Legatia skrev:
Måtte bare skryte litt av min nyanskaffelse.
Børsten til høyre er den gamle, den er av pure badger hair. Den nye er custom lagd med badger silvertip hår, og skaft av "paela burl wood", aner ikke hva det heter på norsk.
Ihvertfall, veldig fornøyd med konsistensen på børsten, dessuten var den langt større enn anntatt. Noe jeg liker
Jeg kjøpte også en lignende kost, fra samme sted. Men jeg er i motsetning til deg ikke fornøyd med den i det hele tatt. Ut i fra bildet ser det ut som om din har tynnere/mykere/finere hår, mens min har veldig tykke hår og er temmelig uelastisk. Den er ikke i nærheten av å kunne sammenlignes med Vulfix 2233 (eller hva det var) i konsistensen. Dessuten er det innblandet en del sorte, ekstra tykke hår, og noen helt bleke. I tillegg virker det som om endene er blitt trimmet, noe som ødelegger mye av den gode effekten de splittede tuppene til silvertip gir.
Når den også røyter noe alvorlig, tyder det på at jeg har fått et fake kina-produkt med masse jallahår som bare er limt i basen.
Jeg har i alle fall ennå ikke greid å lage en eneste skikkelig bolle med skum. Får vel sende han en mail, men det er synd, for kosten i seg selv er jo et kunstverk.
Edit: Jeg ser at dette ble ganske negativt i en ellers veldig positiv tråd, men det kan jo være greit å informere også, i tilfelle andre vurderer å handle der.
For å veie litt opp kan jeg jo nevne at jeg fikk en Moss Scuttle fra Sarah Bonnyman Pottery som kom med knekt hank. Hun sendte en ny samme dag, uten noe om og men. God service gjør meg til et bedre menneske. Og den Scuttlen er genial, er blitt helt uunnværlig!