baluba
Æresmedlem
- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.156
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Ok, det finnes to butikker som heter Oliven. Jeg kjøpte i den butikken som ligger nedenfor ICA i Marken, ikke den i Lars Hilles Gate, et kvartal fra Fretex. Men de har garantert såpen de også. Det kan forøvrig godt hende at de selger den i pakker på fire til 20 kroner, og det er isåfall billig. Enkeltstykker koster vel ti kroner, tror jeg. Såpen er den som er nederst på den plakaten.
Den lukter for meg Afrika. For 35 år siden ville jeg kanskje svart parfymert og ikke frisk. Den har en søt gammeldags lukt som jeg forbinder med renhet av den grunn. Jeg har også minner fra besteforeldre som hadde reist til sjøs og slikt. Det er så vanskelig for meg å beskrive siden mitt forhold til såpen er så romantisk. Den dufter kanskje rett og slett gammel verden.
Den lukter for meg Afrika. For 35 år siden ville jeg kanskje svart parfymert og ikke frisk. Den har en søt gammeldags lukt som jeg forbinder med renhet av den grunn. Jeg har også minner fra besteforeldre som hadde reist til sjøs og slikt. Det er så vanskelig for meg å beskrive siden mitt forhold til såpen er så romantisk. Den dufter kanskje rett og slett gammel verden.