Takk for besøket begge to!
Synes ikke dere trenger å være beskjedne på vegne av egne anlegg.

Har jo hørt andre oppsett sammen med dere før og hørt meningene etterpå samtidig som jeg har fulgt med på hva dere holder på med og tilbakemeldingene dere får. Ikke mange som pirrer nysjerrigheten min mer enn dere. Gleder meg til å høre deres musikkanlegg.
Takk for litt uventede fine ord om lyden, setter pris på det fra dere.

Som jeg sa til dere i går så hadde oppsettet vært et annet hvis ikke symfonisk musikk står øverst på prioriteringslista.
Vi spilte gjennom cdspilleren i går og da har jeg en liten moroklump i bassen på ca +3db fra ca 55-150hz. For meg gir denne for mye egenlyd til anlegget på studioinnspillinger, så jeg foretrekker å trekke denne ned et par db i EQ og da blir litt av morofaktoren borte og monitorlyden nærmere.
På klassisk musikk så sjenerer den ikke så mye. Blir LITT mørk celloklang, men slagverk og kontrabasser og dype orgelpiper synes jeg ofte er mikset litt lavere enn det typisk oppleves i konsertsalen, så selv på pianomusikk sjenerer det ikke med en cdspiller som dette. Mulig at dette også kompenserer litt på rominformasjonen for manglende nivå ned mot 20hz.
Håper jeg klarte å inspirere dere til å høre mere klassisk musikk! For meg er klassisk musikk selve diamanten i denne hobbyen som skiller klinten fra hveten. Skal brenne litt forskjellig når jeg kommer til dere med høy moro og imponatorfaktor for hifilytting. ;D
Morsomt at "kontantheten" imponerte dere litt. Denne kan jeg selv ikke leve uten og kan aldri få nok av. Gryphon står derfor øverst på lista for videre oppgraderinger. ;D
Høyest oppe på prioritetslista og det jeg selv kanskje synes anlegget mitt gjør best er oppsettets evne til å formidle nyanser i klangfarger. Det vil si at jeg mener man hører instrumentene bevarer sin egenklang innbyrdes i innspillingene og varierer godt fra plate til plate. Dette nevnte dere ikke i går eller nå. Nysjerrig om hva dere synes om det?
Som jeg sa til 8x12 i går savner jeg "rominformasjonen" som ligger i dypbassen i oppsettet mitt. Tonene som ligger der nede trives jeg med nå, men det er utrolig mye realisme og tilstedeværelse i den dypbassinformasjonen jeg manlger. På rytmisk musikk så mangler jeg membranareale for å gjengi trommesett som 8x12 hos EHED gjør. Det skulle jeg gjerne hatt

Jeg savner også muligheten til å "renske opp" lyden så det blir et fullblods monitoranlegg uten subjektive bidrag fra rom eller komponenter når jeg trenger. Det håper jeg Audiolense kan hjelpe meg med etterhvert.
Takk for en hyggelig kveld med mer lytting enn prating!
Vi holder kontakten!