Trinnov Surround

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo en klar forbedring med 4-2 vs 2-2 (så det er åpenbart effekt av 4 vs 2 på sub'er på front-vegg); men for å få økt effekt over 100Hz så mistenker jeg du må ha høyere tetthet på sub'ene på bakveggen også. Kunne du tatt REW måling av WaveForming LFE (uten LFE low-pass filter) med kun front-sub'ene på en måling (mute all på bakveggen via output); så motsatt mål kun bakvegg (mute alle på frontvegg) - 0-200Hz.

Du kan også ta 10 REW målinger med full WaveForming, flytte mikrofon litt rundt på setet og lage en graf i REW som viser snitt av alle disse målingene.

Sist redigert:

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    7.703
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nå et 4+2 Waveforming, tidligere 2-2. Målingene viser ikke all verden forskjell. A/B-testing ikke mulig siden jeg har slettet alt på A. Lyttemessig tror jeg ikke jeg klarer å skille uten A/B, selv det har for mange feilkilder tror jeg. Mer krefter i bånn merker jeg. Jeg synes det låter skikkelig flott.

Frister å prøve 3+3, det blir veldig hullete å holde på sånn.

Vis vedlegget 1052273
    L kanal, 4+2 grønn. Uten glatting.

Vis vedlegget 1052275
    R kanal, 4+2 lilla. Uten glatting.
    Nå er jo dette et ganske godt stykke unna krise fra 100-200hz også da. Tar du en "average the responses" av venstre og høyre her så ser det nok ganske bra ut.

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    367
    Nå er jo dette et ganske godt stykke unna krise fra 100-200hz også da. Tar du en "average the responses" av venstre og høyre her så ser det nok ganske bra ut.
    Ingen krise der, heller ikke så sagt. Men en nygjerrighet på om WF kan gjøre noe. Det er noen solide dips der, som jeg ikke kan si skaper noen lydmessige problemer. Men verdt å sjekke ut om WF kan gjøre noe med.

Det høres kanskje ut som jeg ikke er fornøyd, men det stemmer ikke. Veldig godt fornøyd, også med å sjekke ut hvor langt WF kan fungere.

• Liker
    Reaksjoner: TGB

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    La nå oss gamlinger pusse litt på lyd da Thorbjørn :ROFLMAO:

Edit:
    Har ikke pusset på lyden selv på evigheter; ting sitter såpass bra at det ikke er noe poeng. Plager nabolaget med denne:
    RoonShareImage-638624710907656700.png

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    367
    Sånn måler det nå. 20-20k er 1/6 glatting, ingen for 10-200 Hz. Tolker jeg det feil når jeg sier at dippene mellom 100-200 hz ikke er ubetydelige? For L-kanal er dippene ganske spisse, men for R-kanal er det en bredde også. Ikke spør meg hva jeg hører som er uønskelig, det kan jeg kanskje svare på om jeg hadde hørt korrigert versjon.

Screenshot 2024-09-20 at 23.42.42.png

Screenshot 2024-09-20 at 23.44.06.png

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Om du bruker 1/3 glatting så får du mer et bilde av hva du hører.

Du kan jo eksperimentere litt med å skyve WaveForming målingene litt lengre ut fra bakveggen (regner med at de nærmeste WF-målingene er nærmere enn 100cm fra bakvegg?). Viktig poeng er at WF målinger ikke er for å måle ved hodeposisjon (flertallet har ikke helt skjønt dette ser jeg på diverse forum) - men for å gi WaveForming data om hvordan lydbølgen fra hver sub beveger seg gjennom rommet.

For å snu om på spørsmålet; hvor langt er det mellom front og bakvegg ? Og hvor langt fra bakvegg har du målt nå (WaveForming målingene) ?

Sist redigert:

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    367
    Om du bruker 1/3 glatting så får du mer et bilde av hva du hører.

Du kan jo eksperimentere litt med å skyve WaveForming målingene litt lengre ut fra bakveggen (regner med at de nærmeste WF-målingene er nærmere enn 100cm fra bakvegg?). Viktig poeng er at WF målinger ikke er for å måle ved hodeposisjon (flertallet har ikke helt skjønt dette ser jeg på diverse forum) - men for å gi WaveForming data om hvordan lydbølgen fra hver sub beveger seg gjennom rommet.

For å snu om på spørsmålet; hvor langt er det mellom front og bakvegg ? Og hvor langt fra bakvegg har du målt nå (WaveForming målingene) ?
    289 cm fra front til bakvegg. 60 cm fra nærmeste plassering til bakvegg. Så jeg er utenfor spec for begge parametre.

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    289 cm fra front til bakvegg. 60 cm fra nærmeste plassering til bakvegg. Så jeg er utenfor spec for begge parametre.
    Jeg ville prøvd å trekke waveforming-målingene (alle) 10cm nærmere front-vegg; gjør dette på en ny preset og se hva som skjer da. Om dette gir positive resultat; så kan du jo også prøve ytterligere 10cm forskyvning.

Hva er takhøyde (240cm?); og hvor har du lagt de 2 måleplanene i forhold til gulvet (muligens dette har blitt nevnt tidligere, men enkelte av oss begynner å dra på åra; så ikke alt man husker like godt - jeg har det man kaller selektiv hukommelse, husker det jeg vil ;)) ?

Sist redigert:

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    367
    Du har flere elementer som ødelegger for måling.
    Flytt mic(grønn) og fjern X-ting(rød) vekk fra lyttesonen(utenfor bildet)
    Stol, trillebord, lampe.
    Muligens del av sofa ytterst høyre kan stå.
    Flytte stol, bord og lampe skal jeg gjøre. Hvor skal jeg flytte mic, og hva mener du med grønn og rød?

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.313
    Torget vurderinger
    0
    1. Flytte stol, bord og lampe skal jeg gjøre.
    2. Hvor skal jeg flytte mic, og hva mener du med grønn og rød?
    1. (y)
    2. Flytte mic til Grønn Ring dvs. 1 meter mot front. Grønt er godkjent - Rødt er ikke godkjent 👔

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    7.703
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Sånn måler det nå. 20-20k er 1/6 glatting, ingen for 10-200 Hz. Tolker jeg det feil når jeg sier at dippene mellom 100-200 hz ikke er ubetydelige? For L-kanal er dippene ganske spisse, men for R-kanal er det en bredde også. Ikke spør meg hva jeg hører som er uønskelig, det kan jeg kanskje svare på om jeg hadde hørt korrigert versjon.

Vis vedlegget 1058361

Vis vedlegget 1058362
    Jeg synes fortsatt det ser rimelgi bra ut. Som sagt ville jeg trykket på "Average the responses" nede til høyre, så får du et bedre bilde av hvordan det trolig høres ut, husk at det er mye mono her. Og selv uten så er det ikke så lett å høre disse skarpe dippene.

For å gi det et innblikk i verden til oss dødelige, her er venstre og høyre med Saranna nede i kjelleren, og jeg synes det låter kjempebra! 😅

1726903481283.png

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    367
    Jeg fjernet stol, bord og lampe, hentet Jobu´n og kappet opp sofaen. Gjorde en ny kalibrering og 3x MLP, 63, 80 100 cm fra bakvegg. Med 4 og 10 grader toe-in. De 10 sub-kalibreringene, 1-3 80 cm fra bakvegg, 4-6 110 cm, 60 cm mellom hvert målepunkt horisontalt. 7-8 ca. 120 cm fra bakvegg, 9-10 ca. 80 cm fra bakvegg. Høyde for 7-10 ca. 155 cm da 165 ga upresise målinger iflg. A.

Da ser det slik ut i WF (medium , medium, CR on):

Screenshot 2024-09-22 at 16.21.38.png
    Screenshot 2024-09-22 at 16.21.45.png
    Screenshot 2024-09-22 at 16.21.58.png
    Screenshot 2024-09-22 at 16.24.47.png

I REW blir det da uten justering for Target Curve målt fra MLP-60 cm.

Screenshot 2024-09-22 at 16.28.13.png
    Screenshot 2024-09-22 at 16.29.18.png

Foreløpig konklusjon: Det å flytte mik fram for sub.målingene har liten effekt. på amplituden. Det som har vesentlig større effekt er å sette tilbake stol og bord. Jeg trodde først det var en bug i prgramvaren som hadde endret amplituden fra i går til i dag. Men jeg har dobbeltsjekket.

Screenshot 2024-09-22 at 16.35.26.png
    Screenshot 2024-09-22 at 16.35.48.png

Med tjukken i stolen, ble endringen enda større.

Screenshot 2024-09-22 at 16.36.22.png

Lytteinntrykk og konklusjon.

Målingene viser at endringene med å flytte fram målepunktene for subwoofer-kalibreringene har liten effekt på amplituden. Desto større effekt har interiør som stol og bord, for ikke å snakke om mannen i stolen. Dette måler supert hadde det ikke vært for at noen skal sitte i stolen å høre musikk...... Jammen fungerer jeg ikke som en bassfelle, kanskje ikke så rart med solid volum.

Jeg lander på at det gir en mer korrekt kalibrering med stol og rekvisitter på plass og ikke fjernet. Glem å fikle på amplituden, det drukner i andre variabler som mann i stol og stolen 5 cm lenger fram eller tilbake.

Lyttemessig synes jeg det er liten forskjell mellom testede presets, alt låter flott. Mern jeg trenger å låne stolen til et par andre ører for alternativ oppfatning.

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.313
    Torget vurderinger
    0
    Gjorde en ny kalibrering og 3x MLP, 63, 80 100 cm fra bakvegg.
    Med 4 og 10 grader toe-in.
    100cm er minimum avstand til omkringliggende flater.
    Optimal Toe-In kan man stille med testspor i forkant av målinger/kalibrering.

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    367
    100cm er minimum avstand til omkringliggende flater.
    Optimal Toe-In kan man stille med testspor i forkant av målinger/kalibrering.
    Jeg er selvsagt kjent med 1 m, plus 2 m til frontvegg. Så plassen jeg har er utenfor spec., det kan jeg ikke gjøre noe med. Men jeg kan forsøke å hente ut maks slik det er. Jeg har allerede god nytte av WF.

Forskjellen med og uten stol/bord tror ikke har så mye med WF å gjøre.

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.313
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er selvsagt kjent med 1 m, plus 2 m til frontvegg. Så plassen jeg har er utenfor spec., det kan jeg ikke gjøre noe med. Men jeg kan forsøke å hente ut maks slik det er. Jeg har allerede god nytte av WF.
    Forskjellen med og uten stol/bord tror ikke har så mye med WF å gjøre.
    Med dine omgivelser vil resultatet bli bedre i lytteposisjon når målinger utføres off-set som vist i tidligere skisse.
    Resultatet får du bekreftet med test-spor utført før og etter målinger/kalibrering som eks. denne videoen guider deg til.

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    367
    Med dine omgivelser vil resultatet bli bedre i lytteposisjon når målinger utføres off-set som vist i tidligere skisse.
    Resultatet får du bekreftet med test-spor utført før og etter målinger/kalibrering som eks. denne videoen guider deg til.

Hvordan kan du si det så sikkert? Jeg målte med REW på lytteposisjon etter å ha kalibrert på 1 m, det ga en veldig ujevn frekvenskurve. Det fungerte altså ikke i det hele tatt. Kalibrere uten stol og bord likeså.

Testtonene fungerer som angitt.

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    367
    Hvordan kan du si det så sikkert? Jeg målte med REW på lytteposisjon etter å ha kalibrert på 1 m, det ga en veldig ujevn frekvenskurve. Det fungerte altså ikke i det hele tatt. Kalibrere uten stol og bord likeså.

@Flageborg, en kommentar?

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.313
    Torget vurderinger
    0
    Hvordan kan du si det så sikkert?
    Jeg målte med REW på lytteposisjon etter å ha kalibrert på 1 m, det ga en veldig ujevn frekvenskurve. Det fungerte altså ikke i det hele tatt. Kalibrere uten stol og bord likeså.

Etter 30 år med målinger i jakten på SweetSpot så har hodet stanget utrolig mange ganger i veggen,
    men de seneste årene er mye forenklet og det er blitt enklere tilgang på "verktøy" via diverse formater.
    "verktøyene" har alle tilgang på, men de benyttes forskjellig og forskjellige resultater oppnås.

Når man skriver på "nettet" kan mye se likt ut, men praktiseringen viser seg å være veldig forskjellig.
    Audiofile har mange ganger sverget på at de utfører prosedyren identisk, men forskjellen på
    resultatet er som natt & dag. Det er ingen fasit. Alt er stedbetinget med rom og plassering.
    Det er viktig å kombinere måleresultater med lytting og målet nås raskere med test-spor.

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Fikk et veldig godt tips i dag, om man bruker target curve så påvirker dette nivå-regulering mellom kanalene. Bruker man derimot bass management/LFE vil dette bli gjort post nivåregulering. Så konklusjon; for å få til slak stigning på de laveste frekvensene (+7dB på 20Hz vs nivå på mellomtone frekvensområdet), så er det smart å ha en veldig slak target kurve og heller bruke bass management/LFE for å få denne stigende kurven litt brattere vs å ha en veldig bratt target curve.

Sist redigert:

SigbergAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Antall liker
    7.703
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1

avelon

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Antall liker
    433
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Veldig fornøyd med min. Men det skal sies at jeg var veldig fornøyd med ATI’ene også.

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Veldig fornøyd med min. Men det skal sies at jeg var veldig fornøyd med ATI’ene også.
    Fordelen med Trinnov forsterkere når man kobler dem til Trinnov prosessor er jo gain-matching. Ikke minst DB25 som gir mulighet for å koble 8 kanaler via 1 kabel (krever Altitude32 da).

Frodm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Antall liker
    367
    Fordelen med Trinnov forsterkere når man kobler dem til Trinnov prosessor er jo gain-matching. Ikke minst DB25 som gir mulighet for å koble 8 kanaler via 1 kabel (krever Altitude32 da).
    Hva er gain-matching, og hvilke fordeler gir det?

avelon

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Antall liker
    433
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Det begynner å dukke opp WaveForming-profilerte passive subber. Her er et par alternativer:

MeroVinger Stingray

Ascendo 12 Sub Pro Passiv Sealed Shallow
    Ascendo 16 Sub Pro Passiv Sealed Shallow
    Ascendo 18 Sub Pro Passiv Sealed Shallow

Om jeg gjør alvor av veggen, kan et par av disse være aktuelle. Ascendo er drita dyrt da. Merovinger Stingray 15", 10500 Euro for 4x inkl. forsterkning.
    MeroVinger er vel samme merket som @erk har, og han er jo tålig fornøyd.

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hva er gain-matching, og hvilke fordeler gir det?
    Gain-matching mellom en forsterker og en forforsterker refererer til prosessen med å sørge for at utgangsnivået fra forforsterkeren er tilpasset inngangsfølsomheten til effektforsterkeren. Riktig gain-matching er viktig for å opprettholde optimal signalintegritet og maksimere ytelsen i lydsystemet.

Detaljert forklart:

1. Forforsterkerens utgangsnivå: Forforsterkeren behandler signaler med lavt nivå (fra kilder som DAC-er, platespillere osv.) og øker dem til et nivå som er egnet for forsterkning. Ulike forforsterkere har varierende utgangsspenning, vanligvis målt i volt.

2. Forsterkerens inngangsfølsomhet: Effektforsterkeren har en spesifikk inngangsfølsomhet, som er signalnivået som kreves for å drive den til full utgangseffekt. Hvis inngangssignalet er for svakt, vil ikke forsterkeren oppnå full utgangseffekt, og hvis det er for sterkt, kan det oppstå forvrengning på grunn av overstyring.

Hvorfor Gain Matching er viktig:
    - Hvis utgangsnivået fra forforsterkeren er for høyt i forhold til effektforsterkerens inngangsfølsomhet, kan det føre til klipping eller forvrengning i forsterkeren.
    - Hvis utgangsnivået fra forforsterkeren er for lavt, vil ikke forsterkeren kunne produsere full effekt, noe som kan resultere i for lavt volum og dårlig ytelse.

Hvordan oppnå Gain Matching:
    1. Tilpass forforsterkerens gain til forsterkerens følsomhet: Sjekk utgangsspenningen fra forforsterkeren og sørg for at den samsvarer med effektforsterkerens inngangsfølsomhet.
    2. Justér forsterkerens gain (hvis mulig): Noen effektforsterkere har justerbare gain-kontroller som lar deg tilpasse nivået riktig for å matche forforsterkeren.
    3. Bruk dempere (hvis nødvendig): Hvis det er en mismatch og forforsterkeren sender et for sterkt signal, kan dempere brukes for å redusere signalnivået og unngå forvrengning (disse finnes i forskjellige styrker, -5dB, -10dB, -15dB og -20dB typisk, du trenger en for hver XLR utgang på Altitude).

Oppsummert sørger gain-matching for at systemet fungerer harmonisk, leverer ren og forvrengningsfri lyd uten å gå på kompromiss med dynamikken eller volum. Med Trinnov på begge sider er dette løst allerede; plug-and-play :)

Sist redigert:

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    42.997
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Bare en kjapp presisering @TGB Spenning måles alltid i Volt, ikke vanligvis.🤭 Ikke bli sur på meg, bare spøkefull uskyldig pirk

• Haha
    Reaksjoner: TGB

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Bare en kjapp presisering @TGB Spenning måles alltid i Volt, ikke vanligvis.🤭 Ikke bli sur på meg, bare spøkefull uskyldig pirk
    Jeg prøvde bare å antyde at det finnes forskjellige betegnelser på volt; mikrovolt (µV), millivolt (mV), kilovolt (kV) og megavolt (MV) 😜

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    42.997
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Skjønte det davettu, men dette er internett og man slipper ikke unna med noe. 😁 Nok støy fra meg!

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Skjønte det davettu, men dette er internett og man slipper ikke unna med noe. 😁 Nok støy fra meg!
    Har skjønt at du provoserer med en litt humoristisk undertone; så ikke noe problem - jeg sparker tilbake ved behov 🥾 😇
    Tilbake til musikken og lifestyle sub'ene 😜

Sist redigert:

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har du lurt på hvorfor DTS/DTS-HD.MA 5.1 spilles av som 7.1 ?

Først til kanal-oppsett for DTS/DTS:X
    Skjermbilde 2024-10-16 kl. 21.17.03.png

Normalt sett har man i et 7.1 oppsett Lss og Rss som surround; og Lsr or Rsr som rear surround. Nettopp dette gir en utfordring, siden DTS 5.1 er ment å avspilles i følgende kanaler: L, C, R, Ls og Rs (+LFE). I et standard 7.1 oppsett mangler man derfor Ls or Rs kanalen. Om vi ønsker å gjøre dette enda mer eksotisk så skal DTS 7.1 spilles av i følgende kanaler: L, C, R, Lss, Rss, Lsr og Rsr (+LFE).

Hva gjør så DTS dekoderen når den får inn 5.1 materiale på et 7.1 oppsett? Joda, den genererer Ls ved hjelp av Lss og Lsr, samt Rs ved hjelp av Rss og Rsr. Merk at dette ikke er en "oppmikser" som genererer nytt innhold; men den distribuerer signalet for å plassere det mellom eksisterende tilgjengelige kanaler i 7.1 oppsettet. Forvirret? Her kommer det som er litt gøy, 5.1 og 7.1 oppsettet er ikke kompatibelt. Så man må i praksis ha 6 surroundhøyttalere for å unngå DTS dekoder "remapping". Definerer man 7.1 oppsettet med Ls, Rs, Lsr og Rsr så vil 7.1 bli dekodet med en reproduksjon av Lss ved hjelp av Ls og Lw og Rss vil bli reprodusert ved help av Rs og Rw. Ikke testet men jeg tror også L og R kan bli involvert om man spiller av DTS 7.1 uten Lss/Rss og Lw/Rw.

Så hva er så utfordringen med dette? For å kunne spille av både DTS 5.1 og DTS 7.1 korrekt (uten at manglende kanaler blir generert av DTS dekoder) så må man ha 6 surround kanaler: Lss, Rss, Ls, Rs, Lsr og Rsr.

Denne layout'en for 5.1 er ikke noe DTS har funnet på; alle PCM 5.1 er faktisk ment å spilles av med samme layout (altså ca +/- 110 grader for surround). 7.1 derimot er ment med surround på +/- 90 grader og surround rear på +/- 135 grader

Konklusjon: flaks man har mange kanaler tilgjengelig. Neste blir DTS:Ls/Rs som samsvarer sånt omtrent med Dolby Ls2/Rs2 (B&W 802D3 lander nok her, så får B&W 803D2 bli DTS:Lss/Rss + Dolby:Ls/Rs - flaks jeg arkiverte 803D2 til potensielt fremtidig bruk)

Sist redigert:

Næss

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Antall liker
    1.764
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Har ett spørsmål ifm presets. Jeg opplever at når jeg bytter mellom presets, så låter det ikke likt som det gjorde sist når jeg bytter tilbake. Det er en merkelig sak, og jeg har vært nøye med å lagre en preset jeg liker før jeg bytter til en annen.

Fikk først ting til å sitte bra på preset 4 på bildet, så lagret og låste… Så ville jeg sammenligne, byttet til en annen preset og så tilbake. Men da låt ikke preset 4 lik som den gjorde forrige gang. Virker merkelig, men er forhåpentlig en teit brukerfeil. Eneste logiske forklaringen jeg kommer på er at en preset ikke er lagret før jeg bytter, men derfor har jeg vært ekstra nøye på å gjøre nettopp det. Finnes det noen annen forklaring på det jeg opplever?
    Skjermbilde 2024-10-31 150210.jpg

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    @Næss: Sjekk om Trinnov Remapping er aktivert på source, men ikke på preset (eller motsatt).
    Skjermbilde 2024-10-31 kl. 20.27.30.png

Dette bør ikke utgjøre noe dramatisk forskjell, men kan gi litt diff.

Næss

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Antall liker
    1.764
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Har ett litt annet interface, med min "gamle" Magnitude. Men setter remapping her:
    Skjermbilde 2024-10-31 203023.jpg

Og på remapping mode i profiles står det "as in preset" her:
    Skjermbilde 2024-10-31 203056.jpg

Næss

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Antall liker
    1.764
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    @TGB jeg kan sette den til ett fast alternativ, vil den da overstyre settingen i optimizer?
    Skjermbilde 2024-10-31 203553.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn