Er det noen forskjell å spore med 2 samtidige spillere...?
Artig, hadde en sånn i teak på midten av 70 talletNei, nå bruker jeg originalfilene. Den lille Yamahaen konverterer alt til 24/48. 48 kHz er den nye filterfrekvensen.
…
Vis vedlegget 832250
Tandberg-Thorens TD 150 Mk. II. Kulere blir det ikke, TP 13a «Kugelarm» er prikken over i-en. Armløfteren betjenes fra skruknotten foran til høyre, 33/stopp/45 fra den til venstre.
Vis vedlegget 832251
Vis vedlegget 832252
Klarer liksom ikke å få vist hvor knøttliten 150-en er.
Det gjaldt samtlige modeller med spiralfjærer. Mine TD 150’r var også «forseglet» på denne måten.Det ser ut som at TD147 kom ferdigjustert fra fabrikk? På bilder jeg har sett virker strammeskruene til fjærene å være forseglet.
Fra The AnalogDept.:125 var uforseglet, i alle fall variantene uten fabrikkmontert arm. På 125 og 126 som hadde samme chassis men mer elektronikk var subchassiset også topplaten.
Vis vedlegget 832629
Bilde fra nettet av en TD125 med den avfærede delen av chassiset fjernet. Fjærene hviler i fingjengede plastkopper som kan justeres for hånd fra undersiden. Jeg gjorde dette selv i stad etter at jeg byttet armbord. Corian og trefiber veier ikke helt det samme.
TD 150-en som står i hjørnet her har forseglede muttere. Jeg har notert meg at fjæren nærmest tonearmsbasen er strammet hardere enn de andre. Massebalansering á la Sota kan være en idé for den. På arvtaker TD160 (og også 125 forsåvidt) og de som kom senere ble fjærene plassert assymetrisk for å ta høyde for statisk balanse, men det var alldid tricky med uoriginale armer som alle hadde ulik masse.
Noen som har bilder av innmaten ?For more information on Phono Stages go to: Phono Stages overview.
Tipper Google har et assortert utvalg.Noen som har bilder av innmaten ?
Det er fremdeles veeeeeeldig viktig å ha med zero feedback i reklameteksten. Hifi-vival. Passivt krets, uten tilbakekopling! Man nevner selvfølgelig ikke at for- og ettertrinnet er løst med tilbakekopling.It is built around a zero feedback passive equalisation RIAA filter
Tipper Google har et assortert utvalg.
Tenkte form og størrelse da ...Trenger du RIIA til CD transport?
Det der er faktisk en av mine favoritt- Hendrix skiver også. Fikk den i julegave på 80-tallet når jeg gikk på ungdomsskolen, men vanlig svart vinyl. Var tjukk nok i huet til å selge den når jeg gikk over til CD noen år senere, men har gjenskaffet den på CD. Hendrix på sitt aller beste IMO.
Skatt i arkivet gjennoppdaget: The Beeb-opptatt Hendrix på sykkelfarget vinyl. Rykodisc AAA-master fra 1988 eller så. Himmelsk!