Nei. En fossil bil vil bli litt som hest og kjerre.akkurat du mener at de skikkelig gode bilene vil gå på bens og diesel altså.
vi vil nok humre godt av dagens el-teknologi om noen år.Nei. En fossil bil vil bli litt som hest og kjerre.akkurat du mener at de skikkelig gode bilene vil gå på bens og diesel altså.
El-bilen suser forbi selv de heftigste fossil bilen ved et litt pedal trykk, støyløs hvor man nyte musikk/radio og samtale, null utslipp av svart røyk, billigere og sjeldnere verksted besøk og etterhvert trenger man kun lade noen ganger i måneden (eller sjeldnere) hjemme framfor å kjøre stadig til en bensinstasjon og fryse på bensin/diesel luktende fingre.
Aluminium batteri er jo forøvrig spennende.
Mange biler har minne for to sett hjul. Vil også tro at dette er noe bilen kan finne ut av selv med de rette tastetrykkene?Sensor i felgen, tydeligvis. En tekniker holdt en liten elektronikkboks borttil hver felg og lastet deretter over den informasjonen til styringssystemet i bilen. Problem solved. Men jeg tipper at det må rekalibreres igjen når sommerdekkene skal på.Nå vet jeg ikke hvilken teknologi Tesla bruker her. Det er enten en sensor i felgen som sender trådløs beskjed til datasystemet ombord om hva trykket er. Alternativt er det ABS systemet som merker av at hjulene roterer med ulik hastighet. Når trykket synker vil hjulets diameter endres og hjulets RPM vil endres. ABS systemet melder da at man må sjekke trykket. Når trykket er sjekket resetter man systemet og fortsetter å kjøre. System koblet opp mot ABS er mye billigere enn alternativet.
Skjøteledning: -check^Skjøteledning?
Parkeringssensorer. Det er en diger flåte å lukeparkere, og den hjelpen fra ryggekamera og sensorer er gull verdt.Da har madammen testet og godkjent.
Noen tips til utstyr som må være med Asbjørn?
Har ikke prøvd sprengkulde ennå, men tror svaret er nei. Varmetråder i alle seter, bra varmeapparat, separat temp-valg for fører og passasjer. Ingen grunn til å fryse, bare skru opp varmen.Jeg lurer på hvordan denne er vedr. varme om vinteren, blir man sittende å småhutre litt, slik som i iMiev som jeg har nå?
De vanlige elbilene fra Nissan og Mitsubishi har dårligere ytelse enn mange ordinære bensin og dieselbiler.Nei. En fossil bil vil bli litt som hest og kjerre.akkurat du mener at de skikkelig gode bilene vil gå på bens og diesel altså.
El-bilen suser forbi selv de heftigste fossil bilen ved et litt pedal trykk, støyløs hvor man nyte musikk/radio og samtale, null utslipp av svart røyk, billigere og sjeldnere verksted besøk og etterhvert trenger man kun lade noen ganger i måneden (eller sjeldnere) hjemme framfor å kjøre stadig til en bensinstasjon og fryse på bensin/diesel luktende fingre.
Aluminium batteri er jo forøvrig spennende.
Dnb tar knappe 10 000 pr år. Har funnet en del groteske eksempler på nesten 30.Synes Tesla S er kjempespennende............ men har dere sjekket hva forsikringen koster ??....... jeg fikk sjokk. Mercedes S-500 er rent billig i forhold.
Jeg vet. Har snakket med et par stykker som har prøvekjørt den. Han ene sa at det første han spurte om når han steg ut av bilen var hvor han skulle signere... Det hører med til historien at han kjører en Porsche Cayenne til daglig, så han ble nok ikke blendet av luksusfølelsen heller.Ikke prøv den om du ikke har lyst til å ta deg råd...
Da er du solgt og bilen kjøpt....
Ni av ti sosionomer sier at størrelsen ikke har noe å si,Det er ikke størrelsen som teller var det en klok mann som sa....
He, he. Jeg skrev noe om dette i går (i denne tråden) men jeg slettet det da jeg så at det kunne virke provoserende..
Iflg Broomtesten av Tesla er det pågang med Recaro som alternativ,kanskje det allerede er mulig å få kjøpt?Var og kikket på en slik her om dagen, og det største ankepunktet for min del ville vært setene. Har komfortseter i min 520, og Tesla sine er jo ikke i nærheten. Dårlig støtte, og vil tro de ikke er vedlig behagelige på lengre turer. Burde vært alternativer, i mine øyne.
Ellers en lekker bil, som vekker begjæret. Foruten showstopperen med setene, da.
Teknologien finnes der, ikke spesiellt vanskelig eller alt for jævlig dyrt heller! Ganske vanlig på businessfly. Har prøvd det på Beech King Air og det er helt snodig hvordan lyden "blir borte"!Personlig ville jeg likt en bil med lydkansellering for å fjerne lyd- og veistøy, slik at man fikk det helt lyttestille inne i kupéen ...
De som har utviklet slike, har dog blitt møtt med vekslende reaksjoner fra markedet - siden mange vil ha motorstøy (vræl). Men det er noe eget ved det å gli avsted i vakre landskap mens man lytter til uforstyrret musikk som kan trenge ned i de vageste musikalske effekter, uten at disse druknes.
Hmm - er sammen med ei flyvertinne.....Ni av ti sosionomer sier at størrelsen ikke har noe å si,Det er ikke størrelsen som teller var det en klok mann som sa....
ti av ti flyvertinner sier at sørrelsen HAR noe å si !!
Joda, kan prøve:Noen høylytte refleksjoner som jeg håper du kan knytte noen kommentarer til, Asbjørn: