Jadda, det gledes...
Phø! Hva vet vel de om møbler og audiofile tepperMyk fra Fagmøbler?![]()
![]()
Jadda...
Gratulerer! Blir spennende å høre etterhvertEtter litt over 1 times lytting er det selvfølgelig vanskelig med å komme med noen full rapport, men det er gøy og jeg har ikke opplevd noen problemer med noder så langt. Har foreløpig rundet av ved 50 Hz oppover. Har en intensjonsavtale med broder RoDa om litt bistand senere...![]()
Blander du inn kultiverte aviser fra et høl i Nord-Norge?
Ja det skal han f... Meg haGratulerer! Artig med en ny dybde i hobbyen. Og Rodas bilder er alltid en glede![]()
Tusen takk for hjelpen med måling, en øvelse som en enkel sjel i provinsen har lite greie på. Nå kan jeg noe mer så det var et lærerikt besøk også. Morsomt at jeg hadde truffet med plassering og innstillinger.Får komme med noen lytteinntrykk til slutt.
Aller først denne subwooferen og innstillingene som @vipa hadde gjort på øret.
Frekvensgangen, jevnt og fint og dalende.
Vis vedlegget 769728
Så av med sub for å sjekke
Vis vedlegget 769729
Ska sei!! Justert så den vakkert og pent skjøter på nedover og skaper en naturlig forlengelse.
0-250Hz, er så fint atte.
Vis vedlegget 769731
Så sjekke polariteten, 0 eller 180 grader.
Gul er @vipa s innstilling - ser ut som det er rett, gitt!
Vis vedlegget 769730
Så sjekke om trimming av fase kan gi noe bedring.
Njæ, gul er dagens, og den skal nok også blir morgendagens.![]()
Vis vedlegget 769732
Til slutt fullfrekvens "raw" og vannfall.
Bare å bøye seg i hatten for @vipa s høyttalerplassering, justering og resultatet av det.
Høyttalerhviskeren!
Vis vedlegget 769733
mvh
Dette traff du skikkelig med @vipa ! Vi som er her inne har en interesse for musikk & lyd, det er hobbyen vår, det!Man har en interesse for musikk og lyd og prøver etter beste evne å få dette til. Når jeg har gjort bytter i anlegget så har de alle gitt meg en bedring synes jeg. Noen ganske opplagte da den nye komponenten er av klart høyere kvalitet (og pris) spesielt høyttalerbytter har vært meget givende. Men så er det det da, man sitter og lytter alene (eller av og til sammen med venner) og man er fornøyd. Man er allikevel usikker på egne vurderinger.
Man leser om kvaliteten på andres anlegg og man undres, er det bra her egentlig mon tro. Man trenger bekreftelse rett og slett.
Takk!!Og så wow:
Jeg føler det som om jeg har hatt hjemme hos reportasje i stereo+ og vel så det. Her var det bildetagning, målinger og lytteinntrykk fra @_RoDa _
Veldig hyggelig var det og jeg blir både stolt og faktisk litt rørt av dine fine ord om oppsettet. Nå gleder jeg meg til et besøk vi prøver å få til sammen hos en i noen ligaer opp samt å få høre C1 i Casa RoDa etterhvert...
Haifai hilsen fra Vipa "høyttalerviskeren"![]()
Så du har litt skribent virksomhet på CV'n også ja og slett ikke i noe dårlig selskap ser jeg. ImponerendeDette traff du skikkelig med @vipa ! Vi som er her inne har en interesse for musikk & lyd, det er hobbyen vår, det!
Tror det du beskriver er noe som mange av oss føler, og som jeg tror er noe av årsaken til at vi bør reise rundt og besøke andre med samme hobbyen.
Det er ikke så mange som deler denne hobbyen, og - uten at det er ment å være frekt - mange kompiser utenfor hobbyen som hører har ikke peiling på hva vi snakker om.
Det viktigste er selvfølgelig å like lyden fra sitt eget anlegg, men det er givende å diskutere med andre og å få andre sin opplevelse av egne greier.
Noen ganger lærer man av det, andre ikke.
Å søke bekreftelse tror jeg er helt naturlig, og noe vi gjerne vil ha fra de andre som driver med det samme som oss.
Takk!!
Hifisentralen er vårt felles møtested, og jeg har gjenvåknet på det jeg mener er vår felles plikt. Å forme "sentralen" til det vi vil den skal være, ved å skape det innholdet som vi vil fylle den med.
Hjemme-hos er for meg alltid det fineste jeg kan lese, så da ble dette besøket hos deg en mulighet til å blåse liv i egen produksjon av sånt innhold.
Takk for at du tok initiativ!
Jeg startet jo faktisk mine skriverier i Fidelity med hjemme-hos @BHO for mange år siden.
(Eller kanskje det var med noen ord og bilder fra Arken-messa i Gøteborg i 2004, jaja)
https://www.yumpu.com/no/document/read/10164897/hele-bladet-fidelity
2006! Fyyy F som tia går!
Vis vedlegget 769900
Neste trinn på ferden er avtalt, gleder meg!
prekæs
Her er det ferdig målt, så det blir kun gammel julemusikk og virgin gløgg.Neste trinn på ferden er avtalt, gleder meg!
Får eventuelt ta med meterstokk hvis de strammer inn med kårånastriksjoner igjenHer er det ferdig målt, så det blir kun gammel julemusikk og virgin gløgg.