Tips til basstårn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Syncrolux

    Gjest
    Bass-støtte er noe for NAV. Jeg vil ha, gjerne et par 18-tommere i måneden. :)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.907
    Antall liker
    107.957
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... vet om en på det lokale NAV som jeg godt kunne introdusert for en 12"..... ålright, 10" :cool: da.


    Eh.. innpå 9" :eek:


    NAV støtte er tingen.... mange jenter trenger guttas støtte opp gjennom livet!
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Bass er ikke noe en bare "slenger på" for good measure - muligens i surround sammenheng men i seriøs tokanals musikk så er bassen hele fundamentet og den bør henge virkelig godt sammen med resten av systemet, aller helst sømløst opp til oppunder 200 Hz. Subber er i det store og hele noe svineri i hifi; tatt helt ut av sammenhengen og egner seg best til å riste & skrangle slik et surroundsystem mest egnet for film og effekter gjerne skal.
    Her er jeg uenig. Jeg mener at en stor membran kobler bedre til rummet og bedre kan give den fysiske tryk. En alm. højtalerenhed har ikke den samme cone som en subwoofer har. Dybe frekvenser behøver masser af cone for bedre luftbevægelse. Men for god mellemtonegengivelse skal der være en mindre cone. De to ting hænger ikke sammen og det er en af grundene til at det er så godt at have en subwoofer i systemet. Den skal selvfølgelig placeres idéelt og være af god kvalitet.
    Når man bruger en subwoofer, sker der en aflastning af effektforstærkeren, der får nemmere betingelser. Samtidig hjælper man højtaleren af med den dybe bas, der om noget kan sætte kabinettet i svingninger. Det betyder mindre kabinets vibrationer. Det hele munder op i mere klar mellemtone og diskant. Bedre øvre basgengivelse.
    Da jeg fik bygget min subwoofer blev jeg frarådet at få et bastårn. Placeret i et hjørne skulle det betyde en del ekstra korrektioner.
    Jeg mener den bedste løsning er en eller to 18 tommer eller endnu mere vildt med 21 tommer placeret i midten af rummet imellem højtalerne i et cirkelslag.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    En eller to subwoofere er bedre enn ingenting hvis de er godt integrert. Det avlaster tross alt de små høyttalerne de fleste har og kan jevne ut dypbassresponsen. Men optimalt er det ikke og enig med sluket på det.

    Jeg vet ikke hvor mange tråder jeg har sett på avforum hvor folk savner basstrøkk til tross for at de har både en og to suber. Noen kjøper enda flere SVSer eller noen annet tilsvarende og deler ved 80 Hz. De får en fin bassrespons under det og det rister godt til hjemmekinoen, men man ender opp med fortsatt mangel på mavetrøkk. Og årsaken er at dette trykket og fundamentet ligger også i høyere i frekvens. Og der har de både de sedvanlig dipene og i tillegg for lite membranarealet. Slike oppsett er kjedelig å lytte til i lengden. Kinoer har i motsetning har mye mer fokus på mellombassen og ofte ikke hatt særlig med nivå i de aller laveste oktavene.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har levd lykkelig i mange år med subwoofere, men som Sluket sier er et dedikert bass system som kan følge med lenger oppover i frekvens en helt annen historie. Personlig hadde jeg forventet å få trøbbel med å dele så høyt som jeg gjør nå (300Hz) med 9w 300b til satelitter og 150w transistor forsterkeri til bassene som har en følsomhet på rundt 110dB. Med basstårn som kan deles høyere enn en tradisjonell sub forvandles "bass-støtte" til et fjellstøtt fundament med smekk og detaljeringsevne og et herlig fravær av "pukkelbass" som jeg aldri klarte å tøyle. Å høre et trommesett med basstårna koblet inn fra 300Hz og nedover er en helt annen verden av dynamikk. Alle skulle unne seg å høre smekket fra en skarptromme når 10x16" er med å gjenskape det:cool: Senkes delefrekvensen ned mot 100Hz minsker morofaktoren og integrasjon mellom tårn/satelitter blir også mer problematisk (hadde trodd dette ville være omvendt) sikkert fordi delingen skjer midt i kjerneområdet for bassinstrumenter. Ved å dele høyere vil mer av de dynamikkkrevende instrumentene dekkes av den delen av høyttalersystemet som har best forutsetning for det og det hele spiller mer naturlig. I hvertfall er det hva som skjer her, men så er da også basstårna mine konstruert for å kunne spille laangt opp i frekvens.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.999
    Antall liker
    13.469
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    fysisk nærvær og magetrøkk; det er der FLH med doble 2220 kommer inn i bildet
    hornsub vil fylle inn det under med mere av det samme
    :cool:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.907
    Antall liker
    107.957
    Torget vurderinger
    23
    MAKE NO MISTAKE, Mr. Palvig - jeg har IKKE utelatt at høyttaleren/bassystemet som sådan kan ha store membranareal - det jeg prøver å si at dagens oppstykkede hifikonsept hvor en"sub" har blitt en tilleggsfunksjon som du setter på nærmest som et plaster ikke på noen måte er spesielt bra for det lydmessige. Dette er adoptert fra surroundmarkedet, etter at store transistorforsterkere og interiørforståsegpåere hadde kappet ballene av EKTE høyttalere som allerede hadde gode basselementer innebygget - gode og store nok. FYI, selv har jeg 20 stk. 16" som står og går på tomgang...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.999
    Antall liker
    13.469
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    i ditt tilfelle G, er det du skriver naturlig, for den lille Fostex´n, selv om den sitter i ølmager, har fint lite å bidra med i det viktige mellombassnivået
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.907
    Antall liker
    107.957
    Torget vurderinger
    23
    i ditt tilfelle G, er det du skriver naturlig, for den lille Fostex´n, selv om den sitter i ølmager, har fint lite å bidra med i det viktige mellombassnivået
    mvh
    Leif
    Tull. Dersom du ikke skal bløgge øra, da.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.999
    Antall liker
    13.469
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    tydeligvis ikke nok for deg, heller :rolleyes:
    mvh
    Leif
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Bass er ikke noe en bare "slenger på" for good measure - muligens i surround sammenheng men i seriøs tokanals musikk så er bassen hele fundamentet og den bør henge virkelig godt sammen med resten av systemet, aller helst sømløst opp til oppunder 200 Hz. Subber er i det store og hele noe svineri i hifi; tatt helt ut av sammenhengen og egner seg best til å riste & skrangle slik et surroundsystem mest egnet for film og effekter gjerne skal.
    I bunn og grunn bør vel sømløsheten mellom bassen og mellomtonen fortsette helt opp til 20k;)
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Neste uke går turen til 8x12_TOM og H.R. Stiller med godt humør og gleder meg til å oppleve skikkelig kvalitetbass :)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Litt rart, siden 8x12 har all den "styggedom" som finnes som ødelegger ekte lyd; demping av rommet, tungdrevne elementer, equalizing... grøss og gru. :)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Forrige innlegg var kun ironi som et utslag av ren misunnelse. Skulle gjerne hørt 8x12 sitt oppsett, det har alt som trengs for at det skal låte bra.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.427
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Neste uke går turen til 8x12_TOM og H.R. Stiller med godt humør og gleder meg til å oppleve skikkelig kvalitetbass :)
    Husk å ta med musikk som setter hele bassområdet på en virkelig prøve:)
    Nb: Det er en ting som er værre enn at bassen ikke holder følge - at den tar overhånd og dikterer. Selv ville jeg kjørt Bob Dylan som test. ;)
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.152
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Her er jeg uenig. Jeg mener at en stor membran kobler bedre til rummet og bedre kan give den fysiske tryk.
    Av ren nyskjerrighet, har du teknisk underlag eller henvisning til papers/målinger som underbygger din påstand?
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Bass er ikke noe en bare "slenger på" for good measure - muligens i surround sammenheng men i seriøs tokanals musikk så er bassen hele fundamentet og den bør henge virkelig godt sammen med resten av systemet, aller helst sømløst opp til oppunder 200 Hz. Subber er i det store og hele noe svineri i hifi; tatt helt ut av sammenhengen og egner seg best til å riste & skrangle slik et surroundsystem mest egnet for film og effekter gjerne skal.
    Her er jeg uenig. Jeg mener at en stor membran kobler bedre til rummet og bedre kan give den fysiske tryk. En alm. højtalerenhed har ikke den samme cone som en subwoofer har. Dybe frekvenser behøver masser af cone for bedre luftbevægelse. Men for god mellemtonegengivelse skal der være en mindre cone. De to ting hænger ikke sammen og det er en af grundene til at det er så godt at have en subwoofer i systemet. Den skal selvfølgelig placeres idéelt og være af god kvalitet.
    Når man bruger en subwoofer, sker der en aflastning af effektforstærkeren, der får nemmere betingelser. Samtidig hjælper man højtaleren af med den dybe bas, der om noget kan sætte kabinettet i svingninger. Det betyder mindre kabinets vibrationer. Det hele munder op i mere klar mellemtone og diskant. Bedre øvre basgengivelse.
    Da jeg fik bygget min subwoofer blev jeg frarådet at få et bastårn. Placeret i et hjørne skulle det betyde en del ekstra korrektioner.
    Jeg mener den bedste løsning er en eller to 18 tommer eller endnu mere vildt med 21 tommer placeret i midten af rummet imellem højtalerne i et cirkelslag.
    Hvor langt opp i frekvens fungerer bassen din Sven? Jeg vet at Stig Erik Tangen deler på 200hz med 16 stykk 21" i H-baffel, men det er et annet element i en annen konstruksjon.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.907
    Antall liker
    107.957
    Torget vurderinger
    23
    Et 21" element har ingen ting over150 Hz å bestille..
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Neste uke går turen til 8x12_TOM og H.R. Stiller med godt humør og gleder meg til å oppleve skikkelig kvalitetbass :)
    Husk å ta med musikk som setter hele bassområdet på en virkelig prøve:)
    Nb: Det er en ting som er værre enn at bassen ikke holder følge - at den tar overhånd og dikterer. Selv ville jeg kjørt Bob Dylan som test. ;)
    Nå har jeg hørt veldig lite på Bob Dylan tidligere, men etter å ha kjørt i gjennom 15 låter halvveis i kveld tror jeg at jeg tok spøken din :)
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Et 21" element har ingen ting over150 Hz å bestille..
    Takk for svar, tror det funker hos Tangen men har ikke hørt dette. Går 18"bra opp til 350hz?

    Er det en unison enighet om at eget basssystem sammen med akustikktiltak er å ta tak i det svakeste leddet hos meg, eller skulle jeg eventuelt prioritert pengene annerledes?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.907
    Antall liker
    107.957
    Torget vurderinger
    23
    Så enkelt er det i utgangspunktet ikke - alt avhenger av nåværende ståsted mht. rom, utstyr og DINE preferanser.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.427
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Nb: Det er en ting som er værre enn at bassen ikke holder følge - at den tar overhånd og dikterer. Selv ville jeg kjørt Bob Dylan som test. ;)
    Nå har jeg hørt veldig lite på Bob Dylan tidligere, men etter å ha kjørt i gjennom 15 låter halvveis i kveld tror jeg at jeg tok spøken din :)
    Ja, det var litt fleipetet sagt, men også litt sant. Et godt bassystem vil selvsagt briljere når man drar Infected Mushroom, Yello, Kraftwerk og Massive Attack. Men hvis man hovedsaklig lytter til softere og mindre basskrevende musikk, blir mellombass, integrering, riktig bassnivå kanskje viktigere.

    Når det gjelder bruk av 18-21" i kasse ift. høy deling, så har man litt motstridende faktorer å slåss mot. Inne i en kasse får man stående bølger. Disse vil variere i forhold til distanse mellom veggene. Jo større kasse, jo lavere i frekvens oppstår disse resonansene. Helst vil man ha disse resosansene utenfor subens virkeområde. I åpen baffel stiller denne problemstillingen seg annerledes. Dyp tuning og lange bassrefleksrør gir også hørbare resonanser. Disse bør også være utenfor virkeområde.

    Men som svar på spm'et du stiller i senere innlegg: Å kutte bass fra Responsene + supplere med et godt integrert og kapabelt bassystem vil bringe en helt ny dimensjon til lyden. Jeg skal ikke påstå at det bare er vinn-vinn: Aktiv deling vil selvsagt bli et ekstra (forvrengende) ledd i signalkjeden. Dog: Gevinsten er solid redukjson av forvrengning senere i kjeden. Min erfaring/subjektive vurdering tilsier at dette er veien å gå.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.337
    Antall liker
    4.601
    Torget vurderinger
    0
    Ref førsteinnlegget, hvis tanken din bak basstårn er å ha mulighet til å ha ulik plassering på satellitter og tårn er lav deling tingen skulle jeg tro.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Så enkelt er det i utgangspunktet ikke - alt avhenger av nåværende ståsted mht. rom, utstyr og DINE preferanser.
    Vis vedlegget Scan0001.pdf
    Vis vedlegget Scan0002.pdf

    Angående rom, har idag hovedanlegget plassert i musikkrommet i kjelleren. Her gjør det ingen ting med ekstreme og stygge tiltak. Nå sitter jeg alene med en stor tomannsbolig og kan også benytte stuen i 1. etg. Der er høyden ca 243 cm og jeg har opplevd den beste plasseringen med høyttalerene plassert på veggen med utgang til hagen. Her er det vinduer, dører og en predefinert utforming av rommet. Det skal litt mer til for at jeg sperrer terrassedøren, dekker til vinduene med diffusorer, hiver ut peisen, flytter varmepumpen, fjerner vannpumpen og lager nye lettvegger!

    Utstyret mitt tror jeg du kjenner.

    Mine preferanser kan gjerne flyttes fra bra til enda bedre. Det hadde vært spennende å opplevd oppsettet ditt en dag også :)
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Det er da på den væg foran terasse døren, at anlægget skal placeres.
    Lytteplads vil passe der, hvor der står spiseplads.
    Afstand imellem højtalere 220 cm og ca. 115 fra forvæggen.
    Papvingen plaseret i vindues karm (nemme at flytte rundt med), eller endnu bedre nogle af akryl, der er gennemsigtige, men dyrere.

    Angående højtalere ville jeg kun overveje et lukket system. Trykkammer er suverent det bedste system, der også bedst vil harmonere med lytterummets akustik.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Litt rart, siden 8x12 har all den "styggedom" som finnes som ødelegger ekte lyd; demping av rommet, tungdrevne elementer, equalizing... grøss og gru. :)
    Om dette har med forutinntatthet å gjøre skal jeg ikke si helt sikkert, men har hatt besøk av et par super hi-end karer som helt klart mener det mangler ganske mye på oppløsning i anlegget, en manglende oppløsning jeg ikke klarer å registrere siden jeg også har vært så heldig å fått høre anleggene deres.
    Det at jeg ikke høre den ekstra oppløsningen kan jo også skyldes tette øreganger eller rett og slett forutinntatthet som nekter å ta imot høyere oppløsning enn hjemme:)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Denne "oppløsningen" mange påstår å høre i sine oppsett, har jeg en sterk fornemmelse av at er artifakter - farging rett og slett - først og fremst fra lytterommet. Ufarget lyd med ekte dynamikk kan for mange faktisk låte ganske kjedelig, før man blir vant med det. Og når man blir vant, så låter alt annet helt pyton. Det blir litt som med sukker i te, hvis man først venner seg av med det så smaker sukret te helt for jævlig.
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    Litt rart, siden 8x12 har all den "styggedom" som finnes som ødelegger ekte lyd; demping av rommet, tungdrevne elementer, equalizing... grøss og gru. :)
    Om dette har med forutinntatthet å gjøre skal jeg ikke si helt sikkert, men har hatt besøk av et par super hi-end karer som helt klart mener det mangler ganske mye på oppløsning i anlegget, en manglende oppløsning jeg ikke klarer å registrere siden jeg også har vært så heldig å fått høre anleggene deres.
    Det at jeg ikke høre den ekstra oppløsningen kan jo også skyldes tette øreganger eller rett og slett forutinntatthet som nekter å ta imot høyere oppløsning enn hjemme:)
    He he interessant å lese, fint at du har beina på bakken. Flott med tilbakemeldinger fra andre , men viktig at du ikke svelger all kritikk uten videre.

    Ditt anlegg er jo hovedsakelig for deg !

    mvh per morten
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Huff.. Dette er jeg redd blir dyrt, men også ekstremt bra :)
    Tiden flyr når man koser deg. Fikk 5 timer hos H.R med også 65finger på besøk, hvor jeg opplevde noe jeg aldri har opplevd før! Dette er også første gangen jeg har hørt horn som jeg har likt.
    Du vet når det på mange områder låter så bra at man får frysninger, hårene reiser seg, hjertet begynner å dunke og en tåre kommer i øyekroken.
    2 stk 15" i 500 liter i hver kanal føltes veldig troverdig med en bass som bare var der. Hurtigheten, lite forvrenging, oppløsningen og dynamikken er det beste jeg har hørt. Resten av anlegget sto i samme stil. Her låt det fantastisk både på lavt hviskenivå og på 115dB. På 115dB var det så lite forvrenging at jeg følte at vi ikke spilte så veldig høyt.. Ble også positivt overrasket over at lydkvaliteten var såpass jevn uansett hvor man bevegde seg i stuen. Og dette har han fått til uten akustikk tiltak.
    Kunne egentlig avsluttet jakten allerede her, for dette stueanlegget kunne jeg godt levd lykkelig med. Så får tiden vise om jeg vil like trykkammer eller OB enda bedre. Det er i alle fall helt klart at DIY er veien å gå.

    Tusen takk for en hyggelig kveld :)




     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Er dette oppsettet til H.R?
    222183d1382076026-helvetes-forga-rd-hr2.jpg


    Det var utrolig lekkert gjort. Regner med det er ALE drivere foruten TAD 1602 i bunn. Så er vel hornet et klassisk TAD horn? Spredningen ville jeg tro da er ca. 30 grader vertikalt og ca. 45 grader horisontalt. Da unngår man i så fall mye refleksjoner fra rommet. Hvor ligger delefrekvensene H.R og hvilke delefilter bruker du? Kjempe flotte høyttalere som glir inn til tross for stor størrelse.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.907
    Antall liker
    107.957
    Torget vurderinger
    23
    Hmm.... pussig likhet

    Cartspeak - Paint_2013-03-13_16-55-16.jpg
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.140
    Antall liker
    6.774
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    cartman utgaven ja.... de er jeg enda litt sugen på å bygge. Synd jeg ikke finner originalbildet, men faktum er faktisk at cartman var brukt som mal på dem.

    Ellers hyggelig JH. Ble noen timer med høyt og lavt volum.

    Hornet er tad4003 og delingen mot bassene ligger på rundt 6-700 et sted.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.907
    Antall liker
    107.957
    Torget vurderinger
    23
    Fra Slukets rikholdige arkiver henter vi...... (drumroll)........ (drumroll again)...............

    Cartman opprinnelig.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: H.R

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.907
    Antall liker
    107.957
    Torget vurderinger
    23
    Når tegnet du disse, H.R.? Må da være pre-ALE, eller er det bare at hornet er endret til rundt i steden for radial? De ER litt retro mahogny tøffe faktisk.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.140
    Antall liker
    6.774
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Faktisk er det post-ale. Tegnet dem når jeg skulle pusse opp huset her i vår. Var ment å erstatte dem jeg har nå.
    At det ikke er gjort enda betyr ikke helt at jeg ikke kommer til å bygge et par kasser og få fatt i et søtt lite rundt horn, bare for å teste liksom.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.999
    Antall liker
    13.469
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kule synes jeg, men de må være dype om du skal ha samme volum som dine nåværende
    mvh
    Leif
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.654
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En ting som er meget besnærende med HR's oppsett er at det spiller fullfrekvent på lavt volum... De fleste anlegg våkner først til liv når det skrus godt opp...Hos HR spilles hele registret ifra meget lavt volum...Rett og slett en fasinerende egenskap ved anlegget til HR ..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn