Lagga skrev:
Hmmm,
merkelig det der - at ingen ennå har fått med seg muligheten til å tjene penger der.
Med tanke på vår betalingsvillighet for alle mer eller mindre pussige haifai-ting, kan noen
tjene tildels svært gode penger også. For sent å ta patent kanskje......
Hadde betalt penger selv jeg, for en presentabel ULV.
Vennlig hilsen
Morten
www.ulv.no ;D
Det som jeg ser på som et problem, er designet på "kreasjonen" Det skal både være funksjonellt, og se nogenlunde ok ut. Når det gjelder min egen (dvs prototypen) så er den alt for "bælete". En slik vasker som evt skulle selges måtte i så fall være litt "nettere" av utseende.
Jeg både har mulighet og er villig til å stille meg til disposisjon til å lage noen slike, men da får noen komme opp med et bra forslag til design og funksjonalitet.
Jeg har ingen kompetanse når det gjelder det elektroniske f.eks. Det jeg kan bidra med, er å lage selve stativet. Valg av motor og gir får andre ta seg av.
Så, for de kreative av dere, kom med forslag!
Og, når det gjelder patent, så er det bare å glemme (tror jeg). Denne USC vaskeren har vært på markedet i mange år, den har bare vært brukt til andre ting enn vask av LP'èr.
Det har hele tiden vært meningen at dette skulle være en DIY løsning, så for min egen del er "tjene" penger et ikke tema. Men å få betalt for den tiden man bruker, og for materialer man legger ut, er en annen sak. Det er selvfølgelig ikke ønskelig å gå i minus.
mvh
Lars
Edit: Hvis jeg evt skulle være behjelpelig med å lage at stativ, så måtte det bli å sette en "standard" på vaskerens fysiske størrelse, så man slipper å måtte lage flere forskjellige størrelser av stativet. Det er veldig tidkrevende å måtte lage flere prototyper som skulle passe til forskjellige størrelser.
De fleste er nok ikke klar over det, men det må ofte mange tester til for å få et slik stativ til å passe "perfekt", og det er der det går mest tid samtidig som man må ta seg betalt av "kunden" for all tiden man bruker.
Man lager seg gjerne ern rigg hvis man skal lage fler av samme slag, og man bruker gjerne mer tid på å lage riggen enn selve produktet, så da kan der jo tenke dere konsekvensen hvis alle kommer med hver sin størrelse på vaskeren.
Så gruppekjøp på en type er mest praktisk.