Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Neoprentrekk over sko som er rullet noen runder i gladpack gjør susen på beina. Ellers dropper jeg lange bukser men kjører heller vanlige shorts med lange isolerende Assos bein til. beina tørker til man skal hjem og du trenger ikke vaske hele den lange buksa hver gang. Kan godt slutte å regne litt nå snart...
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    At det er vått er nå engang mulig å korrigere med antrekk, men vinden som har rast her i det siste tar fra meg all sykkellyst...
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Ble jommen meg påkjørt i krysset Thereses Gate/Josefines Gate i dag tidlig på vei til jobb. En uoppmerksom nisse som hadde vikeplikt for meg. Rakk å bremse nesten helt ned, så la meg bare pent oppå panseret hans. Ingen skade. Fyren var veldig ydmyk og lei seg, faktisk så mye at jeg vil kalle det en sjeldenhet. Da han gikk ut av bilen og så sykkelen min sa han instinktivt "Å faen, en De Rosa. Gikk det bra med sykkelen?"
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Team tottes* rytter fikk starte på Superpokal Torshovdalen lørdag da det var flere påmeldte som ikke møtte. Litt kultent å ikke melde avbud når man ikke stiller på et populært og fulltegnet arangement. Arrangørene bør kanskje vurdere tiltak som lett svartelisting til neste ritt for å unngå slikt. Uansett fin løype: nesten bare gress, leire og løv og opp og ned hele tiden. Beinhardt. totte stilte med førkjølelse og Vittoria Cross XM Neo tubulardekk med trykk ned mot 30, det siste var nok et godt valg, forkjølelsen hadde det vært greit å slippe. De første par rundene var vi 5-6 ryttere som knivet om de siste plassene med stadige forbikjøringer, men så kjente totte effekten av forkjølelsen og dårlig dagsform og måtte slippe fullstendig. Klok av skade fra "Nedenomoghjem" (som ble gjennomført med aspirerende bronkitt og endte med fullversjonen i dagene etter) stoppet totte for å prate med en tilskuende kamerat før han trillet til målområdet og brøt, en avgjørelse hele laget står bak. Litt forsmedelig, men oppsiden var så liten og sesongens høydepunkt er 8. november på Voldsløkka og der er håpet å stille frisk og med god dagsform, og kanskje være på nivå med de andre svakeste. Om ikke, og Team totte ender suverent sist** er det i grunn som det skal være. totte er nemlig trukket frem i sykkelpressen:

    – Det kommer alt fra han som leder norgescupen, til han som er født i 1970 og må ha engangslisens.***
    LANDEVEI.NO :: Nyheter :: HER KROSSES DET TIL HELGEN

    Dette, sammen med lørdagens DNF gjør at totte nok går under radaren til de mer meritterte rytterne og dermed har en fordel på Voldsløkka, litt som Alexander Kristoff frem til Milan-San Remo, men ikke helt likt.

    *Påmeldt for lag/klubb "Team totte/OV&VK"
    **de 2 totte slo i fjor på Voldsløkka stilte ikke lørdag, så totte kan fort bli suveren rød lanterne
    ***Nei, totte leder ikke Norgescupen
     
    Sist redigert:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Video fra lørdag, team tottes rytter kommer opp fra venstre ca 29 sekunder ut i videoen, dessverre blir han etterhvert passert.

     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Fidelio : Sa han virkelig det? Hvilken De Rosa syklet du på? Kanskje han ble satt ut av sykkelen

    Zomby : Det var en lekker CX :p Virker som noen kommer med grå skrift og noen som kommer med hvit.


    Det er forresten fortsatt mulig å få noen fine turer på landeveien.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    @ Ekorre: Den ytterste crossen er Elmer sin, min står rett bak og gjemmer seg. Men, ja. Lekker liten sak! :)
     

    Elmer Midd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    521
    Antall liker
    1.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Zomby : Det var en lekker CX :p Virker som noen kommer med grå skrift og noen som kommer med hvit.
    Det er hvit skrift på 2014 modellen av World Cup SL, og grå på 2015 modellen.
    Ellers er det ingen større forskjell. Men ja, lekker er den. :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Satt og leste litt om crossteknikk i siste svenske Bicycling. Måten disse gærningene kaster seg på sykkelen etter bæring ser definitivt ut til å kreve harde baller.

    Samme teknikk her (3:22 og ut):


    Enten gjør man det riktig, eller så gjør man det vondt....

    Jeg tror jeg trenger å tenke litt på dette litt først, så prøve det noen ganger, så kan dere kanskje starte stoppeklokka. :)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har foreløpig ikke trent inn den mountingen, men planlegger å gjøre det
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Får trene litt på det i dag, da. I hvert fall om man har falt for dette halloweenantrekket:

    clockwork.orange04.jpg

    :D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Må ha nye flaskeholdere til crossen. Syns Arundel sine i stål ser kjempebra ut.
    Noen som har prøvd de?

    0290000001675-1.jpg
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.535
    Antall liker
    23.247
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ser bra ut. Er de like gode som karbonfibermodellen er det vel ikke noe å lure på.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Har karbon modellen på raceren, og de er helt rå, så håpte på at stålvarianten skulle være like god.
    Bestiller et sett jeg. Om ikke de fungerer som ønsket, så blir de superfine på den gamle stål miyataen min.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Uansett merke og modell. På terrengsykkel og cross (som brukes i terreng eller skittvær) synes jeg flaskeholdere av tynne stålrør er en veldig god ide. Flaskeholdere av plast og krabon har som regel flat profil mot flaskene, hvor det samler seg skitt som gnager opp både flasker og holdere i ekspressfart. Alu har gjerne større diameter enn stålrørene og sliter med noe av det samme, det slites også ned så det blir flate kontaktflater mellom flaske og holder etterhvert.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Enig. CX må ha stålbur. Ser bare riktigere ut, og når det til og med har en funksjonsmessig fordel, så er jo alt bare greit :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Akkurat den kan helt enkelt ikke krangles på, totte.

    Men for oss som av og til må bryte reglene... Stålbur er overlegent funksjonsmessig når man bader i søle.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Da var arundel bura bestillt fra sykkelkomponenter.
    Tror det blir både lekkert og bra jeg :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Tror jeg begynner å bli dement. Kom et par kilometer hjemmefra i dag, før jeg oppdaget at jeg ikke hadde hjelm....
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg regner med at du svingte ut på skulderen umiddelbart, gikk av sykkelen og trillet den hjem for å hente hjelmen?
     

    EarlJ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2012
    Innlegg
    137
    Antall liker
    55
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    ^ ... synes vi skal rette ut oppover- og nedoverbakkene jeg altså.... så slipper jentene å bli så svette...

    Men seriøst, du skal ikke lenger enn til København før man ser en helt annen påkledning på sykkelpendlerne. Dog - det er jo dønn flatt der. Ikke nødvendig å sykle så man blir svett da. Her derimot. Kupert terreng. Innbyr til svetting....

    [h=2]"Hva er en feminin sykkelpolitikk?[/h]- Jeg ønsker rett og slett et kjønnsperspektiv. Å fremme det feminine ved å sykle. Dagens syklister har gul sykkeljakke og de sykler fort. Jeg vil at man skal kunne bruke sykkelen som et fremkomstmiddel uten at man nødvendigvis trenger å trene og bli svett."
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Damen har nok ett greit poeng: At kjønnsfordelingen blant syklister sier noe om graden av tilrettelegging. Kvinneandelen av syklister på flate, solrike, tørre og bilfrie veier er nok større enn i trafikken over Danmarksplass en lavtrykksdag i november.

    Jeg sliter dog litt med å se at kvinnenes overrepresentasjon blant pysene er et tungt argument. Implisitt i det ligger vel at det samme antallet pyser som ikke tør å sykle hadde vært langt mindre problematisk om det var mer kjønnsbalansert. Dessuten klarer damene (journalist og Hammer) å grøte til fokuset slik at det kan virke som om Hammers poeng er at det ikke er akseptert for kvinner å sykle i skjørt og med kurv på styret mens de synger, gjerne på Hardangerdialekt. Jeg tror ingen rynker på nesen av akkurat det.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.385
    Antall liker
    6.101
    Sted
    Holmestrand
    ^ ... synes vi skal rette ut oppover- og nedoverbakkene jeg altså.... så slipper jentene å bli så svette...

    Men seriøst, du skal ikke lenger enn til København før man ser en helt annen påkledning på sykkelpendlerne. Dog - det er jo dønn flatt der. Ikke nødvendig å sykle så man blir svett da. Her derimot. Kupert terreng. Innbyr til svetting....

    "Hva er en feminin sykkelpolitikk?

    - Jeg ønsker rett og slett et kjønnsperspektiv. Å fremme det feminine ved å sykle. Dagens syklister har gul sykkeljakke og de sykler fort. Jeg vil at man skal kunne bruke sykkelen som et fremkomstmiddel uten at man nødvendigvis trenger å trene og bli svett."
    Jeg kjenner diverse jenter som sykler i alle klasser fra jomfru til godt og vel fruentimmer. De har også stor variasjon i både fasong og vekt. Det de har til felles er at de antagelig er laget av jern eller noe annet hardt. Så behovet for å rette ut bakkene av hensyn til det "svake kjønn" tror jeg du har dårlig belegg for.
    :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg regner med at du svingte ut på skulderen umiddelbart, gikk av sykkelen og trillet den hjem for å hente hjelmen?
    Trillet rolig ned til jobben. Møtte en sånn rar terrengsyklist som måtte sige halvveis ut i Sæterkrysset på rødt, ikke fikk opp farta så jeg måtte forbi igjen før vi var over på andre siden, som fikk blod på tann og kjørte forbi meg enda en gang og satt seg fet, oppreist og tilfreds foran i ganske lav hastighet, før han til slutt gjorde et mislykka forsøk på å holde hjulet mitt. Han var ingen steder da jeg kom ned til Gamlebyen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn