Avhengig av hvor langt man skal. Hvis du legger inn mål i navigasjonssystemet og setter bilen i hybridmodus, vil den bruke GPS for å velge den beste kombinasjonen av strøm og bensin, og sørge for at batteriet er mest mulig brukt når du kommer fram. Systemet tar hensyn til stigning, fartsgrenser, hastighet, tettsteder etc. F.eks. vil det automatisk bruke bare elmotoren når du kommer til et tettsted og sørge for at batteriet er ladet opp nok til at man kan kjøre gjennom på strøm (dette gjelder jo på lave hastigheter - under 60 km/t - men det er det jo i tettsteder).
Jeg kjører alltid i hybridmodus når jeg skal lenger enn jeg kan kjøre på ren batteridrift. Da får bensinmotoren hjelp av elmotoren hele veien, og forbruket blir lavt. Trondheim-Værnes t/r er omtrent 70 km. Det rekker jeg ikke på strøm, så da kjører jeg i hybridmodus hele veien. Da har jeg et forbruk på i underkant av 0,3 l/mil (avhengig av hvor snill jeg er med høyrefoten selvfølgelig)
BTW: Jeg fylte bensin på min GTE for ca 6 uker siden da jeg var i Moss. Så kjørte jeg til Oslo og var der et par dager før jeg kjørte hjem til Trondheim. Jeg har fremdeles nesten halv tank igjen. I følge kjørecomputeren i bilen har jeg kjørt 863 km siden siste fylling (har brukt i underkant av 30 l). I og med at neste langtur ikke blir før 20/5 regner jeg ikke med å fylle mer bensin før det. I går kjørte jeg 60 km på strøm. 2 turer (35 + 25 km), med en ladepause på ca 1,5 t hjemme da jeg skulle ordne noe før jeg måtte ut på tur nr. 2. Hvis en plug-in hybrid passer til ditt kjøremønster er de utrolig nøysomme, og ekstremt fleksible og praktiske.