room
Hi-Fi freak
Kjøpte kost i Firenze i 2001 etter et barberer besøk på ferie. Still going strong!
Det var nok kvalitet han solgte!
room skrev:Kjøpte kost i Firenze i 2001 etter et barberer besøk på ferie. Still going strong!
Jan_I skrev:Hei
Vurderer å kjøpe et slikt startsett:
http://www.barbershop.no/barbering-startsett-1.html
MEN hvilken høvel skal/bør en ta?
34c som har et kort og tykt skaft eller 23c som har langt og tynt skaft
Noen tips ?
Noe mer en bør ta med i samme bestilling ?
Mvh
Ser at disse finnes i ulike varianter nå. Det var egentlig de som heter Gillette Platinum jeg tenkte på.orso skrev:Ser ut som en fin pakke det der. Ville ha kjøpt noen av disse bladene i tillegg:
http://www.classicshaving.com/catalog/item/522941/5416159.htm
Det vet jeg faktisk ikke. den er heller ikke merka på kosten. Skal i bryllup i cosa nostra land til sommeren og skal da innom barbereren. Hører med han da om han selger. Denne gangen er det ikke Firenze , men Roma.jan#jan skrev:Hvilket merke var det ??
room skrev:Kjøpte kost i Firenze i 2001 etter et barberer besøk på ferie. Still going strong!
Spenol?baluba skrev:Selv brukte jeg denne versjonen av Faberge Brut da jeg startet med barbering. Jeg overtok et par flasker etter min far som hadde sluttet å bruke etterbarberingsvann på den tiden. Det var forresten samme type plastflaske også, ikke den mer vanlige glassflasken som ble solgt i Norge. Tabac var på den tiden direktørlukt her til lands...
Men et spørsmål: Kan noen anbefale en helt nøytral balm som kan brukes sammen med eu de toilette fra et annet merke (for duftens skyld). Jeg kan jo ikke ha en balm for hver type parfume jeg bruker til forskjellige anledninger. Den bør være av den rimelige typen, for det skal være til daglig bruk. Huden min tåler stort sett det meste, så jeg har ikke spesielt behov for noen produkter for sensitiv hud. Til orientering så bruker jeg kun høvel når jeg skal ut på noe spesielt, ellers går det i Phillipshave. Den tiden da en romantiserende og forfengelig baluba daglig brukte kost og såpe er over. Siden huden min tåler det tok latskapen til slutt overhånd, og jeg savner ikke tidsbruken på badet om morgenen så veldig mye lenger. Bruker heller den tiden til ekstra fem minutter musikk før arbeid nå, men i helgene tar jeg meg gjerne tid til å nyte meg selv på badet. Tipper griseguttene blant oss har en kommentar til den siste setningen. :
Men altså, en billig balm som er helt nøytral, og som dermed ikke torpederer mine favorittlukter.
Ja, det var faktisk seriøst ment. På et eller annet forum (Fitjar Såpekokeri eller Barbershop.no?) leste jeg om en entusiast som brukte Spenol etter barberingen. Da står man fritt til å fjonge seg med den cologne man foretrekker.baluba skrev:Tja, hvorfor ikke?
Jeg synes vel Spenol er litt tyktflytende til den bruken. Den må masseres mer inn i huden, mens en balm er mer flytende, og trenger ikke bearbeides så mye i ansiktet. Spenolen og annen hudkrem blir fort litt for fet til dette bruket etter min smak. Jeg bruker jo en ansiktskrem i dag også, men ønsker altså noe mer lettflytende i fremtiden.
Men Spenol er sikkert undervurdert i dag, det tror jeg gjerne.
Utvalget for folk flest var ikke så veldig stort for nesten 30 år siden, og fjongt var liksom fjongt da. En annen sak er at jeg føler i dag at det ikke var så ille som vi følte litt senere på åttitallet, da gammelmannslukt ble et begrep som skulle beskrive alt som var fælt. Mange av de rimeligere luktene fra seksti og syttitallet var nok ikke så ille som vi følte i virkeligheten. Skriver jeg, som så og si kun har dyre dufter på badet i dag. :Steinar_Lund skrev:Forøvrig husker jeg Faberge Brut med gru. Hadde du først utsatt fjeset for den, luktet det Faberge overalt, i lange tider. Tabac var noe av det samme, men kanskje i litt mindre grad. Huff! ;D
Hvem glemmer vel gode gamle Old Spice? Nå er det vel så få som bruker den at det ville være litt kult å finne den fram igjen. Og for et utvalg de hadde! Det var gudhjelpemeg remedier for omtrent hva det skulle være. Fine julegaver var de óg.Vidar P skrev:Steinar; helt enig; Brut 33 var litt lovlig drøy i så måte ja. Veldig konsentrert og mektig.
Den originale Brut var mye mer elegant og diskret, den som er linket i mitt innlegg over, og oppleves som seg hør og bør en aftershave på en gentleman; elegant og diskret. Forøvrig kan du trygt bruke Kent krem og såpe (som i mitt inllegg over); de er ultralett parfymert på en slik måte at man skal stikke snuten helt inn i kinnet etterpå om man skal ane en scent, og du er fri til å bruke hvilken som helst aftershave etterpå!
Det var den ja. I tillegg hadde de en variant som jeg tror et Timberline eller noe sånt, pluss en som jeg helt har glemt navnet på. Litt kult med den trekorken.Vidar P skrev:Denne du tenker på?
De har den her og der, f.eks her http://www.amazon.com/English-Leather-Dana-Men-Aftershave/dp/B000VOLLG2
Jeg bruker Old Spice aftershave innimellom jeg også, en sjelden gang. Den er såpass sterk på lukt at jeg må skylle ansiktet med vann etter å ha applisert den, så blir den mye smoothere. Men det er en deilig lukt når den ikke er for sterk.
Favorittene er likevel de tre på forrige side, dvs det er de som blir mest brukt, især Skin Bracer og Ice Blue.
jan#jan skrev:Beste vet jeg ikke . men jeg støtter norsk GOD service .. ;D
Veldig hyggelig fyr som reagerer hurtig om ting ikke er som det skal !
http://www.barbershop.no/
Ja de er ikke ille. Tror jeg har handlet litt derfra før.MaHa skrev:Agreed. Støtt opp norske. Veldig mange "skjønnhetsprodukter" kommer over tollgrensa når man bestiller en del, da kan man like så godt handle fra dette stedet med utmerket service.
jan#jan skrev:Beste vet jeg ikke . men jeg støtter norsk GOD service .. ;D
Veldig hyggelig fyr som reagerer hurtig om ting ikke er som det skal !
http://www.barbershop.no/
Steinar; kjøper man på barbershop.no? Og; har du prøvd denne 1805-utgaven deres?Steinar_Lund skrev:Da tar jeg mine..