Sport, sykkel og trening sykkelsesongen 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

utgatt60135

Gjest
    Maxim Iglinskiy? Var helt sikker på at Nibali skulle vinne Liege- Bastongne-Liege, men han sluknet og kazakstanern hadde mye krefter igjen. Liker ikke Astana laget :-\. Har ikke tillit til dem heller - you know. Nok en skuffende dag for BMC og Gilbert.

Synd Nibali ikke vant. Ja, da er det bare å se frem til TdF forspiel - Giro d´italia.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.073
    Sted
    Holmestrand
    Griffenfeldt skrev:
    Anonym skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    JohnnyD skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Er det noen her som klarer å se på utstyret på sykkelen, hva sånn ca den består av? Krankarmen ser typisk billig ut? Gir/bremsegruppen er umulig å se hva er for meg.
    Bremse/girhendelsak ser ut til å være Shimano 105.
    105 er jeg vant med. Regnet ikke med Ultrega ( sic ) til den prisen brukt, men 105 duger til mitt bruk.
    Du er ikke langt unna Ultegra på bruktmarkedet med 5k.

Jeg betalte 5,5k for komplett sykkel eksklusiv hjul og sete og da har jeg 100% Ultegra, en av markedets beste alu rammer (Storck) og 100% strøken sykkel, selv krankarmene er uten lakkslitasje.
    Budsjettet mitt er ikke i utgangspunktet på 5 Tusen. Sykkelen på bildet fremstår som et godt kjøp ut i fra bildene og historikken til firmaet.
    Nå er ikke jeg bevandret i de ulike gruppene, men jeg antar at 105 som jeg allerede har er lettest for en ignorant som meg selv å justere/vedlikeholde uten å innvolvere en sykkelmekaniker?
    Hva vedlikehold angår er det hovedsaklig likt for 105/Ultegra/DuraAce.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.235
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Maxim Iglinskiy? Var helt sikker på at Nibali skulle vinne Liege- Bastongne-Liege, men han sluknet og kazakstanern hadde mye krefter igjen. Liker ikke Astana laget :-\. Har ikke tillit til dem heller - you know. Nok en skuffende dag for BMC og Gilbert.

Synd Nibali ikke vant. Ja, da er det bare å se frem til TdF forspiel - Giro d´italia.
    Giroen pleier nå være morsommere å se på enn Touren også da. :)

Heiet også på Nibali i dag. Herlig angrep over bakketoppen, og han er alltid en nytelse å se utfor. Når det er sagt (og jeg har heller ikke fot for Astana) så har Iglinskiy vært bra hele Ardenneruka, inklusiv en svært aktiv skulder i Amstel Gold Race.

Apropos:

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Skywalker skrev:
    Anonym skrev:
    Bildet er tatt i dag ca 500 meter hjemmefra:
    Er dette i Kristiansund - Brunsvika, Karihola..? Eller tar jeg helt feil?
    xerxes skrev:
    Anonym skrev:
    Trivelig usikt/sted for en stopp. Hva fotograferer du med på tur?
    Bildet er tatt i Kristiansund - Karihola. Er ute i området nesten daglig for jeg bor der og det er et fint område for å lufte hunden. Med tanke på stier og sykling er området rundt Atlanten/Folkeparken å foretrekke for der er det litt mindre knotete stier enn i Karihola.

Bildet er tatt med mobilen, en rimelig LG telefon men til vanlig har jeg med meg et rimelig Casio kompaktkamera (EX-Z90) som kostet rundt en tusenlapp for 2 år siden. Foretrekker kamera fremfor mobil.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.159
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Da var visstnok sykkelen solgt.
    Lurer litt på om jeg må kikke litt på Finn.no de nærmeste dagene..

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Alternativt kan du jo bruke penger på landeveishjul og dekk og bruke cx'en som landeveissykkel også.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Fidelio skrev:
    xerxes skrev:
    105 er godt nok (antagelig for alle).
    Helt enig. Girhysteriet er svært overdrevet. Eneste ulempen 105 har er vekt, men det er uvesentlig for alle som ikke sykler aktivt.
    Enig her også. Mer skeptisk til at denne har forrige generasjon drivverk. Det kan dessverre bli litt trøblete med reservedeler. Det er sjelden av de har på lager. Jeg måtte styre på i over en måned for å få nytt bakgir en gang. Sånn sett ville jeg heller hatt siste 105 enn forrige Ultegra.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Zomby_Woof skrev:
    Fidelio skrev:
    xerxes skrev:
    Helt enig. Girhysteriet er svært overdrevet. Eneste ulempen 105 har er vekt, men det er uvesentlig for alle som ikke sykler aktivt.
    Enig her også. Mer skeptisk til at denne har forrige generasjon drivverk. Det kan dessverre bli litt trøblete med reservedeler. Det er sjelden av de har på lager. Jeg måtte styre på i over en måned for å få nytt bakgir en gang. Sånn sett ville jeg heller hatt siste 105 enn forrige Ultegra.
    Er det egentlig et problem? Sett at en har eldre 9 delt Ultegra er det såvidt jeg vet mulig å erstatte en defekt bakskifter med en ny Tiagra.

Så lenge Shimano produserer 8, 9 og 10 delt bør det ikke være noe problem med reservedeler selv om en har en eldre gruppe.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.235
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Etter en uke på Mallorca på sykkel med splunkny og veljustert Ultegra skjønner jeg ikke at folk orker. De vet vel ikke bedre. ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Anonym skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Fidelio skrev:
    xerxes skrev:
    Er det egentlig et problem? Sett at en har eldre 9 delt Ultegra er det såvidt jeg vet mulig å erstatte en defekt bakskifter med en ny Tiagra.

Så lenge Shimano produserer 8, 9 og 10 delt bør det ikke være noe problem med reservedeler selv om en har en eldre gruppe.
    Den er 10-delt. Men jeg er likevel skeptisk til kompatibilitet mellom generasjonene.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Valentino skrev:
    Etter en uke på Mallorca på sykkel med splunkny og veljustert Ultegra skjønner jeg ikke at folk orker. De vet vel ikke bedre. ;D
    Regner med å mene noe kvalifisert om ikke alt for lenge.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Zomby_Woof skrev:
    Anonym skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Fidelio skrev:
    xerxes skrev:

Den er 10-delt. Men jeg er likevel skeptisk til kompatibilitet mellom generasjonene.
    Google er din venn.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Anonym skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Anonym skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Fidelio skrev:
    xerxes skrev:

Google er din venn.
    Spander i så fall en link. Jeg har forresten blitt anbefalt 10-delt bakskifter som erstatning for en ødelagt 9-delt. At det skulle funke i nærheten av optimalt ser jeg som en ønskedrøm drevet fram av butikkens lagerbeholdning. Kjedene har forskjellig bredde, for pokker! Så hva forskjellige aktører mener om kompatibilitet kan være like mye et spørsmål om logistikk som teknologi.

Sigmund_B

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Antall liker
    28
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Skywalker skrev:
    Anonym skrev:
    Er dette i Kristiansund - Brunsvika, Karihola..? Eller tar jeg helt feil?
    xerxes skrev:
    Anonym skrev:
    Trivelig usikt/sted for en stopp. Hva fotograferer du med på tur?
    Bildet er tatt i Kristiansund - Karihola. Er ute i området nesten daglig for jeg bor der og det er et fint område for å lufte hunden. Med tanke på stier og sykling er området rundt Atlanten/Folkeparken å foretrekke for der er det litt mindre knotete stier enn i Karihola.

Bildet er tatt med mobilen, en rimelig LG telefon men til vanlig har jeg med meg et rimelig Casio kompaktkamera (EX-Z90) som kostet rundt en tusenlapp for 2 år siden. Foretrekker kamera fremfor mobil.

Mente å kjenne meg igjen ja :). Er nordmøring og bodde i det området i Kristiansund noen år før jeg flytta ned til Oslo.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Zomby_Woof skrev:
    Anonym skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Anonym skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Fidelio skrev:
    xerxes skrev:

Google er din venn.
    Spander i så fall en link. Jeg har forresten blitt anbefalt 10-delt bakskifter som erstatning for en ødelagt 9-delt. At det skulle funke i nærheten av optimalt ser jeg som en ønskedrøm drevet fram av butikkens lagerbeholdning. Kjedene har forskjellig bredde, for pokker! Så hva forskjellige aktører mener om kompatibilitet kan være like mye et spørsmål om logistikk som teknologi.
    Ifølge Sheldonbrown fungerer det stort sett så lenge det er samme merke men det optimale er å ha en som er beregnet for 9-delt til 9-delt osv.

http://sheldonbrown.com/harris/derailers-rear.html

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Greit nok. Men fungerer stort sett? Da er det mer enn godt nok med Sora, spør du meg...

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Zomby_Woof skrev:
    Greit nok. Men fungerer stort sett? Da er det mer enn godt nok med Sora, spør du meg...
    Det er sikkert vel så greit med Sora. Jeg kjørte tidligere med Tiagra skiftere (9 delt) og 105 5600 bakskifter (10 delt) og det fungerer akkurat like bra som en ren Ultegra 6700 gruppe.

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Jeg skal på torsdag hente en Cannondale CAAD10 med fullt Shimano Ultegra oppsett og Shimano RS80 felger med Continental GP4000S dekk;-)

Det blir moro med den første racern!

McLaren

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    McLaren skrev:
    Jeg skal på torsdag hente en Cannondale CAAD10 med fullt Shimano Ultegra oppsett og Shimano RS80 felger med Continental GP4000S dekk;-)

Det blir moro med den første racern!

McLaren
    Gratulerer med kongesykkel. Ta bilder. Vi vil se :)

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.382
    Torget vurderinger
    4
    Er tydeligvis lenge siden jeg har sett på sykkel da jeg ikke har hørt om Cyclo Cross før. Ser ut til å være et alternativ til en Hybrid som jeg tenkte på først som jobbsykkel. Er vel asfalt på hele veien selv om en del er heller dårlig, samt endel fortauskanter da jeg må krysse veien noen ganger. Er ikke så langt til jobb, ca 10 km, men de siste 4 km hjem er stor sett bakker og jeg sliter nå med en 15+ kg DSB som jeg har fått lånt noen dager for å komme i gang (tungt). Hva anbefaler dere Cyclo Cross eller Hybrid? (Hadde tenk 8-10000 som budsjett) Kjøper jeg hos en sykkelbutikk eller hos de store kjedene? (regner med kjedene er rimeligere, men mangler kunnskap?)

-Minutten

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.235
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er stor fan av bukkestyre til asfaltbruk fordi det gir mange håndposisjoner (komfort) og generelt bedre aerodynamikk. Så jeg stemmer for en cyclocrossykkel som har boss for montering av skjermer. Så ville jeg sørge for asfaltspesifikke dekk. Knastedekk hører terrenget til.

I en ordentlig sykkelbutikk er det størst sjanse for at du får en sykkel som passer deg. Det hender ofte at det er kunnskapsrike folk som jobber der.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Det har blitt mye sykling i det siste, dette gir mersmak! Hadde en fin, kald og lærerik tur i går på 84 km. Brukte MTB-sykkelen min og syklet sammen med en kamerat på landeveissykkel (Sørumsand, Frogner, Gjelleråsen, Sinsen og tilbake). Deilig å dra i fra han i oppoverbakkene ;D Jeg hadde kun med meg to bananer og etter to timer møtte jeg den berømte veggen. Hva spiser/drikker dere på lange turer og hvor mye?

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Min favoritt på lengre turer er doble brødskiber med smør, syltetøy og gul ost. Pakk halve doble skiver i alu-folie. Lett å åpne, lett å spise. Ett stykke fyrstekake i samme innpakning på baklomma er heller ikke å forakte.
    Pleier å ha en flaske med sportsdrikk og en med vann.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.382
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    Jeg er stor fan av bukkestyre til asfaltbruk fordi det gir mange håndposisjoner (komfort) og generelt bedre aerodynamikk. Så jeg stemmer for en cyclocrossykkel som har boss for montering av skjermer. Så ville jeg sørge for asfaltspesifikke dekk. Knastedekk hører terrenget til.

I en ordentlig sykkelbutikk er det størst sjanse for at du får en sykkel som passer deg. Det hender ofte at det er kunnskapsrike folk som jobber der.
    Er vist ikke så mange Cyclocross som ligger i prisleiet jeg hadde tenkt meg, noen grunn til at disse er såpass mye dyrere en terreng/hybridsykler? Er det rammen som er så dyr?
    Virker som de aller rimeligste ligger rundt 10 000 mens hybridene starter på noen få tusenlapper.

-HP-

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    128
    John_Harald skrev:
    Det har blitt mye sykling i det siste, dette gir mersmak! Hadde en fin, kald og lærerik tur i går på 84 km. Brukte MTB-sykkelen min og syklet sammen med en kamerat på landeveissykkel (Sørumsand, Frogner, Gjelleråsen, Sinsen og tilbake). Deilig å dra i fra han i oppoverbakkene ;D Jeg hadde kun med meg to bananer og etter to timer møtte jeg den berømte veggen. Hva spiser/drikker dere på lange turer og hvor mye?
    Ett eller annet kraftig og kompakt, som får plass i seteveska. En Nutrilettbar eller ei lita pakke nøtter og tørka frukt. Hovedsaken er bare å få fylt opp lagrene, så man kommer seg hjem. Og spiser man ordentlig hjemme før man drar, er det ikke mye man trenger på selve turen. Men er det skikkelig dagstur, på kanskje 6-8 timer, så må man jo ha med litt mer. Da er det jo flott at Nordmarka sommeren igjennom har åpne stuer med servering, hehe:)

Når det gjelder drikke, er det selvsagt lurt å ha med en del. For min del varierer det fra 7,5 dl (én sykkelflaske) til 1,5l (to sykkelflasker) - med påfyll underveis hvis turen er lang nok. Ikke bra å bli dehydrert.

Men som sagt: et skikkelig måltid før man drar på tur er det essensielle. På "halv-lange" kveldsturer, etter middag er det veldig sjelden jeg spiser noe underveis i det hele tatt, kun ei brødskive når jeg kommer hjem. Men det er uansett alltid lurt å ha med ett eller annet i veska enten man planlegger å spise underveis eller ei. En gang hadde jeg "feilberegnet", og gikk skikkelig tom underveis. Veldig ubehagelig, og resutatet var at jeg kjøpte meg en overprisa cola på brusautomaten på Ullevålseter. A-ha-opplevelse å kjenne hvordan colaen gav meg superkrefter på et blunk:)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.235
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Minutten skrev:
    Valentino skrev:

Er vist ikke så mange Cyclocross som ligger i prisleiet jeg hadde tenkt meg, noen grunn til at disse er såpass mye dyrere en terreng/hybridsykler? Er det rammen som er så dyr?
    Virker som de aller rimeligste ligger rundt 10 000 mens hybridene starter på noen få tusenlapper.
    Det har nok mest med volum å gjøre. Butikker som XXL bestiller enorme mengder av en hybridsykkel og presser prisene maksimalt, mens sykkelcrossykler selges i ekstremt små mengder i spesialbutikker.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.159
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Minutten skrev:
    Valentino skrev:

En cyclocross er utstyrt med et ekstra sett med bremser. I tillegg til de som brukes som girsjaltere, er det et sett på toppen av bukkestyret. Dessuten er de syklene med V-bremser utstyrt med kraftigere bremser. Jeg antar at girsystemet også er dyrere enn de du finner på en tilsvarende priset hybrid.
    Jeg bruker selv en cyclocross, og er strålende fornøyd! Lav vekt og god respons kontra en hybrid = mer sykkelglede.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.235
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sykkelcrossykler har ikke alle inlinebremser på toppen av styret, som Zdenek Stybar viser.

Men det er populært, og enkelte ryttere bruker dem også på Paris-Roubaix, et landeveisritt der det ikke er uvanlig å se sykkelcrossykler heller.

John_Harald skrev:
    Ah, MTB-rytter på landevei. Masse peakeffekt, lav utholdenhet. Man blir god på det man trener på. :)

Lavkarbo. Frokost: Egg, bacon, grønnsaker, yughurt, lite brødmat, juice, vann. Sørg for å være ordentlig hydrert før turen begynner. Til middag ta heller mer kjøtt og grønnsaker og mindre pasta/ris/poteter. Lær kroppen å omsette kraftkost. I løpet av turen spiser jeg bananer, Kvikk-Lunsj, kanskje en brødskive med salami og majones. Går det unna og jeg bare kan henge på er energigele (jeg liker High 5) omtrent det eneste jeg får i meg. Har alltid med et par slike om Gud allikevel skulle finne på å slippe hammeren i hodet på meg. Forsikring, kan du si.
    Starter stort sett alltid langturen med 1,5 l drikke (bruker veldig tynn sportsdrikk fordi det er lettere å få i meg om/når det går unna) på sykkelen. Lurt å legge turen slik at man passerer kirker. Der der det alltid en vannkran til de gravstellende og pilegrimer som oss. Drikker alltid opp alt før jeg kommer hjem. Bra for restitusjonen det. Tar en appelsin f.eks før jeg går i dusjen.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    1

Liege-Bastogne-Liege

Destiny.. :)

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Specialized Roubaixen som skulle testes forrige uke fikk en pause i tollen, men butikken skal ha den satt opp til meg på lørdag. Til spørsmål: Økonomiversjonen som er aktuell for meg (C2) er satt opp med Tiagra hele veien (10er krans, dog). Mener folket med erfaring med både Tiagra og 105 at dette har noe vesentlig å si for en mosjonist uten racererfaring som aldri skal delta i ritt? Å gå opp et hakk i utstyr og pris blir ikke aktuelt, da blir det heller en billigere aluramme med dyrere utstyr, men slikt pleier jo å være en dårlig løsning. Kjør debatt.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.235
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nye Tiagra 10 har "vanlig" Shimanoergonomi. Mener å ha lest at funksjonen er på 105-nivå, men at man betaler med vektøkning og mindre elegant finish. Tut og kjør.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Valentino skrev:
    Tar en appelsin f.eks før jeg går i dusjen.
    Jeg har sett noen (OK, 1 da) konklusive studier undersøkelse som viser at proteininntak rett etter kondisjonstrening gir en formidabel økning i anabolsk treningseffekt. Selv om jeg ikke ser slik ut er jeg en relativt ivrig løper og har det siste halvannet året konsekvent helt i meg en boks proteinholdig (og karbohydratholdig, selvsagt) restitusjonsdrikk rett etter løping og stisykling. Det bør ha mye for seg etter noen timer på landevei også.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.382
    Torget vurderinger
    4
    Griffenfeldt skrev:
    Minutten skrev:
    Valentino skrev:

En cyclocross er utstyrt med et ekstra sett med bremser. I tillegg til de som brukes som girsjaltere, er det et sett på toppen av bukkestyret. Dessuten er de syklene med V-bremser utstyrt med kraftigere bremser. Jeg antar at girsystemet også er dyrere enn de du finner på en tilsvarende priset hybrid.
    Jeg bruker selv en cyclocross, og er strålende fornøyd! Lav vekt og god respons kontra en hybrid = mer sykkelglede.
    Så nettopp på et par modeller (Meridia) og de hadde ikke ekstra brems. Er de rimeligste modellene helt OK, eller bør jeg gå litt opp i pris om jeg velger cyclocross? Bør kanskje gå for en modell med skivebrems og bremsehåndtak på på toppen av styre?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Valentino skrev:
    Nye Tiagra 10 har "vanlig" Shimanoergonomi. Mener å ha lest at funksjonen er på 105-nivå, men at man betaler med vektøkning og mindre elegant finish. Tut og kjør.
    Utmerket, takker. Hadde jeg hatt lav vekt og et elegant utseende selv hadde den slags hensyn vært mer relevante.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.235
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    totte skrev:
    Valentino skrev:
    Tar en appelsin f.eks før jeg går i dusjen.
    Jeg har sett noen (OK, 1 da) konklusive studier undersøkelse som viser at proteininntak rett etter kondisjonstrening gir en formidabel økning i anabolsk treningseffekt. Selv om jeg ikke ser slik ut er jeg en relativt ivrig løper og har det siste halvannet året konsekvent helt i meg en boks proteinholdig (og karbohydratholdig, selvsagt) restitusjonsdrikk rett etter løping og stisykling. Det bør ha mye for seg etter noen timer på landevei også.
    Yes!
    Glemte en ting: Ett stort glass O'Boy før dusjen også. Og ett etterpå. Ungene skjønner ikke hvordan de kan bruke så mye av det pulveret...

janghell

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Antall liker
    356
    Torget vurderinger
    11
    Destiny skrev:

Liege-Bastogne-Liege

Destiny.. :)
    Kult bilde :)
    Har dere noen spesielle nettsider der dere kan finne slike bilder? Gjerne i store størrelser...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn