Sport, sykkel og trening sykkelsesongen 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.381
    Antall liker
    6.099
    Sted
    Holmestrand
    Valentino skrev:
    Hvilken Bianchi er det? Spør fordi den Bianchien som nok er likest en CAAD 10 i kjørefølelse er modellen Sempre. Via Nirone 7 og Impulso er mer "komfortracer" av type.

    Forøvrig ble en tysk Ghost EBS Lector Race testvinner i "15000-testen" i Landevei som kom i postkassen min denne uken. "Det eneste skumle med det tyske spøkelset, er at den er like god som våre egne sykler til mange ganger prisen." Meget godt balansert, stabil, super utstyrspakke (Ultegra) med flotte hjul. Skalstad importerer.
    Kjøpte meg en Lector 5800 terrengsykkel i fjor høst.
    Hyggelig handel og god hjelp hos Skalstad.
    Sykkelen er jeg kjempefornøyd med.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Noen som har erfaring med Specialized Roubaix? Jeg har ikke hatt landeveissykkel siden -82 og er litt blank på slikt.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den (SL3) er visstnok ikke så komfortabel som den ser ut. De fancy elastomerpluggene i gaflene merker man ikke nye til. Dette iflg. nest siste Landevei, som jeg tror er tilgjengelig hos Narvesen fremdeles. Ellers er den et funn om du liker en oppreist sittestilling (mange terrengsyklister er jo vant med det), og den har så vidt jeg vet plass til feite dekk, opp til 28mm, og da kan det jo være det samme med hele elastomeren.

    Er du i markedet for komfort/gubberacer kan du også å se på Cannondale Synapse, Scott CR1, Lapierre Sensium og Bianchi Infinito (som jeg bare blir mer og mer glad i).
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    432
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    17
    Valentino skrev:
    Den (SL3) er visstnok ikke så komfortabel som den ser ut. De fancy elastomerpluggene i gaflene merker man ikke nye til. Dette iflg. nest siste Landevei, som jeg tror er tilgjengelig hos Narvesen fremdeles. Ellers er den et funn om du liker en oppreist sittestilling (mange terrengsyklister er jo vant med det), og den har så vidt jeg vet plass til feite dekk, opp til 28mm, og da kan det jo være det samme med hele elastomeren.

    Er du i markedet for komfort/gubberacer kan du også å se på Cannondale Synapse, Scott CR1, Lapierre Sensium og Bianchi Infinito (som jeg bare blir mer og mer glad i).
    Vil tilføye Cervélo RS. En meget behagelig og adaptiv sykkel. Dersom det var mulig ville jeg giftet meg med min. Vunnet Paris-Roubaix har den også gjort ;)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Flott sykkel, RS (og R3). Eneste aberet med standard RS er at den ikke har plass til særlig feite dekk. Det stopper på 25mm målt bredde. RS og R3 slik de brukes i Paris-Roubaix har plass til de feite FMBene.

    Anonym skrev:
    Har Bianchi en blillig billiglinje for offroad, by og hybridsykler eller er merket bare satt på syklene som på alt annet i Tyrkia? Da jeg var der så jeg veldig mye Bianchi men ikke en eneste racer.
    De Bianchiene som teller for oss (både terreng og landevei) er de som er merket "Reparto Corse" (kan oversettes Racingavdelingen); Oltre, Sempre, Infinito, Impulso, Via Nirone 7, Methanol og JAB. Bianchi har vært en "stor sykkelfabrikk" omtrent siden tidenes morgen, så ja, det finnes mye forskjellig med ørn på.  

    McLaren skrev:
    Hvordan kom cannondale/bianchi ut i denne testen?
    De var ikke med i 15000-testen. Det var en Cannondale Synapse med i komfortracer-testen i forrige nummer, og den likte de svært godt. Det var forøvrig sykler til ca. 30000 som var med der.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Valentino skrev:
    Den (SL3) er visstnok ikke så komfortabel som den ser ut. De fancy elastomerpluggene i gaflene merker man ikke nye til. Dette iflg. nest siste Landevei, som jeg tror er tilgjengelig hos Narvesen fremdeles. Ellers er den et funn om du liker en oppreist sittestilling (mange terrengsyklister er jo vant med det), og den har så vidt jeg vet plass til feite dekk, opp til 28mm, og da kan det jo være det samme med hele elastomeren.

    Er du i markedet for komfort/gubberacer kan du også å se på Cannondale Synapse, Scott CR1, Lapierre Sensium og Bianchi Infinito (som jeg bare blir mer og mer glad i).
    Jeg går i tilfelle for rammen under SL3 (C2, Elite, Comp), men geomtrien og de generelle egenskapene er nok de samme. Litt stivere karbon i SL3, antar jeg. Det er mest geometrien jeg er ute etter, demperne har jeg beskjeden tro på. Gubberacer er nok det jeg bør ha. Korsrygg og nakke vil nok like det best.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Lagtempo, TdF 1978. Ti mann på laget! Er nesten Styrkeprøvensus over det. I våre dager er det nimannslag i de store tourene.



    Renault-Gitane/ELF er definitivt en av de tøffeste profflagtrøyene i historien. Vår Mann BH i Le Maillot Tricolore
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Det frister litt med en tempo sykkel igrunn. Er dette å anbefale for en enslig syklist?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tenker temposykkelen som en landeveissykkel nummer to eller nummer en om du liker løping og svømming også. Den går fortere i rett linje enn en landeveissykkel, men er mye vanskeligere å manøvrere. Skal du sykle turritt (Styrkeprøven etc.) er tempobøyle forbudt.

    Syklende celebriteter er fine greier. Nå er det vel dessverre blitt slik at Jens ikke får lov til å sykle til jobben lenger.

    Torsdag gikk 1. etappe av Tour de Ottestad, klubbrittserien vår. Jessnes-Gåsbu, 27 km individuell tempo med ca. 550 høydemeter å forsere. Noen hadde med kamera, og stilte seg slemt opp i den bratteste delen av bakken før mål:
    www.youtube.com/watch?v=GzJx3DUdsyM
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Grattis, nå er det bare å ta av reflekser og dorc disc så er du klar til å sykle :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ikke noe feil med den sykkelen, commodus. Bortsett fra fargen, da..

    Det er en kvasi-Bianchi, designet i Italia, produsert i Taiwan, og malt med, ja... feil farge og DBS-logo.  ;)

    Den kommer du sikkert til å bli glad i.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Har noen tips til billigste brukssykkel med tilstrekkelig kvalitet? Den skal virke til bysykling, ikke ruste eller falle fra hverandre med en gang og kunne parkeres hvorsomhelst nårsomhelst med simpel lås uten at man er redd for at den skal bli stjålet. Billigste Yosemite er forkastet.

    Hva med Aretti Odyssey på GMax til 1299?
    http://www.gmax.no/produkt/412610(BC_4)/aretti-odyssey/
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    432
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    17
    commodus skrev:
    Hallais! Da har jeg handlet min første racer! Ble ikke noe voldsomme greier da jeg er heelt fersk i gamet! men tror den skal duge :D
    Gratulerer!
    En, ikke ukjent, sykkelist har en gang sagt "It's not about the bike" ;)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    It's all about the bike.  ;)
    Men gratulerer. Flott sykkel! Er nok en "kamuflert" eldre aluminiums-Bianchi du har der, ja. Zomby har kontroll på denslags.

    --

    Har blitt Retülert i dag. Radikale endringer. Setet opp 20mm (!) og fram 5mm, Håndposisjonen oppå bremdehendlene opp ca. 10mm, enden av bukken opp ca 5mm. Blir spennende å se om jeg blir totalt maroder av langturen i morgen.

    Ble også anbefalt å øke krankarmlengden 2.5mm, og fant en 175mm SR-krank hos PBK til en hyggelig pris. Kjøpt.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    :eek:

    Det var voldomme endringer!!! Hvem har du vært hos? I Norge?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Voldsomt ja. Det forunderlige er at hoftene mine ble roligere av å løfte opp setet.

    Dette er mannen: http://www.sykkellaboratoriet.no/. Han reiser, og gjorde jobben i samarbeid med http://www.altiusklinikken.no/, dvs. mannen du kan se i introduksjonen i youtubevideoen jeg la ut for et par innlegg siden.

    En profesjonell sykkeltilpasning anbefales varmt. En virkelig tankevekker, dette.
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    432
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    17
    Valentino skrev:
    Voldsomt ja. Det forunderlige er at hoftene mine ble roligere av å løfte opp setet.

    Dette er mannen: http://www.sykkellaboratoriet.no/. Han reiser, og gjorde jobben i samarbeid med http://www.altiusklinikken.no/, dvs. mannen du kan se i introduksjonen i youtubevideoen jeg la ut for et par innlegg siden.

    En profesjonell sykkeltilpasning anbefales varmt. En virkelig tankevekker, dette.
    20mm var voldsomt. Hvordan er fotstillingen i tråkket nå? Padling?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke helt hva som menes med padling. :)
    Er nok mer nøytral i hælposisjonen nå; var ganske så hæl ned før. Skal ut på firetimerstur i morgen. Blir interessant å kjenne hvordan muskulaturen reagerer.
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    432
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    17
    Valentino skrev:
    Vet ikke helt hva som menes med padling. :)
    Er nok mer nøytral i hælposisjonen nå; var ganske så hæl ned før. Skal ut på firetimerstur i morgen. Blir interessant å kjenne hvordan muskulaturen reagerer.
    Jeg har en følelse av at jeg også må opp, men er redd det kan påføre belastninger i ankelen pga "padling". Med det mener jeg at foten ikke er i nærheten av vater hele veien gjennom tråkket, men at tærne peker mye nedover i bakovertrekket. Se på Patani og du skjønner hva jeg mener :)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Har funnet en sykkel til en grei penge, men merket er ukjent for meg. Er det noen som har hørt om Somec?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    En nabo som har filmet. Jeg syns det er ok å bo så nære et lite sti-mekka :)

     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:
    Har funnet en sykkel til en grei penge, men merket er ukjent for meg. Er det noen som har hørt om Somec?
    Somec er/var en liten italiensk sykkelhåndverker. Mange fine alurammer mener jeg å huske.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.530
    Antall liker
    23.236
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kim skrev:
    Valentino skrev:
    Vet ikke helt hva som menes med padling. :)
    Er nok mer nøytral i hælposisjonen nå; var ganske så hæl ned før. Skal ut på firetimerstur i morgen. Blir interessant å kjenne hvordan muskulaturen reagerer.
    Jeg har en følelse av at jeg også må opp, men er redd det kan påføre belastninger i ankelen pga "padling". Med det mener jeg at foten ikke er i nærheten av vater hele veien gjennom tråkket, men at tærne peker mye nedover i bakovertrekket. Se på Patani og du skjønner hva jeg mener :)
    Tror Pantani og i våre dager Monia Bacaille (MCipollini) er spesielle tilfeller. Jeg er ikke i stand til å sykle på tærne. Det blir spennende å se om jeg kan sykle med nøytral hæl.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Valentino skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Har funnet en sykkel til en grei penge, men merket er ukjent for meg. Er det noen som har hørt om Somec?
    Somec er/var en liten italiensk sykkelhåndverker. Mange fine alurammer mener jeg å huske.
    Det du sier er at håndtverket er bra, men ikke noe særlig å sykle på? Sykkelen har jeg bare sett bilder av. Kun ett bilde og jeg er ikke istand til å se utstyrsgruppe i det hele tatt. Felgene ligner muligens på felgene du bruker, uten at jeg vet mer. Jeg skal se om jeg kan få satt inn bildet her ( Sett på en facebookvenn av madammen ) Sykkelen befinner seg i Drammen og selges for 5000.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Når jeg ser på nettsiden ser den aktuelle sykkelen ut som den er bygget på Rex stålrammen. Den har litt vintage utseende, men er ubrukt.
    Det ser ut som et typisk firma jeg kunne godt ha brukt. Litt yrkesstolthet og godt håndverk møter dagens teknologi i småskala produksjon.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen her som klarer å se på utstyret på sykkelen, hva sånn ca den består av? Krankarmen ser typisk billig ut? Gir/bremsegruppen er umulig å se hva er for meg.
     

    JohnnyD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Innlegg
    290
    Antall liker
    17
    Griffenfeldt skrev:
    Er det noen her som klarer å se på utstyret på sykkelen, hva sånn ca den består av? Krankarmen ser typisk billig ut? Gir/bremsegruppen er umulig å se hva er for meg.
    Bremse/girhendelsak ser ut til å være Shimano 105.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    JohnnyD skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Er det noen her som klarer å se på utstyret på sykkelen, hva sånn ca den består av? Krankarmen ser typisk billig ut? Gir/bremsegruppen er umulig å se hva er for meg.
    Bremse/girhendelsak ser ut til å være Shimano 105.
    105 er jeg vant med. Regnet ikke med Ultrega ( sic ) til den prisen brukt, men 105 duger til mitt bruk.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    room skrev:
    Hva med å ta et bilde fra andre siden. Utstyret kommer bedre frem da...
    Selger henvendte seg med et bilde på facebook. Kun det ene bilde. Prøver å få et til evt litt ekstra info. Finner ingenting når jeg googler når jeg ikke har navnet.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.381
    Antall liker
    6.099
    Sted
    Holmestrand
    Griffenfeldt skrev:
    JohnnyD skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Er det noen her som klarer å se på utstyret på sykkelen, hva sånn ca den består av? Krankarmen ser typisk billig ut? Gir/bremsegruppen er umulig å se hva er for meg.
    Bremse/girhendelsak ser ut til å være Shimano 105.
    105 er jeg vant med. Regnet ikke med Ultrega ( sic ) til den prisen brukt, men 105 duger til mitt bruk.
    Kjører DuraAce selv, men ved neste korsvei legges alt fokus på ramme og hjul. 105 er godt nok (antagelig for alle).
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    xerxes skrev:
    105 er godt nok (antagelig for alle).
    Helt enig. Girhysteriet er svært overdrevet. Eneste ulempen 105 har er vekt, men det er uvesentlig for alle som ikke sykler aktivt.
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    totte skrev:
    Noen som har erfaring med Specialized Roubaix? Jeg har ikke hatt landeveissykkel siden -82 og er litt blank på slikt.
    Hei totte!
    ifjor kjøpte jeg en 09-modell av denne, og synes den er en stor forbedring i forhold til min gamle Merida. Den føles litt mykere på brosteinen i Bergen, men det kan godt være placebo. Sittestillingen, med kanskje litt kortere overrør enn de fleste er god synes jeg.
    Det er vel ikke alle som sykler som har apearmer. ;D

    Valentino : Hva "#¤&%* ??? mener du med gubberacer????

    Valentino :Sykkelinnstillingen virker jo spennede, funker det?

    Mvh Knut
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Griffenfeldt skrev:
    JohnnyD skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Er det noen her som klarer å se på utstyret på sykkelen, hva sånn ca den består av? Krankarmen ser typisk billig ut? Gir/bremsegruppen er umulig å se hva er for meg.
    Bremse/girhendelsak ser ut til å være Shimano 105.
    105 er jeg vant med. Regnet ikke med Ultrega ( sic ) til den prisen brukt, men 105 duger til mitt bruk.
    Du er ikke langt unna Ultegra på bruktmarkedet med 5k.

    Jeg betalte 5,5k for komplett sykkel eksklusiv hjul og sete og da har jeg 100% Ultegra, en av markedets beste alu rammer (Storck) og 100% strøken sykkel, selv krankarmene er uten lakkslitasje.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Anonym skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    JohnnyD skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Er det noen her som klarer å se på utstyret på sykkelen, hva sånn ca den består av? Krankarmen ser typisk billig ut? Gir/bremsegruppen er umulig å se hva er for meg.
    Bremse/girhendelsak ser ut til å være Shimano 105.
    105 er jeg vant med. Regnet ikke med Ultrega ( sic ) til den prisen brukt, men 105 duger til mitt bruk.
    Du er ikke langt unna Ultegra på bruktmarkedet med 5k.

    Jeg betalte 5,5k for komplett sykkel eksklusiv hjul og sete og da har jeg 100% Ultegra, en av markedets beste alu rammer (Storck) og 100% strøken sykkel, selv krankarmene er uten lakkslitasje.
    Budsjettet mitt er ikke i utgangspunktet på 5 Tusen. Sykkelen på bildet fremstår som et godt kjøp ut i fra bildene og historikken til firmaet.
    Nå er ikke jeg bevandret i de ulike gruppene, men jeg antar at 105 som jeg allerede har er lettest for en ignorant som meg selv å justere/vedlikeholde uten å innvolvere en sykkelmekaniker?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn