere stående på, men da jeg bruger kraftige stive strømkabler, måtte diffuserne løftes med fliser. Nu har diffuserne deres egen hylde at stå på. De skulle naturligvis i dag havde været det højere istedet for.

    20211226_220824.jpg


    Sikke god plads der. Dennis Foley fra Acoustic Fields anbefaler ingen ting imellem højttalerne og hele sidevæggen fra Fronten og til ud for ens øre. Det kan så ikke lade sig gøre fuldt ud, men det forbedre lyden med mere luft og musikken bliver mere fri.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Som det ser ud nu ved udgangen i dette Herrens år 2021.

    Højttalerne er kommet længere fra hinanden end sidste billede, og det lyder så godt idag.

    Men håber på at få råd til PS Audio nye drev og DAC, for det var... så godt.

    Planenen er flere subwoofere. To styk nye subwoofere med hver 2x12 tommere i to kabineter, men hængende sammen. Så kan de afprøves som Flageborg anbefaler i hvert sit hjørne vendende en indad og en fremad. Ovenpå dem 2x12 der er rykket ud til hjørnerne


    Godt Nytår til jer alle. 🎺🎺🎺
    20211226_220833.jpg
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.599
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    0
    Som det ser ud nu ved udgangen i dette Herrens år 2021.

    Højttalerne er kommet længere fra hinanden end sidste billede, og det lyder så godt idag.

    Men håber på at få råd til PS Audio nye drev og DAC, for det var... så godt.

    Planenen er flere subwoofere. To styk nye subwoofere med hver 2x12 tommere i to kabineter, men hængende sammen. Så kan de afprøves som Flageborg anbefaler i hvert sit hjørne vendende en indad og en fremad. Ovenpå dem 2x12 der er rykket ud til hjørnerne


    Godt Nytår til jer alle. 🎺🎺🎺
    Vis vedlegget 776939
    Det er spennende å følge progresjonen - Godt Nytt År (y)
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Tusind tak for hilsnerne. (y) :)
    Det går fremad, men Corona vil ikke helt slippe sit tag. Jeg håber at være tilbage på arbejde mandag.
    Min hustru arbejder ikke mere i postvæsnet Drossel. Det er mange år siden. Nu passer hun bare barnebarn sådan en 10 timer ugens 5 dage...
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Vis vedlegget 520622

    Den store subwoofer er kommet tilbage på sin oprindelige plads, hvor den altid har lydt bedst. Centeren er kommet ovenpå. Den vejer ca. 50 kilo. Akustisk er det ikke godt for stereoen, men surround og stereo er et kompromis.
    1646852952750.png


    Et gammel billede.
    Nu vil jeg prøve at flytte den store subwoofer tilbage igen på sin gamle plads, så alle subwooferne bliver placeret på Frontvæggen. Jeg kan høre stemmer fra subwooferen bagfra, når jeg kun spiller med subwooferne.
    Så kan jeg placere den ene med de 2x12 tommer lodret ovenpå på en liggende 2x12 tommers subwoofer. Og så vente på Modifix der bygger subwoofere og en VOG højttaler.
    Skal dog lige have hjælp til at løfte centeren ned...
     
    Sist redigert:

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 799000

    Et gammel billede.
    Nu vil jeg prøve at flytte den store subwoofer tilbage igen på sin gamle plads, så alle subwooferne bliver placeret på Frontvæggen. Jeg kan høre stemmer fra subwooferen bagfra, når jeg kun spiller med subwooferne.
    Så kan jeg placere den ene med de 2x12 tommer lodret ovenpå på en liggende 2x12 tommers subwoofer. Og så vente på Modifix der bygger subwoofere og en VOG højttaler.
    Skal dog lige have hjælp til at løfte centeren ned...

    Godt å se at ikke corona tok knekken på hifigløden, vi får se om det blir en inspeksjon i løpet av vår/sommer eller høst
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Så kom centerenhøjtaleren ned på gulvet igen og der lyttes. Den skal rykkes lidt tilbage og subwooferen flyttes op I højden i højre side. Så noget sker der.
    Surround og stereo arbejder lidt mod hinanden , men også med hinanden.

    20220318_193456.jpg


    😀
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Jeg skal en tur med Oslo båden. En bryllupsgave til konen og jeg fra børnene. Måske man kan blive en dag eller mere i Norge. (y)
    Med fruen på tur til Oslo, bør være det, og ikke blandet med vår hobby
    Ganske lange avstander her til lands også, så du bør velge en annen båt, en med endestasjon Langesund. Guttetur er kanskje ikke mulig å få innvilget?

    Fasiten på lyd finner du nok ikke her, men kanskje i nærheten av Arendal et sted.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    I Arendal har jeg været få gange på vej til min Fødeby Bergen.
    Hifi er i baggrunden for tiden. Er igang med lejlighed renoverings projekt. Jeg har jo besøgt Drøbak og hørt LMC horn systemet for en del år siden. Ved samme lejlighed besøgte jeg hifi skribenten, som jeg netop nu ikke husker navnet på. R.I.P et eller andet heder han vist?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Tenker på Flageborg, han har jo vært hos Svend Palvig og bidrar en del i tråden her. Han har et spennende rom litt nedenfor Arendal. Hvis du kjører på lukten etter godt norsk øl treffer du bra :)
    Jeg vil meget gerne en tur til Norge og lytte og godt norsk øl er nok også godt. 😀
    Jeg har spurgt en god hi-fi ven Daniel om vi skulle tage sammen til Arendal og Langesund, og det vil Daniel gerne.
    Men hvornår passer det?
    Jeg tænker afrejse til Norge en fredag og hjem rejse søndag.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Litt mye på programmet den nærmeste tiden så det må bli etter helgen 22-24 april.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Hehe, High End ja. Du sier noe. Vet ikke hva du skal forvente jeg. Jeg liker det jeg hører, men tviler på om folket som mestrer blomsterspråket best, ville hatt samme syn på det.
    Du kjenner sikkert til Hifipuristens rigg - Helt ekstrem på mange punkter. Mitt låter ganske annerledes en det også. Bredden på hva som er High End er stor, og det kommer vel helt an på hvem en spør.
    Blir spennende med dere på besøk :)
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Falsk beskjedenhet, jaja Langesund er trygt plassert i toppen av det dere bør lytte til, men drøyer det med ankomst kan det jo hende at osten har noe som spiller og er verdt et besøk. Jeg skulle gjerne satt meg på listen, men her går ting med snilefart
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Jeg vil meget gerne en tur til Norge og lytte og godt norsk øl er nok også godt. 😀
    Jeg har spurgt en god hi-fi ven Daniel om vi skulle tage sammen til Arendal og Langesund, og det vil Daniel gerne.
    Men hvornår passer det?
    Jeg tænker afrejse til Norge en fredag og hjem rejse søndag.
    Der er langt mellem godt øl i Norge vil jeg påstå. Måske noget fra den nøgne ø.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn