Finfin den du!!jan#jan skrev:Ingen som har smakt den Glengoyne ?? som jeg viste litt lenger opp ?
Bruker i tillegg 10 year til hverdagskosen.
Nydelig og lett
Finfin den du!!jan#jan skrev:Ingen som har smakt den Glengoyne ?? som jeg viste litt lenger opp ?
Kjenner meg igjen beskrivelsen din, en herlig whisky med et hav av nyanser og pondus som passer en virkelig islay. Ugg er godt, men Supernova er enda bedre !Sniff skrev:ardbeg uigeadail ;D :-*
Her kommer litt bla bla. Herregud for noe dill, men man må jo prøve å sette ord også på de store opplevelser. Har ikke noe måleutstyr som kan kvantifisere dette i ordnede former
Ingenting er bedre en Uigeadailen, nekter å tro det. Har ikke fått sikret meg Supernova, vanskelig å oppdrive sist jeg prøvde. Lett tilgjengelig nå? Om siste tapning av Uigeadailen er like god som forrige så har jeg kanskje plass til et par til i samlinga, om det er en ny lot de har inne nå da. Skjøre greier Whisky på sherryfat. Hei.Trane skrev:Kjenner meg igjen beskrivelsen din, en herlig whisky med et hav av nyanser og pondus som passer en virkelig islay. Ugg er godt, men Supernova er enda bedre !Sniff skrev:ardbeg uigeadail ;D :-*
Her kommer litt bla bla. Herregud for noe dill, men man må jo prøve å sette ord også på de store opplevelser. Har ikke noe måleutstyr som kan kvantifisere dette i ordnede former
har ikke fått prøvd supernovaen, men ser den får mye skryt.Trane skrev:Kjenner meg igjen beskrivelsen din, en herlig whisky med et hav av nyanser og pondus som passer en virkelig islay. Ugg er godt, men Supernova er enda bedre !Sniff skrev:ardbeg uigeadail ;D :-*
Som i:slowmotion skrev:Jeg har begynt å få smaken på whisky med fløte... kan det være noe galt med meg?
så du skrev det en gang tidligere og hadde tenkt å respondere. Tenkte først: blæh, men så, hvorfor ikke. Særlig irsk og akkentåsjann funker sikkert. Ser også for meg at litt slikt opp i clenfarclas 105 kunne funke. Skal rett og slett prøve.slowmotion skrev:Jeg har begynt å få smaken på whisky med fløte... kan det være noe galt med meg?
C. Alshus skrev:Som i:slowmotion skrev:Jeg har begynt å få smaken på whisky med fløte... kan det være noe galt med meg?
men er det vel veldig mye fløte pluss sukker? tenker meg fløtegrepet tilslowmotion ikke trenger bli så klissete
mvh
Sniff
Om du liker det, så hvorfor ikke?
A propos fløte, har du prøvd en vellaget White Russian? Namslowmotion skrev:Jeg har begynt å få smaken på whisky med fløte... kan det være noe galt med meg?
Nei, det tror jeg ikke jeg har smakt.atonal skrev:A propos fløte, har du prøvd en vellaget White Russian? Namslowmotion skrev:Jeg har begynt å få smaken på whisky med fløte... kan det være noe galt med meg?
(ja, det er off topic)
http://www.erikbagger.dk/glasserie_operaen.6Hva med whisky glassene deres ...??
Fint bilde OMF ;DOMF skrev:Har omsider vært på en tur igjen jeg og....
Problemet mitt er vel først og fremst at jeg drikker alt for lite.....
SLYRS - er tysk så vidt jeg kan forstå....noen som kjenner den....?
Mvh
OMF
Har ikke smakt 12eren, men den 18år gamle Yamazakien er i alle fall en fantastisk "drikkewhisky". Smokehead er grei, men er du glad i røyksmak som meg, så finnes det andre whiskyer (whiskier?) som gir meg mer ganelykke enn denne....Griffenfeldt skrev:
Dagens fangst.
Wittons whiskyen ble kjøpt inn for å ha i kaffen. Har ikke særlige forventinger til den. Rett og slett en billig whisky som ei duger til annet ( forutinntatt, men antagelig ikke uten grunn )
Yamazakien har jeg ventet på siden tidlig i sommer. Var ikke tilgjengelig før denne mnd.
Smokeheaden kjøpte jeg av ren nyskjerrighet.
På¨tide å innvitere AK27 til whiskykveld snart...
Jeg hadde et lite håp om god røyksmak ala Caol ila eller Ardmore, men kanskje ikke?Har ikke smakt 12eren, men den 18år gamle Yamazakien er i alle fall en fantastisk "drikkewhisky". Smokehead er grei, men er du glad i røyksmak som meg, så finnes det andre whiskyer (whiskier?) som gir meg mer ganelykke enn denne....
Lf
Uigeadailen er også en av mine favoritter i betalbar klasse. Jeg har etterhvert smakt en del årganger av denne. Jeg minnes 2003, 2004 eller 2005 årgangen som den beste av de. Husker spesielt følelsen av at whiskyen inneholdt maldon saltflak (ikke saltvann) som la seg og smeltet på tunga, dette har jeg ikke kjent på de nyere årgangene.AK27 skrev:Ingenting er bedre en Uigeadailen, nekter å tro det. Har ikke fått sikret meg Supernova, vanskelig å oppdrive sist jeg prøvde. Lett tilgjengelig nå? Om siste tapning av Uigeadailen er like god som forrige så har jeg kanskje plass til et par til i samlinga, om det er en ny lot de har inne nå da. Skjøre greier Whisky på sherryfat. Hei.Trane skrev:Kjenner meg igjen beskrivelsen din, en herlig whisky med et hav av nyanser og pondus som passer en virkelig islay. Ugg er godt, men Supernova er enda bedre !Sniff skrev:ardbeg uigeadail ;D :-*
Røyksmaken er god den, og det er nok mye mer av den enn i de nevnte whiskyene ovenfor. Problemet er vel heller at røyksmaken er noe dominerende, men er du et "smokehead", så kan den være mitt i blinkenGriffenfeldt skrev:Jeg hadde et lite håp om god røyksmak ala Caol ila eller Ardmore, men kanskje ikke?Har ikke smakt 12eren, men den 18år gamle Yamazakien er i alle fall en fantastisk "drikkewhisky". Smokehead er grei, men er du glad i røyksmak som meg, så finnes det andre whiskyer (whiskier?) som gir meg mer ganelykke enn denne....
Lf
God idé . Har bare whiskyer fra Islay inne nå (Lagavulin, Ardbeg, Laphroaig og Bruichladdich), men det er da ikke så ille. Tar gjerne en under armen og svipper innom en dag hvor jeg ikke er helt Atle. Hepp!!!Griffenfeldt skrev:
Dagens fangst.
Wittons whiskyen ble kjøpt inn for å ha i kaffen. Har ikke særlige forventinger til den. Rett og slett en billig whisky som ei duger til annet ( forutinntatt, men antagelig ikke uten grunn )
Yamazakien har jeg ventet på siden tidlig i sommer. Var ikke tilgjengelig før denne mnd.
Smokeheaden kjøpte jeg av ren nyskjerrighet.
På¨tide å innvitere AK27 til whiskykveld snart...
Siden ingen andre sier noe så gjør jeg detjan#jan skrev:Kjøpte en sånn her :
Spent på hvordan den er 8)
Hvor fikk du tak i den, smakserfaring?VilhelmW skrev:Min nye yndling.....
Snadder!BHO skrev:fine greier
Synes denne var merkelig. Klarer ikke helt sette fingeren på hva det var som skjærte seg for min del.Tor skrev:Glenmorangie 10 Year Old - Original
Dette må være whiskyen som skiller mus og menn. Det er en ordentlig smaksbombe. En av mine desidert beste flasker.Unplugged skrev:Har for tiden Laphroaig Quarter Cask hjemme. Den river godt i ganen!
Jeg legger en knapp på en Laph Cask strength - den river godt, spesielt det første nippet som jeg foretrekker uten vann.Griffenfeldt skrev:Dette må være whiskyen som skiller mus og menn. Det er en ordentlig smaksbombe. En av mine desidert beste flasker.Unplugged skrev:Har for tiden Laphroaig Quarter Cask hjemme. Den river godt i ganen!
Jeg ble ikke så veldig begeistret for quarter cask'en. For mye sprit uten vann, og litt blass i smaken med. Jeg foretrekker den vanlige Laphroaigen. Men, flaska er tom. Bare så det er sagt.KJ skrev:Jeg legger en knapp på en Laph Cask strength - den river godt, spesielt det første nippet som jeg foretrekker uten vann.Griffenfeldt skrev:Dette må være whiskyen som skiller mus og menn. Det er en ordentlig smaksbombe. En av mine desidert beste flasker.Unplugged skrev:Har for tiden Laphroaig Quarter Cask hjemme. Den river godt i ganen!
mvh
KJ
Koser meg med denne nå. Nydelig!Tor skrev:Glenmorangie 10 Year Old - Original