Kort oppdatering, nå som den første snøen har regnet vekk igjen: Funker helt glimrende på vinterføre. Jeg har prøvd å provosere den på glatt føre med å hoppe på gasspedalen midt i bakker, i svinger, osv, men den bare rykker litt til og fortsetter som på skinner mens den akselererer så fort som veigrepet tillater. For eksempel ut av parkeringshuset på Gardermoen her om dagen, når hele bakken opp fra bommene var såpeglatt: Bånnet gasspedalen så snart jeg var klar av bommen, og passerte toppen av bakken i stødige 65 km/t uten noen form for drama. Den gamle Opel Kadett City med 55 hk som jeg hadde for lenge siden ville vel kommet baklengs nedover igjen hvis jeg hadde prøvd noe tilsvarende, eller gått sidelengs ut i buskene.
I dag tidlig var det underkjølt regn som frøs til isskorpe når det traff bilen som hadde stått ute over natten. Jeg nærmet meg, strakk ut hånden, dørhåndtakene felte seg ut mens isflakene sprutet rundt dem, og alt virket som det skulle. Da vet vi det også.
Strømforbruket er litt høyere med varmetråder og varmeapparater i full sving enn tidlig på høsten. Nå har jeg vel et gjennomsnitt på ca 0,24 kWh/km, opp fra ca 0,20 tidligere i høst. Det påvirker rekkevidden litt, ca -20 %, men jeg har ikke merket noen annen endring i rekkevidde enn det som følger av høyere strømforbruk.
Det eneste irritasjonsmomentet er fortsatt at det kan være trøblete å få den til å lade når varmeovner slår seg inn og ut i huset og skjevlaster fasene. Programvareoppdateringene kommer omtrent annenhver dag nå, så noen på utviklingsavdelingen er tydeligvis på den saken. 3x16A 400V trafo er også installert i garasjen. Trenger bare den røde adapteren som har vært i restordre i månedsvis. Kan håpe å finne den under juletreet, kanskje, eller så kommer den vel på nyåret en gang.