Pink_Panther
Æresmedlem
- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 10.630
Neida, hadde det ikke vært for avgiftsfritakene ville jeg selvsagt fortsatt å kjøre min aldrende bensinbil.Forskjellen på teslapriser i Norge og andre land er stort sett mva. Mva-fritak er en norsk særgreie. Korrigert for mva og valutakurser koster de ca det samme verden rundt men Norge som rimeligste land.
Mva-fritak er prinsipielt en merkelig sak, men som kjøper sier jeg ikke nei takk til det.
Varmeutvikling i batteri, elektronikk og motorer. Den struper ned effekten etter en stund for å beskytte mot overoppheting.Sammenligningen er hva en bensinbil med tilsvarende størrelse og effekt ville kostet i dagens avgiftsnorge.
Men hva gjør at MCR er så mye lavere enn ellers oppgitt effekt?
Har sett dem med 1TB også, men da snakker vi 9000kr, en 256 kommer på over 2000. Da kan man jo få en 2TB HDD til godt under det. Men det krever jo at den har en trygg plass å være. Er jo greit å ha mest mulig musikk tilgjengelig da.En 256 GB minnepinne med AAC-filer får også plass til ganske mye musikk. De største minnepinnene nå er vel 512 GB.
Det kommer nok til å forandre seg ganske så snart. Det er ikke bare i Norge det blir brutale restriksjoner på forurensende biler.El-bil er en sær norsk avgifts greie : «Ingen» land unntatt Norge kjøper elbiler - Elbil - VG
Er vel mest løse rykter, men det er godt mulig de vil komme med en "bil". Vel om man egentlig kan kalle en transportrobot for en bil da. Google er jo godt i gang med sin versjon. Selvgående transportroboter vil nok etterhvert bli utbredt, men det vil nok gå mange år før de er erstatter biler, selv om det nok vil bli en glidende overgang. Så en spekulasjon om en mulig fremtidig fjernstyrt osteklokke er vel neppe å regne som en "teslakiller".Kan se ut som at Apple har seriøse planer om å produsere elbil. De har litt midler og ta av også.
Apple går i strupen på Tesla -adressa.no
– Apple planlegger en elbil - Bil - E24
Det er vel grunn til å tro at Apple prøvde å kjøpe opp Tesla for et års tid siden, men fikk avslag. Nå prøver de selv i stedet. For Tesla kan dette bli en mer seriøs konkurrent enn de etablerte spillerne i bilindustrien, men det er fem års teknologiforsprang å ta igjen. Det er ganske lang tid i Silicon Valley. På den andre siden rekker ikke Detroit å gjøre noe som helst på fem år, så for de tradisjonelle produsentene kan dette bli beintøft. (Hvor er Nokia og Ericsson nå?) Endgame ca 2025 kan være en fusjon mellom Apple og Tesla, og en helt annen forståelse av konseptet "bil" enn hva vi har i dag. Interesting times.Kan se ut som at Apple har seriøse planer om å produsere elbil. De har litt midler og ta av også.
Er det i praksis fem års forsprang ettersom tesla har frigitt sine patenter?Det er vel grunn til å tro at Apple prøvde å kjøpe opp Tesla for et års tid siden, men fikk avslag. Nå prøver de selv i stedet. For Tesla kan dette bli en mer seriøs konkurrent enn de etablerte spillerne i bilindustrien, men det er fem års teknologiforsprang å ta igjen. Det er ganske lang tid i Silicon Valley. På den andre siden rekker ikke Detroit å gjøre noe som helst på fem år, så for de tradisjonelle produsentene kan dette bli beintøft. (Hvor er Nokia og Ericsson nå?) Endgame ca 2025 kan være en fusjon mellom Apple og Tesla, og en helt annen forståelse av konseptet "bil" enn hva vi har i dag. Interesting times.Kan se ut som at Apple har seriøse planer om å produsere elbil. De har litt midler og ta av også.
De rapper arbeidere fra hverandre. Så langt er det mange flere som har gått fra Apple til Tesla enn andre veien.Ja. Det kan bli en interessant utvikling. Musk nevnte at Apple hadde tilbudt flere av Tesla sine ansette høyere lønninger. Men han sier ingenting om flere har skiftet beite eller ikke. Kun at flere også kom fra Apple til Tesla, men det ville jeg tro var for flere år siden.
Viser det seg at Apple kaprer en del ansatte nå fra Tesla, så kan de få hard konkurranse i årene fremover. Forspranget har de enn så lenge.
Jeg har jo gått med et lite håp om at Tesla ville henta inn hele teamet som jobba med nettverk på Yosemite, men på den andre siden, så vet jeg ikke om jeg ville hadd noe som den gjengen der har surra med, langsetter veiene...De rapper arbeidere fra hverandre. Så langt er det mange flere som har gått fra Apple til Tesla enn andre veien.
Skjer ting der også.I UK er det elbiler som har høyest prosentvis verdifall, tror det kommer til å sitte langt inne for mange å bytte ut fossilbilen.
Stilig. Når fikk du epost om at "nå var bilen på vei til Norge"? Fikk den i dag, og det står fremdeles slutten av mars der, men ingen konkret dato.Da har jeg avtalt henting 2. mars. Det blir stas.