Sykkelsesongen 2009

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Sykkelløp rett borti veien her (Spongdal, Byneset)
    Våknet i dag tidlig av en ivrig speaker :mad:
    Hvordan i helv... skal jeg komme meg på jobb....alt er jo sperret av :p
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.853
    Antall liker
    23.990
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sykle til jobben?
    Neida.
    Du blir nok sluset igjennom av velvillige og hjelpsomme funksjonærer. Smil, det hjelper alltid.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hyl, jeg har begynt å sikle på Cannondale sin stifulldempa, nest toppmodellen til 63laken.

    Er det andre gode alternativ?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Alle de store produsentene har jo alternativer.
    I siste terrengsykkel var det test av fulldempere mener jeg.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Landeveissykkel til 10k? Finnes det noe som er verdt å dra med hjem?
    Blir brukt 150-200 mil i året maks.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Anonym skrev:
    thomand skrev:
    Landeveissykkel til 10k? Finnes det noe som er verdt å dra med hjem?
    Blir brukt 150-200 mil i året maks.
    http://sykkelsenteret.no/shop/productDetails.aspx?ProductId=1063&catalogDirectoryId=2

    Selv har jeg syklet betraktelig lengre i år med en Fuji landeveissykkel som jeg betalte 8500 kroner for.
    Skalstad på Kongsberg har alltide gode tillbud på sykler som varer. Kjøper i container, slipper å betale for lagring da.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Arrgg!

    Er det flere enn meg som sliter med 9-delt? Det er rett og slett ikke gøy å lete etter deler. Nå har jeg bestemt meg for å bytte ut det knirkende kranklageret. Da må jeg selvfølgelig ha et verktøy som ikke finnes på lager, men må bestilles hos importøren. Samtidig kjøpte jeg nye hjul etter 8-9 år. Fulcrum funker ikke med 9-delt, så det ble Mavic. Utvalget er altså begrenset.. For to år siden mosa jeg bakgiret, det nye måtte jeg vente nesten halvannen måned på. Neste gang jeg skal ha ny kassett og nytt kjede kommer jeg til å trenge krankdrev også. 53? Finnes ikke i Dura Ace....
    C. Alshus skrev:
    Kjøp fra www.chainreactioncycles.com ! Enkelt og gratis frakt om du ønsker det på ordrer over 1500 eller så. Og de er raske til å sende.

    Masse D-A 53T klinger her: http://www.chainreactioncycles.com/SearchResults.aspx?Search=dura+ace ;)
    Mange takk for tipset. Der var det utvalg, gitt! Prisene var ikke så ille heller, tross alt. En kjapp 'handlekurv' minus 15% UK-moms, pluss 25% norsk gir kr. 2277,- for stort og lite krankdrev, kassett og to kjeder.

    Valentino skrev:
    Måtte gjøre en liknende øvelse i 2002. Tok spranget fra 8 til 10 da.
    Men, jeg lurer på om ikke også jeg tar spranget når tiden kommer.  Cyclecomponents har ny ultegra for 8402,- norske (hele gruppa). Da får jeg 50/34 og 11-25 også. Nå står det tross alt nye hjul på sykkelen, og ramma er ikke eldre enn 2005 om jeg ikke husker feil.

    Det tredje alternativet er ny sykkel. Vi får se hva jeg har å rutte med neste år, og hvor mye Cervelo S1 koster når den kommer med den nye Ultegra.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.798
    Antall liker
    21.543
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    i alle dager...? :eek:
    finnes det folk som er gærne nok til å betale det samme for en sykkel som hva et par greie signalkabler koster?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Gago skrev:
    i alle dager...? :eek:
    finnes det folk som er gærne nok til å betale det samme for en sykkel som hva et par greie signalkabler koster?
    Du kjenner da meg? ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.798
    Antall liker
    21.543
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Skink_123 skrev:
    Gago skrev:
    i alle dager...? :eek:
    finnes det folk som er gærne nok til å betale det samme for en sykkel som hva et par greie signalkabler koster?
    Du kjenner da meg? ;D

    hehe, stemmer det, signalkablene dine koster jo det samme som en brukbar motorsykkel. ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Gago skrev:
    Skink_123 skrev:
    Gago skrev:
    i alle dager...? :eek:
    finnes det folk som er gærne nok til å betale det samme for en sykkel som hva et par greie signalkabler koster?
    Du kjenner da meg? ;D

    hehe, stemmer det, signalkablene dine koster jo det samme som en brukbar motorsykkel. ;D
    Men hva synes du er dyrt for en sykkel? Selv gav jeg 21.500 for min siste, da rababtert fra 37.500 :)

    Om en trenger det er noe helt annet, men men :)

    EDIT: helt på linje med signalkabler ;P
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Heh, heh! Sykler er jo så billige at det er nesten flaut å komme trekkende med slikt, i dette dannede selskap.

    For et komplett oppsett oppsett Odin til tre-fire signalkilder, delt forsterkerløsning og fem meter til høyttalerne, kan du vel utstyre et Protour-lag med sykler både til fellesstart og tempo.

    Jeg ler meg skakk!  ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.798
    Antall liker
    21.543
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Skink_123 skrev:
    Gago skrev:
    Skink_123 skrev:
    Gago skrev:
    i alle dager...? :eek:
    finnes det folk som er gærne nok til å betale det samme for en sykkel som hva et par greie signalkabler koster?
    Du kjenner da meg? ;D

    hehe, stemmer det, signalkablene dine koster jo det samme som en brukbar motorsykkel. ;D
    Men hva synes du er dyrt for en sykkel? Selv gav jeg 21.500 for min siste, da rababtert fra 37.500 :)

    Om en trenger det er noe helt annet, men men :)

    EDIT: helt på linje med signalkabler ;P

    hva som er passende pris for en sykkel bestemmer vel lommeboka + hvor mye man sykler.
    dessuten, når et par signalkabler kan koste flere titalls tusen, så kan en sykkel godt koste flere hundre tusen, imo.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.798
    Antall liker
    21.543
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Zomby_Woof skrev:
    For et komplett oppsett oppsett Odin til tre-fire signalkilder, delt forsterkerløsning og fem meter til høyttalerne, kan du vel utstyre et Protour-lag med sykler både til fellesttart og tempo.

    ikke bare det, du kan dessuten leie et par skjønne frøkner i lette sommerkjoler til å kysse alle syklistene på laget, deg selv og alle du er glad i.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Gago skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    For et komplett oppsett oppsett Odin til tre-fire signalkilder, delt forsterkerløsning og fem meter til høyttalerne, kan du vel utstyre et Protour-lag med sykler både til fellesttart og tempo.

    ikke bare det, du kan dessuten leie et par skjønne frøkner i lette sommerkjoler til å kysse alle syklistene på laget, deg selv og alle du er glad i.
    Smiler :D Hehe
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Som salig James Brown sa: "I'm a greedy man."

    Noe deler man helt enkelt ikke med andre. Skjønne frøkner i lette sommerkjoler, for eksempel. ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Zomby_Woof skrev:
    Som salig James Brown sa: "I'm a greedy man."

    Noe deler man helt enkelt ikke med andre. Skjønne frøkner i lette sommerkjoler, for eksempel. ;D
    Tja, jeg kunne gjerne ha delt de med noen andre skjønne frøkner i lette sommerkjoler ;D ;D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Skink_123 skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Som salig James Brown sa: "I'm a greedy man."

    Noe deler man helt enkelt ikke med andre. Skjønne frøkner i lette sommerkjoler, for eksempel. ;D
    Tja, jeg kunne gjerne ha delt de med noen andre skjønne frøkner i lette sommerkjoler ;D ;D
    Se der! Alt dette pjattet om at sykling hemmer potensen... Bahh!! 8)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.656
    Antall liker
    1.421
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Zomby_Woof skrev:
    Skink_123 skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Som salig James Brown sa: "I'm a greedy man."

    Noe deler man helt enkelt ikke med andre. Skjønne frøkner i lette sommerkjoler, for eksempel. ;D
    Tja, jeg kunne gjerne ha delt de med noen andre skjønne frøkner i lette sommerkjoler ;D ;D
    Se der! Alt dette pjattet om at sykling hemmer potensen... Bahh!! 8)
    He he, myter, hehe, de er til for å avlives ;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest


    Du milde, Valentino!  Jeg som kan alt det nødvendige, bortsett fra å sykle fort....  :-\
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen birken deltagere her i år da?
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Det må det bestemt være. Jeg er ikke en av dem. Det finnes mange gode grunner for ikke å delta. Stress, mas, et uendelig antall mennesker på to-hjul... ;D
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Er det ikke kjekt med en sekk på ryggen? :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    janb skrev:
    Anonym skrev:
    Er det ikke kjekt med en sekk på ryggen? :)
    Nei, du blir svett og det er ukomfortabelt ;)
    Svett blir jeg uansett når jeg sykler.
    Jeg er veldig fornøyd med min Camelbak Mule og bruker den til både trening og ritt i terrenget.

    Å sykle i terreng uten sekk er ikke min greie. Lommene blir fort fulle dersom man skal ha med 2 stk slanger, multiverktøy, pumpe, mobil og mat.

    Langs landeveien derimot bruker jeg aldri sekk.
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Enig i at en Camelbak kan være en greie, men ikke noe på ryggen er best...

    Bra og være godt forberedt på "ulykker" i felten, som du sier...slanger, multiverktøy, pumpe osv...kan være en god idé...

    Jeg har fyllt dekkene med lappesaker(guffe/latex) og skrudd til alt før jeg starter turen. Locktite på viktige punkter er også viktig. Har derfor kun en gang hatt behov for noe av det du tar med deg. Det ble til gjengjeld veldig viktig... fikk en lang fottur, men dette har altså skjedd en gang av mange sykkelturer :)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.332
    Antall liker
    3.864
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Kommer vel an på hvordan man sykler. Ha av og til med meg bakgir/girøre i sekken... Samt slange/pumpe/dekkspaker/multiverkøy/enkeltmannspakke+++
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    C. Alshus skrev:
    Kommer vel an på hvordan man sykler. Ha av og til med meg bakgir/girøre i sekken... Samt slange/pumpe/dekkspaker/multiverkøy/enkeltmannspakke+++
    - så sant, så sant. Jeg sykler nok på den pinglete siden... ;D
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Har tittet litt på denne fra Anton Sport:

    http://antonsport.no/s/p.aspx?pid=5736&cid=676&vid=33104

    Noen med erfaring fra Gekko kontra mer kjente merker?

    Ekspeditøren mente (selvfølgelig) dette var en meget fornuftig sammensatt sykkel, og fremhevet spesielt at det er komplett Shimano XT over hele sykkelen. Hva mener dere som har erfaring?

    Er det ellers noen som har erfaring med å bygge/oppgradere eksisterende sykler? Er det noen vits, eller blir delene så dyre at man like gjerne kan kjøpe ny sykkel? Tenker da på å bytte hjul, bremsesystem, girsystem, gaffel og krank... (er vel omtrent bare ramme og styre igjen).
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Hvis du vil kjøpe deg en sykkel av den typen pleier det å komme mange gode brukte sykler til salgs etter Birken.

    I fjor fikk jeg kjøpt en et år gammel sykkel med nypris på 18-19k for 7k inkudert frakt og den var passet godt på.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Anonym skrev:
    Hvis du vil kjøpe deg en sykkel av den typen pleier det å komme mange gode brukte sykler til salgs etter Birken.

    I fjor fikk jeg kjøpt en et år gammel sykkel med nypris på 18-19k for 7k inkudert frakt og den var passet godt på.
    Hmm... Det er jo noe å tenke på. Men er ikke slikt ofte slitt en del (tenker da spesielt på tannhjul og slikt).
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.724
    Antall liker
    6.416
    Sted
    Holmestrand
    janb skrev:
    Det må det bestemt være. Jeg er ikke en av dem. Det finnes mange gode grunner for ikke å delta. Stress, mas, et uendelig antall mennesker på to-hjul... ;D
    Det mente jeg også. Helt til jeg deltok. La meg pent inn i de bakre rekker. Ble servert fyrstekake og cognac underveis. Koste meg glugg ihel og kom inn til en tid som var en bestemor verdig. Kjempemoro! Neste år var jeg på plass igjen!

    Fikk dessverre ikke billett i år.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.724
    Antall liker
    6.416
    Sted
    Holmestrand
    roffe skrev:
    Anonym skrev:
    Hvis du vil kjøpe deg en sykkel av den typen pleier det å komme mange gode brukte sykler til salgs etter Birken.

    I fjor fikk jeg kjøpt en et år gammel sykkel med nypris på 18-19k for 7k inkudert frakt og den var passet godt på.
    Hmm... Det er jo noe å tenke på. Men er ikke slikt ofte slitt en del (tenker da spesielt på tannhjul og slikt).
    Seriøse syklister tar vare på sykkelen. Det betyr bl a bytte av slitedeler.
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    xerxes skrev:
    janb skrev:
    Det må det bestemt være. Jeg er ikke en av dem. Det finnes mange gode grunner for ikke å delta. Stress, mas, et uendelig antall mennesker på to-hjul... ;D
    Det mente jeg også. Helt til jeg deltok. La meg pent inn i de bakre rekker. Ble servert fyrstekake og cognac underveis. Koste meg glugg ihel og kom inn til en tid som var en bestemor verdig. Kjempemoro! Neste år var jeg på plass igjen!

    Fikk dessverre ikke billett i år.
    Prøv birken.no. Der linkes det til starnummer på FINN. Sitter på gjerdet, har VELDIG lyst, men formen er ikke helt der da. Dog langt bedre enn i mai. Perset hjem fra jobb i dag. Bakken opp til Ryen var langt fra så merkbar på pumpe og lår som før ferien ;D

    Mvh
    Sniff
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.724
    Antall liker
    6.416
    Sted
    Holmestrand
    Sniff skrev:
    xerxes skrev:
    janb skrev:
    Det må det bestemt være. Jeg er ikke en av dem. Det finnes mange gode grunner for ikke å delta. Stress, mas, et uendelig antall mennesker på to-hjul... ;D
    Det mente jeg også. Helt til jeg deltok. La meg pent inn i de bakre rekker. Ble servert fyrstekake og cognac underveis. Koste meg glugg ihel og kom inn til en tid som var en bestemor verdig. Kjempemoro! Neste år var jeg på plass igjen!

    Fikk dessverre ikke billett i år.
    Prøv birken.no. Der linkes det til starnummer på FINN. Sitter på gjerdet, har VELDIG lyst, men formen er ikke helt der da. Dog langt bedre enn i mai. Perset hjem fra jobb i dag. Bakken opp til Ryen var langt fra så merkbar på pumpe og lår som før ferien ;D

    Mvh
    Sniff
    Klar over dette, men med utsikter til ingen billett har nok treninga vært sørgelig forsømt utover sommeren. Stiller derfor i klubbens støtteapparat.
    Trener som f nå, så det går framover dag for dag!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn