Trinnov Surround

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.176
    Antall liker
    2.110
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Vil single seat, og ikke et kinooppsett med flere plasser, kunne gjøre mulig å komme i land med 2+2 subber? Vi vet ikke effekten med 60-70 cm tilbakevegg, så smelle til med 7 subwoofere virker som et potensielt riski prosjekt. 3 stk. derimot er en ganske annen sak.
    Er selv snart i mål med 4 Sigberg Audio Inkognito12 på frontvegg og 4 på bakvegg. Blir utfasing av B&W DB1 sub'ene som står på gulvet bak. Paradigm Persona Sub'ene som du jo kjenner godt har jeg planlagt å ha stående - WaveForming software er ikke helt på plass for å støtte sub'er på frekvensene under WaveForming ennå, men jeg har noen triks for å få dette til å virke. Så mistenker jeg kjører en preset med Paradigm Persona Sub'ene som del av WaveForming (og en uten), men at jeg kun bruker dem på frekvenser under Pressurization Mode Frequency. Planen er å kalibrere alle med WaveForming, så sette active xovers for Paradigm Persona Sub'ene med lowpass filter etterpå. Pressurization Mode gjør at alle sub'ene er aktive under definert frekvens (man får også forslag om hva denne frekvensen skal være basert på rommet, men kan overstyres).

    Her ligger første modalfrekvens i mitt rom på 17.8Hz (som sansynligvis ikke gir noe mening å korrigere); bedre å la alle sub'ene utfolde seg rett under neste modalfrekvens (som ligger på 42.8Hz) - siste ligger på 71.4Hz.
     
    Sist redigert:

    Frodm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    215
    Det høres som et heftig system. Når er WaveForming klart for lansering, tro?
     

    Frodm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2013
    Innlegg
    261
    Antall liker
    215
    Da blir det etterhvert en liten out-of-spec WaveForming 2 x 2. 3 x Incognito 12 er bestilt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn