Valentino skrev:
Tankekors II: Egenlyden i Klasse-D er ikke high end, mens lyden er euforisk god om den kommer fra noe som er dyrt og måler crap.
Nei, ikke nødvendigvis.
Lenger nede nevnes Jeff Rowlands store ACE monoblokker som redaksjonen i Fidelity likte.
Disse forsterkerne har jeg ennå ikke hatt gleden av å lytte til musikk via selv, så jeg kan overhode ikke mene noe om dem.
På den annen side har vi det nye franske vidunderet Devialet som så definitivt har noe for seg.
Men den har jeg kun lyttet til musikk via under messa i Munchen - monoblokk konfigurasjon.
I fjor låt det så absolutt bra via Magico M3 høyttalere, men i år låt det påtagelig flatere og mindre engasjerende.
Nå er overhode ikke dette nok lytting til å konkludere om noe som helst, og dessuten under feil forhold.
Ingen av disse 2 produktene er spesielt billig, og pris og kvalitet henger en smule sammen i min verden.
I noen tilfeller som DarTZeel måler det "crap", og koster skjorta, men spiller allikevel så skjorta flerres av brystet og tårene triller.
Skjønn det den som vil. Jeg tror nok dessverre at emosjoner blandes inn, og man forføres slik man ønsker
helt på egne premisser.
Er det noe galt i det? Nei, jeg synes ikke det. Det dreier seg om min smak, min tid og mine penger.
Dere som hygger dere med ICE/Klasse D forsterkeri må for all del fortsette med det, men jeg vil altså mye heller ha en DP A5.
Kanskje kommer vi dinosaurusene luntende etter en dag
Ha en strålende eftermiddag 8)