Mat, drikke og røyk Whisky

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    jan#jan skrev:
    Ingen som har smakt den Glengoyne ?? som jeg viste litt lenger opp ?
    Finfin den du!!

    Bruker i tillegg 10 year til hverdagskosen.
    Nydelig og lett ;)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.218
    Antall liker
    7.048
    Torget vurderinger
    4
    Sniff skrev:
    ardbeg uigeadail ;D :-*

    Her kommer litt bla bla. Herregud for noe dill, men man må jo prøve å sette ord også på de store opplevelser. Har ikke noe måleutstyr som kan kvantifisere dette i ordnede former ;)
    Kjenner meg igjen beskrivelsen din, en herlig whisky med et hav av nyanser og pondus som passer en virkelig islay. Ugg er godt, men Supernova er enda bedre !
     
    A

    AK27

    Gjest
    Trane skrev:
    Sniff skrev:
    ardbeg uigeadail ;D :-*

    Her kommer litt bla bla. Herregud for noe dill, men man må jo prøve å sette ord også på de store opplevelser. Har ikke noe måleutstyr som kan kvantifisere dette i ordnede former ;)
    Kjenner meg igjen beskrivelsen din, en herlig whisky med et hav av nyanser og pondus som passer en virkelig islay. Ugg er godt, men Supernova er enda bedre !
    Ingenting er bedre en Uigeadailen, nekter å tro det. Har ikke fått sikret meg Supernova, vanskelig å oppdrive sist jeg prøvde. Lett tilgjengelig nå? Om siste tapning av Uigeadailen er like god som forrige så har jeg kanskje plass til et par til i samlinga, om det er en ny lot de har inne nå da. Skjøre greier Whisky på sherryfat. Hei.
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Trane skrev:
    Sniff skrev:
    ardbeg uigeadail ;D :-*

    Her kommer litt bla bla. Herregud for noe dill, men man må jo prøve å sette ord også på de store opplevelser. Har ikke noe måleutstyr som kan kvantifisere dette i ordnede former ;)
    Kjenner meg igjen beskrivelsen din, en herlig whisky med et hav av nyanser og pondus som passer en virkelig islay. Ugg er godt, men Supernova er enda bedre !
    har ikke fått prøvd supernovaen, men ser den får mye skryt.
    Mvh
    Sniff
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.433
    Antall liker
    3.291
    Jeg har begynt å få smaken på whisky med fløte... kan det være noe galt med meg? ;)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.333
    Antall liker
    3.873
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    slowmotion skrev:
    Jeg har begynt å få smaken på whisky med fløte... kan det være noe galt med meg? ;)
    Som i:





    Om du liker det, så hvorfor ikke?
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    slowmotion skrev:
    Jeg har begynt å få smaken på whisky med fløte... kan det være noe galt med meg? ;)
    så du skrev det en gang tidligere og hadde tenkt å respondere. Tenkte først: blæh, men så, hvorfor ikke. Særlig irsk og akkentåsjann funker sikkert. Ser også for meg at litt slikt opp i clenfarclas 105 kunne funke. Skal rett og slett prøve.
    Mvh
    Sniff
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    C. Alshus skrev:
    slowmotion skrev:
    Jeg har begynt å få smaken på whisky med fløte... kan det være noe galt med meg? ;)
    Som i:




    men er det vel veldig mye fløte pluss sukker? tenker meg fløtegrepet tilslowmotion ikke trenger bli så klissete

    mvh
    Sniff


    Om du liker det, så hvorfor ikke?
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.433
    Antall liker
    3.291
    Det er Irsk Whiskey det går i, ja.
    Baileys blir for søtt.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    slowmotion skrev:
    Jeg har begynt å få smaken på whisky med fløte... kan det være noe galt med meg? ;)
    A propos fløte, har du prøvd en vellaget White Russian? Nam :)
    (ja, det er off topic)
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.433
    Antall liker
    3.291
    atonal skrev:
    slowmotion skrev:
    Jeg har begynt å få smaken på whisky med fløte... kan det være noe galt med meg? ;)
    A propos fløte, har du prøvd en vellaget White Russian? Nam :)
    (ja, det er off topic)
    Nei, det tror jeg ikke jeg har smakt. ;)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17


    Dagens fangst.
    Wittons whiskyen ble kjøpt inn for å ha i kaffen. Har ikke særlige forventinger til den. Rett og slett en billig whisky som ei duger til annet ( forutinntatt, men antagelig ikke uten grunn )
    Yamazakien har jeg ventet på siden tidlig i sommer. Var ikke tilgjengelig før denne mnd.
    Smokeheaden kjøpte jeg av ren nyskjerrighet.

    På¨tide å innvitere AK27 til whiskykveld snart...
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Balvenie double Wood 12 ans...


    Faktisk ganske bra denne!

    mvh
     
    J

    J.J

    Gjest
    Hva med whisky glassene deres ...??

    Jeg har alltid likt litt tunge glass, men kjøpte noen glass nå som var medium/lett og det syntes jeg (nå) var ok.
    Merker jo at tempen går endrer seg litt anderledes.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Huff, når noen nevner whisky, kommer det ikke noe annet enn dårlige minner :-[
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.038
    Antall liker
    9.127
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Har omsider vært på en tur igjen jeg og....

    Problemet mitt er vel først og fremst at jeg drikker alt for lite.....

    SLYRS - er tysk så vidt jeg kan forstå....noen som kjenner den....?


    Mvh
    OMF

     
    J

    J.J

    Gjest
    OMF skrev:
    Har omsider vært på en tur igjen jeg og....

    Problemet mitt er vel først og fremst at jeg drikker alt for lite.....

    SLYRS - er tysk så vidt jeg kan forstå....noen som kjenner den....?


    Mvh
    OMF
    Fint bilde OMF ;D
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Griffenfeldt skrev:


    Dagens fangst.
    Wittons whiskyen ble kjøpt inn for å ha i kaffen. Har ikke særlige forventinger til den. Rett og slett en billig whisky som ei duger til annet ( forutinntatt, men antagelig ikke uten grunn )
    Yamazakien har jeg ventet på siden tidlig i sommer. Var ikke tilgjengelig før denne mnd.
    Smokeheaden kjøpte jeg av ren nyskjerrighet.

    På¨tide å innvitere AK27 til whiskykveld snart...
    Har ikke smakt 12eren, men den 18år gamle Yamazakien er i alle fall en fantastisk "drikkewhisky". Smokehead er grei, men er du glad i røyksmak som meg, så finnes det andre whiskyer (whiskier?) som gir meg mer ganelykke enn denne....

    Lf
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Har ikke smakt 12eren, men den 18år gamle Yamazakien er i alle fall en fantastisk "drikkewhisky". Smokehead er grei, men er du glad i røyksmak som meg, så finnes det andre whiskyer (whiskier?) som gir meg mer ganelykke enn denne....

    Lf
    Jeg hadde et lite håp om god røyksmak ala Caol ila eller Ardmore, men kanskje ikke?
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    AK27 skrev:
    Trane skrev:
    Sniff skrev:
    ardbeg uigeadail ;D :-*

    Her kommer litt bla bla. Herregud for noe dill, men man må jo prøve å sette ord også på de store opplevelser. Har ikke noe måleutstyr som kan kvantifisere dette i ordnede former ;)
    Kjenner meg igjen beskrivelsen din, en herlig whisky med et hav av nyanser og pondus som passer en virkelig islay. Ugg er godt, men Supernova er enda bedre !
    Ingenting er bedre en Uigeadailen, nekter å tro det. Har ikke fått sikret meg Supernova, vanskelig å oppdrive sist jeg prøvde. Lett tilgjengelig nå? Om siste tapning av Uigeadailen er like god som forrige så har jeg kanskje plass til et par til i samlinga, om det er en ny lot de har inne nå da. Skjøre greier Whisky på sherryfat. Hei.
    Uigeadailen er også en av mine favoritter i betalbar klasse. Jeg har etterhvert smakt en del årganger av denne. Jeg minnes 2003, 2004 eller 2005 årgangen som den beste av de. Husker spesielt følelsen av at whiskyen inneholdt maldon saltflak (ikke saltvann) som la seg og smeltet på tunga, dette har jeg ikke kjent på de nyere årgangene.

    Lf
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Griffenfeldt skrev:
    Har ikke smakt 12eren, men den 18år gamle Yamazakien er i alle fall en fantastisk "drikkewhisky". Smokehead er grei, men er du glad i røyksmak som meg, så finnes det andre whiskyer (whiskier?) som gir meg mer ganelykke enn denne....

    Lf
    Jeg hadde et lite håp om god røyksmak ala Caol ila eller Ardmore, men kanskje ikke?
    Røyksmaken er god den, og det er nok mye mer av den enn i de nevnte whiskyene ovenfor. Problemet er vel heller at røyksmaken er noe dominerende, men er du et "smokehead", så kan den være mitt i blinken :)

    Lf
     
    A

    AK27

    Gjest
    Griffenfeldt skrev:


    Dagens fangst.
    Wittons whiskyen ble kjøpt inn for å ha i kaffen. Har ikke særlige forventinger til den. Rett og slett en billig whisky som ei duger til annet ( forutinntatt, men antagelig ikke uten grunn )
    Yamazakien har jeg ventet på siden tidlig i sommer. Var ikke tilgjengelig før denne mnd.
    Smokeheaden kjøpte jeg av ren nyskjerrighet.

    På¨tide å innvitere AK27 til whiskykveld snart...
    God idé :). Har bare whiskyer fra Islay inne nå (Lagavulin, Ardbeg, Laphroaig og Bruichladdich), men det er da ikke så ille. Tar gjerne en under armen og svipper innom en dag hvor jeg ikke er helt Atle. Hepp!!!
     
    J

    J.J

    Gjest
    jan#jan skrev:
    Kjøpte en sånn her :




    Spent på hvordan den er 8)
    Siden ingen andre sier noe så gjør jeg det :p

    Det var en utrolig fin whisky -"rolig og behersket" . Flott fatsmak og en balansert røyksmak.
    Det er uten vann i mitt glass nå.

    Ikke den største smaksbomben , men alt til sin tid.

    Uansett for meg en vinner så lang i denne verdenen. Har jo ikke sååå mye erfaring....
    Men må jo si at jeg liker dem som har skikkelig med attitude oxo :p
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Noen ganger ønsker man en whisky som bare ruller av på tungen med en mild og rund smak, andre ganger ønsker man en litt mer sting og atitude. Alt til sin tid og anledning jan#Jan
    Glengoyne har jeg kun smakt ved 1 anledning, og det var på en pub i London, men minnes den var i samme gaten smaksmessig som en jeg selv eier, The Macallan.
     

    Tor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Innlegg
    809
    Antall liker
    547
    Glenmorangie 10 Year Old - Original

     

    Unplugged

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Innlegg
    971
    Antall liker
    0
    Har for tiden Laphroaig Quarter Cask hjemme. Den river godt i ganen!
     
    A

    AK27

    Gjest
    Tor skrev:
    Glenmorangie 10 Year Old - Original

    Synes denne var merkelig. Klarer ikke helt sette fingeren på hva det var som skjærte seg for min del.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Unplugged skrev:
    Har for tiden Laphroaig Quarter Cask hjemme. Den river godt i ganen!
    Dette må være whiskyen som skiller mus og menn. Det er en ordentlig smaksbombe. En av mine desidert beste flasker.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.295
    Antall liker
    4.663
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:
    Unplugged skrev:
    Har for tiden Laphroaig Quarter Cask hjemme. Den river godt i ganen!
    Dette må være whiskyen som skiller mus og menn. Det er en ordentlig smaksbombe. En av mine desidert beste flasker.
    Jeg legger en knapp på en Laph Cask strength - den river godt, spesielt det første nippet som jeg foretrekker uten vann.

    mvh
    KJ
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    KJ skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Unplugged skrev:
    Har for tiden Laphroaig Quarter Cask hjemme. Den river godt i ganen!
    Dette må være whiskyen som skiller mus og menn. Det er en ordentlig smaksbombe. En av mine desidert beste flasker.
    Jeg legger en knapp på en Laph Cask strength - den river godt, spesielt det første nippet som jeg foretrekker uten vann.

    mvh
    KJ
    Jeg ble ikke så veldig begeistret for quarter cask'en. For mye sprit uten vann, og litt blass i smaken med. Jeg foretrekker den vanlige Laphroaigen. Men, flaska er tom. Bare så det er sagt. ;)
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Enkel og grei Glenfiddich 12 years nå. Sælebot.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn