Hardingfele
Æresmedlem
Og nå kaster GM inn håndkleet. Kun Toyota som står igjen som tung utvikler – og de leter etter en vei vekk fra brenselceller for personbiler uten å lide altfor stort tap av ansikt.
Hva kan man lære av dette? Sperrene som lå tungt over utvikling av små brenselceller til privatbiler, i sammenligning med energieffektiviteten til elbiler, var det umulig å fjerne.
Det har gått med mange, mange milliarder og år. Det er skapt unødvendig mye tvil om elbiler for å forsøke å lage rom for hydrogenbiler (en gang i fremtiden, når problemene er løst).
Og Venstre får litt å stusse over (var pådriver for utbygging av hydrogenstasjoner til småbiler, "fordi mange bilmodeller var like om hjørnet").
Hva kan man lære av dette? Sperrene som lå tungt over utvikling av små brenselceller til privatbiler, i sammenligning med energieffektiviteten til elbiler, var det umulig å fjerne.
Det har gått med mange, mange milliarder og år. Det er skapt unødvendig mye tvil om elbiler for å forsøke å lage rom for hydrogenbiler (en gang i fremtiden, når problemene er løst).
Og Venstre får litt å stusse over (var pådriver for utbygging av hydrogenstasjoner til småbiler, "fordi mange bilmodeller var like om hjørnet").
GM backs away from hydrogen fuel-cell tech in passenger vehicles
It will focus on battery-electric tech in passenger cars and trucks, saving hydrogen fuel-cell tech for military and commercial vehicles.
www.greencarreports.com