Vidar P
Æresmedlem
Var på tur i E60 M5 idag, en venn av meg som har en fra 2005. Temmelig brutal bil, temmelig langt fra ordinær 5-serie i kjøreopplevelse får en si. Herlig gøy med denne effekten, men veldig krevende å holde på veien ift f.eks min egen F10 535ix ved fullt pådrag. Ikke rart forsikringen koster tre ganger så mye kanskje.
Forskjellen i HK fra ordinær 5-serie, eks 535i eller 550i, sier kun bittelitt om forskjellene på bilene totalt sett. Dette er imo mer et 5-seters alternativ til en supersportsbil enn det er en 5-serie med enda mer effekt.
Har ikke prøvd E60 M5 før, men har jo kjørt de tidligere generasjonene; men denne var stivere, hardere og mer brutal enn jeg kan huske de tidligere var. "Power"-knappen gav et effektløft fra 400-507HK iflg eier, og det syntes jeg å merke godt. V10'en hadde en fabelaktig lyd når den nærmet seg 8500rpm. Men alt i alt så er dette imo ikke noe alternativ til en av de kraftigere "ordinære" 5-seriene for helårs hverdags bruk... til det er den altfor rykkete, hard, brutal og nådeløs. Tør ikke tenke på glatte vinterveier... men eieren bruker den ikke om vinteren heller. Da er den lagret, og han bruker sin E61 530d istedet.
Forskjellen i HK fra ordinær 5-serie, eks 535i eller 550i, sier kun bittelitt om forskjellene på bilene totalt sett. Dette er imo mer et 5-seters alternativ til en supersportsbil enn det er en 5-serie med enda mer effekt.
Har ikke prøvd E60 M5 før, men har jo kjørt de tidligere generasjonene; men denne var stivere, hardere og mer brutal enn jeg kan huske de tidligere var. "Power"-knappen gav et effektløft fra 400-507HK iflg eier, og det syntes jeg å merke godt. V10'en hadde en fabelaktig lyd når den nærmet seg 8500rpm. Men alt i alt så er dette imo ikke noe alternativ til en av de kraftigere "ordinære" 5-seriene for helårs hverdags bruk... til det er den altfor rykkete, hard, brutal og nådeløs. Tør ikke tenke på glatte vinterveier... men eieren bruker den ikke om vinteren heller. Da er den lagret, og han bruker sin E61 530d istedet.