Uttern
Overivrig entusiast
Tror vi har en tendens til å spille høyere når vi synes det låter "renere", bedre. Det gjør i allefall jeg. Vet ikke hvorfor men det er nå engang slik for meg.
Prøvde brukopling på mbl101, men opplevde bruksting som marginalt betre.Jeg har med hell tidligere brukt Vera til Bi-amping. Har brukt de på bassen til både Piega 80.2 og MBL 116F.
Det er ikke umulig det blir Vera igjen engang... Er litt fristet til å prøve Vera på bass igjen og la Accuphase E-800 bare håndtere mellomtone og topp.
Men Vera låt også meget godt alene også... Så det er mye god lyd for pengene.
Herlig merke til same tendens. Eg spelar lågare med arc sp 10 enn når a90+ d90 er åleineTror vi har en tendens til å spille høyere når vi synes det låter "renere", bedre. Det gjør i allefall jeg. Vet ikke hvorfor men det er nå engang slik for meg.
Nå var det snakk om Bi-Amping og ikke brokobling.Prøvde brukopling på mbl101, men opplevde bruksting som marginalt betre.
Lars Clausen (grunnleggeren av L.C. Audio Technology, nå NewClassD) var jo en av de første ut med klasse D-forsterkere.I Vera forsterkerne er dermed strømforsyningen på 3000W mye større enn du finner i praktisk talt noen andre forsterkere med vanlige trafoer. En 3000VA transformator veier alene 17kg.
Takk for det.Gratulerer med flott test av Vera Audio P150/600 RS i siste Stereo+
Minus er kun ubalanserte innganger. Vil det komme en versjon med bare ubalanserte innganger ? (eller begge deler)
Det er ikke det samme med overganger og det er vel flere som bruker ubalansert utstyr
Enda en grunn altså til og ikke ha RCA innganger.^ det kan potensielt være litt bedre med RCA -> XLR kabler enn med RCA innganger (koblet på samme måte som nevnte kabel) da en kan oppnå en viss (liten) undertrykking av innstrålt CM-støy.
mvh
KJ
Du burde skaffa deg ei kjelde med balansert utgang.^ det kan potensielt være litt bedre med RCA -> XLR kabler enn med RCA innganger (koblet på samme måte som nevnte kabel) da en kan oppnå en viss (liten) undertrykking av innstrålt CM-støy.
mvh
KJ
Hvilke tester har du sett der dette hevdes?Det jeg har sett av tester gir meg inntrykk av at Vera P400/1000 høres litt triste ut.
Lurer jeg også på, har ikke lest et dårlig ord om denne modellen.Hvilke tester har du sett der dette hevdes?
Sikkert min "test".Hvilke tester har du sett der dette hevdes?
Det vil jeg tro, ARC er kjent for å være "varm" men vil våge å påstå at det da er den du hører mer enn forsterkeren.Jobb litt på forforsterkarsida, så legg lyden på seg litt. Eg brukar ein ARC SP 10 forforsterkar, og kan love at lyden slett ikkje er slank.
Varm er nok ikkje rette ordet, men du er inne på det.Det vil jeg tro, ARC er kjent for å være "varm" men vil våge å påstå at det da er den du hører mer enn forsterkeren.
Og liker man hva pre delen av et anlegg gjør i oppsettet er det ikke feil at effekt lar egenskapene skinne igjennom.Det vil jeg tro, ARC er kjent for å være "varm" men vil våge å påstå at det da er den du hører mer enn forsterkeren.
Da ville jeg ha vurdert den opp mot eget utstyr du er i besittelse av. Har ikke hørt Vera, men tviler ikke på at dette er forsterkeren i dag som gir kanskje mest i forhold til pris/kvalitet om det er klasse d lyd man søker og har høyttalere som liker kontroll.Ser at jeg skremte mange entusiaster av P400/1000 med min kommentar. Jeg har ingen forutsetning for å kunne disse ned denne forsterkeren. Jeg har aldri hørt eller sett den selv. Jeg har lest hva Håkon har skrevet om denne. Men det var egentlig beskrivelse i L&B og Stereo + jeg tenkte på. De sa egentlig ingenting negative om selve P400/1000. Men det var bare at de andre referansene hørtes ut til å ligge nærmere min tilnærming til lyd. Beklager hvis jeg fornærmet dere i vennetråden. Jeg er egentlig bare nysgjerrig på finne en ny effektforsterker til mitt anlegg. Den skal ha best mulig lyd. Når jeg likevel må bytte.
"Best" er eit frykteleg vanskeleg omgrep. Skal du ha noko som er nøytralt og kraftig, bør du låne øyre til Vera. Eg gjekk frå "nøytralitetsbeistet" ASR Emitter 2 Exclusive, som eg enda opp med i staden for Manley Neoclassic 500, som er ein av dei kjekkaste rørforsterkarane eg har prøvd. Med Audio Research sin snart 40 år gamle SP10 tykkjer eg at lyden her i heimen er meir triveleg enn nokonsinne, så kva forsterkar som er best, vert veldig vanskeleg....Ser at jeg skremte mange entusiaster av P400/1000 med min kommentar. Jeg har ingen forutsetning for å kunne disse ned denne forsterkeren. Jeg har aldri hørt eller sett den selv. Jeg har lest hva Håkon har skrevet om denne. Men det var egentlig beskrivelse i L&B og Stereo + jeg tenkte på. De sa egentlig ingenting negative om selve P400/1000. Men det var bare at de andre referansene hørtes ut til å ligge nærmere min tilnærming til lyd. Beklager hvis jeg fornærmet dere i vennetråden. Jeg er egentlig bare nysgjerrig på finne en ny effektforsterker til mitt anlegg. Den skal ha best mulig lyd. Når jeg likevel må bytte.
Nå vet ikke jeg hvilke forsterkere du hadde før, men jeg kjenner lydbilde hos ARC og Vera har jeg testet( den minste) Jeg skjønner at Vera hadde positiv innvirkning sammen med ARC, men tror også du lett kunne fått mye av det samme med bytte av forforsterker. Har ARC REF phono 2 og damene synger litt mørkere på den enn på whest riaaVarm er nok ikkje rette ordet, men du er inne på det.
Veraen eg har (storesyster), har så å seie ikkje "fingeravtrykk", og spelar svært nøytralt.
Oppsettet eg no brukar, har ymse kjelder og signalvegar. Vinylriggen, der signalet frå platespelaren går SP10 sin riaadel, vert tappa direkte frå tape out og sendt inn i Topping A90 sin analoginngang. Så går signalet vidare til Vera & høgtalarane.
Signalkjelde 2 er Oppo sin utmerka 105, som sender signalet til Topping D90, som er eit av desse "målebeiss"-dakane, og vidare dil A90. Eg likte ikkje lyden så godt rett frå D90 inn i Vera, utan A90. Eg skjønar vitsen med å kople slik, for du får ei aning meir klinisk resultat, men det er ikkje mi greie .
Signalkjelde 3 er ein Sonosboks hovudsakleg brukt til radio. Inn i D90 og vidare.
Signalkjelde 4 er blåtann frå familien sine mange datakjelder, inn i D90, og vidare.
Så har vi "alternativ rute", der SP10 brukast tradisjonelt med signal ut frå Pre Out, berre såvidt innom A90 (Påverkar lyden minimalt når eg ikkje fiklar med gain) og vidare. Signalet kjem altså innom dei 4 røra som står i SP10 sin linjeforsterkar. Det vert veldig koseleg i vinylsamanheng, for med dei 8 røra som står i riaaen vert det skikkeleg rørstemning. Pickupen må bestemme i kva grad eg likar dette eller "hotrod"-oppkopinga frå Tape Out. Med AT33SA er det veldig greitt med 12 rør i signalvegen, men med Kiseki Blue opplever eg at det vert best med Hotrod-alternativet.
Så har eg høve til å sende analogsignalet ut frå A90 inn i SP10 sin AUX linjeinngang, Då vert alle dei digitale signalkjeldene innom D90 før dei vert påverka av røra i linjedelen til SP10, noko som er veldig attraktivt. Eg har likevel ikkje bestemt meg for kva som i mine øyrer er "best".
Så no skal eg prøve ein ny riaa oppi alt dette. Lydstrevet går til nye høgder....