Sykkelsesongen 2010

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Glemte ett tips pahf. På www.probike.no så selger de bmc streetfire med 105 gruppe for 9990,-. Denne får også masse skryt. Gå inn på terrengsykkel.no og søk etter "ventepølse" eller "ventepølsa" (aner ikke hvor kallenavnet kommer fra) Tøff sykkel.

     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.935
    Antall liker
    5.614
    Sted
    Holmestrand
    thomand skrev:
    Deilig dag på sykkelsetet. Startet dagen med en liten rundtur i sentrum for å gjøre meg litt kjent, og la ut på en snaue 5 timers sykkeltur etterpå. Nå er det rømmegrøt, sofa, en varm dusj og en liten tur ned i sentrum igjen for ett glass vin eller to :)
    Godt med ferie :)
    Gratulerer med ny sykkel. Fint å se en vakker terrengsykkel!
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Takk xerxes. Var veldig gøy å prøve seg i terrenget igjen.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    thomand skrev:
    Glemte ett tips pahf. På www.probike.no så selger de bmc streetfire med 105 gruppe for 9990,-. Denne får også masse skryt. Gå inn på terrengsykkel.no og søk etter "ventepølse" eller "ventepølsa" (aner ikke hvor kallenavnet kommer fra) Tøff sykkel.

    Ahh, stilig sykkel!! Skal bruke høst/vinter til og sette meg inn i de ulike utstyrsgruppene og hva jeg trenger så håper jeg det blir racer rett over jul.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Stilig. Lykke til med valget :) Er utrolig morsomt hvis man er et par stk som trener sammen. Sosialt og gøy.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Viktig at melkesyra står som ei fontene ut av haue ja :D
    Prøver å følge rådene om å trene mest mulig i sone 2, men er ikke alltid like lett å holde igjen :)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.034
    Antall liker
    570
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Har som mål å prøve meg på Vestfold Rundt til sommeren, hovedløypa er på 165KM. Sykler vel omtrent 100KM pr uke pr dato på en offroader med kraftige dekk. Men holder det med spinning når vinteren melder sin ankomst eller har dere andre litt mer erfarne noen treningstips? Cervélo'en kjøpes for øvrig om ikke så veldig lenge...
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    thomand skrev:
    Viktig at melkesyra står som ei fontene ut av haue ja :D
    Prøver å følge rådene om å trene mest mulig i sone 2, men er ikke alltid like lett å holde igjen :)
    Minst mulig i sone 2 mener du vel?
    Sone 2 gir lengre restitusjonstid og marginalt bedre treningseffekt enn sone 1.
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Men for å få fart i kroppen må man opp i fart over tid, også. Da kan en ikke lunte rundt i sone 1!

    Mvh
    Sniff

    (som om jeg har peiling eller fart i kroppen. Grenseritt-tiden min var til å gråte av...)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Sone 1 klarer jeg kun i nedoverbakke :)
    Mente vel egentlig maks sone 2. Er ikke nazi på dette her, men prøver å holde meg under 135 i gjennomsnittspuls
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Sniff skrev:
    Men for å få fart i kroppen må man opp i fart over tid, også. Da kan en ikke lunte rundt i sone 1!

    Mvh
    Sniff

    (som om jeg har peiling eller fart i kroppen. Grenseritt-tiden min var til å gråte av...)
    Det går an å variere treningen. Rolig langkjøring bør kjøres veldig rolig men ellers er det helt klart positivt å trene hardt.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.935
    Antall liker
    5.614
    Sted
    Holmestrand
    Ludo skrev:
    Har som mål å prøve meg på Vestfold Rundt til sommeren, hovedløypa er på 165KM. Sykler vel omtrent 100KM pr uke pr dato på en offroader med kraftige dekk. Men holder det med spinning når vinteren melder sin ankomst eller har dere andre litt mer erfarne noen treningstips? Cervélo'en kjøpes for øvrig om ikke så veldig lenge...
    Hvor holder du til? Sykler du for en klubb?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.034
    Antall liker
    570
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    xerxes skrev:
    Ludo skrev:
    Har som mål å prøve meg på Vestfold Rundt til sommeren, hovedløypa er på 165KM. Sykler vel omtrent 100KM pr uke pr dato på en offroader med kraftige dekk. Men holder det med spinning når vinteren melder sin ankomst eller har dere andre litt mer erfarne noen treningstips? Cervélo'en kjøpes for øvrig om ikke så veldig lenge...
    Hvor holder du til? Sykler du for en klubb?
    Holder til på Nøtterøy - er ikke medlem av noen klubb, ihvertfall ikke foreløpig...
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Ludo skrev:
    xerxes skrev:
    Ludo skrev:
    Har som mål å prøve meg på Vestfold Rundt til sommeren, hovedløypa er på 165KM. Sykler vel omtrent 100KM pr uke pr dato på en offroader med kraftige dekk. Men holder det med spinning når vinteren melder sin ankomst eller har dere andre litt mer erfarne noen treningstips? Cervélo'en kjøpes for øvrig om ikke så veldig lenge...
    Hvor holder du til? Sykler du for en klubb?
    Holder til på Nøtterøy - er ikke medlem av noen klubb, ihvertfall ikke foreløpig...
    Ta kontakt med Tønsberg Cykleklubb, tror de har et godt miljø. Skal du sykle VR så varmer du opp i mai med Baglerrunden (6 mil) og Spenst Tour (10 mil). Ønsker du litt mere ritt/fartstrening så deltar du også i Spinncup som arrangeres i Larvik, Sandefjord, Andebu og Tønsberg.
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Anonym skrev:
    Sniff skrev:
    Men for å få fart i kroppen må man opp i fart over tid, også. Da kan en ikke lunte rundt i sone 1!

    Mvh
    Sniff

    (som om jeg har peiling eller fart i kroppen. Grenseritt-tiden min var til å gråte av...)
    Det går an å variere treningen. Rolig langkjøring bør kjøres veldig rolig men ellers er det helt klart positivt å trene hardt.
    Sykkel er utrolig moro. Problemet er at det tar så lang tid om en skal legge litt seriøsitet i det. Bør vel ha litt både og: rolig langtur og høyintensitet/interval osv. Timene går fort, og det er lite forenelig med min familiesituasjon. Det er nok en av grunnene til at jeg kliner litt til når jeg først sitter på sykkelen. Vil jo gjerne kjenne at jeg har jobba den stjålne timen eller halvannen det blir nå og da.

    Mvh
    Sniff
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Lille Per lapper sammen det punkterte sykkeldekket og går de 3km hjem til sin kjødelige mor der resten av sykkelen står. For anledningen i full sykkeluniform, det skal også sies at Lille Per har noen få kg for mye så helt symmetrisk blir han da ikke i drakten. Etter å ha trødd meg igjennom en liten storm kommer jeg til min kjære sykkel. Lett og ledig i bevegelsene setter jeg på dekket, slår på gps tracker programmet, aktiverer pulsklokken og setter meg på sykkelen. Etter 50m merker jeg at jeg må tråkke i nedoverbakke for å få fart. Hmm lurer jeg hva er dette?

    Joda bakdekket har et ørlite problem med bremsene som har kjørt seg fast i dekket. Det hadde jo vært en smal sak hadde jeg tenkt så langt som å hatt med en umbrako nøkkel, evnt nøkler i det hele tatt slik at jeg kunne lett i den rikholdige værktøykassen til mor, men neida den gang ei.

    Så jeg måtte dra med meg sykkelhelvete med meg hjem, og jeg er litt usikker på om det var sinne som gjorde det, men pulsen hoppet ganske bra i det jeg startet på hjemturen.....
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    For å si det slik det passa veldig dårlig med at jeg fortsatt sliter med litt sinne og irritasjon pga snusslutt!!
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Et lite 2010 sykkel øyeblikk fra Ekebergsletta mandag :)
     

    Vedlegg

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Bilder fra dagens tur i hemsedal :)
    I dag ble det en sånn dag som man kan leve på. Helt fantastisk. Møtte en kjempehyggelig lokal dude som jeg slo følge med (så lenge jeg orket, hehe)
    Sinnsykt gøy sti på vei ned fra toppen. 4,5 timer på sykkelsetet i dag, og tror kanskje det var 10 meter slette :D Rett opp eller rett ned. Er helt gåen, men fy så godt det er :)
     

    Vedlegg

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Det ser ut som et bra sted å være med sykkel :)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.986
    Antall liker
    22.133
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke slutt på sykkelsesongen 2010 ennå, men jeg gleder meg til april 2011 allerede.

     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Når var det vanlig med 1*6 fra Campa?

    På min Zullo singlespeed ser jeg på det originale bakhjulet at det er 6 delt kassett og antar at 1*6 er det den hadde som ny. Er nysgjerrig på sånn ca hvor gammel min stål cx er.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.034
    Antall liker
    570
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Bestilt og underveis - gleder meg masse til bytte ut knastene med slicks :)

     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer Ludo :D Dødfet sykkel. Selv har jeg supplert slicksene med knaster. Dødsfin tur i dag, selv om jeg kom hjem med skrubbsår på haka, blod i kjeften, hoven arm og vond rygg, hehe.
    Stisykling er sinnsykt gøy :D
    Du stikker med på kristiansand - hovden til våren da? Tror det er 27. mai
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.034
    Antall liker
    570
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Har dere prøvd en app til mobilen som heter Sportypal? Finnes til en rekke plattformer på www.sportypal.com :)
    En kjekk sak som utnytter GPS'n i mobilen til å hente inn data om sykkelturen eller joggingen evt golfturen osv... Du får alt presentert visuellt, både med kartdata, max hastighet, stigning, estimert kaloriforbruk etc... Ganske artig egentlig :)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.986
    Antall liker
    22.133
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Når var det vanlig med 1*6 fra Campa?
    Campa lanserte 7-delt i 1985, men det tok et par år før 6-delt var ute av sortimentet.

    Siden sesongen drar seg mot slutten er det på tide å planlegge forberedelsene til neste år. Vinterpuggelektyre: The Rules, for landevei:
    Rule 12:
    The minimum number of bikes one should own is three. The correct number is n+1, where n is the number of bikes currently owned. This equation may also be re-written as s-1, where s is the number of bikes owned that would result in separation from your partner.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    3.530
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Ludo skrev:
    Har dere prøvd en app til mobilen som heter Sportypal? Finnes til en rekke plattformer på www.sportypal.com :)
    En kjekk sak som utnytter GPS'n i mobilen til å hente inn data om sykkelturen eller joggingen evt golfturen osv... Du får alt presentert visuellt, både med kartdata, max hastighet, stigning, estimert kaloriforbruk etc... Ganske artig egentlig :)

    Får du presentert "Smiles per Hour" også? ;)


    ært ni dager i Tyskland og syklet. Slett ikke ille. :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    Anonym skrev:
    Når var det vanlig med 1*6 fra Campa?
    Campa lanserte 7-delt i 1985, men det tok et par år før 6-delt var ute av sortimentet.

    Siden sesongen drar seg mot slutten er det på tide å planlegge forberedelsene til neste år. Vinterpuggelektyre: The Rules, for landevei:
    Rule 12:
    The minimum number of bikes one should own is three. The correct number is n+1, where n is the number of bikes currently owned. This equation may also be re-written as s-1, where s is the number of bikes owned that would result in separation from your partner.
    Takk, nå er jeg litt nræmere mysteriet med å finne ut hvor gammelt sykkelprosjektet mitt er.

    n+1 ja, i helgen spurte min kommende samboer meg om hva jeg skal med 5 sykler, spørsmålet kom siden jeg har cyclocrossen på badet. Det hun ikke hadde med i regnestykket er at jeg har solgt 1 sykkel så nå har jeg bare 4 :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Et dumt spørsmål, men det får stå seg.

    Frøkna har et dekk med dimensjon 26x2.00, kan jeg putte det dekket på en felg som er 26x2.18?

    Så enda et problem jeg ikke helt er kar om og fikse uten noen form for oppskrift.

    Først så sto bremsene fast i hjulet, så jeg bytta bremseklosser for å se om det løste problemet, men det gjorde det ikke. Det virker som om kabelen har strukket seg noe voldsomt. For når jeg trykker på bremsen så blir den igjen uten og trekke seg tilbake. Kabelen som er festet til hendelen kan jeg trekke ut og inn som jeg selv vil, og jeg får den ikke stram igjen, den bremser, men har for mye dødgang kan man si. Det er ikke brudd i den for den reagerer fra begge ender, og jeg har strammet det jeg er kar om både i bremsehendel og på selve bremsene. Noen enkel oppskrift eller forklaring her?
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    26"x2.18 går helt fint.

    På bremsa kan du sjekke om fjæra på V-bremsen (antar du har V-brems) har falt ut av hakket sitt. Det ville forklare problemet ditt.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Andreas skrev:
    26"x2.18 går helt fint.

    På bremsa kan du sjekke om fjæra på V-bremsen (antar du har V-brems) har falt ut av hakket sitt. Det ville forklare problemet ditt.
    Flott med sykkeldekket :D

    Etter 2.5 timer bannskap og whatnot er alle bremser byttet, det var fjæra som var gåen, og resten utslitt så 229,- var en enkel løsning. Grunnen til at den ikke trakk seg tilbake var så enkel som lite smøring og skitt i røret, nå tror jeg alt virker, men er dritt lei mekking og ble ferdig 5min før jeg måtte på jobb så ble bilen likevel ;)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    4 mil med gjennomsnittsfart 30km/t uten drahjelp. Nok et delmål oppnådd :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn