alphamale
Hi-Fi freak
Nei!Var det i Audiolense tråden du egentlig skulle poste det?
I Trinnov tråden faktisk
Nei!Var det i Audiolense tråden du egentlig skulle poste det?
Få med streamer og Dirac Live så er miraklet komplett.Kan røpe så mye at det jobbes med et produkt som vil kunne fungere som DAC, forforsterker og med DSP mulighet. Noe mer enn det kan ikke deles per dags dato.
Eg må nok ha betre grunnar for å oppgradere frå ein SP10 enn manglande XLR-utgangar... Trur ikkje ARC har riaa som matchar den innebygde, om ein då ikkje skal gå for dei aller villaste riaamodellane.Det er vel ett IKKE problem
Nå er det jo noen år mellom din og min Audio Research så min tilbyr selvsagt full balansert XLR på 4 av ingangene og 2 av utgangene.
Så kanskje heller tenke på en oppgradering på den fronten?
Uansett, så er det ikke noe problem med overganger som du nevner.
Tenker ihvertfall at det er liten grunn sånn som Vera er tenkt og konstruert å velge noe annet enn det som gir minst mulig støy.
Mener å huske når jeg hadde en gammel DP, sånn rundt årtusenskifte, så hadde den også bare XLR inn
Dette er eit enormt felt som vi har for lite forskning på. Men det er ressurskrevjande å gå i gong med å finne ut av slikt.Det er interessant å se på hvorfor flere foretrekker rør i kjeden og se om dette muligens er noe man kan "løse" (i mangel på bedre ord) på andre måter. F.eks vil andre harmonisk forvrengning tilfører en dose med varme/fylde/mykhet. Så kan man spørre seg hvorfor det er foretrukket, om det er relatert til andre områder som kan forbedres og hvorvidt en slik utbedring vil fjerne behovet for det. Og/eller om det er noe som burde være justerbart i forhold til type musikk man lytter til. Det er flere aspekter her som spiller inn som kan være vesentlig å se på.
I2S HDMI-inngang pleeeeaseKan røpe så mye at det jobbes med et produkt som vil kunne fungere som DAC, forforsterker og med DSP mulighet. Noe mer enn det kan ikke deles per dags dato.
Skal snart teste ut hvordan det blir med Conrad Johnson ART Preamlifier, og den er jo kun RCA, men sannsynligvis like god eller bedre enn ARC sin LS28Eg må nok ha betre grunnar for å oppgradere frå ein SP10 enn manglande XLR-utgangar... Trur ikkje ARC har riaa som matchar den innebygde, om ein då ikkje skal gå for dei aller villaste riaamodellane.
Støy er ikkje noko problem, spesielt ikkje når høgtalarane mine er såpass tungdrivne.
Nei, ikke noe RIAA i den. Det er en todelt pre hvor hver kanal har sitt kabinett. Kun datakabel mellom enhetene.ARTen er veldig god, og tjue år yngre enn min gamle SP10. Trur eg har høyrt sorten, men er usikker på om eg blandar han saman med ein annan.
Han har vel ikkje riaatrinn?
Er det rust vi ser på bilde 2 fra venstre?Det ble plutselig bråstopp i testen gitt
Neida.Er det rust vi ser på bilde 2 fra venstre?
Jag har också en P150/600 och använder trigger-ingången. Har inte märkt av att lampan börjar blinka.@Armand : Jeg har oppdaga et "fenomen" med min P150/600 RS. Jeg bruker trigger-inngangen fra forforsterker siden det ble litt plagsomt at P150/600 RS automatisk går i standby etter tre timer. Men etter en viss tid ser jeg at det hvite lyset i front begynner å blinke. Her er en demonstrasjonsvideo over hvordan det ser ut (beklager elendig kvalitet, men nok til å få fram poenget).
Jeg har funnet ut at det er trigger-inngangen som forårsaker denne blinkingen. For når jeg napper ut trigger-kabelen så forsvinner blinkingen og det er stabilt hvitt lys igjen. Her er en annen demonstrasjonsvideo over hvordan det da ser ut (beklager elendig kvalitet, men nok til å få fram poenget).
Jeg har tenkt at det kanskje kan være at P150/600 RS etter tre timer uten signal inn prøver å gå i automatisk standby, men klarer det ikke, og blir da stående å pulsere og at dette vises som at det hvite lyset blinker. Strengt tatt burde vel da denne blinkingen stoppet når man mater forsterkeren med signal igjen, men det gjør den ikke. Forsterkeren spiller helt fint, men det hvite lyset fortsetter å blinke.
For ordens skyld: Det merkes ikke på noen som helst måte på selve forsterkeren noe annet enn at dette hvite lyset blinker. Forsterkeren spiller helt fint. Men om dette er normalt bør det kanskje stå noe om det i bruksansvisningen.
Har ikke merket noe til det på NC500/NC1200 i det minste.Jeg har et par nCore NC400 monoblokkdr. Mellomtonen kommer ikke ordentlig på plass før de har vært i gang i en time eller to.
Johan-Kr
Det er som å tulle med religion, så sannsynligheten for at alle er enige om noe lar seg ikke gjøre.Jeg har flere ganger lurt på om man mister litt av rør-magien ved å la klasse D spille bassen. Mange rør-huer har sagt ja til det, men det du skriver her gir gjerne håp til mange av dem som er lei pudding-bass og fortsatt vil ha den magien i toppen
Jeg har fundert litt på om jeg skal teste Purifi opp mot Ncore 400 på diskanten for å se om det er noe forskjell der. Noen som har testet?
Har aldri hørt noen rørforsterkere matche bassgjengivelsen i en fornuftig klasse D fra de senere år, nei. Der er forsterkere som f.eks. Vera helt soleklare vinnere.Jeg har flere ganger lurt på om man mister litt av rør-magien ved å la klasse D spille bassen. Mange rør-huer har sagt ja til det, men det du skriver her gir gjerne håp til mange av dem som er lei pudding-bass og fortsatt vil ha den magien i toppen
Mange takk for tilbakemelding Nauturlig.Et nanogram malurt i begeret: Noen ganger kan gjengivelsen av stemmer virke noe tynn og slank, men aldri skarp mente noen. Litt mangel på musikalitet forhold til rørforsterkeren til Audio Research og Musical Innovation (klasse A) mente noen. Generelt kan det virke som at det savnes litt kropp/klangkarakter. For noen instrumenter (gitar/cello/fiolin) kan det også hevdes at noe av den naturlige klangstrukturen er mindre tilstede. Men, dette handler vel til syvende og sist hva hver enkelt foretrekker.
Satt sammen et par nCore NC400/SMPS600, det ble dessverre bare lyd ikke musikk sammenlignet med min referanse (klasse D)Jeg har et par nCore NC400 monoblokkdr. Mellomtonen kommer ikke ordentlig på plass før de har vært i gang i en time eller to.
Johan-Kr
Med følsomhet på 82 dB skal det litt til også. MBL 116 F har imidlertid et meget snilt impedansforløp så hvis du trenger mer effekt kan du brokoble. Men da må du nok brokoble CJ forsterkerne også. Hvilken effekt harCJ forsterkerne?Etter ha byttet fra Piega Classic 80.2 til MBL 116 F så får jeg i hvertfall Vera P400/1000 til å blinke rødt før det er ubehagelige volum. Så kreftene tilgjengelig kan sikkert diskuteres for de som vil det. Men den gjør en god jobb i bassen, og CJ en ennå bedre jobb i mellomtone/diskant.
Men fy F så digg det låter
Det er mer enn nok effekt for meg, og det spiller mye høyere enn hva jeg i utgangspunktet skulle ha behov for. Var bare at jeg måtte jekke opp litt for å høre hvordan det låt når man dro på litt utover det vanlige. Ble bare litt overrasket da den begynte å blinke, men det er helt uproblematisk for meg,og sannsynligvis noe naboen er glad forI følge målingene gjort her: https://www.soundandvision.com/cont...-5-channel-surround-sound-system-measurements
så faller impedansen ikke lavere enn 6,6 Ohm i bassen (og 4,8 Ohm i diskanten).
Med to stk. P400 som bassforsterkere i et biampings oppsett med CJ i toppen så kan P400 brokoblet levere 2kW før den klipper. Da burde det vel holde?Utfordringen er at man må jekke opp effekten like mye på forsterkerne i toppen også.
Med meg er det ubehageleg fyrst, og så blinkar raudelyset etterpå... sjølv om MBL 101E er meir tungdrivne. Men det er vel eit spørsmål om personleg smak, tenkjer eg.Etter ha byttet fra Piega Classic 80.2 til MBL 116 F så får jeg i hvertfall Vera P400/1000 til å blinke rødt før det er ubehagelige volum. Så kreftene tilgjengelig kan sikkert diskuteres for de som vil det. Men den gjør en god jobb i bassen, og CJ en ennå bedre jobb i mellomtone/diskant.
Men fy F så digg det låter