Nivå nede ved 5 Hz er viktig her
Nivå nede ved 5 Hz er viktig her
Tippe det er passelig rått hos degNivå nede ved 5 Hz er viktig her
Tvilsomt, han bor på østlandet. Her i Bergen er det vesentlig fuktigere og det gjenspeiles i den råtne befolkningen sentrert spesielt rundt Kalfaret og Fana.Tippe det er passelig rått hos deg
Hehe.. Er vel litt råte her nordom brua og daTvilsomt, han bor på østlandet. Her i Bergen er det vesentlig fuktigere og det gjenspeiles i den råtne befolkningen sentrert spesielt rundt Kalfaret og Fana.
Den var tørrTvilsomt, han bor på østlandet. Her i Bergen er det vesentlig fuktigere og det gjenspeiles i den råtne befolkningen sentrert spesielt rundt Kalfaret og Fana.
Her er du klar over at du har forsaket din politiske karriere, de er vel funksjonshemmede ikke tilbakestående?Hver sin livsglede, vettu! Noen søker livsglede via bekreftelse av at musikksmaken en har er god, andre søker bekreftelse fra at anlegget låter. Noen av oss liker å tråkke folk ned fra skydotten og ned til driten slik at ikke usmakelig glede tar helt overhånd, ser jo helst at alle andre skal være miserable også!
Og angående intelligens synes jeg det er kjekt å hente frem mitt favoritt-sitat;
Fighting over the Internet is like competing in the Special Olympics. Whether you win or not, you're still retarded!
Jajaja, jeg har ringt og anmeldt meg selv til rasisme-politiet på forhånd. Slap off!
Spilte "In Need" nå nettopp. Bra lyd til å være fra 1970 (remastret Tidal) med groovy bass, men jeg tenker jeg ikke har ideelt anlegg for denne låten. Jeg er ganske sikker på at andre anlegg groover bedre med mer fot enn jeg får til her. Det blir litt vel sterilt på en måte. Harte ikke noe spes romfølelse, men kanskje denne remastret utgaven er renere.
Rått som fuktig? ....nei tørt som faen. . Det som er rått her er at alt kommer når det skal, i forhold til mengde, tid og alt det der. Ikke så imponerende for de som synes avvik og forvrengning er kult.Tippe det er passelig rått hos deg
Kan du beskrive hos deg, hvordan det er, så kan jeg sammenligne med meg.. Litt myskjerrig på høyttalerne jeg har nå.Rått som fuktig? ....nei tørt som faen. . Det som er rått her er at alt kommer når det skal, i forhold til mengde, tid og alt det der. Ikke så imponerende for de som synes avvik og forvrengning er kult.
Vi har sikkert så forskjellig mening om hva som er bra så det er helt meningsløst. Kom deg ut å opplevKan du beskrive hos deg, hvordan det er, så kan jeg sammenligne med meg.. Litt myskjerrig på høyttalerne jeg har nå.
Ja kanskje..Vi har sikkert så forskjellig mening om hva som er bra så det er helt meningsløst. Kom deg ut å opplev
Okay In Need er at godt nr synes jeg iøvrigt ikke 70 men 69 Og der er flere nr på det album der er værd at lytte til.Spilte "In Need" nå nettopp. Bra lyd til å være fra 1970 (remastret Tidal) med groovy bass, men jeg tenker jeg ikke har ideelt anlegg for denne låten. Jeg er ganske sikker på at andre anlegg groover bedre med mer fot enn jeg får til her. Det blir litt vel sterilt på en måte. Harte ikke noe spes romfølelse, men kanskje denne remastret utgaven er renere.
5Hz ?Nivå nede ved 5 Hz er viktig her
Kan ikke forstå dette? Du har jo satt opp anlegget etter boka? Hva er det å ikke like? Det følger @Bx norm om nøytralitet, kurvene du presenterer fremstår som teoretisk perfekte. Hvor mener du skoen klemmer? Antar du at @lovemusikk ikke er moden for sannheten? At han bør vente med den røde pillen?Vi har sikkert så forskjellig mening om hva som er bra så det er helt meningsløst. Kom deg ut å opplev
Er ikke sikker på det faktisk! Like godt, ja, men bedre?Finnes vel andre en meg som kan forklare lyd på en bedre måte.
Da har jeg hørt denne platen og det gir mening. Passer fint for høyttalere som er flatere i responsen en mitt system. Hadde jeg stilt anlegget til å låte nøytralt på denne hadde det vært mye musikk som hadde blitt for lyst for mine øre. Øvre bass og nedre mellomtone er litt for stofflig etter min smak.Jeg må ta fram det nye Uma Elmo albumet igjen.
Vis vedlegget 713757
Hør på "To Stanko". Det er gåsehud frembrigende her. Noe av det beste jeg har hørt tror jeg. For en stofflighet, natutrohet og klokkeklar lyd. Er det det nærmeste man kan komme å ha musikerne i stua? Instrumentene nærmest henger i lufta med svært stor presisjon i plassering. Beksvart bakgrunn (fantastisk rom, ref tekniker). Det er ingen EQ eller komprimering på plata, kun littegran reverb. Rørmic på trompeten.
Denne innspillingen høres dønn nøytral ut her. Og dette er et godt eksempel på hva jeg i alle år her har mast om at opplevd naturlighet og nøytralitet ikke nødvendigvis henger sammen. Men her gjør det det nesten 100% synes jeg. I den gamle "naturlighet vs HiFi" debatten er mitt anlegg definitivt på HiFi siden. Et anlegg på "naturlighet" siden er jeg ganske så sikker på ikke hadde klart å gjengi en slik innspilling like nøytralt (og naturlig). Min mening er fortsatt at mangelen på "naturlighet" i mange avspillinger skyldes mer innspillingen enn anleggene.
Jeg poster svaret jeg fikk fra den italienske lydteknikeren til ECM her også:Konklusjon blir at jeg og Lyngen ikke har samme mening om hva som er nøytral lyd og jeg kan ta på meg å ha feil her.
Vokalen er jo ganske naken i et univers med luftige kulisser (nordic sound?), men jeg merker at mitt oppsett lukker en anelse igjen omkring stemmen hennes. Dette er neppe innspillingens feil, her tror jeg mer på mindre avvik i frekvenskurven i mitt oppsett. Antkelig noe overfokusering i lavere mellomtone. Stemmen behandles ellers forbilledlig, ingen tendenser til hardhet eller sibilans, og det er god oversikt over hennes vokaltekniske valg. Lydkulissene er elegant fremlagt, svært godt innsyn i detaljene fra den syntetiske "vinden" vi hører.Ny gåsehud opplevelse ..
Satt og leste stereo+ sin test av B&W 702 S2 (som de betegner som nøytral slik jeg som oftes synes B&W er) og de spilte fra Anette Askvik som jeg ikke kjenner til.
Himla for en flott vokal det er på denne plata og så deilig musikk! Jeg synes lydkvaliteten varierer littegran på platen men "Natten ser" er godt eksempel på eksemplarisk vokal. Det ble straks klart her at denne dippen jeg lagde med DSP var en ulempe her. Hørtes mer nøytralt med rett kurve. Hadde alle plater hatt denne kvaliteten hadde jeg aldri ville byttet høyttalere for dette blir magi. Men hva har de gjort på Supernova? Annet studio? For her ville jeg ha bytte høyttalere igjen for dette låter klinisk og tørt. Men heldigvis er det bare denne låta. Utrolig flott og mektig bass også. "Light" er godt eksempel på det. Og " Wild wind" er storslått.
Hva synes dere? Er dette en meget nøytral og naturlig lyd? Sibilanter er jo bare en ulempe med mikrofoner, men det varierer litt her. Litt mye på enkelte låter, mens andre er helt fint.
Det kommer jo helt an på hvor man vil, hva man prioriterer og hva slags musikk man spiller. "Musikalske" Wilson Sabrina spiller også PJ Harvey låta litt skarpt. Jeg mener fortsatt det er på plata. Det er dessverre og helt logisk at jo mer korrekt en høyttaler er jo mer avslører den. De som spiller alt like godt er litt på den varme, softe, eller mørke siden.Så det er en del høyttalere som sliter med bestemte typer musikk, og det er et kvalitetstegn?
Det kan det jo være i enkelte høyttalere, men det er mye større forskjeller mellom audiofile innspillinger og dårlige enn mellom high-end høyttalere. At enkelte er på kanten til harde på avslørende høyttalere er jo logisk.Men hvordan kommer du til konklusjonen at hard lyd er synonymt med at noe som finnes på plata er avslørt? Det virket jo å være det eneste high end høyttalere kan avsløre, men det er mye som kan gå galt på en innspilling. Du tenker ikke at det kan skyldes at hardhet på innspillinger er et sjeldent fenomen i innspillingsteknikk og et vanlig fenomen i høyttalerkonstruksjon?
Men finnes det ikke høyttalere som låter hardt?Det kan det jo være i enkelte høyttalere, men det er mye større forskjeller mellom audiofile innspillinger og dårlige enn mellom high-end høyttalere. At enkelte er på kanten til harde på avslørende høyttalere er jo logisk.
Det gjør det nok, men hvem vil lage dem slik? At noen vil at det skal låte så nært det innspilte lyden som mulig er da vel ikke rart. Om det er å foretrekke for folk flest er en annen sak.Men finnes det ikke høyttalere som låter hardt?
Men hvordan kan man da vite forskjellen på at en høyttaler låter hardt og at dette avsløres av bestemte innspillinger, og at det er feil i selve innspillingen?Det gjør det nok, men hvem vil lage dem slik? At noen vil at det skal låte så nært det innspilte lyden som mulig er da vel ikke rart. Om det er å foretrekke for folk flest er en annen sak.
Husker ikke om denne er delt her før, men hun damen her får jeg mer og mer sansen for, veldig spesiell stemme - tilløp til gåsehud med denne på litt høyt volum her hvertfall.
Nei, det er jo å kjenne de produktene man har og bruke erfaringer. Men jeg sier ikke at det alltid er lett og at man treffer helt rett alltid. Jeg har jobbet med lyd i snart 30 år så det er vel noe med det.Men hvordan kan man da vite forskjellen på at en høyttaler låter hardt og at dette avsløres av bestemte innspillinger, og at det er feil i selve innspillingen?
Hvilke høyttalere er det du mener er mest nøytrale da?Men finnes det ikke høyttalere som låter hardt?
Men har du ikke noe konkret å gå etter? Med 30 års eksperterfaring må det vel være litt mer enn fingeren i været, hva er det du helt konkret kan få etter for å avgjøre om det er innspillingen eller høyttaleren som låter hardt?Nei, det er jo å kjenne de produktene man har og bruke erfaringer. Men jeg sier ikke at det alltid er lett og at man treffer helt rett alltid. Jeg har jobbet med lyd i snart 30 år så det er vel noe med det.