Takk!I dag fikk jeg endelig ut fingern og laget noe jeg har tenkt på lenge. TD 521 har originalt en armbase i MDF. For å si det sånn - har du en tilsvarende spiller så kast den plata f... i vold. Jeg har lett etter flere emner, og har både kryssfiner som jeg tenkte å lime sammen med aluminium, jeg har massiv valnøtt OG en skjærefjøl jeg kjøpte på Jernia for den nette sum av 123,- kroner. DET er den beste forbedring av lyden jeg har fått for den summen med god margin. Plata er laget av bambus, et materiale som er lett og sterkt og som det viste seg var velegnet til å lage armbase av. Etter en omgang med sag og drill og litt voks som finish så ble det seenede slik ut:
Vis vedlegget 175120
Vis vedlegget 175121
Vis vedlegget 175122
Jeg kan selfølgelig beise den sort - eller lakkere den sort hvis man ønsker et roligere resultat, men den funker som en kontrast til alt det sorte også.
Så var det lyden. ALT våknet mere til liv, det funker på Mahler, Beatles, Gong og John Lee Hooker. Det var fanden i meg bra dere ikke kjøpte Ortofon
pickupen jeg vurderte å selge - nå blir den her for å si det sånn.
Spilleren er satt opp med Ortofon Cadenza Blue i et Ortofon LH 9000 Headshell på en Jelco 750 LB 12 tommers arm. Og nå kommer for første gang kvalitetene frem
i denne spilleren. Modding er noen ganger veldig gøy
Spilleren har fått et nytt hjem her hos meg og jeg lover å ta godt vare på den. Jeg må si jeg liker den godt allerede.