Meget fordelaktige priser, det var vi alle enige om. Lokale ferske varer og god kvalitet i håndteringen.Hvordan er prisnivået på godt spise fra havet f.eks`?
Fantastisk landskap og småbyer, ja.Fint å se, Harald Hm
Vi gjorde Dorset og Hampshire denne gangen, så det passer jo fint.
Kjørte bil på venstre side for første gang, og syns det var gøy. Korte avstander men svingete smale veier gjennom bølgende vakkert landskap. Byene vi brukte tid på var Weymouth, Lyme Regis, Dorchester, Poole og Winchester.
Ikke prøvd, men så vidt jeg kan erindre er det greit utbygd jernbane fra London og sørover/vestover. Vet ikke om den følger helt ute langs kysten. Men jeg vil anta at lokal- og regionalbusser bringer deg fra by til by langs kyststripen. Men dette er altså rene spekulasjonerKan en loffe rundt i området med offentlig transport eller må en ha egen bil?
Det kan du. Byene er ofte større enn det ser ut som, og mange steder har fremdeles jernbane. Det kan bli vår variant neste gang. Skal sjekke litt rundtomkring. Jeg kan også anbefale byer uten havn, som Dorchester og Winchester. Spekket med histore, kultur, og god mat og drikke.Kan en loffe rundt i området med offentlig transport eller må en ha egen bil?
Var innom Bath i 2012. Flott opplevelse. Eneste som kan være til sjenanse, og det gjelder vel fortsatt hele sørkysten skulle jeg tro, er måkene. Store, svære og stygge. Og pågående. Støy or rabalder dag og natt uten like. Man kan venne seg til å leve med bråket, men hvis man først lar seg irritere kan det bli mye bryderiBare å velge og vrake, Sluket.
http://www.nationalrail.co.uk/static/documents/content/OfficialNationalRailmaplarge.pdf
Hele stripa fra Brighton og vestover. Mye vi hadde lyst til som må vente til senere turer.
Bath, liten avstikker nordover, og Isle of Wight, for eksempel.