Gitt den høye kompresjonen og dreiemomentet i dieselmotorene nå er de mer utsatt for vibrasjoner enn en bensinmotor med samme volum - spesielt på lave turtall, men det er der forskjellen blir stor hvis du går fra en rekke firer til en rekke sekser. Der vil de individuelle stemplene bevege seg slik at vibrasjonene i større grad kanselleres.Nei, det kan ikke bli bedre! Eller det er vel akkurat det det kan...
Forøvrig ingen merkbare vibrasjoner i min motor.
Bilder da mann..
Egentlig har det vært sånn ja.^^^^BMW lager sublime dieselmotorer, men det er nå engang slik at den eneste motoren som egentlig kan sitte i en BMW forbrenner bensin og har seks sylindre i rekke.
Nåja, HFS'ere opplever hifi utstyr svært forskjellig - skal en tro beskrivelsene - så hvorfor ikke også for lyden og opplevelsen av bilmotorer?Jeg registrerer at JD nettopp har fått sin 520d touring. En diesel der, altså. I tillegg er han svært fornøyd! Har lest meg gjennom tråden de siste dagene og har ikke helt skjønt hvorfor så mange har tildels sterk antipati overfor dieselmotoriserte BMW-biler. Noen mener til og med at slike motorer hører hjemme i traktorer og ikke i biler.
Disse kan umulig ha sittet i, eller kjørt, en BMW med en moderne dieselmotor. De burde altså ikke ha uttalt seg. IMO
Har du hørt en moderne traktor?Baluba!
Å påstå at det kommer traktoraktige lyder ut av en treliters BMW-motor er mildt sagt ignorant! Basta!
Fin lyd i den ja...Og omprogrammerer du den og setter på en annen downpipe går den mye billigre og blir langt sterkere på lavere turtallDiesel kontra bensindiskusjonen dukker opp igjen, ser jeg.
Jeg har nettopp prøvekjørt en av de nye 320d, og det er ingen tvil om at det er en bra motor. Kvikk og fin. Men den kan ikke måle seg mot min gamle 530d. Jeg lever godt med min gamle diesel-6er, men den nye 4-sylindrede kunne jeg ikke leve med tror jeg (men man venner seg jo til det meste). Til tross for samme antall hk og samme dreiemoment (og samme ytelse både i aksellerasjon og toppfart), oppleves den nye motoren som "pinglete" i sammenligning. På papiret skal det ikke være noen forskjell, men i bruk er opplevelsen helt forskjellig.
Ecotune - economy tuning and performance tuning for cars and commercial vehicles, ecu remap, custom mapping, economy improvement - Ecotune UK LtdE..hem.. Hva er en downpipe?
Snakk om kostnader det som alt annet.. Jeg greide å montere, selvom det var trangt... Kom på ca 2000 inn til landet med mva. Bedre respons over et større register enn før og det kan en jo trives med..Tro hvorfor BMW ikke monterer slike i bilene sine? Må man være mekaniker for å klare det?
Påstanden var at det ikke var like fin lyd ute som inne i bilen, dvs at føreren ikke merket noe til at det er diesel. Og det betyr vel at det er vi utenfor bilen som må høre lyden som føreren slipper. Og da er det vel ikke noe kontroversielt i det jeg skrev? Siden påstanden om mer diesellyd utenfor bilen kom fra en dieseleier. Det er jo ikke bare dere sjåfører som skal leve med disse bilene rundt dere? Synes disse bøndene som krever at vi sakesløse bivånere skal tåle det burde bures inne, rett og slett! Lange økter med pallesnekring!Baluba!
Å påstå at det kommer traktoraktige lyder ut av en treliters BMW-motor er mildt sagt ignorant! Basta!
Denne så jeg på essen motorshow for 14 dager siden... Den var horribelt stygg! så ikke helt poenget med det der!
Sånn vil eg at nye 7-serien skal sjå ut! Dagens konsepter er produksjonsmodeller — og dørgende keisamt.
Dagens 3-serie er på størrelse med tidligere tiders 5-serie. 2-serien vil vel ligne på gamle dagers 3-serie.Litt synd at M-bilene har fått elefantsyken. Jeg har mest sansen for første generasjon M3, en kompromissløs sportsbil. M535 og M5 Mk.I var også en liten (nåja) perle.