Sykkelsesongen 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    656
    Antall liker
    320
    Torget vurderinger
    11
    AK27 skrev:
    janghell skrev:
    Da er sykkelen klar til klubbmesterskap i morgen. Ser litt snodig ut når jeg snudde setepinnen 180 grader, men var nødt til det for å få sadelen langt nok fram....
    Det er 20km tempo vi skal sykle. Så får jeg bare håpe at kroppen fungerer som den skal :-\
    Fikk skikkelig lyst til å kutte litt på gaffelrøret ditt, med mindre det er carbon, carbon skjønner jeg meg ikke på.
    Når jeg bruker sykkelen til vanlig så står styret på toppen av gaffelrøret. Det er bare flyttet ned for å kjøre tempoen :)
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    Ble et lite impulskjøp av sykkel i går... Har gått og tenkt på ny sykkel i sommer, men det har liksom ikke blitt noe av. kom over en ny 2010 mod Scott scale 30, i ei lokal forretning. Prøvde sykkelen en runde og var "solgt". Har for lite greier på sykkel til å si om det var et godt kjøp, men selgeren bedyret at sykkelen var bra til prisen. Betalte 12.000,- inkludert et sett shimano spd.


    Har jeg tråkka i baret..? :p
     

    Vedlegg

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.106
    Antall liker
    22.366
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Neppe!

    Vi hadde klubbritt på tirsdag kveld. 4 runder á 14,2 km hvorav 6 km på grus. Jaggu fikk vi ikke regn også.


    Tomannsbruddet har akkurat kommet ut av siste grusseksjon og ser etter forfølgerne. Polkatrøya bæres av rytteren med best plassering i rittserien vår før justering for handicap.


    Her kommer forfølgerne. Ikke så rene og pene lenger, og svært så travle.


    Sånn kan det gå når man svinger for kjapt på våt asfalt med gjørmespesifikke sykkelcrossdekk.


    Alle var enige i at vi må ha flere landeveisritt med grusseksjoner. Kjempegøy!
     

    Vedlegg

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Detta ser jo gøy ut Valentino ;D

    Destiny.. :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    novgarod skrev:
    Ble et lite impulskjøp av sykkel i går... Har gått og tenkt på ny sykkel i sommer, men det har liksom ikke blitt noe av. kom over en ny 2010 mod Scott scale 30, i ei lokal forretning. Prøvde sykkelen en runde og var "solgt". Har for lite greier på sykkel til å si om det var et godt kjøp, men selgeren bedyret at sykkelen var bra til prisen. Betalte 12.000,- inkludert et sett shimano spd.


    Har jeg tråkka i baret..? :p
    Ser da ut som du har fått deg gromsykkel :) Gratulerer så mye, og nyt sykkeln...

    Destiny.. :)
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    656
    Antall liker
    320
    Torget vurderinger
    11
    Temporittet ferdig..
    20km på 29:38min, rett i overkant av 40 i snitt. Forbedret tiden fra i fjor med 1:30min, og kom på 2. plass :) Veldig godt fornøyd.
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    Destiny skrev:
    novgarod skrev:
    Ble et lite impulskjøp av sykkel i går... Har gått og tenkt på ny sykkel i sommer, men det har liksom ikke blitt noe av. kom over en ny 2010 mod Scott scale 30, i ei lokal forretning. Prøvde sykkelen en runde og var "solgt". Har for lite greier på sykkel til å si om det var et godt kjøp, men selgeren bedyret at sykkelen var bra til prisen. Betalte 12.000,- inkludert et sett shimano spd.


    Har jeg tråkka i baret..? :p
    Ser da ut som du har fått deg gromsykkel :) Gratulerer så mye, og nyt sykkeln...

    Destiny.. :)
    Takker..! :)
    Har hatt to fine turer på ca 40km og er så langt strålende fornøyd... Knoter litt med innsteget i spd-pedalene, men det kommer seg vel. :-[
    Ellers så må jeg nok innom forhandleren å få justert gaffelen. den virker litt for mykt oppsatt, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få justert den. ???
    Finner ingenting i instruksjonene som fulgte med sykkelen heller. :-\
    Gir og bremser er en drøm i forhold til det jeg er vant med, og hele sykkelen føles supersolid og spenstig.
    Nå er det gøy å sykle igjen..!! ;D
    Det er utrolig hvor godt det merkes at sykkelen er 4,5 kg lettere enn min forrige.
    Den gamle føles nå som en antikvar støpejernsfarkost. :p
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Er det en Rock Shocks du har på novragod? I tilfelle hvilken? Du har på venstre side fra førerplass et eller to luftkammer på gaffeln, har du to så husk alltid å fylle det positive kammeret først(er på toppen) negativt kammer er da i bånn, under gaffelbenet.

    På det høyre beinet fra førerplass har du justering av retur, hvor kjapt gaffeln skal slå tilbake etter kompresjon. Det pleier å være bilde av en hare og en skilpadde, vri mot haren er da raskere retur.

    Prøv med rundt 140 psi i gaffeln.

    Destiny.. :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    janghell skrev:
    Temporittet ferdig..
    20km på 29:38min, rett i overkant av 40 i snitt. Forbedret tiden fra i fjor med 1:30min, og kom på 2. plass :) Veldig godt fornøyd.
    Du er iallfall i god form :)

    Jeg syklet omtrent samme distansen i helga og brukte ca 3:40, DNT sti fra Gjevilvasshytta til Jøldalshytta i Trollheimen.
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    Destiny skrev:
    Er det en Rock Shocks du har på novragod? I tilfelle hvilken? Du har på venstre side fra førerplass et eller to luftkammer på gaffeln, har du to så husk alltid å fylle det positive kammeret først(er på toppen) negativt kammer er da i bånn, under gaffelbenet.

    På det høyre beinet fra førerplass har du justering av retur, hvor kjapt gaffeln skal slå tilbake etter kompresjon. Det pleier å være bilde av en hare og en skilpadde, vri mot haren er da raskere retur.

    Prøv med rundt 140 psi i gaffeln.

    Destiny.. :)
    Det er en Rock Shox SID Race, og alt du beskriver stemmer.. ;D
    Har nå gjort en grovjustering og fikk straks en gaffel med betydelig tightere respons... Dette begynner virkelig å ligne noe..!!! ;D
    Takk for gode råd..
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Hvis du liker sykkelen du linker til så har ikke jeg noe problem med å anbefale kjøp.
    Da ble det kjøp i helga. Her er et bilde jeg tok mens jeg prøvesyklet den i parkeringshuset under butikken. 56 str.

    En alu-ramme med samme 105-pakke hadde kommet på noen tusenlapper mindre, men jeg liker bøy på overrøret, og landevei er jo litt jåleri, er det ikke?

    Valgte å ikke ta den med ut på tur i regnet i går, men jeg testet den såvidt med bl.a to drag opp Kongsveien ( http://www.kongsveien.com/index.php?option=com_content&task=view&id=180&Itemid=68 ) lørdag kveld. Kjempeartig!

    Kjøpte også hvite Exustar-pedaler og et par Birk-sko som de selger veldig billig nå ( http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&products_id=5673).

    Nå mangler jeg bare en ny hjelm. MTB hjelm på roadbike ser jo ikke ut.
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med ny sykkel, håper du får mye glede av den :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.106
    Antall liker
    22.366
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fin den der. Ser på TV at slike Fujisykler går veldig fort opp de bratteste bakker også.
     

    .tore.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Innlegg
    276
    Antall liker
    3
    Nyt Danny Hart utklasse verdenseliten i en sinssykt bratt og teknisk krevende VM-løype. Å kjøre så fort med en slikt flyt på ålesleip gjørme i pøsregn er bare vakkert å se på, og whipen på slutten er så drøy at det gir frysninger. Det er nesten så en blir rørt

    At NRK sendte dette er en positiv overraskelse, en trend jeg håper de følger opp. Våre egne håp krasjet dessverre i gjørmehelvetet, men Zakka la inn et respektabelt run. De norske kommentatorene gikk som forventet på valium, men de britiske i klippet under innfrir til gangs. Minner meg om da jeg så motoGP i gamle dager med engelske kommentarer. De holdt på å stryke med i studio hver gang...

    http://www.youtube.com/watch?v=5mL6z...layer_embedded
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    .tore. skrev:
    Nyt Danny Hart utklasse verdenseliten i en sinssykt bratt og teknisk krevende VM-løype. Å kjøre så fort med en slikt flyt på ålesleip gjørme i pøsregn er bare vakkert å se på, og whipen på slutten er så drøy at det gir frysninger. Det er nesten så en blir rørt

    At NRK sendte dette er en positiv overraskelse, en trend jeg håper de følger opp. Våre egne håp krasjet dessverre i gjørmehelvetet, men Zakka la inn et respektabelt run. De norske kommentatorene gikk som forventet på valium, men de britiske i klippet under innfrir til gangs. Minner meg om da jeg så motoGP i gamle dager med engelske kommentarer. De holdt på å stryke med i studio hver gang...

    http://www.youtube.com/watch?v=5mL6z...layer_embedded
    Den løypa er noe av det drøyeste jeg har sett og runnet til Danny Hart er bare vannvittig rått!!
     

    .tore.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Innlegg
    276
    Antall liker
    3
    Det er faktisk vanskelig å se hvor ille det er siden han får det til å se så lett ut. Men etter å ha sett andre elitekjørere kløne og tryne seg nedover....
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    656
    Antall liker
    320
    Torget vurderinger
    11
    Noen som har peiling på hvor mye jeg kan spare(sånn ca.) på en 20 km tempo hvis jeg bytter fra en standard landeveissykkel med tempobøyler til en fullblods temposykkel med platehjul.
    Farten med landeveissykkel er ca.40km/t.
    Snakker vi om noen få sekunder eller kan det bli opp i mot ett minutt?
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Valentino skrev:
    YouTube sier at det er noe galt med linken din, .tore..
    Se på terrengsykling.no, der finner du også en link.

    Takk til Ottestad IL for en ekstra flaske under Birken, det var godt med litt Cola ;D
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.106
    Antall liker
    22.366
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    656
    Antall liker
    320
    Torget vurderinger
    11
    Valentino skrev:
    janghell skrev:
    Noen som har peiling på hvor mye jeg kan spare(sånn ca.) på en 20 km tempo hvis jeg bytter fra en standard landeveissykkel med tempobøyler til en fullblods temposykkel med platehjul.
    Farten med landeveissykkel er ca.40km/t.
    Snakker vi om noen få sekunder eller kan det bli opp i mot ett minutt?
    Del disse tallene på 2:





    Her er blogartikkelen: http://www.cyclingtipsblog.com/2010/04/biggest-bang-for-your-buck-in-time-trial-equipment/
    Kan virkelig suit`en utgjøre så mye? :eek: :eek:
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.106
    Antall liker
    22.366
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tenk deg at du er i stand til å holde 40 i snitt over 20 km med flagrende gevanter, vanlig bukkestyre og ei gammel potte på hodet...
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    656
    Antall liker
    320
    Torget vurderinger
    11
    bambadoo skrev:
    Har mer og bedre trening noen betydning da?
    Selvfølgelig hjelper det med mere trening.
    Jeg ble slått med 2 1/2 minutt på en 20km tempo. Men han hadde temposykkel/suit/aero hjelm/platehjul osv.. Så da dukker det opp diverse tanker i hodet om hvor fort jeg kunne syklet med samme utstyr.... Tror i hvert fall jeg må få prøvd en.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hva sparer man på å gå fra vanlig landeveisykkel til en temposykkel? Synes alt dette ser ut som enkeltkomponenter i det som tross alt burde betraktes som en total pakke.

    Denne f.eks., er så pen at det frister...

    http://www.blocket.se/orebro/Bianchi_tempo__triathloncykel_35380979.htm?ca=7&w=2

    En annen ting, til dere som har prøvd. Jeg synes det ser litt uggent ut. Ikke bremser i bøylene osv. Er det greit å lære seg? Klarer man å trå like mye effekt som på standardsykkelen? Og så videre...
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    656
    Antall liker
    320
    Torget vurderinger
    11
    Har fulgt med på finn.no en stund, men det er sannelig ikke mange som selger brukte temposykler som passer en kropp på 2 meter :(
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det er vel ikke mange som lager syklister på 2 meter heller. Tror du er en fin makker på lagtempo, forresten. :D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest


    Hmmm... Fin sykkel, det der. Lurer på om det bare var den flerfargede lakkjobben jeg ikke likte. I ensfarget synes jeg linjene ble lekre. Hadde de bare klart å levere i ren celeste..

    DKKR 20.000,- for Oltre er dessuten en hyggelig pris, nesten.
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    656
    Antall liker
    320
    Torget vurderinger
    11
    Den var fin ja :) Kunne tenkt meg samme eike arrangementet på framhjulet som det er på bakhjulet.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.106
    Antall liker
    22.366
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er Campa Bora Ultra 2-hjul uten dekaler. Eikearrangementet på bakhjulet har intet for seg foran. Og Bianchier ser alltid best ut i Celeste.



    Fant dette bildet helt tilfeldig. Jaggu har den ikke 2003-modell Campa Eurushjul også. Kongehjul som jeg bomber rundt på grusveier med for tiden. Tilsvarende i dag er Zonda. Sikre saker.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Absolutt! Men jeg synes linjene i ramma ble langt mer elegante uten mønsterlakken/kamuflasjen. Derfor skulle jeg gjerne sett en i hel celeste. Det kan da ikke være umulig?

    PS. DKKR 20.000,- er for ramma. Likevel en rimelig priset toppmodell.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.258
    Antall liker
    3.538
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Noen bilder fra Champery.










    Kom hjem for en drøy uke siden etter to uker biltur i Europa. Var to dager i Winterberg i Hochsauerland og ti dager i Portes de Soleil. Sam vanlig helt fantastisk. Sol og tredve grader hver dag! Yeah!
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.240
    Antall liker
    10.806
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Knekt kragebein og noen knekte ribbein....
    Hvor lang restitusjon før jeg kan sette meg trygt på sykkelen igjen?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Typisk 'spør fastlegen'-sak, synes jeg. ;)

    Men, god bedring. Kanskje noen runder på trainer mens du venter?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.258
    Antall liker
    3.538
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    bambadoo skrev:
    Knekt kragebein og noen knekte ribbein....
    Hvor lang restitusjon før jeg kan sette meg trygt på sykkelen igjen?
    Du kan sykle når smerten tilsier det. Ergo er det vel bare å vente.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.106
    Antall liker
    22.366
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ribbensbrudd er kjedelig slik ja. God bedring, bambadoo, og sett deg gjerne på rulla så snart det går.

    Nifse bilder som er mye brattere enn på TV, Alshus.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn