Men kjøleribber mann, hvor er de?Bør ha vifte med on/off knapp og sikringsfløyer i fronten
Vis vedlegget 712219
Er mer som en Pål Tyldum den der og ikke som en Torkel Ravndal
Men kjøleribber mann, hvor er de?Bør ha vifte med on/off knapp og sikringsfløyer i fronten
Vis vedlegget 712219
Den illustrerer poenget med klasse D helt utmerket. Den dyreste delen i en effektforsterker er gjerne kjøleribbene. For å kunne selge en forsterker til en gitt pris er det et budsjett som helst må overholdes. Hvis man bruker en teknologi som utvikler 1/10 så mye varme kan man redusere kjøleribbene tilsvarende og legge budsjettet i noe annet.Hvorfor denne trangen til utvikling.
En forsterker skal være stooor, tung, svart og ha flotte store kjøleribber.
Vis vedlegget 712218
Det har jo vært litt utvikling - de sitter jo over viften, invendig for å gi et slankere og mer smekkert design. Gleder meg til den kommer tilbake fra reparasjon for n't gangMen kjøleribber mann, hvor er de?
Er mer som en Pål Tyldum den der og ikke som en Torkel Ravndal
Det er ganske mye i den lett misvisende artikkelen om forsterkere og blindtesting. Det er utrolig mange forsterkere der ute som egentlig er gode nok. Man kan legge veldig mye penger i forsterker, men det er nok veldig ofte ikke fordi det gir en ren objektiv ytelsesøkning, men heller en kombinasjon av eierglede, følelse av tilhørighet, følelse av bedret nattesøvn, og selvsagt også en del ganger en heldigere match.Ja enig, det er veldig gøy å se at @The Shy faktisk har tatt vare på så kompetente forsterkere og bruker dem i et veldig unikt oppsett. Skulle jaggu ikke forundre meg om den hamler godt opp med flere nyere bokser. Håper jeg klarer å ha mine like lenge og være fornøyd, selv om verden rundt går videre på en måte.
Kl D er for kjerringer, og penger har vi nok av her i landet. Nok strøm også, og rein viss vi kvitter og med skiten som forsøppler den.Den illustrerer poenget med klasse D helt utmerket. Den dyreste delen i en effektforsterker er gjerne kjøleribbene. For å kunne selge en forsterker til en gitt pris er det et budsjett som helst må overholdes. Hvis man bruker en teknologi som utvikler 1/10 så mye varme kan man redusere kjøleribbene tilsvarende og legge budsjettet i noe annet.
Folk påstår mye rart her inne, men jeg har ennå ikke sett noen boble over seg om lyden av kjøleribbefabrikat X vs Y. Austerlitz låter slik, og Fischer låter sånn, liksom. Og da velger jeg å tro at kjølefinnene i seg selv bare er et nødvendig og dyrt onde.
Det er flere ting du bør tenke på her. For det første er ikke rør og rør det samme. For eksempel vil en SET med 1 rør stort sett ha mer enn 1 ohm utgangsimpedans, noen ganger betydelig høyere. Da får man en betydelig EQ-effekt. En PP pentode med mange flere rør blir noe helt annet. Den vil låte veldig likt en annen god forsterker (om den er god) uten rør. Da er vi over i en situasjon der forsterkerne blir vanskelige å skille. Jeg vet verken hva du har og hva Serblin brukte.No vil eg vere heilt seriøs og skrive på vårt eigentlege landsmål (som tråden fortener meir av) og spørje nokon av klasse D-folka her (eg byrjar bli meir nysgjerrrig på klasse D!): Kva for ein klasse D-forsterkar bør eg prøve for å bli overtydd! Eg er absolutt ope for å utfordringar, men eg forventar betre lyd for meg! Anlegget mitt består no bl.a. av to røyrforsterkarar (som eg er svært fornøgd med), desse er produserte av ARC. Eg har to høgtalarar av merket Accordio, konstruert av italienaren Franco Serblin, som eg synest er framifrå! Kva for klasse D-forsterkar vil det vere nokon vits i å høyre på gjennom desse høgtalarane og som ekspertane meiner vil kunne gje godlyd, og som helst bør overgå ARC? Eg meiner å ha lese at Franco Serblin brukte røyrforserkarar når han finlytta på sine kreasjonar. Vil dette ha nokon betydning i denne samanhengen?
Fins det nokre bransjeaktørar som vil låne bort ein slik forsterkar, mot depositum sjølvsagt?
At du ikke er fan av McIntosh kan jeg ikke holde mot deg, denne leken ville rett og slett ikke vært så morsom om alle hadde hatt de samme drømmer og vært fokusert på det samme. Jeg er jo selvfølgelig klar over svakhetene med utstyret jeg har lagt elsk på, men det betyr liksom ikke så mye da jeg av hell eller teft også hadde lagt elsk på kompetente høyttalere som ikke utgjør en så stor utfordring.Men vi har aldri vært i en slik situasjon med høyttalere, ikke en gang i nærheten. Jeg er selv ingen fan av Mc, men om jeg hadde levert en høyttaler og en produsent/forhandler sa de ville kjøre demoer på 1.2kW-ene så hadde jeg på ingen måte mistet nattesøvnen over det. Jeg vet de er bittelitt mer lastsensitive enn det jeg ville brukt i utvikling. De setter heller ikke noen rekorder i båndbredde, men det betyr liksom ikke noe. Vi kan objektivt rangere forsterkere på det nivået, men jeg sliter med å se at det gir mening straks vi sliter med å kvantifisere ulike typer feil mot hverandre. Den ene skryter av høyest ditt, mens den andre har lavest datt, og så skal det sitte en småkonge og bestemme at ditter er viktigere enn datter, selv om det langt fra hersker noen enighet om det
Noe som også er litt interessant i denne sammenhengen er at det er nye komponenter og høyere virkningsgrad som er det som gir oss bedre lydende forsterkere. Det høres kanskje ikke åpenbart ut, men størrelsen på komponentene skaper store utfordringer i kretslayout. Miniatyriseringen gjør at vi får mer effektive layouts som gjør at vi kan switche langt mer perfekt (eller styre en klasse A/AB bedre), og det drar faktisk ned forvrengningen og gjør forsterkeren mer effektiv. Det er også det som gjør klasse D så effektive som også gjør at de er så immune mot reaktive laster at de praktisk talt leverer akkurat det samme uansett om lasten ansees som vanskelig eller lett. Noen har sikkert oppfattet både høy dempningsfaktor, kontroll i bassen, og i en del tilfeller også lite bass i høyttalere som er konstruert for helt andre forsterkere, eller plassert på et sted der man får dempet bass fra før. Men forklaringen ligger altså i akkurat den samme mekanismen som gjør dem effektive. Det kan sammenliknes med å dra i gang en motor med en motstand, som er ekvivalent til klasse AB (det tar sin tid, og gir omtrent null dreimoment) eller en PWM-kontroller, som er ekvivalent til klasse D (det går umiddelbart, og med fullt dreimoment). En høyttaler har overraskende mye til felles med en motor som skal starte og stoppe hele tiden. Vel, det er en motor som skal starte og stoppe hele tiden.@SigbergAudio , for å få tråden på den smale sti igjen, så ser man jo hvor det hele bærer. Klasse D har nådd et nivå som er helt SOTA og prisen pr. watt kommer nok enda mer ned. Tabellen gir derfor inntrykk av at det er klasse D som teknologigruppe som drar utviklingen videre, og at miniatyrisering er et nøkkelbegrep her.
Tabellen viser også at det er en del kjente, etablerte merker som ser ut til å være mer opptatt av lettjente penger og marketing enn ytelse og ytelse pr. krone.
Rør, som er omtalt i trådtittelen, er mer eller mindre fraværende på listen (jeg kjenner ikke alle navnene, men du ser kanskje hvor de første rørforsterkerne havner?).
Aldri høyrt høgtalarane dine, men kanskje eg kan hjelpe...No vil eg vere heilt seriøs og skrive på vårt eigentlege landsmål (som tråden fortener meir av) og spørje nokon av klasse D-folka her (eg byrjar bli meir nysgjerrrig på klasse D!): Kva for ein klasse D-forsterkar bør eg prøve for å bli overtydd! Eg er absolutt ope for å utfordringar, men eg forventar betre lyd for meg! Anlegget mitt består no bl.a. av to røyrforsterkarar (som eg er svært fornøgd med), desse er produserte av ARC. Eg har to høgtalarar av merket Accordio, konstruert av italienaren Franco Serblin, som eg synest er framifrå! Kva for klasse D-forsterkar vil det vere nokon vits i å høyre på gjennom desse høgtalarane og som ekspertane meiner vil kunne gje godlyd, og som helst bør overgå ARC? Eg meiner å ha lese at Franco Serblin brukte røyrforserkarar når han finlytta på sine kreasjonar. Vil dette ha nokon betydning i denne samanhengen?
Fins det nokre bransjeaktørar som vil låne bort ein slik forsterkar, mot depositum sjølvsagt?
Kritikken mot listen, målekriteriet SINAD, er sånt som gjerne kommer når folk begynner å måle og de ser resultatet av målingene. Det skjer her og det skjedde på ASR da de begynte å måle høyttalere; dvs. kombinere hundrevis av målinger pr. høyttaler med en algoritme utviklet av Toole-miljøet i Harman.At du ikke er fan av McIntosh kan jeg ikke holde mot deg, denne leken ville rett og slett ikke vært så morsom om alle hadde hatt de samme drømmer og vært fokusert på det samme. Jeg er jo selvfølgelig klar over svakhetene med utstyret jeg har lagt elsk på, men det betyr liksom ikke så mye da jeg av hell eller teft også hadde lagt elsk på kompetente høyttalere som ikke utgjør en så stor utfordring.
Denne listen som har vært et tema sier jo ikke så alt for mye, men vi mennesker elsker lister og på den listen kom McIntosh som nummer 2. Jeg tillot meg å ha det litt morsomt, vel vitende at en kalddusj når som helst ville komme. Ville jo ikke vært HFS uten.
Ja, og karakterdebatten tror jeg er enda eldre enn rørdebattenDet kan absolutt diskuterast i kva grad ein har lukkast med karaktersettinga på skuleungdom, men ein gjer så godt ein kan...
Nå skal det sies at Mr. Ravndal hadde en av de styggeste teknikkene på markløft jeg har sett, løftet over 90% med rygg.. 375kg i markløft på 110kg+ klassen som nå er 105kg+ er jo brukbart selv idag men det er noen i Norge som løfter bedre nå på 105kg- klassen mener jeg å huske..Men kjøleribber mann, hvor er de?
Er mer som en Pål Tyldum den der og ikke som en Torkel Ravndal
Ser Stereophile og deres skribenter ofte gir sykt bra omtaler av produkter som måler dårlig! merkelig ikke santKritikken mot listen, målekriteriet SINAD, er sånt som gjerne kommer når folk begynner å måle og de ser resultatet av målingene. Det skjer her og det skjedde på ASR da de begynte å måle høyttalere; dvs. kombinere hundrevis av målinger pr. høyttaler med en algoritme utviklet av Toole-miljøet i Harman.
Men hvis man er uenig i en måling, bør man komme opp med relevante alternativer. Ellers blir kritikken mest visvas og babbel. Vi klarer jo å sette karakterer på skoleungdom, så hvorfor skulle det være vanskelig å tallfeste hifi-utstyr? Vi klarer til og med å sette en eksakt pris på hifi-utstyret selv om det kan være vrient å vurdere objektiv og subjektiv verdi opp mot hverandre.
Ja, det vil jeg mene. Om ikke nødvendigvis for søken etter annerledes eller bedre lyd, men for nysgjerrigheten og det påfølgende bidraget til erfaringsdatabasen.Takk for svar fra Audiphile-Arve og Snickers! Eg skjønar at dette kan bli komplisert, men det hadde vært artig å prøve! Men det er vel og en jungel av D-klasse og, så kor skal eg byrje? No er eg fornøgd med ARC og røyr, og vurderinga blir om det er verdt "strevet" å setje gang eit slikt prosjekt.
Øhh, DAG Solstad... Skjønnlitteratur er nok ikke ditt område muligens Armand.." jeg tror ikke Dag Solstad i Stereo+ er laget av penger,og han kjøpte allikevel to stykker."
En veldig fin og vellydende inngangsbillett til klasse D, er Gato DIA 400S, sjekk med Gjallarhorn Audio.No vil eg vere heilt seriøs og skrive på vårt eigentlege landsmål (som tråden fortener meir av) og spørje nokon av klasse D-folka her (eg byrjar bli meir nysgjerrrig på klasse D!): Kva for ein klasse D-forsterkar bør eg prøve for å bli overtydd! Eg er absolutt ope for å utfordringar, men eg forventar betre lyd for meg! Anlegget mitt består no bl.a. av to røyrforsterkarar (som eg er svært fornøgd med), desse er produserte av ARC. Eg har to høgtalarar av merket Accordo, konstruert av italienaren Franco Serblin, som eg synest er framifrå! Kva for klasse D-forsterkar vil det vere nokon vits i å høyre på gjennom desse høgtalarane og som ekspertane meiner vil kunne gje godlyd, og som helst bør overgå ARC? Eg meiner å ha lese at Franco Serblin brukte røyrforserkarar når han finlytta på sine kreasjonar. Vil dette ha nokon betydning i denne samanhengen?
Fins det nokre bransjeaktørar som vil låne bort ein slik forsterkar, mot depositum sjølvsagt?
Det å samle seg erfaringar rundt eitt eller anna hobbytema, vil alltid vere verdifullt. Vegen vert gjerne til medan du går, og det er om lag like mange vinklingar på hifi-kvalitetane som det er lyttarar. Og no når ein generasjon hifi-skribentar så vel som lyttarar pensjonerer seg, er rekruttering svært velkomne.Takk for svar fra Audiphile-Arve og Snickers! Eg skjønar at dette kan bli komplisert, men det hadde vært artig å prøve! Men det er vel og en jungel av D-klasse og, så kor skal eg byrje? No er eg fornøgd med ARC og røyr, og vurderinga blir om det er verdt "strevet" å setje gang eit slikt prosjekt.
Flott skrevet om OMF's anlegg, slike opplevelser er nettopp det vår hobby er til for!!Isåfall er det P20 som er ubrukelig mannskit! Kombinasjonen av dem er iallefall skvip rent støymessig. Jo, det var hørbar diskantsus fra 4 meters hold på Gold 200. I shit you not.
Borte var slike bekymringer med Devialet 120, knyst som en innesluttet thai-hore. Or so I've been told
Selvsagt er det sprøyt at det er ubrukelig eller mannskit, men det må betraktes som høyst reelle erfaringer i direkte back-to-back testing med annen forsterker. Jeg hadde Hegel-settet en god stund og likte det godt - helt til Devialet fjernet irritasjonsmomentet og jeg innså at ting kan både være vellydende OG fri for irritasjonsmomenter.
BTW jeg har gjort et veldig ærlig og oppriktig blomstrings-forsøk om reelle opplevelser, vil du lese?
OMF's anlegg!
Hva er det for noen stativhøytalere du har bak i rommet? Det er hjemmekinoppsettet - 3 stk GTC 77 i front og 4 GTC 55 som side/bak. Crown forsterkeren som driver DBA har funksjonalitet med å velge digital input (som er stereoanlegget) med analog override (SUb utgangen fra Surround Receiveren -...hifisentralen.no
@btolli jeg har to av XTZ A2-300 som nevnt over her liggende og støve ned, hvis du kjøper den eldste kan du få den for 3500 (ingen returrett men lett å selge videre) - Eller kjøp begge og du kan biampe, special price for you.@btolli kommer litt an på hva du er ute etter, integrert eller effektforsterker, plateforsterker aktuelt? Prisklasse?
Nad og Vera som nevnt, Apollon, Nord accoustics, XTZ har i en rimeligere klasse med ICE-moduler som ble lansert forrige mnd. (konkurent til Hypex) og har med den nyeste balanserte innganger.
https://www.vera-audio.com/ tar du kontakt der så har de noen forsterkere som går på rundgang for demo, og Hifi-klubben har også gode returordninger. Surround.no har XTZ og er norske. De andre må nesten kjøpes fra utlandet, og da er det verre med retur. Avshop har/hadde Nord.
Lyst til å legge til at Gato har drevet med øvelsen klasse D - leeenge! ...I tillegg til at Gato er den eneste av produsentene som tilbyr et design som gjør at forsterkeren i stua ikke ser ut som en oppbevarinsgboks for skismøring eller fiskekroker...En veldig fin og vellydende inngangsbillett til klasse D, er Gato DIA 400S, sjekk med Gjallarhorn Audio.
XTZ kom med en ny en som er 2x400W eller noe nå nylig, som har balanserte innganger med nyere ICE moduler. Er vel B&O som står bak ICE?Dette er jo "eldre" ICE teknologi og den lykkes også bare helt passe hos ASR (https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/xtz-edge-a2-300-review-amplifier.19419/), det krangles litt om den burde vært målt med høyere gain (variabel gain kontroll). Uansett har du 2x300W i 4 ohm hvis du tror XTZ (2x250W målt av Armin/ASR).
Stereo+ hørte stor forskjell på nettverkswitcher også så null tiltro til de MEN jeg tviler ikke på at Vera er bra saker. Kommer vel ann på hva man velger som pre ogsåJeg blir slett ikke lei meg om man har tvil Det er jo bare å prøve.
Ut fra målbare forskjeller har jeg mine tvil selv jeg, og det er ingen tvil om at NAD gir mye for pengene. Hadde vært moro å teste NAD en dag.
Selv om de deler selve utgangstrinnet er det store designmessige forskjeller mellom de to. Mye større strømforsyning, buffertrinn, gaintrinn, styringslogikk, strømregulering, feedbackløsning, kabinett etc. Alle disse tingene bidrar positivt i større og mindre grad og koster en del ekstra. Om det er verdt det er opp til kundene.
Det er forøvrig en del mer ting som må lages av konstruktørene på Purifimodulene enn f.eks Hypex NC1200 som ble omtalt tidligere. NC1200 har en del ting innebygget og er mer "plug and play".
Mange har en naturlig skepsis til de som skriver i den kulørte pressen (meg inkludert). Men jeg tror ikke Roy Ervin Solstad i Stereo+ er laget av penger,og han kjøpte allikevel to stykker. Benytter samtidig anledningen til å på forhånd avkrefte eventuelle konspirasjonsteorier rundt gode omtaler og rabatterte priser.
Det er kanskje nettopp denne biten jeg er litt kritisk til om jeg forstår deg rett.Kritikken mot listen, målekriteriet SINAD, er sånt som gjerne kommer når folk begynner å måle og de ser resultatet av målingene. Det skjer her og det skjedde på ASR da de begynte å måle høyttalere; dvs. kombinere hundrevis av målinger pr. høyttaler med en algoritme utviklet av Toole-miljøet i Harman.
Men hvis man er uenig i en måling, bør man komme opp med relevante alternativer. Ellers blir kritikken mest visvas og babbel. Vi klarer jo å sette karakterer på skoleungdom, så hvorfor skulle det være vanskelig å tallfeste hifi-utstyr? Vi klarer til og med å sette en eksakt pris på hifi-utstyret selv om det kan være vrient å vurdere objektiv og subjektiv verdi opp mot hverandre.
Mye fokus på klasse D og transistor her nå, mens rørene er helt glemt?
Tradisjonsrike Accuphase viser vel at det er mulig å kombinere rør med noenlunde ok målinger?
Er det andre rør som måler ok?
Jepp og jepp. Men jeg har jo bare XTZ A2-300 liggende så det er ikke i min interesse å fortelle at det har kommet en ny og kraftigere variant! Dessuten blir den mye dyrere.XTZ kom med en ny en som er 2x400W eller noe nå nylig, som har balanserte innganger med nyere ICE moduler. Er vel B&O som står bak ICE?
Den ubehagelige sannhet er nok at du har helt rett her. Hvem har egentlig tilstrekkelig kunnskap til å kvantifisere disse abstrakte tallene til noe konstruktivt? Jeg kan sammenligne to grafer og forstå hva de viser, men I'll be damned om jeg kan bruke en forvrengningsgraf til å finne ut av om plagsom sibilant handler om -80 dB tredjeharmoniske i forsterkeren eller sammensetningen av harmoniske av forskjellige verdier hvis den ikke kan forklares av frekvensrespons.Kalde tall og harde fakta er av liten betydning om den ikke kan relateres til noe opplevd. Mange her som beundrer ASR for deres bidrag til en objektiv tilnærming, men jeg betviler sterk at noen her egentlig har nok innsikt og erfaring til å vurdere disse forenklingene av realiteten, selv personen som legger ut disse målingene. Noen er sikkert tettere på en forståelse enn andre, men jeg tror ingen med god innsikt vil påstå at disse tallene forteller alt.
Jeg har kun hørt de forrige analoge forsterkerne til XTZ - gull til prisen og langt over det - nesten ufattelig at de sluttet å produsere disse, tenker jeg.Jepp og jepp. Men jeg har jo bare XTZ A2-300 liggende så det er ikke i min interesse å fortelle at det har kommet en ny og kraftigere variant! Dessuten blir den mye dyrere.
Jo, Gato låter flott i mine ører, men det er flere enn Gato som har pakket inn Pascal-moduler.Lyst til å legge til at Gato har drevet med øvelsen klasse D - leeenge! ...I tillegg til at Gato er den eneste av produsentene som tilbyr et design som gjør at forsterkeren i stua ikke ser ut som en oppbevarinsgboks for skismøring eller fiskekroker...
Dere som tar en titt på Gato (på eksempelvis nettsteder) - ikke la dere lure av det øyet umiddelbart oppfatter - det at Gato på bilder ikke ser større ut en typisk asiatisk produserte små-DAC-er... Mens de i virkeligheten er like dype som andre produkter, men ikke så brede, og helt uten dette firkant-boks-utseende de fleste produsentene ser ut til å være låst til. Man ser det på alle messer hvor Gato er med, at folk står der og ser og ser på disse produktene, da de er så utrolig mye finere i virkeligheten. Samme med høyttalerne deres, som på bildet ser nesten kjedelige ut, men hvor man i virkeligheten må bort å ta på det med hendene - så velproposjonerte og håndverskmessig flott de er urført. Spiller grisebra, de, absolutt alt det står Gato på.
Nope, har ikke Gato selv! Skal heller ikke "forsvare" merket! Har bare merket hvordan jeg selv reagerer på Gato under på messer og lignende.
Litt pirk må til på en gra vestlandsdag !. B&O stod bak ICEpower når det ble etablert (2001), men de trakk seg helt ut i 2016. Men "spøkelset" er seigliva virker det som. Du er langtfra den eneste. Interessant historie for øvrig.XTZ kom med en ny en som er 2x400W eller noe nå nylig, som har balanserte innganger med nyere ICE moduler. Er vel B&O som står bak ICE?
Målingene gir jo også en pekepinn andre veien: Hvis en effektforsterker har 0,001 Ohm utgangsimpedans, båndbredde langt forbi audiobåndet og >100 dB SINAD fra tomgang til høyttalerne tar fyr - da kan man jo trygt droppe den hvis det man egentlig er ute etter er noe som farger lyden i en eller annen retning i håp om «matching» med avvikene i høyttalere og rom. Da får man heller finne noe med et par ohm utgangsimpedans og THD rundt 0,1 % (-60 dB fra signalet) og håpe at høyttalernes impedansekurve gir rett form på eq-profilen og at forvrengningsspektrumet faller i smak. Den vil i hvertfall låte «forskjellig».Om man ønsker en helt transparent kjede eller ei er mer en filosofisk greie i mine øyne, og da gir slike målinger bare mening i forhold til sannsynlighetsgrad for å oppnå nettopp det.
Det er selvsagt mulig. Men noe er det uansett med implementering, for jeg ble så innmari skuffa da jeg forsøkte en annen implementering av Pascal...:Jo, Gato låter flott i mine ører, men det er flere enn Gato som har pakket inn Pascal-moduler.
Dette minner meg om da de første ICE-modulene kom på markedet og mange produsenter kastet seg på med forskjellig emballasje. Noen gjorde litt utav det med god strømforsyning, buffertrinn og event trafo på inngangen (eks. Embla, Jeff Rowland), mens andre kun "pyntet bruden" med et salgbart skall og glansede brosjyrer.
Når Vera bruker Purifi, er dette bare motorblokken i "sportsbilen", resten er ingeniørkunst av ypperste klasse, dvs med turbo og innsprøyting med nitrometan.
Andre konstruksjoner med svære svarte kjøleribber, digre sikringsholdere, rør med diode bakgrunnslys og speil, luftinntak, turtellere, gullfiskboller og spoiler imponerer derimot ikke. En stilig innpakning ala Gato vil unektelig gjøre at bias stilles mot godlyd? Det samme når man ser et rør?
Svært interessant. Et tweakbart objekt (f.eks ROUGE S-PRO INPUT)Det er selvsagt mulig. Men noe er det uansett med implementering, for jeg ble så innmari skuffa da jeg forsøkte en annen implementering av Pascal...:
Proff hifi?
NOTE: English summary after the Norwegian article Test av IMG stageline STA-1000D Klasse D. Lett, solid, billig. 2 x 250 Watt, minst, bygget for å tåle det meste, og med de nydelige Pascal-b…rognlien.wordpress.com
Absolutt. Hvis man gidder å være litt systematisk når man skal kjøpe sånn EQ så blir det jo i det minste mer forutsigbart og treffsikkertMålingene gir jo også en pekepinn andre veien: Hvis en effektforsterker har 0,001 Ohm utgangsimpedans, båndbredde langt forbi audiobåndet og >100 dB SINAD fra tomgang til høyttalerne tar fyr - da kan man jo trygt droppe den hvis det man egentlig er ute etter er noe som farger lyden i en eller annen retning i håp om «matching» med avvikene i høyttalere og rom. Da får man heller finne noe med et par ohm utgangsimpedans og THD rundt 0,1 % (-60 dB fra signalet) og håpe at høyttalernes impedansekurve gir rett form på eq-profilen og at forvrengningsspektrumet faller i smak. Den vil i hvertfall låte «forskjellig».