Medisin og helse Tråden for high-end barbering

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.08.2003
    Innlegg
    753
    Antall liker
    2
    Hvordan er det da med 2 blads, eller 3 blads (for den del 4 blads?)
    Jeg bruker 2 og 3 blads og barberer meg med ujevne mellomrom, ca 1-2 g i uken.. Jeg barberer meg stort sett uten unntak kun etter dusjing. Tipper jeg bruker dem ca 10 g. Av og til mer, men da begynner de å bli dårlige...
     

    Gunvaldsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2008
    Innlegg
    346
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det kom jo som et sjokk at den kommer fra kina da.. Kanskje det var noe sånt man skulle begynt å importere... Finner den garantert på Alibaba.com.

    Nei, takke seg til en skikkelig kniv sier jeg..

    Edit: Likte produktinfoen da!

    "Today, we want to introduce a Razor that is super-fit men used . Convenience to carry and practical. As long as you give the battery can be full of electric shaving, and can also dial phone, dual sim card dual standby, listen to music, support Bluetooth and 8GB expansion. Oh, No, this is a cell phone. Mobile phone can also be a razor, it is amazed."

    ;D
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.811
    Antall liker
    7.851
    Måtte neste live opp denne tråden igjen, da det var anbefalinger her som gjorde at jeg tømte en liten landhandel i Calabria for Proraso-produkter i forrige uke. Har prøvd en rekke barbersåper på tube, Proraso er med god margin den beste jeg har prøvd! Etterbarberingskremen slår også det jeg har prøvd av langt dyrere merker.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.658
    Antall liker
    1.423
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Trane skrev:
    Holder meg til low end barbering, jeg.
    Hehe, det var noe med det innlegget som ikke helt stemte i mitt hode :D

    Men fra spøk til alvor, tror jeg skal teste noe annet enn det en får kjøpt i daglivarebutikkene, huden min tåler ikke close barbering. Hvordan jeg overlevde militæret kan jeg ikke fatte i dag.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Da skal du prøve Omega. Basert på Proraso, men hakket bedre. Du finner omtale av den i denne tråden. Men, for all del, Proraso er også helt suveren, og nesten gratis. Jeg ga 22 kr på et apotek i Roma for en tube. Den på tube er forresten krem, selv om de kaller den Sapone de barba. Såpen deres er på krukke.



    noruego skrev:
    Måtte neste live opp denne tråden igjen, da det var anbefalinger her som gjorde at jeg tømte en liten landhandel i Calabria for Proraso-produkter i forrige uke. Har prøvd en rekke barbersåper på tube, Proraso er med god margin den beste jeg har prøvd! Etterbarberingskremen slår også det jeg har prøvd av langt dyrere merker.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.230
    Antall liker
    9.068
    Torget vurderinger
    1
    Hva er den beste nettbutikken for tiden for barberprodukter?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Kommer i grunnen helt an på hva du skal ha. Min erfaring er at f.eks Barber Shop er ganske så konkurransedyktige på pris, særlig hvis man kommer over 200 kr grensen. I tillegg upåklagelig service og kjapp levering.
    Ellers har jeg grei erfaring med de fleste utenlandske.


    bjornh skrev:
    Hva er den beste nettbutikken for tiden for barberprodukter?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.230
    Antall liker
    9.068
    Torget vurderinger
    1
    ble bare tull her nå når jeg søkte på Barber Shop... :p
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Er det noe spesielt du er ute etter?

    bjornh skrev:
    ble bare tull her nå når jeg søkte på Barber Shop... :p
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.230
    Antall liker
    9.068
    Torget vurderinger
    1
    Kost, blader, mm.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Hvis du ser litt tidligere i denne tråden, ser du en del linker. Skal man f.eks ha Israeli Personna blader, så er det billigst ett sted, mens kost og høvel kan være gunstigst fra classic shaving. Bruker selv bestselgeren Vulfix 2233, den er mer enn god nok for meg, og han på shaveblog, for den saks skyld. Pga. moms osv er det nesten like greit å handle den i Norge, ville jeg tro, istedet for classicshaving. Classicshaving er det uansett ikke noe tull med.

    http://www.barbershop.no/barberutstyr/barberkoster?p=2

    http://www.classicshaving.com/catalog/item/800550/422194.htm


    bjornh skrev:
    Kost, blader, mm.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.811
    Antall liker
    7.851
    MaHa skrev:
    Da skal du prøve Omega. Basert på Proraso, men hakket bedre. Du finner omtale av den i denne tråden. Men, for all del, Proraso er også helt suveren, og nesten gratis. Jeg ga 22 kr på et apotek i Roma for en tube. Den på tube er forresten krem, selv om de kaller den Sapone de barba. Såpen deres er på krukke.



    noruego skrev:
    Måtte neste live opp denne tråden igjen, da det var anbefalinger her som gjorde at jeg tømte en liten landhandel i Calabria for Proraso-produkter i forrige uke. Har prøvd en rekke barbersåper på tube, Proraso er med god margin den beste jeg har prøvd! Etterbarberingskremen slår også det jeg har prøvd av langt dyrere merker.
    Handlet med meg både på tube og boks/krukke, men har bare prøvd kremtuben så langt. For bergensere i eksil fremstår jo kremen noe Kavli-aktig, hvilket naturligvis også i denne sammenheng er for ytterligere et kompliment å regne.

    Ellers er det jo rent ut utrolig at så mange nordmenn fortsatt kaster bort så mange kroner i året for dyrt og ikke særlig bra barberskum fra Gillette. I november 2007 kjøpte jeg en Truefitt & Hill barbersåpe til 120 kroner, og med daglig barbering varte denne frem til mai i år, altså mer enn 16 måneder!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.230
    Antall liker
    9.068
    Torget vurderinger
    1
    MaHa skrev:
    Hvis du ser litt tidligere i denne tråden, ser du en del linker. Skal man f.eks ha Israeli Personna blader, så er det billigst ett sted, mens kost og høvel kan være gunstigst fra classic shaving. Bruker selv bestselgeren Vulfix 2233, den er mer enn god nok for meg, og han på shaveblog, for den saks skyld. Pga. moms osv er det nesten like greit å handle den i Norge, ville jeg tro, istedet for classicshaving. Classicshaving er det uansett ikke noe tull med.

    http://www.barbershop.no/barberutstyr/barberkoster?p=2

    http://www.classicshaving.com/catalog/item/800550/422194.htm


    bjornh skrev:
    Kost, blader, mm.
    Jeg handlet litt her: http://connaughtshaving.com -men det ser ikke ut til at jeg får kontakt med dem i dag. Håper det ikke var en litt close shave...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.230
    Antall liker
    9.068
    Torget vurderinger
    1
    Av de bladene jeg har brukt så utmerker Gilette, Feather seg så langt. Jeg har brukt av en pakke jeg kjøpte men det er ikke alle merker jeg har festet meg med. 7pm synes jeg ikke var helt på høyde. Bic funker også ganske godt.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Helt enig med Gillette, klart best, men også noe dyrere. Feather blir for skarpt for meg.


    bjornh skrev:
    Av de bladene jeg har brukt så utmerker Gilette, Feather seg så langt. Jeg har brukt av en pakke jeg kjøpte men det er ikke alle merker jeg har festet meg med. 7pm synes jeg ikke var helt på høyde. Bic funker også ganske godt.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Prøvde en drøss forskjellige fra en sample-pack, bla. Wilkinson. Husker ikke hva jeg syntes om akkurat den, men landet vel på at på billigblader beholdt jeg fortsatt Israeli, men skulle jeg betale mer ble det Gillette. Utover det ble det lite forskjell, men dette er jo høyst individuelt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.230
    Antall liker
    9.068
    Torget vurderinger
    1
    MaHa skrev:
    Prøvde en drøss forskjellige fra en sample-pack, bla. Wilkinson. Husker ikke hva jeg syntes om akkurat den, men landet vel på at på billigblader beholdt jeg fortsatt Israeli, men skulle jeg betale mer ble det Gillette. Utover det ble det lite forskjell, men dette er jo høyst individuelt.
    Disse Israeli du mener? http://westcoastshaving.com/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=276

    Eller disse? http://westcoastshaving.com/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=17
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.811
    Antall liker
    7.851
    MaHa skrev:
    Prøvde en drøss forskjellige fra en sample-pack, bla. Wilkinson. Husker ikke hva jeg syntes om akkurat den, men landet vel på at på billigblader beholdt jeg fortsatt Israeli, men skulle jeg betale mer ble det Gillette. Utover det ble det lite forskjell, men dette er jo høyst individuelt.
    Hvor fikk du fatt i den prøvepakken med blader, på Barbershop.no?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3

    Ellers er det jo rent ut utrolig at så mange nordmenn fortsatt kaster bort så mange kroner i året for dyrt og ikke særlig bra barberskum fra Gillette. I november 2007 kjøpte jeg en Truefitt & Hill barbersåpe til 120 kroner, og med daglig barbering varte denne frem til mai i år, altså mer enn 16 måneder!
    [/quote]
    For ikke å snakke om blodprisen på Gillette Mach3 osv. 25 kroner støkket! De Israel Personna jeg bruker nå, koster ca 1.50 pr stykk og kan i tillegg brukes på begge sider
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Ingen av de, de heter super pluss.
    http://cgi.ebay.com/1000-Israeli-Pe...temQQimsxZ20090729?IMSfp=TL090729164006r13396

    Sample packs får man overalt, jeg fikk av en som hadde noen til overs fra egen samplepack.

    bjornh skrev:
    MaHa skrev:
    Prøvde en drøss forskjellige fra en sample-pack, bla. Wilkinson. Husker ikke hva jeg syntes om akkurat den, men landet vel på at på billigblader beholdt jeg fortsatt Israeli, men skulle jeg betale mer ble det Gillette. Utover det ble det lite forskjell, men dette er jo høyst individuelt.
    Disse Israeli du mener? http://westcoastshaving.com/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=276

    Eller disse? http://westcoastshaving.com/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=17
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.230
    Antall liker
    9.068
    Torget vurderinger
    1
    1000 stykker ja... må jo holde i årevis...!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.230
    Antall liker
    9.068
    Torget vurderinger
    1
    Instruksjonsvideo med tips og triks. Denne karen har virkelig gjort seg flid i barberkunsten. Her er noen av videoene hans.
















    Mvh. Bjørn
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Gjorde ett lite vintage-kjøp i helgen :) Bladene angitt til å være fra 30-tallet. Høvel usikkert, skal se om jeg finner dato på den. Kom i fin Gillette treeske. Litt børsting og oppkok i kjele og vips, fin som snus. Israeli-bladene oppleves som ganske mye skarpere, kan nok være pga. at høvelen er kortere og smalere, og derfor gir mer pådrag. Var som å bytte til andre blader. Mulig mer av bladet "eksponeres".



     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.230
    Antall liker
    9.068
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte å kjøpe meg en ny høvel, men da en med litt lengre skaft enn den japanske jeg bruker. Men jeg liker "skru-opp" mekanismen, så da blir spørsmålet: noen som har et tips i den anledning?
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Tror det var Mercury jeg kjøpte, som kan justere vinkelen på bladet, antar det var det du mente. Helt klart dne beste høvelen jeg har prøvd blant safety razors, og den eneste.. :p
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.230
    Antall liker
    9.068
    Torget vurderinger
    1
    Mercury? -eller Merkur? -høres interessant ut.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.230
    Antall liker
    9.068
    Torget vurderinger
    1
    Det har vært en fin Jul, med masse gaver til unger og ikke fullt så mange gaver til meg, men, like fullt, flotte og fornuftige. Bare sjekk her:



    Proraso barbersåpe, Gents barberkost i ekte grevlinghår, barberskål og Gents aluminium shaving stick for å motvirke blødninger fra sår. Litt godsaker også.


    Mvh. Bjørn
     

    Vedlegg

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.361
    Antall liker
    3.980
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    bjornh skrev:
    Instruksjonsvideo med tips og triks. Denne karen har virkelig gjort seg flid i barberkunsten. Her er noen av videoene hans.
    En moderator som deg må følge med. ;)

    OivindJ skrev:
    En hel del bra info her og der:

    Introduction To Single Blade Shaving (Pt. 1):

    Intro To Single Blade Shaving, Part 2:


    Advanced Shaving Techniques:


    "Can't Hardly Miss" Shave Gear:


    The Luxury of Warm Lather:
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.230
    Antall liker
    9.068
    Torget vurderinger
    1
    Den Gents aluimuim stick saken var virkelig effektiv: stanset alle blødninger kjapt, men det svei... -som jod på sårene i gamle dager. God kost.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Huff - jeg er treg :p MEN jeg fikk fingeren ut til slutt og kjøpte meg en " startpakke " hos barbershop.
    Merkur 34C HD og feather blader, proraso skum osv.... + diverse annet til grooming 8)

    Og jeg fikk pakken idag - og jeg er strålende fornøyd med barberingen !! :D
    Ingen kutt og mykt og glatt som aldri før .. dette blir artig fremover som teknikker og hardware skal testes ...

    Kommer ikke til å bruke Wilson Sword høvelen igjen ... Tipper jeg ...
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Vet ikke om dette produktet har vært nevnt tidligere, men denne får 'Gjestemedlem approved' i allefall. Utrolig forfriskende.

    "Barberkrem Folgefonn
    FOLGEFONN barberkrem - frisk som en isbre. Menthol og furunål, ganske så frisk og intens i duften. Ikke for de sarteste kjaker, men hvis du liker en ekstra frisk følelse på huden når du barberer deg, vil du nok falle pladask for denne.
    Barberkrem er en myk barbersåpe som kan skummes opp med barberkosten i en egen bolle eller rett på kjakene. Denne naturlige barberkremen inneholder ikke boraks eller SLS (Sodium Laureth Sulphate). Den er beriket med glyserin og olivenolje. Den inneholder også eteriske oljer som dufter godt og gjør godt for huden. Praktisk plastkrukke med skrulokk."

     

    Vedlegg

    J

    J.J

    Gjest
    Må si at jeg er utrolig fornøyd med mine nye barberings utstyr og rutiner .... Aldri mer standard utstyr .... :) at det kommer gode tips her er kjempefint .. bra med "aproved" ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn