Klokken er 1532 den 27/11-2010 og en ny USC maskin kan fyres opp for første gang,
Rensen var på 30 min med 9 lp,er ca 5 liter vann 0,5 liter isopropanol og 5 dråper Zalo,
motoren sørger for en bevegelse lik 1 runde på 2min 50sek (ved 12V)
Umiddelbart etter oppstart ser vi at det foregår noe på plateoverflaten det bobler og syder og det er ikke tvil om at dette må virke
etter 30 min gir jeg de en grundig rens i lunka / kalt vann, og en tørkeperiode på ca 10 min får det meste av vann til å renne av men siden jeg har skylt vekk all renseveska er overfaltespenninga tilbake der den normalt er på vinyl, vannet perler seg på overflaten og vil ikke renne av.
Noe manuell tørking må derfor til før det er klar for prøvelytting, heldigvis har jeg husket å sette Zapen i full klasse A i god tid så alt ligger tilrette for prøvelytting, spent sitter vi godt tilrette med hver vår Single Malt og fylles med undring på om Bruce har glemt at han skal synge for oss?satt jeg på plata eller?
Plutselig slår Bruce sin stemme mot oss og det er både høyt og stille på en gang, det er både rufsete og pent på en gang det er både oppløst og dempet på en gang, Jesus dette er jaggu bra.
Vi pløyer oss videre mens vi glemmer å smake på Single Malten vi bare hører og hører jeg har spilt denne plata mange ganger og senest for en uke siden, men nå høres den radikalt bedre ut jeg prøver å høre om hva som utgjør forskjellen men det blir ikke lett, jeg blir bare sittende å høre på helheten, det er mere av alt og mindre av alt, det blir vanskeligere å skille lydene fra hverandre, begreper som bass, mellomtone og diskant blir umulige å bruke nå, alt flyter inn i hverandre, jeg hører ikke hvor mye bass det er i stemmen til Bruce , jeg hører kun stemmen hans, jeg hører ikke hvor oppløst lyden er når munnspillet starter jeg bare hører munnspillet.
Mange plater blir spilt og etter et par timer og halvveis inni Don't play your Rock 'N' Roll to me kommer damene, volumet forblir noenlunde det samme, (dvs ok lyttevolum) ingen klaging på lydnivået selv om det er såpass høyt at samtaler best føres mellom kun 2 personer.
Ja slik slik gikk kvelden med gjennomspilling av både renset og urenset vinyl og kvelden må kunne betegnes som velykket.
P