weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Innlegg
- 22.104
- Antall liker
- 14.657
Endelig et ordentlig treukersritt på TV igjen - begynner å bli lenge siden giroen nå. Ikke en trasé for spurterne akkurat men mye action blir det nok
qft! Får tid til litt Vuelta-titting på jobben midt oppi all moroa med to småbarn om dagen. Vueltaen er alltid den beste, jaffal etter 2012.Endelig et ordentlig treukersritt på TV igjen - begynner å bli lenge siden giroen nå. Ikke en trasé for spurterne akkurat men mye action blir det nok
Takk for tipsJeg tenker GT Grade, Specialized Diverge, Cannondale Slate... Eventyrsykkelmarkedet er i ferd med å ta av.
Det finnes også "vanlige" granfondolandeveissykler med skivebremser nå som takler 32 mm dekk. Cannondale Synapse f.eks.
Det er uansett ikke knastene på dekkene som redder deg fra punkteringer.
Har ikke plass til å oppbevare 2 sykler til meg, 1 til kona, sykkelvogn, 2 sykler til ungene og sparkesykler om vinteren dessverreHar du plass kan du kjøpe landeveissykkelen du ønsker deg og en hybrid til 2.5k.
Med "streit kross" mener du vanlig terrengsykkel?Jeg ville hatt det jeg bruker som pendlersykkel. Helt streit kross, men med 50/34 krank og 12-29 kassett.
Jeg ville nok hatt skivebremser for å unngå å spise opp felger. Eventuelt ville jeg hatt hjul basert på standarddeler fra DT eller Sapim som fås 'over alt'. Jeg er på slutten av en Zonda bakfelg, ren slitasje på bremsefflatene, og felgene er dyre. Bakfelgene går ganske fort på bypendling med allslags vær som kastes opp av forhjulet, og all bremsinga i bytrafikken (jeg er en sånn som prøver å følge trafikkreglene).
Til bruken du beskriver tror jeg ikke du trenger en sånn nymotens fatbike med bukkestyre. Terrengsykkel med bytting av brede knastedekk og smale slicks på samme hjulene roter det til med utvekslingen på grunn av stor forskjell på praktisk hjuldiameter med forskjellige dekk. Men det kan muligens trikses med å gå opp en hjulstørrelse sammen med smale dekk.
Uansett. Min anbefaling: Kross med skiver, landeveisgruppe, kompaktkrank og stor kassett (tror de alle har 12-32 eller noe i den retningen nå). Gjerne en med innvendig wireføring under krankhuset, fordi det funker bedre enn trinser og adaptere som jeg har på min.
Jeg hadde nok latt meg friste av en Ridley, tenker jeg, om jeg hadde fått dem til å sette på en racerkrank.
http://racingdepot.no/SYKKEL1/Cross/Ridley
Ja da tenker vi det samme, får følge med om det er noen høsttilbud for tiden
Xt har justering av vandring, ellers så å si likt. Ikke verdt å betale ekstra for XT.Mange som har satt seg inn i mye her, noen som vet hva som faktisk er forskjellen på SLX og XT (skive)bremser til stisykkel? Sliter med å se noe annet enn prisen og merkingen.
Med fare for å virke dum: er det egentlig noen annen forskjell enn skivebremser og litt bredere felger/dekk som skiller cyclocross fra ren landeveissykkel? Vektforskjellen på de er minimal.Til mosjon, ritt på asfalt og litt grus med familie vil jeg anta at en landeveissykkel som tar 30-32mm dekk er bedre enn en cyclocross som er designet for nettopp cross.
En cyclocross har blant annet lengre hjulavstand og kortere reach.Med fare for å virke dum: er det egentlig noen annen forskjell enn skivebremser og litt bredere felger/dekk som skiller cyclocross fra ren landeveissykkel? Vektforskjellen på de er minimal.Til mosjon, ritt på asfalt og litt grus med familie vil jeg anta at en landeveissykkel som tar 30-32mm dekk er bedre enn en cyclocross som er designet for nettopp cross.
TakkerEn cyclocross har blant annet lengre hjulavstand og kortere reach.Med fare for å virke dum: er det egentlig noen annen forskjell enn skivebremser og litt bredere felger/dekk som skiller cyclocross fra ren landeveissykkel? Vektforskjellen på de er minimal.Til mosjon, ritt på asfalt og litt grus med familie vil jeg anta at en landeveissykkel som tar 30-32mm dekk er bedre enn en cyclocross som er designet for nettopp cross.
Enkelt om geometri
Bike Geometry, Sizing and Fit - Cervélo
Ja.TakkerEn cyclocross har blant annet lengre hjulavstand og kortere reach.Med fare for å virke dum: er det egentlig noen annen forskjell enn skivebremser og litt bredere felger/dekk som skiller cyclocross fra ren landeveissykkel? Vektforskjellen på de er minimal.Til mosjon, ritt på asfalt og litt grus med familie vil jeg anta at en landeveissykkel som tar 30-32mm dekk er bedre enn en cyclocross som er designet for nettopp cross.
Enkelt om geometri
Bike Geometry, Sizing and Fit - Cervélo
Betyr kortere reach at man blir sittende mer oppreist enn på en "ren" landeveissykkel?
Hvordan har det seg at cyclocross har lengre hjulavstand, men likevel mer tåoverlapp? Er all den ekstra lengden å finne i bakgaffelen?En cyclocross har blant annet lengre hjulavstand og kortere reach.Med fare for å virke dum: er det egentlig noen annen forskjell enn skivebremser og litt bredere felger/dekk som skiller cyclocross fra ren landeveissykkel? Vektforskjellen på de er minimal.Til mosjon, ritt på asfalt og litt grus med familie vil jeg anta at en landeveissykkel som tar 30-32mm dekk er bedre enn en cyclocross som er designet for nettopp cross.
Enkelt om geometri
Bike Geometry, Sizing and Fit - Cervélo
Imponerende arbeid Z!Vis vedlegget 398584
Synes jeg begynner å få dreisen på det også. Rette i morra, så humpe den skjøre ryggen innom jobben så jeg får sjekka at eikespennet er innafor spec. en av dagene (grenser for hvor mye dyrt verktøy jeg kan ha hjemme). Logoen på navet kom ikke under ventilhullet, ble litt for opphengt i å få eikekryssene på rett sted i forhold til skivefestet. Kåla en del for å få det til. Men logoen på navet er tross alt bare kosmetisk nerding.