En foreløpig lydrapport:
som noen av dere sikkert vet så har jo yours truly Vipa investert i nye høyttalere og har brukt kveldene (og formiddagene) flittig til lytting til evoke 50.
Først litt om min tilnærming til oppgraderingene siden karusellen startet i 2016.
Jeg startet med et par audiovector m2 som var i mitt eie i 18 år, jeg hadde en tanke om at jeg var på jakt etter en mer "krisp/frisk" diskant gjengivelse og etter mye lesing av tester på nett så falt valget på et par B&W cm9. var bra fornøyd til og begynne med, men syntes at de ble litt skarpe i toppen etter hvert og det ga litt lyttetretthet.
Spendor s8e overtok etter å ha hørt a6r hos min far og disse hadde jeg i tre år og var egentlig strålende fornøyd. om jeg skulle sette fingeren på noe så var det kanskje at det manglet litt på dynamikk samt et uspesifisert ønske om "noe bedre".
Dynaudio evoke 50 ble valgt etter strålende kritikker på nett samt en ganske god magefølelse og et skudd fra hofta. At jeg gjorde en svært god handel hjalp jo også på.
Høyttalerne er nå litt under en mnd og sikkert et stykke fra innspilt, men lyder allikevel helt fantastisk etter min mening. Det største kicket var den dype/tørre og raske bass gjengivelsen og et mye "større" lydbilde enn jeg hadde fra før. crossover mellom diskant og mellomtonen er også utrolig bra.
Det er lenge siden jeg har hatt så mye glede av musikken jeg elsker og det er også morro å eksperimentere med nye ting. Jeg har hatt for vane å sitte lese bok samtidig med at jeg hører på musikk, men nå henger jeg meg så mye opp i godlyden at det blir vanskelig å multitaske disse to tingene.
tror jeg runder av "rapporten" der foreløpig å kommer sikkert tilbake med mer etterhvert.
God freddag folkens!